Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 575842 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför 05/06
Dino: Toukko är väll en spelare som troligen blir placerad i nån slags Checkingline.....

Dino: Kerman har mycket att bevisa ännu men man får ha i bakhuvudet att han varit den som haft mest problem under försäsongen med stukade fötter m.m. Hoppas han kommer igång bättre snart. Idag placerar jag honom utanför laget baserat på det han visat i de matcher jag sett hittills.

Wengi: Det börjar arta sig. Tänk, en fjärdelina med Nilsson- Granis och Kerman.... WOW. Men jag tror nog att Kerman kommer att husera i någon av de tre första linorna......Men det visar väl sig ganska snabbt. Den mest orubbliga kedjan av dessa är enligt mig den med Håkan, Eric och Elomo....

Stigsson: Mitt tips är som följer.. låt Jensa och Gudmundsson växa till sig i allsvenskan ett år.. simme sitter bra på bänken.. granis ska ha chansen tills en center dyker upp..

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Martin Jansson

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Jordan Krestanovich

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Anders Nilsson - Jonathan Granström - Kalle Kerman

Summering av vad vi har så här långt:

Petri Vehanen
Daniel Sperrle

Calle Bergström - Petr Smrek
Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson

Peter Nolander - Jarno Kultanen
Teemu Elomo - Peter Fabus - Jordan Krestanovich

Thomas Skogs - Ross Lupaschuk
Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Anders Nilsson

Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson
Martin Jansson - Jonathan Granström - Jens Jakobs

Övriga:
Kalle Kerman , Marcus Eriksson, Martin Gudmundsson, Mikael Simons

Sv: Bomben har briserat!
Db_04: tror de blir dom som inte får va kvar

Dino: Vilka äre som åker då då?

Danne_l: Det är klart att man hoppas på den där förstecentern.....

Dino:

Ja, detta tycks ha varit ett pyttelitet förskalv.

Db_04: Jag tror inte att bomben briserat ännu.... Theres more to come!

zeb: Okej enligt vad allt som sagt förut va så vare bara en som återstod alias ´´bomben´´

Db_04: Ja jag har sett att man skriver om alla utlänningar ,Det kommer nog mer ,en riktig bra Center är väl det som skulle behövas

zeb: De är många som gnäller över Leksand & Moras utlänningar....de är dåligt me bra svenska spelare på marknaden nu....va inte detta er sissta värvning ?

Db_04: Nej det är väl så, Jag hade hoppas på en något mer etablerad spelare gärna svensk ,Börjar bli många utlänningar i laget nu, får väl se om man får ihop det

Db_04: Det vet vi inte än..det kan vara en ny Horc.

zeb: Nej men Horcoff var ändå ordinarie i NHL och var med i Kanadas Vmguld lag..... denna kille platsade inte i AHL i fjol....där är ju en liten skillnad mot Shawn

Db_04: Vi får väl se vad det är för något, Å andra sidan viste vi inte mycket om horcoff heller

zeb: Bårlänge menar på fullt allvar att han kommer att vinna poängligan i Elitserien :)

Db_04: driver med dej lilla gubbe

zeb: påstår du att Krestanovich är bättre än Horcoff ?

Db_04: Bättre

Magnus: de är nog en okej värvning ! men ingen Shawn Horcoff precis

Dragan 2k: Det gäller dock i NHL vilket får ses som ok, bättre än att ha minor league player som potential.

Anders i Budum: Hmm. Vad schysst man är i den bedömningen.

Career Potential: Fourth line winger.

Dino: så de här va inte han då ?:P

zeb: Vi väntar ju fortfarande på förstacentern......Men han hinner nog hit innan seriestarten han också.

zeb: Vi vet nog alla vilka du syftar på.....

Anders i Budum:

Oj han blir säkert poängkung i Elitserien!!! =@

;)

mora1: Nog kan de va en bra värvning men han håller då inte samma klass som Horcoff

zeb: Håller fullständigt med dig.

mora1: Nu hoppas jag bara att dom unga killarna får vara kvar i laget och få en chans fast det kommer killar utifrån så dom inte blir utlånade,för då är det bedrövligt,Det finns andra killar som inte håller klass,skicka iväg dom!!!!!!!!!

Blir nog alldeles utmärkt med denna spelare.
Har vi bara samma flyt med honom som med Horcoff och Cleary så.......

Anders i Budum: Å nej en till vill vi ha

Bomben har briserat!
Äntligen! Truppen komplett. Se länk för info!

Behös det någon mer spelare i laget eller är det komplett nu?

mok:

Precis men en säsong hade Leksand bara svenskar i laget och då räknades tydligen Nielsen dit :)

mattias - 74: Jo det laget skulle jag gärna vilja se med :) Nej men utlänningar måste ju till för att spetsa till trupperna men nu tas liksom dussinlirare in utifrån.

Stigsson: Jo det hoppas jag verkligen iaf. Skall bli intressant att följa en hel del lag denna säsongen och se hur det kan då.. många lag som kommer slåss där nere och många som är svåra att tippa.

mok: Tids nog får vi nog veta det.

Stigsson:

Tycker lagen själva har lite ansvar också i den frågan, leksand har ju inte direkt många svenskar heller, minns när klacken sjöng " Svenska Leksand " i ladan!! det kommer aldrig mer upplevas! skulle vilja se det laget i es som bara har svenskar!

Stigsson: hehe jo det e ju tydligt :) Återstår bara att se hur det går med all denna mix.

PixelZorba: Hoppas du har rätt.

Omdömena om honom är ju att han är hårt arbetande med både mod och målsinne. Passar i och med denna beskrivning in mycket bra på den typen av spelare som Harri har sagt sig vilja ha. Väger dock lite lätt med bara 77kg fördelade på 1,85m

mok: Borde definitivt sättas en maxgräns men så länge det inte finns någon sådan så tar vi emot dom med öppna armar.

Stigsson: Låter bra.. Han kommer att passa perfekt in i laget!

Stigsson:

Om jag inte har helt fel så är han ordentligt kvick på rören, det är bra!

Stigsson: Önskar jag kunde hålla med dej där faktiskt. Ser ju inte gärna att hockeylagen har en merpart av utländska spelare av många orsaker. Borde sättas en max gräns på detta.

Fyller på med mera data.

"Works extremely hard on the ice and is a player coaches like to count on in pressure situations. Has both grit and scoring ability. Must add strength to his 6-1 frame in order to survive the pro game."

En till länk ang. Jordan Krestanovich.

mok: Tja varför inte. bara dom gör mål och spelar bra hockey så är dom välkomna.

PixelZorba: Japp.

1,85 m - 77 kg, leftare född 1981.

22 NHL matcher för Colorado 01/02 och 03/04 i övrigt mycket AHL rutin.

« · 575842 · »