Dino: Kerman har mycket att bevisa ännu men man får ha i bakhuvudet att han varit den som haft mest problem under försäsongen med stukade fötter m.m. Hoppas han kommer igång bättre snart. Idag placerar jag honom utanför laget baserat på det han visat i de matcher jag sett hittills.
Wengi: Det börjar arta sig. Tänk, en fjärdelina med Nilsson- Granis och Kerman.... WOW. Men jag tror nog att Kerman kommer att husera i någon av de tre första linorna......Men det visar väl sig ganska snabbt. Den mest orubbliga kedjan av dessa är enligt mig den med Håkan, Eric och Elomo....
Stigsson: Mitt tips är som följer.. låt Jensa och Gudmundsson växa till sig i allsvenskan ett år.. simme sitter bra på bänken.. granis ska ha chansen tills en center dyker upp..
Petri Vehanen Daniel Sperrle
Calle Bergström - Petr Smrek Marco Tuokko - Håkan Bogg - Eric Johansson
Peter Nolander - Jarno Kultanen Teemu Elomo - Peter Fabus - Martin Jansson
Thomas Skogs - Ross Lupaschuk Kenneth Bergqvist - Magnus Sandberg - Jordan Krestanovich
Atvars Tribuntsovs - Pierre Johnsson Anders Nilsson - Jonathan Granström - Kalle Kerman
zeb: De är många som gnäller över Leksand & Moras utlänningar....de är dåligt me bra svenska spelare på marknaden nu....va inte detta er sissta värvning ?
Db_04: Nej det är väl så, Jag hade hoppas på en något mer etablerad spelare gärna svensk ,Börjar bli många utlänningar i laget nu, får väl se om man får ihop det
zeb: Nej men Horcoff var ändå ordinarie i NHL och var med i Kanadas Vmguld lag..... denna kille platsade inte i AHL i fjol....där är ju en liten skillnad mot Shawn
mora1: Nu hoppas jag bara att dom unga killarna får vara kvar i laget och få en chans fast det kommer killar utifrån så dom inte blir utlånade,för då är det bedrövligt,Det finns andra killar som inte håller klass,skicka iväg dom!!!!!!!!!
mattias - 74: Jo det laget skulle jag gärna vilja se med :) Nej men utlänningar måste ju till för att spetsa till trupperna men nu tas liksom dussinlirare in utifrån.
Stigsson: Jo det hoppas jag verkligen iaf. Skall bli intressant att följa en hel del lag denna säsongen och se hur det kan då.. många lag som kommer slåss där nere och många som är svåra att tippa.
Tycker lagen själva har lite ansvar också i den frågan, leksand har ju inte direkt många svenskar heller, minns när klacken sjöng " Svenska Leksand " i ladan!! det kommer aldrig mer upplevas! skulle vilja se det laget i es som bara har svenskar!
Omdömena om honom är ju att han är hårt arbetande med både mod och målsinne. Passar i och med denna beskrivning in mycket bra på den typen av spelare som Harri har sagt sig vilja ha. Väger dock lite lätt med bara 77kg fördelade på 1,85m
Stigsson: Önskar jag kunde hålla med dej där faktiskt. Ser ju inte gärna att hockeylagen har en merpart av utländska spelare av många orsaker. Borde sättas en max gräns på detta.
"Works extremely hard on the ice and is a player coaches like to count on in pressure situations. Has both grit and scoring ability. Must add strength to his 6-1 frame in order to survive the pro game."