norrland: Om du nu är yngst i din syskonskara så är du lillebror (eller lillasyster) och ingenting kan ändra på det. Inte ens om du skulle bli bäst i klassen, greja finaste jobbet, få högsta lönen, skaffa flådigaste bilen. OK?
Metal Guru: Nä jag tror inte alls att vi har samma publik. Mora har alltid haft sin publik och Leksand sin publik. Du kan nog fråga vilken som helst om dom skulle byta lag för att något av lagen spelar i ES eller AS. Inte för att jag vet, men tror att det samma gäller de företag som är sponsorer. Sedan finns det ju alltid de som vänder kappan efter vinden. Men jag skulle aldrig föredra att gå på Moras hemma matcher i stället för Leksand. Tror nog att det samma gäller för dig, men tvärtom :-) Jag tror att det är bra för Dalahockyen att det finns två lag i ES. Sedan är det så att Mora alltid kommer att vara Lillebror till Leksand, även om tabellen inte ser så ut idag. Kanske jobbigt för er att erkänna det, men så är det.
norrland: Nu stämmer ju ditt resonemang inte riktigt i vårt fall, eftesom vi och LIF delvis konkurerar om samma publik. Allra bäst för Mora vore - tyvärr - om Leksand huserade i Div2 och nedåt.
"– Jag har en känsla att alla inte riktigt förstår hur pass bra Mora är. De hade väldigt hög spelaromsättning, ny tränare också, men har fått ihop det väldigt bra. Det kommer att bli en fruktansvärt tuff match för oss, det är vi medvetna om, varnar Lundh."
Dino: Skulle inte förvåna mig ett dugg!!! Hur skulle hockeysverige klara sig utan ett stockholmslag? VÄLDIGT BRA!!!!!!!!!!!! Skulle djurgården åka ur så ökar de säkert ut till 14 lag och stänger elitserien vilket medför att hockeyn dör i sverige.
Måste inte Svenska hockeyförbundet besluta om detta innan pucken släpps på premiärdagen???
Har ett svagt minne av att Englund har sagt detta under en presskonferans förra säsongen!!!
Jag tror att det kommer ett beslut om att det kommer att finnas 14 lag i elitserien nästa säsong. Nånting måste dom ju hitta på om det skulle bli så att Leksand eller Djurgården, eller båda, missar att klara sig kvar. De verkar ju vara allas gunstlingar. Vad tror ni?
Frölunda ser ruskigt starka ut nu. Gäller att MIK sätter sina chanser om det ska bli någon poäng imorgon. Med tanke på hur det sett ut tidigare på den fronten tippar jag 2-5.
"Jag blev ändå imponerad av Mora. Det blev 4-0 till HV, men hade Mora gjort mål på någon av alla sina chanser i första perioden hade matchbilden blivit helt annorlunda. Det var faktiskt målvakten Erik Ersberg som räddade HV långa stunder av matchen. Han var grym. Inte på grund av någon nybörjartur, utan för ett väldigt moget målvaktsspel"
Kanske till och med han inser att det inte bara är skit med Mora till slut....
Om du nu är yngst i din syskonskara så är du lillebror (eller lillasyster) och ingenting kan ändra på det. Inte ens om du skulle bli bäst i klassen, greja finaste jobbet, få högsta lönen, skaffa flådigaste bilen.
OK?