Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 601166 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 14 lag
norrland:
Om du nu är yngst i din syskonskara så är du lillebror (eller lillasyster) och ingenting kan ändra på det. Inte ens om du skulle bli bäst i klassen, greja finaste jobbet, få högsta lönen, skaffa flådigaste bilen.
OK?

MonkeyBoyF: Det är så sant. Mora går ju verkligen jättebra nu.
Får verkligen gratta er. Trots det är ni ändå lillebror... :-)

norrland: Att bli pappas favorit handlar inte om åldern. Det handlar om att vara BÄST!

Metal Guru: Ja det har jag, och jag har inte något problem med att vara yngst. Har du problem med att vara minst??

norrland:
Har du något syskon?

Metal Guru: Nä jag tror inte alls att vi har samma publik. Mora har alltid haft sin publik och Leksand sin publik.
Du kan nog fråga vilken som helst om dom skulle byta lag för att något av lagen spelar i ES eller AS. Inte för att jag vet, men tror att det samma gäller de företag som är sponsorer.
Sedan finns det ju alltid de som vänder kappan efter vinden. Men jag skulle aldrig föredra att gå på Moras hemma matcher i stället för Leksand. Tror nog att det samma gäller för dig, men tvärtom :-)
Jag tror att det är bra för Dalahockyen att det finns två lag i ES. Sedan är det så att Mora alltid kommer att vara Lillebror till Leksand, även om tabellen inte ser så ut idag. Kanske jobbigt för er att erkänna det, men så är det.

norrland:
Nu stämmer ju ditt resonemang inte riktigt i vårt fall, eftesom vi och LIF delvis konkurerar om samma publik. Allra bäst för Mora vore - tyvärr - om Leksand huserade i Div2 och nedåt.

Dino: Vad tycker du själv. Vore det inte "synd" om Leksand åker ur. Hur skulle ni då kunna någon gång ha fullt i eran ishall.

Om LIF idags läget inte har gått så bra så tror jag på en bättring.

Men alla kassörer jublar när LIF kommer och spelar. Mera klirr i kassan.

Klart att LIF ska vara kvar i serien...

Sv: Mora - Frölunda
Hämtat från Frölundas inför matchen artikel.

"– Jag har en känsla att alla inte riktigt förstår hur pass bra Mora är. De hade väldigt hög spelaromsättning, ny tränare också, men har fått ihop det väldigt bra. Det kommer att bli en fruktansvärt tuff match för oss, det är vi medvetna om, varnar Lundh."

Sv: Kvällens domare
Mora-Frölunda 24/10 -05

HD: LÄRKING, Christer
LM: CARLMAN, Fredrik
LM: CANDELL, Fredrik

Dino: Skulle inte förvåna mig ett dugg!!!
Hur skulle hockeysverige klara sig utan ett stockholmslag?
VÄLDIGT BRA!!!!!!!!!!!!
Skulle djurgården åka ur så ökar de säkert ut till 14 lag och stänger elitserien vilket medför att hockeyn dör i sverige.

Måste inte Svenska hockeyförbundet besluta om detta innan pucken släpps på premiärdagen???

Har ett svagt minne av att Englund har sagt detta under en presskonferans förra säsongen!!!

14 lag
Jag tror att det kommer ett beslut om att det kommer att finnas 14 lag i elitserien nästa säsong. Nånting måste dom ju hitta på om det skulle bli så att Leksand eller Djurgården, eller båda, missar att klara sig kvar. De verkar ju vara allas gunstlingar. Vad tror ni?

Frölunda ser ruskigt starka ut nu. Gäller att MIK sätter sina chanser om det ska bli någon poäng imorgon. Med tanke på hur det sett ut tidigare på den fronten tippar jag 2-5.

sold:

Frölunda är bra för tillfället. Gäller nog att Mora får ut allt ur laget för att kunna få tre pinnar. Frölunda vinner, 5-1.

Mora - Frölunda
Efter ännu en välspelad match så förlorade vi mot HV 71,Men nu är det dags att ta nya tag mot indianerna i morgon.
Tips:3-2 till Mora

Sv: HV71 - Mora
Dino: Varför kan vi inte göra mål på våra chanser? Jag fattar inte!

Dino:
Ja vad säger man?, tappade hakan när han skrev positivt om Mora!, han måste väl gardera sig när Leksand åker ur...

Dino: Det ska naturligtvis stå Wennerholm.....

Wennwerholm är numera imponerad av Mora.....

"Jag blev ändå imponerad av Mora. Det blev 4-0 till HV, men hade Mora gjort mål på någon av alla sina chanser i första perioden hade matchbilden blivit helt annorlunda.
Det var faktiskt målvakten Erik Ersberg som räddade HV långa stunder av matchen. Han var grym. Inte på grund av någon nybörjartur, utan för ett väldigt moget målvaktsspel"

Kanske till och med han inser att det inte bara är skit med Mora till slut....

mora1: Jag tippede i alla fall rätt antal mål.

mora1:
Hurra. Vad glad jag är.

Stigsson: Helt rätt. 3poäng till er

Fy fan va slut...4-0 *suck*

mora1: Jag och insu hade ju ia alla fall rätt segrare.

Ingen gissade rätt idag.
Dalmas1 2-2
Tången 2-2 (2-3 e.fl.)
insu 3-2
Stigsson 3-2
rbn 1-2
Go Bananas 1-3
Dino 2-4
Steff 2-3
Slinger 3-3
Sold 3-5
mora1 3-4

Dalmas1: Jupp...två pinnar till dif

Dalmas1: Leksingarna har nog utvisningar i slutet av matcher inplanerat i sitt spelsystem.....

Dalmas1:
Övertid i Gävle - då tar djurgår'n in max två pinnar i afton

mora1:
Jaha- å så drar LIF på sig en utv. igen - de brukar ju göra det i slutet av matcherna...

Tången: 3-2 Lif-MoDo

3-2 LIF-MoDo

Tången: 2-2 LIF-MoDo

insu: Jupp...alla på en gång.
Modo har kvitterat iaf.....

Nalia: du får dra i dig de där fyra nu så att vi får med oss en poäng i alla fall!

Stigsson: Jag menar 6-3!

Stigsson:5-3!

Frölunda gör 4-3 på Luleå. Det är också bra.

Perkele! Peklo! Helvete!!!

Dalmas1: Det får gärna sluta 2-2 där nu.

Brynäs har i alla fall utjämnat mot Kaminerna

Dalmas1: Japp det är nog därför dom är ett topplag.

Puppe: Jag kombinerar!

Stigsson:
Bara att konstatera att HV är ruggigt effektiva i PP.

Stigsson:
Bra plan, fast jag stänger av datorn och tar en pilsner istället...

Äh skit. Jag hann knappt skicka mitt meddelande innan puckan satt där.

4-0....jihaa...men bisittaren var ju tyst iaf.

PixelZorba: Boxplay igen, nu känns det som 4-0 kan komma. :-(

Snart slår jag äver till Leksand-Modo istället och lyssnar när Modo avgör den matchen.

lex: Men det är lugnt. Det är ju på slutet det verkligen gäller. Jag vet att jag är på pallplats då.:-)

Stigsson: hehe, mjo det har jag förstått..

Tången: Luleås kvittering saboterar en medaljplats för dej i Tipskungen...

« · 601166 · »