Hela vårat lag är en grå massa som skrinnar runt. Alla är lika bra, inte nån som sticker ut. Ett gäng medelmåttiga elitspelare. Vi behöver nån som sticker ut. Då kommer även den kräsna publiken tillbaka till FMM Arena.
peo m: dessa har IMO presterat bättre än förväntat: Marco Tuokko Kalle Kerman
dom här har presterats vad som förväntas av dem: Daniel Sperrle Petri Vehanen Peter Smrek Atvars Tribuntsovs Ross Lupaschuk Jarno Kultanen Eric Johanson
dom här har vart kassa: Jordan Krestanovic Peter Fabus Teemu Elomo
så att klaga på importerna i allmenhet tycker jag käns fel, när bara 3 av 12 har presterat under förväntan. men i ishocky hypas alltid målskytar mer än grovjobbare, även ifal båda spelar typerna är lika viktiga för laget(jag tror att deta är anldningen till att tex bogg som sliter i det tysta inte upmärksamas lika mycke som dom som förväntas göra mål)
Goal: när man värvar ett lag är det bra att planera vilken upgift olika spelare ska ha(ie man värvar spelare för olika kjedjor), men man får inte fastna i detta under sesongen då dem som är bäst ska få spela mäst
Goal: måste instämma med dig. Ingen idé att gnälla på nyförvärven men "di gamle" med Bogg i spetsen borde få mer uppmärksamhet för sitt goda arbete och vi borde ägna mindre energi på importerna som hittills inte gjort vad vi hoppats på.
Mora litar på alla spelare. Alla spelare får spela, hela matcherna. Det betyder att alla spelare känner delaktighet i både vinster och förluster. Detta är mycket viktigt, och något som även Harald tillämpade på ett bra sätt. Det skapar laganda och kommer att bli mycket värdefullt i slutänden. Detta är säkert också en bidragande orsak till att det gått så pass bra, så långt, trots att mycket av målskyttet uteblivit.
Det Mora gör mindre bra:
Redan på förhand hade man bestämt sig för att alla nyförvärv är bättre än alla ”gamla” spelare. En plats i 1:a, 2:a eller ev. 3:e kedjan är given. Snacket om att ”dom behöver bara mer speltid för att komma igång” köper jag inte längre. Kanske dags att våra ”gamla” spelare får lite mer speltid?
Vårt power-play har fungerat dåligt. Samma spelare spelar både power-play och box-play. Inte undra på om orken tryter? Här finns mycket att förbättra. Såg att förra säsongen var Bacon 15:e bästa power-play målskytt i hela Elitserien, då med alla proffs på plats. I år blir det knappt något power-play spel över huvud taget. Kanske dags att skapa en riktig power-play formation. Det kan ju knappast skada att ha högerskyttar på både backplats och kedja samtidigt? En speciell box-play formation borde man också ha. Det behöver säkert inte vara samma spelare som i power-paly, som det är nu.
Nu börjar det tätna i bottenstriden. Kanske dags att prova nya formationer och låta andra spelare få mer istid?
Nog om detta. Nu gäller det att knipa 6 poäng emot Södertälje i morgon!
Anders i Budum: Lite ont om målsprutor på marknanden bara. Risken är nog stor att Simons får tag i en annan sportchef då han (och alla andra) dammsuger marknaden. Tänk dig att vakna upp en söndagsmorgon, med Masken i påsen.
mora1: Ja, det ser bra ut. Inte mig emot. Det borde väl vara på tiden med en tre poängare i Scaniarinken (Axa Sport...). Det var inte igår MIK tog poäng där.
Tabellen är just nu lite väl jämn -- i botten. Vinst för Linköping, Färjestad, Timrå, Frölunda och Mora skulle vara idealiskt. Nedanför är tabellen innan omgång 15 och under den tabellen efter vinster för ovanstående lag med 1 - 0 ( för matematikens enkelhets skull) detta är ju mina små drömmars senario inför omgång femton. Är det några matematiska fel så rår Dr Hockey för dom. SKÅL
Metal Guru: Det finns väldigt mycke leksingar i Mora, Älvdalen med omnejd som åker till Leksand och ser hockey, men även en hel del leksingar och falubor som åker till Mora för att titta.........tror nog att det jämnar ut sig ganska bra med publiken.
henrikj: Håller med dig. Dom drog varandra i tröjorna och kramades på lite grann och slogs inte något. En varsin tvåa (eller 2+2) för roughing hade varit nog. Men med pajasen soma är tvärrandig med röda armbindlar och hette Claesson på isen var väl inget annat att vänta.
Tråkigt att domarna ska vara så pinsamt dåliga i match efter match. Man får väl hoppas att vi slipper Claesson och Lärking i fortsättningen åtminstone. Bara jag som tycker matchstraffet på Toukko och Samuelsson var löjligt? De kramades lite.
Domare CLaesson var den största pajas jag sett i FMM-A. Blåste av massor av gånger trots att LHC:S keeper inte hade pucken under kontroll, med följd att MIK_s chanser gick upp i rök. Och utvisningar ska vi inte snacka om.... Det såg sannerligen ut som om Claesson hade satt en rejäl slant på bortavinst. Patetiskt!!
Jävlar vilket PP vi måste ha just nu. Konstigt att Kenny inte har sett det.
48.30 2 min LHC 27. TORKKI, Sami CROSS 48.30 2 min LHC 7. JOHANSSON, Magnus CHARG 48.30 2 min LHC 2. PIHL, Andreas BOARD 48.30 2 min LHC T. Team LHC ABUSE
Hmmm??? 48.30 2 min LHC 27. TORKKI, Sami CROSS 48.30 2 min LHC 7. JOHANSSON, Magnus CHARG 48.30 2 min LHC 2. PIHL, Andreas BOARD 48.30 2 min LHC T. Team LHC ABUSE