Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 606615 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: lärking
zeb: Vi får se efter dagens match, kanske domaren studsar moras väg i kväll:-)

belair: Lärking är bra ,finns värre

En riktig pajas i Mora sist....

mattias - 74: ..precis som att ni Leksingar är så bra på att ta skämt...

miken: ..ja du, Lärking...då är väl Mora en man mindre hela matchen...

mattias - 74: Tror nog de blir 3-4

Dino:

Och du tål inte skämt som vanligt...

mattias - 74: Det är nog snarare troligt att laget från Siljans avlopp kommer att få spö med 5-1.....

miken:

Får hoppas att han gör så idag med så mitt tips slår in på 5 - 1 .-)

lärking
Ska bli kul att se utvisningsstatistiken ikväll när Lärking är igång, han har för vana att döma mycket utvisningar och ta bort mål för MIK.

Sv: Modo - Mora
Stigsson:

tar inte den så seriöst :-)

mattias - 74: Det är ju bara att ta en titt på hur du ligger till i matchtips tävlingen ;-)

mattias - 74: That´s fair

mora1:

Nej för att jag tror Mod vinner :-)

mattias - 74: det gör du bara för att du är Leksing, eller....:))

Stigsson:

Jag går emot AB och tippar 5 -1 :-)

rbn: Och kanske enda gången de tippar rätt!:-)

Stigsson: Måste ju vara andra gången eller nå dom tippar Mora vinst?

Stigsson:

Oj då, det var ju nästan en liten skräll ;)

Aftonbladet tippar kvällen match 2-4.

Stigsson:

Jag tror att det är bra att man mer eller mindre delar upp målvaktssyslan när man har två målvakter som är jämnbra men har lite olika egenskaper. Harri väljer nog målvakt efter den typ av match han tror det blir. Det verkar vara lite av hans måtto att låta alla vara delaktiga så mycket som möjligt inom vissa gränser. Tvärt emot Lener i Luleå alltså.

Stigsson: Ligger något i det......

williamthekid: Boorken kör samma knep i Brynäs och det funkar bra. Tycker det verkar som om detta är en del i en större plan precis som att vi alltid kör färdigt matcherna på fyra femmor. Allt för att vi ska orka hela serien.

Bra eller dåligt? Det visar sig i mars/april.

sold: Va ger de för signaler när man bänkar en målvakt som är het, att när man gör bra matcher då får man sitta.Nä de gillar ja inte...

Notera att...

... förre MIK-tränaren Harald Lückners Modo är elitseriens formsvagaste lag med två poäng på de sju senaste matcherna.

... vid vinst i kväll är Mora på slutspelsplats.

... Jonathan Granström är uttagen i det svenska Team 20-landslaget.

... då lagen möttes i FM Mattsson Arena den 10 oktober vann MIK skotten med 33-17, men Modo matchen med 4-1.

... Modo och Mora gjort exakt lika många mål; 28 på 15 matcher. Bara Leksand (25) och Södertälje (22) har gjort färre.

... kanadensaren Marc Brown, senast i Kloten i Schweiz, tränar med Modo den här veckan. Han spelar dock inte mot Mora.

... Petri Vehanen får vakta Moras kasse, efter att Daniel Sperrle stått de två senaste matcherna.

... tilltänkte målskytten Jordan Krestanovich börjar på bänken - igen.

Sv: Tabellen
Dino:

Vad jag menar är att DIF redan har en riktigt bra förstakedja i Bremberg o co som hela tiden producerar. Dessutom har man spelare som Ölvestad och Ottosson (om han kommer tillbaka). Dom behöver egentligen bara någon riktigt stabil back för att höja sig rejält. Den backen värmer i dag upp i Almtuna och börjar snart varva upp i Karjala Cup innan han efter lite övertalning ansluter. Det hoppas dom i alla fall. Ett litet kvitto på att DIF är farliga såg vi ju i går.

mora1:
Enligt länken har vi en kvinnlig hockeyspelare i laget, Erica johansson, det är väl längdhopperskan som har blivit MIK'are...;-)

sold: Vart står de nånstans?? Om han låter sperrle sitta på bänken så är de skandal.

Hur f_n kan Rindell sätta in Vehanen i mål uppr i Ö-vik???
Bättre om Sperrle får stå då han visat att han är i en mycket bättre form än Vehanen.

sold: Lärking...*suck*..

Modo - Mora
Kvällens domartrio:
LÄRKING, Christer HD
NILSSON, Klas Line
SONDELL, Per Line

Metal Guru: De verkar som om dif skulle vara på gång, eller är de bara en tillfällighet mån tro?

Vad sägs om detta...

Hockeycoach-spelet Dream Team/Aftonbladets poänglista.
Harri gör ett storjobb i verkligheten med ett så poängfattigt material på papperet.

För att ge en referens så är ettan:
Johnny Oduya/VFHC/B, 1 150 000kr, 181 poäng.
Bäste MIK:are, Jarno Kultanen ligger på 54:e plats.

MIK-listan:
Namn / Lag / Position Värde Poäng
Jarno Kultanen/MIK/B 875 000 74
Kalle Kerman/MIK/F 1 075 000 72
Eric Johansson/MIK/F 1 150 000 56
Atvars Tribuntsovs/MIK/B 750 000 53
Ross Lupaschuk/MIK/B 950 000 53
Tomas Skogs/MIK/B 550 000 48
Petri Vehanen/MIK/M 1 350 000 44
Marco Tuokko/MIK/F 825 000 42
Calle Bergström/MIK/B 625 000 34
Kenneth Bergqvist/MIK/F 800 000 34
Håkan Bogg/MIK/F 950 000 33
Anders Nilsson/MIK/F 875 000 30
Mikael Simons/MIK/F 850 000 30
Daniel Sperrle/MIK/M 450 000 25
Petr Smrek/MIK/B 1 050 000 25
Martin Jansson/MIK/F 750 000 19
Peter Nolander/MIK/B 600 000 16
Teemu Elomo/MIK/F 1 000 000 14
Jordan Krestanovich/MIK/F 1 100 000 14
Magnus Sandberg/MIK/F 650 000 13
Marcus Eriksson/MIK/F 675 000 10
Peter Fabus/MIK/F 1 250 000 8
Jens Jacobs/MIK/F 300 000 -2
Jonathan Granström/MIK/F 350 000 -4
Pierre Johnsson/MIK/B 450 000 -4

Stigsson:
be calm, dudes. 3-1 och en positiv Göteborgstrend nu.

henrikj: I´m in chock

Stigsson: Värre ska det visst bli. 3-0 nu. Assistpoäng till A. Andersson.

Sv: Södertälje - Mora
Någon som var i Södertälje som kan säga något om Sandberg, Nilsson och Bergquist. Man hörde inget om dem på radion, hur spelade de?

Stigsson: Ja, men sen är det ju Sandberg som står i frölunda

Stigsson:
Ingen fara. Jag ligger redan på golvet för att insatserna på isen inte ska kunna slå nacksving på mig och fälla mig till marken.

Sv: Jönsson har uttalat sig igen!
..en stängd serie är en död hockeyframtid. Undra om Jönsson hade utalat samma åsikt om Färjestad hade varit på ruinens brant och pendlat mellan allsvenskan och elitserien..tror inte det...

Men det är klart, då hade han förmodligen inte spelat i Färjestad eftersom han säkert hade fått bra med pröjs i nån annan storklubb som köpts ihop av nån rik herre som saknar laganda och det sportsliga...

Nä, när en liten klubb klarar av att gå hela vägen, det kallar jag sportslig framgång. 14 lag NU!!

Somna om Jönsson!!

Håll i er nu. Djurgården-Frölunda 2-0 efter 6 minuters spel!!!

Sv: Jönsson har uttalat sig igen!
sold:
Hmm vad ska man säga om den idiotin tro .. men tycker det en hel del juniorer med i vissa lags trupper iaf men antagligen har det väll nått göra med att dom inte har nå juniorlag eller nått liknande

Jönsson har uttalat sig igen!
Vad säger man om denne kaffeböna???

Dino: STOR Klubb det kommer nog några nya,Undrar hur det går här hemma om det kommer något nytt

Dino: Dom får ju en massa miljoner för spelare dom sålt till NHL.....

AH: Vad har Djurgården för kommande förstärkningar då?

zeb:

Jag tror att MIK och LIF gör upp om sista slutspelsplatsen i sina interna matcher. MIK är ett stabilt och svårslaget lag som knappast kommer att falla ihop totalt och poängen kommer att trilla in med jämna mellanrum. LIF har höjt sitt spel markant och börjat plocka poäng i skaplig takt. SSK är det sämsta laget även på sikt och kommer att få det svårt, inte minst eftersom deras "derbymotståndare" heter LHC, HV71 och Frölunda. DIF är det laget i botten man är mest rädd för eftersom man har en, i mina ögon, stor förbättringspotential i kommande förstärkningar. Man har ju redan en mycket bra producerande förstakedja. BIF gjorde en idiotmatch sist och spöade LHC men kommer att sjunka och hamna tia. Det är mitt teori och den är väl inte helt olik din.

insu: Tror att det är denna länk dom menar...

mr big: Om sperrle nu får stå, för han har bevisat att han är förnärvarande bättre än vehanen, då kan de mycke väl bli fullpott.

« · 606615 · »