Anders i Budum: Ja inte vet jag men först och främst behöver vi nya spelare som krigar. Inga lyxlirare som glider omkring som Krestanovich och inte ger järnet. Hur den mannen hart varit på gränsen till NHL är för mig ett mysterium. Att sparka Harri nu vet jag inte om det är det viktigaste men att vi behöver en injektion kan man ju inte förnerka. Må nåt vettgt hända nu när transferfönstret öppnat. OK det finns inte så många stjärnor att plocka hit men hellre en medelmåtta som kämpar för kung och fosterland än nån s k stjärna som glider omkring och inte gör nån nytta.
Anders i Budum: Vad ska MIK plocka in för ny tränare då? Vad jag vet finns inte mycket att tillgå nu. Ska Janne göra en "Mask" och hoppa ner själv i båset?
Jaha, ännu en sömnlös natt. Fy fan va dåliga vi är. Vi har inte nån som helst struktur i vårat spel, och att ta time out när det är 3 minuter kvar är patetiskt. Det var ju nära 1 - 4 redan i 2 perioden, varför ingen time out då? Ingen kämpaanda finns heller. (undantaget Martin J, Tuokko, Bogg, Granström). Många av spelarna åker omkring utan fasta positioner, och endel åker bara och glider samt lyfter lön. Inget hjärta ingen glöd. Det finns många spelare i allsvenskan som är klasser bättre och vill kämpa för en plats i laget än de Europeiska sekundaspelarna som vi har värvat. Nä Jan Simons, boka biljetter på Finnair nu, följande spelare/ledare skall följa med planet :
Harri Rindell, Ross Lupaschuk, Jordan Krestanovic, Teemu Elomo, Peter Fabus.
Det är ju tur att det är uppehåll så vi slipper tappa fler poäng. Det ser riktigt bedrövligt ut för tillfället. Tack och lov så öppnar transferluckan snart. Äntligen borde väl ett par skojare ha gjort sitt!?
SSK-Modo 1-4 nu, med halvminuten kvar. Rent psykologiskt skulle det kännas skönt att slippa ligga på kvalplats under speluppehållet, trots att det naturligtvis inte spelar någon som helst roll i slutänden.
Nalia: Och klackarna i taket i Ejendahls arena just nu. Med nuvarande ställning lyckas vi faktiskt fortfarande, med minsta möjliga marginal, hålla Södertälje bakom oss. Fast med tanke på att vi tagit ut målvakten så är väl risken att det där målet som skickar ner oss på elfteplatsen trillar in.
insu: Mycket hinner hända när man lämnar datorn en sväng. Utvisningar och "tekniska problem" med webbradion, men dock inga mål för Mora....trist. Tycker att de kunde ha kört in ett par sådana också medans de ändå höll på.
mediakuben: Jo. Men det är som Nalia skriver: vissa saker talar man inte högt om. Nu dog webbradion dessutom. Alla som tycker att det gör något räcker upp en hand.
Jag skulle vilja se minst 1 helst 2 nya backar, #28 håller definitivt inte för ES spel.......#8 är jag oxå väldigt tveksam till......lite för mycke glidare för att jag vill ha honom kvar.
mattias - 74: Tror inte Molin är med idag, han snubblade ju in i sargen sist.... Å jag tror inte han behövs heller. Brynäs hämtar lätt tre poäng i Leksand idag!