zeb: När de förlorade mot Brynäs på hemmaplan var de iaf MYCKET sämre... Trodde att det skulle bli kvalserien efter det, men lyckligtvis hade jag fel:)
Ja, jag vill då inte tänka på nå tåg direkt. Det de är frågan om är att mora tar de poäng som man ska + någon extra så blir det jätte bra. Tar dom för många direkt nu så kan det finnas viss risk för vattenskalle som förra året då man trodde att man var bättre än man egentligen var. 7 - 8 plats i grundserien är alldeles utmärkt. mora får hela tiden kriga för poängen och det skulle skapa en liten fördel i ett ev. slutspel. Då favoriterna som de skulle få möta i de läget har haft en ganska bekväm resa dit. Titta på SSK - LHC förra året så förstår ni vad jag menar...
North Shore: Så klart, men jag siktade uppåt i tabellen och det är väl det som är målsättningen. Vi är ju nu 7pinnar bakom Modo och bara fyra om vi vinner i morrn.
Tubest: Det var väl att ta i lite. Även om vi skulle förlora i morgon så finns det fortfarande gott om tid att kliva på tåget....och även att trilla av det igen.
Jag skulle bli mycket förvånad om något/några av lagen som vi har efter oss skulle göra en superavslutning på grundserien. Det blir nog, som det har sett ut tidigare, att de tar några ströpoäng här och där, ibland där det är förväntat och ibland där det inte är det, men de kommer även att förlora en hel del matcher och förhoppningsvis vinner Mora fler än dem som vi har efter oss.
Stigsson: Morfar ska väll inte va allt för svår att hitta och han också har spelat i SSK , du Stigson brukar ju vara bra på att hitta upp gammal statestik mm. Kan ju inte vara så många som lirat i både MIK och SSK .
superovve: jag vet ;o & inte nog med det .. utan han har spelat i SSK också =/ Host: h100n2fls35o1109.telia.com Spåra Alltid_Leksing @ Falun Idag kl. 16:52 Besvara
jag menade förstås Masken .. ;p & så glömde jag ju berätta att jag spelar inte hockey :P men jag är en jävel på att åka skridskor :D Hans Jax är ju min idottslärare :D ( om du nu vet vem det är)
Ola: jag vet inte .. jag har inte tagit mig tid att ta reda på det heller, helt ointressant :P fast jag vet att mammsens sambo spelade i leksand samtidigt som masen .. =/ & att morfar spelade i södertälje på 50 talet någongång .. men när han spelade i mora vet jag då inte ..
27 december inleds junior-VM i Kanada. Så här spelar de svenska småkronorna: 27 december: Sverige-Ryssland 29 december: Tjeckien-Sverige 31 december: Sverige-Lettland 1 januari: Slovakien-Sverige
De tre bästa i grupp A och grupp B går till slutspel. Ettorna är direktkvalificerade till semifinal, tvåorna och treorna spelar kvartsfinal.