Metal Guru: jadujag vill ju ha lite passion i radion. hor inte ens ljud fran laktaren. Kanns som att sitta och hora nagon lasa upp swehockeys live rapportering.
Metal Guru: Neh då...jag sköter det idag, jag som sitter inne med rutinen :P robin: Pja vad händer? Mest Mora som jag fattat det, en av Steenbröderna har haft svårt att hålla klubban i styr. Utvisning på Smrek nu...efter att ha dragit omkull Oscar Steen.
robin: kanns som att lyssna pa en gammal motor som dor lite da och da. Elomo kliver upp pa hoger sida.... Bergenstrom bryter sig fra..... och sa blev det offside. herregud marklund.
robin: Mja..men det har vänt nog, nu tuffar det nog bara på åt ett håll framöver :p titran: Hehe...ja, men sist var det Metal Guru som skötte den delen :P
Metal Guru: Må Simons träskor vara med oss. Nu bänkar jag mig framför TV:n! Äntligen har jag skaffat abbonemang och kan se den istället för att höra den. Vi hörs i pausen...
Metal Guru: Med tanke på att leksingar har frågat hur många som kommer UPP till Leksand från Mora så har du förmodligen rätt - världen ÄR upp och ner. För det lär ju inte vara tabellplaceringen de åsyftade.
Alisandali: Ja, det är tecken på att världen är upp och ner. Leksingar kallar oss för lillebror, vi placerar bortalag först och golfströmmen håller på att avstanna.
Metal Guru: Ja tror med på ett oavgjort resultat, trots att mora är i en positiv trend, så kommer de bli mycket tufft att ta tre poäng nere i leksand. Men man kan ju alltid hoppas att Mora får en bra start med ett par snabba mål.
Seabiscuit: Jag hoppas verkligen du har rätt! (Fast egentligen är jag nog hyfsat nöjd med en poäng, med tanke på att det är bortaplan och vi har spelare borta. Naturligtvis lite beroende på hur matchen utvecklar sig förstås.)
Mora vinner, pga att "siljansnäs kan inte vinna" "Klapp klapp klapp klapp" siljansnäs kan inte vinna" "Klapp klapp klapp klapp" siljansnäs kan inte vinna" "Klapp klapp klapp klapp"s iljansnäs kan inte vinna" "Klapp klapp klapp klapp" siljansnäs kan inte vinna" "Klapp klapp klapp klapp"
MÅLTIPSET Här är en ypperlig chans att få säga "Vad var det jag sa" efter matchen. Mitt tips LIF-MIK 1-4 (1-1,0-0,0-3) Dvs jämnt och kämpa-kämpa tills Mora sänker Leksand med 2 snabba mål i början på tredje av Bedouin och Lupatjuk.
Veckans elitseriefemma: Veckans elitseriefemma Stefan Liv, HV 71 Stefan Liv blev tredjemålvakt i OS och det känns väl rätt just nu. I veckans två matcher har han bara släppt in två mål och har spätt på räddningsprocenten ytterligare.
Fredrik Olausson, HV 71 Olausson fyller 40 år i oktober, men det märks inte på isen. Efter fyra nya passningspoäng i veckan leder han elitseriens poängliga bland backarna. Rutin räcker långt.
Ross Lupaschuck, Mora Kanadensaren gick tidigt i draften -99 (34), men har bara fått göra tre NHL-matcher. Men i Mora har han staplat poäng. Ett mål och fyra ass i de två senaste.
Tomi Kallio, Frölunda Den sympatiske finländaren är Frölundas verklige matchvinnare. Han har tagit sitt ansvar hos de skadedrabbade göteborgarna och gjort tre mål och passat till två i de två senaste segermatcherna.
Kalle Kerman, Mora Moras nye finländare är en av elitseriens vassaste målskyttar. Han har ett oerhört snabbt tillslag då han direktskjuter. Det blev tre mål hemma mot Södertälje och ytterligare ett borta mot Luleå.
Jonas Höglund, Färjestad Den gamle skyttekungen har vaknat till liv efter jul, efter en mörk höstsäsong. Nu avgjorde Höglund borta mot Modo och spädde på med ett mål och en ass hemma i segermatchen mot Linköping.
insu: Nej, det måste väl vara coachernas ansvar att ta ut bästa målvakten! Vilka är väl vi som tror att vi vet bäst ? Vi bara tycker och tycker men jag hoppas att han VET bäst!
HV har missat en straff på Linköping/Norrena.