Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 667258 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora-Frölunda
Boggen!! Fan, den kedjan går bra alltså! VIKTIGT!

Slitwargen: fan vad härligt! Ross var inblandad och fick nog ännu en poäng:)

Slitwargen:
JAAA! Såja! Vem nätade?

Mike Skinner: MÅÅÅÅL!

Mike Skinner: Snusen har jag lagt av med och bärsan sparar jag till senare! Jag hoppas att få något att fira då också!!!

Slitwargen:
Går matchen på tv?

Slitwargen:
Ja riktigt klantigt... Men så är det.

Fan, kaffe hade inte varit dumt. Själv kör jag strikt på 2,8 och snus :)

Slitwargen: Farlig kontring nu, fast Toukko hade lite bråttom över blålinjen tyvärr...

Slitwargen: Simons har faktiskt haft en tendens att ta på sig onödiga utvisningar den senare tiden... Han har sett trött ut de senare matcherna... Hoppas jag har fel!

Slitwargen: Man ska aldrig vara nöjd med domaren!=/

Mike Skinner: Ja, fast jag tog en liten fika nu en liten stund... Kaffet lugnar nerverna lite:P
Domarna verkar vara med oss idag för en gångs skull iaf!:) Klantigt av Teemu bara...

Slitwargen:
Vi verkar gå bra idag, eller vad tycker du?

Slitwargen:
Japp japp. Webradio och swehockey är nästan lika bra som att vara i hallen. Och med dig här får man ju lite socialitet på köpet också.

Viktigt med tidig utvisning, gör något av det nu!

Mike Skinner: ah, trevligt trevligt! Trevligt med pp nu också!=D

Slitwargen:
Jag sitter här, så du är inte ensam. Befinner mig i Skåne just nu.

såg att sportauktion hade en gammal mora tröjja till salu

Får man något sällskap här vid datorn eller ska alla på matchen idag?

Stigsson: Det måste finnas nåt som heter dalmasar. För masar finns det ju lite överallt här i landet. Utflyttade för att se "den stora världen". Men som benämning på det som INTE sett den stora världen måste ändå Dalmas vara rätt benämning.. ;)

Och varför envisas att med att skriva "dalmasar" grrrrr. Läste just svenska fans inför matchen artikel och där fanns det med igen. :-(

Det finns ingenting som heter dalmasar, antingen är man dalkarl eller mas inget annat. Möjligtvis rumpmas men det är sydvästra delen av länet. :-)

Mora-Frölunda
För er som inte har upptäck det så är matchen mot Timrå över för läääänge sen och idag stundar match mot Frölunda.
Försöker härmed styra över till en mera passande tråd. :-)

Dagens bananer i pyjamas är:
HD Peter Eriksson, Bromma
LM Fredrik Candell, Gagnef
LM Conny Fredriksson, Hammarö 

Sv: Timrå vs. Mora
Ni måste komma till puben i morgon så det blir ett jäkla tryck där! Inte för att det har varit dåligt de andra gångerna när jag spelat där, men i morgon skulle jag vilja ha en tre-poängare i puben också !

På isen är det redan klart, TRE POÄNG !!! Det har jag bestämt !

/ Billy

rbn: Nej, Bergqvist spelar inte i morgon. Han tyvärr blir borta ett tag.

Sv: Smrek avstängd
Seabiscuit: Blir så när texten är skriven för att publiceras i programbladet.

Stigsson:

nu har torbjörn fått hjärnsläpp igen:)
han har fått för sig att mora - frölunda är i eftermiddag

läs inför matchen

Stigsson: där hade han flyt :)

Smrek avstängd
Det blir "bara" en ytterligare match avstängning för Peter Smrek som därmed missar lördagens fight mot Frölunda. Sen är han åter klar för spel i de viktiga matcherna mot DIF och LIF som kommer därefter.

Någon som hört något om Kennet Bergqvist? Kommer han spela imorgon?

sold: Grattis till vinsten... Helgjuten insats!

Ni ska se att Salo står på lördag då Sandberg har stått i de 2 senaste matcherna för Frölunda.

Sv: WCS
Ja - första gången jag skriver i en annan gästbok...och må vara att jag är lite full..

Tanken var att det ska bara inte gå att förlora 4 gånger på en säsong mot nått lag...speciellt inte Mora, men sen kom jag på det!!!

Naturligtvis går det att förlora 4 gånger mot Just MORA
I alla år man har hållit på Timrå är det alltid detta förbaskade Mora... Spelar ingen roll om vi flyttar upp i NHL och ni byter lag med Leksand...Vi skulle få torsk ändå.

Vad är det med er egentligen? Kan vi aldrig få vara ifred? Kan ni inte ge fan i oss nån gång??? Mobbing är inge kul!!!!

Skämt å sido...med denna tragiska säsong i minne är jag glad att det inte är värre än det är... vi har fortfarande chansen på slutspel...och ingen match kvar mot er era j...lar....

;=))) Grattis - Det var fullt rättvist ikväll!! Jag bugar för Mora...

Sv: Granström
foscos: Han knuffade snarare in Hallin i buren därav övertaget...

Spöade skiten ur, hmm inställning. Synd att i Dumare Sjöberg såg vad som föregick slagsmålet bara.

Granström
Han spöade skiten ur hallin idag och kämpade som ett djur. Vilken kille! Kommer växa om vi går till slutspel

Sv: WCS

WCS för Slutspel.
Mora behöver 77p för att garanterat klara slutspel:
(ytterligare 25 pinnar på nio omgångar)

WCS för Kvalserien.
Mora behöver 63p för att garanterat klara kvalserien:
(ytterligare elva pinnar på nio omgångar)

Leksand har som rubrik på sin sida på Hockeysnack, "Våga Vägra Kval!". Verkar inte så genomtänkt, då det är deras möjlighet att få spela i elitserien även nästa år. Eller ska Curre kräva att Leksand skall få spela kvar i elitserien? Man minns när den mannen ansåg att Västerås var lovade en plats i elitserien 1999, trots att man var på väg att åka ur. Tyvärr lyckades Västerås behålla sin plats den gången. Annars hade MIK gått upp. Hur fan kunde Linköping tappa 3-0 i sista perioden?

Metal Guru:

Det känns onekligen extra kul att fienden får fetstryk i premiärmatchen med den gamle homofobe föredettingen Curry Lindmark i båset. Det är kul annars också, men det var en bonus. Jag har aldrig gillat honom.

För övrigt (skriver jag efter att ha sprungit runt och tagit i allt trä som jag kan hitta i lägenheten) tror jag att kontraktet är klart nu. Om vi så - mot förmodan - skulle förlora resten av de återstående matcherna, så måste de två bottenlagen vinna sex av sina nio matcher för att passera oss i tabellen. Jag har svårt att se det hända hos två lag som nu verkar ha gett upp och som tycks koncentrera sig på kvalserien.

Visst vore det hysteriskt kul om vi kunde skrälla i ett slutspel?

Tången:

Men hon har drabbats av Curry-effekten, och sitter på dass nu.

JanT:
Enkelt... Vi har helt enkelt ingen storebror, bara en lillasyster.

Metal Guru: Ni var ena sega jäklar.....Vägrar ge upp slutspelsplatsen till storebror..

Detta blir en utdragen kamp in i det sista.

lex:
Ja det hade gott och väl räckt med SSK och Timrå.

Metal Guru: Duba har nog setat på bänken för mycket; de e nog bra å hålla igång båda målvakterna

"Synd att den finns andra lag i den här serien än Timrå" tyckte Harri i segerintervjun ;)

Haha, Harri beklagar sig i Canal+ över att det är fler lag än Timrå i Elitserien, apropå det faktum att Mora har 4-0 i matcher mot dem.

freppe:

11-3 i skott i tredje. 37-15 totalt.

66,7% räddningsprocent för Svoboda. En tröst är att han var bättre än Duba ikväll, som på kanske 10 skott släppte in fem, innan han fick börja sköta om båsdörren i en sorts Curre-effekt.

freppe: Ketchup-flaskan har gått i topp i Gävle. Fyra baljor i sista perioden ger 5-0 till Brynäs.

Metal Guru: Haha, där fick radiosporten till det! :-)

Stigsson:
Den satt fint den 3:an........kan vi bara hålla i formen nu till helgen oxå så blir detta roligt framöver

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

freppe: Satan vad tomt det är på läktarna nu med 30 sek kvar. :-)

freppe:

Kul på radiosporten ang. nyförvärv:

"...men den rosa ledratröjan hade i varje fall Mora."

« · 667258 · »