Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 671168 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Leksand
Seabiscuit: Bara Vehanen skärper sig.. och inte släpper returer så ordnar det sig idag!!! 5-2 till MORA.. Ett steg närmare slutspel.

mok: Det är en supporters rättighet :-)

SIVASN: Underbart att alltid skylla på herrarna i randigt.

Metal Guru: Alla andra hande varit mindre dåliga!!!!

SIVASN:
Vilken domare hade varit ett "bättre val" då?

sold: Härligt! En match som redan från början innehåller mängder med känslor kommer bara bli bättre eftersom det nu garanterat kommer trissas upp ytterligare. 

Hockey är som bäst när det är känslor inblandade, våga säga nej till meningslösa toppmatcher! :-)

sold:Christer Lärking de e ju som om leksand får 5mål i handikap
*Tror masken har valt dommare

Kvällens pyjamasar:
HD Christer Lärking, Solna
LM Peter Lyth, Tullinge
LM Mikael Ljungqvist, Tumba

SIVASN: Skall bli intressant att se hur Luleå skall plocka 9 poäng fler än Frölunda på dom återstående matcherna.

rödovithockeydy: Ni får gärna ta er till slutspel bara vi är där åxå ;)

SIVASN:

haha.

tror du att timrå tar en poäng till bara? kul du

Seabiscuit:

Har du tagit din medicin idag :)

SIVASN: Den ser ju riktigt trevlig ut, speciellt för oss Lule-fans. :-)

Har hittat sluttabellen inne på Dr Håkky
1 HV 71 50 30 4 8 8 163 - 98 +65 106
2 Luleå HF 50 27 4 6 13 153 - 115 +38 95
3 Frölunda HC 50 27 3 7 13 163 - 129 +34 94
4 Linköpings HC 50 22 3 14 11 142 - 119 +23 86
5 Färjestads BK 50 24 3 5 18 128 - 112 +16 83
6 MODO Hockey 50 22 0 9 19 123 - 111 +12 75
7 Mora IK 50 18 4 7 21 122 - 125 -3 69
8 Brynäs IF 50 16 4 12 18 117 - 128 -11 68
9 Djurgårdens IF 50 14 6 5 25 113 - 148 -35 59
10 Timrå IK 50 14 1 8 27 102 - 131 -29 52
11 Södertälje SK 50 12 1 9 28 112 - 155 -43 47
12 Leksands IF 50 7 3 8 32 76 - 143 -67 35

Stigsson:

Visst kommer Leksand att höja sig ett snäpp eller två men frågan är om det räcker för som det värkar så är Mora på väg mot toppform.

Mik - Lif: 11 - 2
Moras största derbyseger genom tiderna

Stigsson: Tycker läcksand har en fin form i mina ögon.Nu kör vi fullgas mot slutspel!!

Vilka lag missar slutspel????
Ställningen på aftonbladets omröstning!

Vilka lag missar slutspel?
Ställningen just nu:
Mora (28.6 %)
Brynäs (17.3 %)
Djurgården (63.7 %)
Timrå (41.6 %)

Stigsson: Intressant, norra derbygruppen verkar verkligen vara i bra form. En utjämning kommer säkert att ske när man nu möter varandra.

Stigsson: Sedan så har dom väl lite nytt blod i laget också fast sedan om dom hinner spela ihop sig är en annan femma.

Fär väl bli eran match på reprisen och Oskars surströmming-Brynäs live på tv.

Bör väl kanske post aktuell formtabell också då. Den här gäller för de fem senaste matcherna.

1Modo5302018-11711
2Brynäs5212017-8910
3Timrå5301111-9210
4Luleå5211120-9119
5HV715300217-1169
6Mora5211118-1359
7Linköping5112112-13-17
8Färjestad5111211-15-46
9Frölunda5111213-18-56
10Djurgården511036-16-105
11Södertälje5101312-17-54
12Leksand500146-21-151

Derbydags igen. Det femte för säsongen. Dags att damma av den här tråden igen då inför torsdagens kamp. Leksand kommer återigen till ett derby med en formkurva som inte ens skulle skrämma Nybro men som vi alla vet så kommer dom givetvis att lyfta sig mot oss.

Sv: Kvällens matcher
mattias - 74: Det finns väl bortastå... var det inte där du brukade tassa omkring när du var på besök i FMMA förra säsongen? :-) din lilla smygmoring :-)

Sv: Bergquist
Goal: Ja ,Bacon behövs verkligen.

Bergquist
Krya på dig Kenneth!
Du behövs till slutspelet.

Fråtå:

Smygleksing :)

Jag tror nästan jag ska åka och titta på LIF-FBK ikväll, bara för skojs skull.
Det kan ju vara kul och se en hockeymatch utan att behöva vara nervös för resultatet.

Stigsson: Det köper vi.

Jaha då säger vi heja HV71, heja Luleå och det här tar emot men, heja Färjestad ikväll!

Sv: Kalle Kerman
LL: Jag tror på det sistnämnda eftersom jag vet att MIK är i full gång att förhandla nya kontrakt med nyckelspelare så är detta med 100% säkerhet ett verk av en agent som försöker trissa upp summorna i kontraktsförslagen. Risken är väl som förra året att Don Simons blir vrång och vi förlorar viktiga spelare som i fallen med Adam Andersson och Skrbek/Leinonen förra säsongen.

Metal Guru: iofs sant.

LL:

Skrbek fick väl inte förlängt kontrakt av Lule efter 2003/04, eftersom man tyckte han var 'skadebenägen'.

Forever MIK: Luleå har aldrig kritiserat FBK för deras värvningar under säsong (se även mitt svar till Stigsson).

Stigsson: å andra sidan värvade ni Skrbek från oss innan vi värvade tillbaka honom från er, så det är bara Leinonen vi har "stulit".

Luleå Hockey har för övrigt aldrig kritiserat FBK för deras värvningar under pågående säsong (i alla fall inte vad jag har hört eller sett). Däremot har en del supportrar varit upprörda, däribland dock inte jag. Själv har jag enbart varit upprörd på de aktuella spelarna som har hanterat det uruselt, tex Hento som bara stod och surade och silade in den ena efter den andra enkla pucken.

Alla klubbar kontaktar spelare under pågående säsong. Det är inget att bli upprörd över, tycker jag. Sedan tror inte jag så mycket på snacket om Kerman till LHF, det kan nog lika gärna vara hans agent som vill sätta lite press på MIK.

Bolivar:
Konstaterade att om så var fallet är dom inte ett dugg bättre än FBK:s handlande.
Kan även vara så att agent har fått i uppdrag av spelare att sondera marknaden.

Forever MIK: Ja, och ett år sedan ryktena började angående Per Ledin till FBK. I Luleå brukar man inte bete sig så men om agenten hör av sig är man ju självfallet intresserad.

Nu har ju ingen från Luleå sagt något utan det stod bara omnämnt av en journalist som inte heller uppger nån källa.

Dalmas1:
Hade det för mig, men var inte riktigt säker.
Dom försöker väl ge igen med samma mynt. Bara att dom gör det åt fel håll.

Forever MIK:
Men FBK signade väl Per Ledin i slutet av förra säsongen så då är det väl ganska färskt i Lule-minnet...

Metal Guru:
Har för mig att Lule var riktigt förbannade på FBK och deras sätt att under pågående serie försöka knyta till sig spelare från andra ES lag.
Finns det sanning i att dom är ute efter Kalle så har dom säkert kontaktat hans agent i frågan och är inte själva ett dugg bättre än FBK.
Sedan kan man kanske tycka att det är FBK som satt nivån på värvandet från andra ES lag.
Man skall nog inte gå ut och kritisera andra om man inte själv klarar av att hålla fingrarna från syltburken. Fast det är ju två hela år sedan FBK tog Henriksson från lule, man glömmer ju så lätt.

MonkeyBoyF:
Det räcker med att ta hand om Leinonen och Skrbek för Norrlänningarna. Tycker jag.

Newplayer: Men va f*n! De ska hålla fingrarna från våra spelare ;) Hoppas verkligen att Simons ger Kalle ett bra erbjudande så att han stannar.

Sv: Djurgården-Mora
Den här artikeln är faktiskt stor humor. Osar dålig förlorare lång väg. Se länk.

Sv: Lupashuk skadad?
Taget från DD:
"Ett avbräck för Mora var att backen Ross Lupaschuk tvingades kliva av efter första perioden.
- Ingen skada, han kände sig inte fräsch helt enkelt, kan vara någon ”flunsa” på gång, säger Pär Djoos."

Dalmas1: Lupashuck kände sig lite krasslig och det var därför som han klev av.

Newplayer: Luleå börjar bli ett litet minifärjestad. Man har väl fått skit från Karlstad så många gånger så man börjar lära sig att uppträda likadant.

Kalle Kerman
Luleå ute efter Kalle Kerman till nästa säsong =D

Enligt vad PT erfar är Luleå dessutom på jakt efter Moras målfarlige finländare Kalle Kerman.

Metal Guru:
Nej, Camilla sparar vi till slutspelet. Hon är vårt jättehemliga vapen.

insu:

In med Camilla. Sparka Insu.
Ironi, vad är det?

In med Sperrle! Sparka Harri!
(Det där var ironi ifall någon undrade.)

Lupashuk skadad?
Insåg någongång under tredje perioden att Lupashuk saknades. Någon som hört om han blev skadad eller någon annan orsak till hans frånvaro?
Smrek för övrigt en gigant på isen...

Sv: Djurgården-Mora
Metal Guru:
Ja......snacka om att hållas på halster, vill helst se tidigare avgöranden i fortsättningen.

« · 671168 · »