Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 679528 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Åldersnoja?
Ola: en doldis i täby iaf

Sv: Aatvars Tribuntsov
Det verkar tyvärr som att Tribuntsovs är en före detta Moraback...... Hörde idag att allt det där om att han tyckte Harri favoriserade finnarna, tyvärr stämmer och är helt sanna....

Så fel ni har allihopa.
Det finns bara en Foppa, och här länkar jag till henne. 

65selander:
Jepp (se länk)

insu: Stämmer. Det finns bara en Foppa :-)

Ola:
Leif "Foppa" Forsberg, målfarlig forward i Sundsvalls-giffarna på åttiotalet.
Har du ingen koll alls?

Tången:
Vem är Db_04?

Db_04:
Dålig? Tyckte den var lysande!

Ola: hoppas för din skull att din förra inlägg var någon form av dålig humor :)

Ola: det är nån kille som härstammar från Örnsköldsvik född 1973....Moderklubben heter Modo Hockey....

Nu spelar han i ett lag som heter Philadelphia Flyers i en liga som heter NHL om du känner till den ? Lagen i den ligan är från Usa och Kanada som ligger i Nordamerika om du känner till de?

:P

Db_04:
Atvars känner vi ju alla, men vem är Foppa?

Tången: kul å se när foppa satt myror i skallen på Atvars :)

Scouting Italia
Är det någon mer än jag som har kollat på blåbärs-lagens spelare för att se om ni hittar någon spelare som skulle göra bra ifrån sig i elitserien?

De okända spelare som imponerat mest på mig är John Parco Italien och Arvids Rekins Lettland.

Parco är en avig rightare som är Italiens bästa spelare offensivt... Bra dribbler, bra skott, hyfsade skridskor och klarar av högre tempo!

Rekis har varit Lettlands bästa back i OS enligt mig... Väldigt stabil och gör oftast rätt... Bra passningspelare och spelintelligent!

Anders i Budum:
Jag hoppas att han trollar hit Atvars igen.

Ingen åldersnoja har jag. I kväll trollar Foppa!

WarhawK: jo och han vill dessutom enligt pressen spela ett OS till :)

mattias - 74:
Är det inte så att Usas lagkapten Chelios är 44 till och med ?

Metal Guru: Haha, jo så kan man också uttrycka det...

Albert Hall:

Du menar väl "Truppen har ju i princip varit känd sedan decenier".

(förlåt. kunde inte behärska mig...)

Konstigt att åldersfördelningen i Tre Kronors trupp blev känd först nu. Truppen har ju i princip varit känd sedan i december. Fast det är klart, alla har ju blivit tre månader äldre sedan dess... För inte råkar väl insikten om åldrarna ha samband med att laget blev överkörda igår?

I vilket fall som helst så hoppas jag att det här är sista turneringen för den gyllene generationen som aldrig lyckades (nåja, än finns ju chansen i detta OS) i dom stora turneringarna. Vi måste in med nytt blod hur detta än slutar. Fast vilka som ska ta över är inte lätt att se. Förutom Z, möjligen.

Om man tittar på de det senaste decenniets resultat i J-VM så går vi tyvärr en mörk framtid till mötes internationellt.

mattias - 74:

Modano skall det stå

storfoppa:

Åldern har väl ingenting med saken och göra. Kolla usa då som har Modana och Chelios ( 42 ) .. Trodde som sagt att de rutinerade skulle ta ett mer ansvar än vad de gjorde igår, 5 - 0 segern stavas, Bättre skridskoåkning samt mer fysiska spel

Paddan: Räknar man dem i 3SEK som fyller under 2006 bli det ännu värre....

well well, Tre Kronor idag:

medelaldern hamnar nagonstans mellan 1975-1976 vilket innebar 30-31 ar (!)
74% av laget ar fodda fore 1980.
5 Spelare fodda 1980, 1 spelare fodd 1982. (1982 ar den yngsta deltagande, Henrik Lundqvist)

Och framtiden bygger vi pa....?

Anders i Budum:
Det svaret får vi nog vänta på tills den 28/2. Finns han med på isen då? Själv hoppas jag verkligen att så blir fallet, i jakten mot toppen!

Metal Guru: Jag håller med dig. Heja Lettland!

0,33 euro är inte värda ens det som det ser ut. Fast lite skadeglad är jag att Bäng-Tråkes märkligt uttagna lag inte lyckas så väldans bra mot riktigt motstånd. Han har haft en rad NHL-spelare att välja bland, och många av dem är i den åldern att de troligen inte blir aktuella i nästa OS även om de nu står på topp och borde ha fått chansen, men istället väljer han sådana som Jugend Rödtotten och Han, Ulla. Katastrof!

Froza Slovakien och Kung Bartecko! Froza Finland! Froxa allt utan Bäng-Tråkes laguttagning.

storfoppa:
jag tänkte just det under matchen. Jag tyckte framförallt backarna verkade som proppmätta gubbar.

storfoppa: Konstigt då att det bland dessa ryska småpojkar finns 10 spelare som detta år blir 30 år eller äldre.

Åldersnoja?
33, 31, 25, 32, 26, 32, 33, 31, 35, 25, 23, 31, 35, 33, 28, 29, 25, 25, 35, 26, 29, 25, 29.

Vad är nu detta? Jo så här gamla är faktiskt Tre Kronors OS-spelare. Ser ut som en genomsnittlig LIF-trupp de senaste åren med 11!!! spelare över 30.

Undra på att det blev dyngstryk mot ryssarnas snabba "småpojkar".

Leif Boork
Boorken fortsätter med Brynäs...

Metal Guru: Han va riktigt bra i går ....

Metal Guru:

Jag skiter inte heller i han, jag var bara lite ironisk för att det är så mycket tjat om ifall han kommer eller inte.
Jag vill att han ska komma tillbaka men har inget svar utan det är något vi får tids nog.

Kul att det går bra för han i os jag önskar honom all framgång oavsett om han kommer tilbaks eller ej, så länge han inte spelar i en leksing tröja så är jag nöjd:)

Dream team
Någon som är med i OS-dreamteam?

Anledningen till att jag postar det i detta forum är att man kan se att två välkända lirare från MIK är med och spelar det om man söker på deltagare från Mora... De hade inte särskilt höga poäng heller, haha!

Själv så har jag 65 poäng första dagen med bästa laget, knappt godkänt om man är ute efter att vinna något...

Slitwargen: oj. två meningar bytte plats där, men det har ni nog redan upptäckt:)

Db_04: Men herregud... varför ska vi spela en match som är viktig för oss om vi ska ta oss till slutspelet utan en av våra bättre backar? Det ligger något mer bakom. Rossen var ju inte ens säker på att han skulle komma tillbaks efter OS!? Rätt ballt att ha gjort mål på USA i OS hursomhelst... Status!
Framförallt märkligt när Lavins spelade för Brynäs!

65selander:

Heja Aatvars. Heja Lettland.
Och jag skiter inte i Tribuntsov.

Seabiscuit: Han har gjort ett mål mot USA. Matchen pågår fortfarande. Lettland leder med 3-2

Db_04:

Va fan, skit i tribuntsovs vi har klarat oss utan han tidigare:)

Slitwargen: han fick tillstånd av mora att ansluta lettlands os träning

Db_04: Japp... Janne Simons sa till MT att Aatvars hade ett vanligt kontrakt och skulle komma tillbaks och spela resten av matcherna den här säsongen efter OS. Men frågan kvarstår fortfarande varför han inte var med i sista matchen innan OS mot HV!?

Anders i Budum: va ju nå surr om att han kanske inte skulle komma tillbaks efter OS ...men dom rykterna blev väll dementerade

Aatvars Tribuntsov
Jag vet inte om det är sant, men jag hörde att Tribuntsov inte tivs i Mora och att de andra spelarna inte "går i hop" med honom. Kan han vara på väg bort? Själv tycker jag inte han tillkommit med så mycket, så det så.

Sv: Träningsmatcher under uppehållet
Metal Guru: *L* Nu fick du allt till det.....

Knogen:
Man kanske har använt en metod utvecklad strax söder om Mora för att utröna vem som egentligen är storebror.

Knogen:
Betygsättaren har antagligen blandat ihop namnen annars har han knepigt betyg system för storebror ligger ju 11:a totalt i poäng ligan och lillebror ligger 14:e i rangers intärna poäng liga .. dock ska det ju i lillebrors försvar sägas han får betydligt mindre istid och har inte spelat alla matcher så , lillebror snittar 10,54min/match och spelat 46 matcher och skrapat ihop 14 poäng och storebror har snittat 21,24min/match och spelat 58 matcher och på det skrapat ihop 65 poäng

Seabiscuit:
Apropå Hossa: Jag såg i Aftonbladets OS-bilaga att de hade satt betyg på alla spelare i OS-trupperna. Marcel fick 5 plus, medan brorsan Marian bara fick nöja sig med 3 :-)

Sett till sejouren i MIK så kan jag inte klandra betygsättarna, men nog trodde man att storebror var just storebror i det här fallet.

Db_04:

Både mora å leksand hade många nya, så vi kanske har lärt oss något. att en spelare är bra i sitt hemland innebär inte att han är bra här.

Ex. kanadensare och amerikaner är vana att spela på en rink som är fyra meter smalare än de svenska.

Tjecker och slovaker är utmärkta kontringsspelare som kräver mycket skickliga passningsläggare.
Titta på hossa när han var här, kom med fart fick pucken lite för nära sig då vart det bara mök av anfallet...

Seabiscuit: njae... ja slog vad med en moring om att leksand skulle komma för er... å de gick ju som de gick

Db_04:

Vi blev dyngsist eller:)

Seabiscuit: så kul ska vi inte ha tror ja :) men ja förlorade ett vad tack vare er tabellplacering

« · 679528 · »