mattias - 74: Frölunda tror jag inte på, kanske är dit han ska och hälsa på , men annars står det nog mellan Djurgårn, Timrå, Modo eller Färjestad. Skulle faktiskt kunna tänka mig att han hamnar i Timrå jag.
Falahk: istället för att bekymra dig över vad Mora har råd med vad som passar Mora. Tycker jag du borde bekymra dig mer över Leksands 85 miljoners lån och hur dom ska klara av allsvenskan nästa år.
RQT: tror inte han skulle passa mora, mycket med tanke på att många klubbar är med i budgivningen(ie han skulle bli för dyr för vad mora är bereda att läga ut)
Jag tror faktist Bergqvist skulle göra bra ifrån sig fall man fick spela med Boggen och Eric J. Det såg man ju ibörjan förra året när han spelade med Pavlikovsky och lillebror Hossa.
Puven: Det finns väl tyvärr inte mycket som tyder på att Ryno skulle välja lilla Mora, tyvärr tyvärr. Annars hade han vart perfekt. Stor och stabil, som hela övriga Mora :)
Step: Jag had "min" och Stigsons uppställningar i bakhuvudet när jag skrev det där om att endast 2:a-, 3:e- och 4:e-lineare var klara. (Eftersom varken #9, #14, #8 eller vår nya målkung och Karalahti är klara ännu).
RQT: Några av deras e-postadresser var rätt kul läsning - det säger ju en del om spelarna vilka adresser de har valt, ungefär som vissa nick på den här sajten. En forward i Nyköping har till exempel valt namnet "Hossa -87" - intressant självbild :-)
RQT: Jag lägger inte allt för stor vikt vid SICO´s lista. Där brukar alla dom hamna som har ett utgående kontrakt vare sig dom har tänkt förlänga eller redan har nåt nytt på gång.
henrikj: Valet från min sida hamnar också på Boggen, om han själv vill och kan såklart. Det vilar ju såklart ett visst tryck på kaptenens axlar.
Ola: Japp, såg den lite senare når jag redan skickat elitserielänken. Den kanske blir ännu mer intressant. Men att dom skriver ut mailadress och mobilnr sådär? :/
RQT: Självklart vill jag se nr 41 samt 10 i MIKdressen även kommande säsonger. NR 10 tog stora steg framåt efter jul och kan blomma ut rejält nästa säsong. Och Bergkvist kan helt klart vara viktig. Han fick ju stora delar av gågna säsong förstörd av skada, men var riktigt bra i slutspelet ändå.
Stigsson: Absolut, #41 och 10. Självklart vill man se dem även nästa år. Men jag håller speciellt #9 som en stor stor sten i Moras lagbygge. Han är näst utav ett måste enligt min mening.
Stigsson: Jovars, inte skulle jag gråta om Bergqvist blir kvar. :)
Jag hoppas mycket på att man lyckas behålla #10. Får han hålla sig fri från skador lär hans genombrott säkerligen komma nästa säsong. Han höjde sig riktigt mycket mot slutet av säsongen när han började att spela fysiskt.
Stigsson: Som jag sagt tidigare så tyker jag det låter bra när Harri vill förlänga med 90% av truppen. Därför vill jag ha en kråka från samtliga kvarvarande nu. Mackan är väl uppsatt på transferlistan, så han går väl bort får man förmoda, men annars resten.