Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 700735 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skitsnack (allt som inte rör hockey)

Slinger:
T.Coma!

mel: Yellow Submarine
plats: Fåsåsmarchen

"vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent;
vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent..."

williamthekid: Föresten fick ja ett band av nicklas som hette"soaked to the skin" med "dead babies" som ja har hemma, nånstans.

Slinger: Ja kommer ihåg att när de hade replokalen ute på sandis, så cyklade ja och en polare åkte dit så ofta vi kunde föra att lyssna, vi fick komma in och sätta oss på golvet, de var skoj. Om ja minns rätt hette de "dead babies" eller "honkey tonk band" de var väl samma medlemar tror ja, Nicke, Per, Patrick Ljung på bas, gritten på trummor, men har nicke spelat i t- coma band menar du?? de kan ja inte minnas... Men en affisch men honkey tonk band är ja ägare av :-) För mig är t-coma band Tor Nordlund, Smuffen, P-H, Sundelin, vet att ibörjan var Micke Fällman med på trummor, men du får gärna rätta eller lägga till, vet att på senare tid har andra medlemmar kommit och gått, inna de la ner :-) t- coma var mina idoler, de man såg upp till:-)

Stigsson:
Jag gjorde en inspelning med Nicke, Per Uhlén och Petter Dahlström för många år sen, vi spelade in i Stabb och Steffs studio under försäkringskassan, det var väl Nickes första riktiga soloförsök.
Roligast tiden var nog åren i T. Coma band, jävlar vad de rockade på den tiden.

Metal Guru:
Förvisso. Men jag har inte sett boxen någon annanstans faktiskt, till skillnad från de andra frekvent förekommande bootarna (som Third Night).

Annars ligger nog A Live Tribute to Wally på önskelistan. Inspelad av Sveriges radio på Konserthuset 1970. Helst i blå vinyl. Tyvärr gavs den booten ut officiellt under namnet Scandinavian Nights för ett tag sedan, så den exklusiva touchen är väl lite borttagen. Men ändå....

Jag skulle vilja ha Sabbats "Killing Yourself To Die", eller Live in Lund som den heter i folkmun. Här snackar vi seriös bootlegging från anno 1975.

Knogen:
Lita inte allt för mycket på uppgifter om att bootlegs är tryckta i ett visst antal exemplar. Säljer den bra, finns inget som hindrar bootleggar'n att trycka två serier till från 1-300.

Jo, det skulle vara hedern då. 

Metal Guru:
Är också lycklig ägare till Third Night, samt även Call of the Wild som är inspelad på Johanneshovs isstadion 1987. Kvällen då Smoke on the Water fick öppnas av Hammondvirtuosen Jon Lord eftersom den buttre Blackmore visade sig från sin grinigaste sida och vägrade komma in på extranumret, trots att publiken på intet sätt var särskilt dålig.

Annars tror jag kronjuvelen i min bootlegsamling är en 3 LP-box från 1987 som heter More Smoke on the Water (väldigt fantasifyllt namn) i multifärgad vinyl. Tryckt i endast 300 ex. varav bara 50 är i multifärgad vinyl :-)

Att Sabbath spelade Smoke on the Water är väl en rockanekdot i den högre skolan. Undrar just om man skulle kunna förmå Blackmore att köra Paranoid under en Deep Purplekonsert? :-)

Sv: Truppen 06/07
Tycker det är dåligt med rykten å påskrifter ?

Metal Guru: Jag har vad som måste vara Niklas Frisk absolut första inspelning på C-60 kasett. En sommar när vi var ca 8-10 år gamla tältade vi på gården och spelade in fula visor på en liten bärbar kasettbandspelare.

peo m:

Jag kikade på Nicke Frisk då han som 13-åring debuterade med sitt überentusiastiska Heavy Thunder på Moraparken. Se där, jag har det på kassett också.

Såg också Sabbath med Gillan. Värsta besvikelsen var att Bill Ward hade utan förvarning blivit ELO-trummisen Bev Bevan. Det hade varit som att buta ut Ozzy mot Ulf Lundell istället för Ian Gillan.
Extranummer med Paraniod som övergick i Smoke on the Water var -eh- häftigt.

Även Purple '85 finns i rullorna. Samt Third Nigt-booten. 

Satan i gatan vilket tifo i Barcelona. Något för drakarna till nästa säsong! :D Shit!

Dino: eller #19 nr19 ;)

dölfors: Eller #19 Pavasson......:)

Stigsson: vet vilket du tänker på :) dom kan väll ge han nått uppdrag inom klubben å låta han få matchträning i Leksand eller NP Rams :)

Nr19: Nja jag skulle nog (nästan) kunna sträcka mig till en hedrande plats i arenan bara för ett enda mål i karriären! ;-)

Dino: haha

dölfors: Det skulle vara #19 Grötting då möjligen.....

Nr19: haha nej det var mest menat som ett skämt =)

dölfors: så betydande har han väll ändå inte vart så ni ska hänga upp nr 19 i taket även om det är ett fint nummer :)

Om klubben tror att man kan hitta en bättre spelare än Mackan för samma slantar så sitter väl han löst, men jag tror inte att det är så jäkla enkelt att byta en människa mot en annan. Jämför med din egen arbetsplats. Jag tycker man ska hålla hårt i den gamla kärntruppen och bara skaffa nya spelare om man har stark anledning att tro att dom är bättre. Det finns ingen anledning att ödsla tid på att hitta nya killar för tredje- och fjärdeformationerna. Dessutom vet man inte om vi har fler "late bloomers" i laget.

Stigsson: Ja kanske få en tröjja i taket ? haha

Stigsson: ja det gör han. kanske få en tröjja i taket ? :P

Tången: Ja det är sant att det kanske inte sköts riktigt snyggt varje gång. Markus förtjänar nåt annat än att bara bli bortglömd.

Stigsson: Jag tycker dock att man borde ta kontakt med spelare även om intresse för en förlängning ej föreligger. Det är en sak man har varit dålig på genom åren.

Stigsson: Så är det tror jag med. peter högardh kan man ju ta hit eller sticker han till modo ? se länk

dölfors: Det tror inte jag heller. Anledningen till att Mora inte hört av sig är nog att han inte kommer få nåt erbjudande om nytt kontrakt.

Stigsson: tror inte mackan blir kvar . han håller inte måttet i elitserien

Marcus Eriksson väntar på besked från Mora.

mora1: måste bara berätta en anekdot om en morapojk som var ner till Hovet för att kolla Sabbath på 80-talet. Ansenliga mängder dricka avnjöts innan konserten vilket förvirrade den då unge mannen till den grad att han lämnade stadion efter att förbandet spelat. Ute i den friska Stockholmsnatten förkunnade han hur "jävla bra" Sabbath varit.

Barmhärtigt nog håller jag identiteten hemlig.

Själv hann jag med förbandet Snakepit Rebels men bommade Electric Boys på Rättviksparken och några år senare missade jag Atomic Swing på Moraparken av liknande skäl.

Stigsson: Ska skärpa mig, går ner på siljan nu.
Ha en bra kväll........

mattias - 74: Ja jag får nog nästan göra det. Trodde att det skulle räcka med att be snällt.

Stigsson:

radera den andra då :)

Sv: Silly Season
zeb: Naturligtvis kommer det bätter folk, vi vill ju inte ha allsvenska spelare - då hade vi ju spelat där.

Ola: Dstämmer, det var Sabbath jag var på 84 -- med Gillan som sångare - bästa gruppen, men totalt fel sångare där. ( min åsikt)

zeb, mora1, mattias - 74: Snälla, snälla styr över i rätt silly season tråd NU!

mora1:Usc vad dåligt man stavar efter angel VM.........

mora1:

Han kan ni också glömma.. Han drar till Finland!

mora1:
Jag var också på lördagskonserten. Ett liten rättelse: Konserterna var i juni 1985. 1976 var jag på Rainbow på konserthuset i Stockholm. Vilken volym!

mattias - 74: Tror inte MIK är så intresserade av Pajen och Backlund - vi vill ha folk som spelar för laget och inte satsar på allsveenskan.
Lotvonen daremot som inte har hamnat i eran div. 1 lunk kan vara inresant.......

mattias - 74: Kommer nog bättre killar än både Kerman och pajen, målsättningen är då det,

dölfors: Vill du vara vänligaen att i fortsättningen kolla om det redan finns en tråd i ämnet du vill snacka om innan du startar ett nytt. Det gör man enklast genom att klicka på länken "Visa ämnen" i högerkanten. Denna tråden gäller som silly season tråd under sommaren.

mattias - 74:
Första april är ju stora värvningsdagen. En sådan dag kan både Backlund och Niklas Persson bli klara för Mora.

zeb:

haha låter det så nu.. jaja med tanke på att ni skall ersätta Kerman så är nog pajen ett bra alternativ för ni får aldrig nån lika bra som Kerman igen då skall simons ha fingertoppskänsla återigen!!

Ola: Sent svar till dig. Jag har bara varit på en Purole konsert och det var -84 Perfect strangers konserten på hovet. Dom spelade Fre, Lö, Sö och jag var där på slördagen.
På Söndagen spelades det in en bootleg som heter "third night" som jag också har---- spelad 1ggr --- kommer aldrig att bli till salu.
Kunde inte gå på någon tidigare konsert med Purple heller- dom la ju av -76 egeyt 2some taste the band" och morsan släppte inte iväg mig då. (bara 10år)

mattias - 74: Vi kan nog vara utan han, så bra är han inte

zeb:

Inte alls. Skall du lura mig får du hitta på nåt bättre.. Ni har ju tjatat halva säsongen om Pajen..

mattias - 74: April April din dumma............

Steff:

Han är för bra för allsvenskan och det vet du också!!

Steff: Backlund är ju en bra målis men jag har svårt å tänka mig att han spelar här nästa sesong

« · 700735 · »