Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Truppen 07/08

« · 977287 · » Till forumet

Sv: Truppen 07/08
Gå ner lite på sidan.Klippet står på höger sida och ni kan inte missa det.
Njut av MIK

MVH morahockey
Kommentera

Förresten. På tal om Jan Simons. Gå in på www.svt.se och se ett klipp om Jan Simons. Det handlar om att han har styrt klubben i 35 år. Se det.
Ett coolt klipp där de granskar Simons och Mora IK.
Kommentera

morahockey:
Jag tror det skulle vara oerhört lyckat för läsförståelsen av dina små alster, om du förtydligade dig med "Jan Simons" och Micke Simons".

Men jag kommer ändå inte hålla med dig.
Kommentera

horcoff: Jag får ju säga vad jag tycker är rätt och fel.
Kommentera

Knogen: Kolla nu mot Linköping hur mycket Simons gör på isen då.Sedan kan vi ta ett snack här på HS om det efter matchen. Räkna då hur många bra grejer har gör på matchen. Och jag kan tala om för dig att det blir inte många. Se själv. Ett tips
Kommentera

morahockey: Vilka misstag av Simons är det då du tänker på?
Kommentera

morahockey:

Snygg motivering. Jag håller dock inte med dig alls. Tycker Pierre gåt framåt med stora kliv den här säsongen, spelat överlägset mest fysiskt och med störst hjärta bland backarna.

Sedan gillar jag inte alls tramset om Simme att han bara spelar för att han är "pappas gosse". Du visar tydligt att du inte gillar Jan Simons, och min gissnig är att det faktum att Simme spelar i laget är en nagel i ögat på dig, precis som för många andra jantemoringar. Simme har precis som många andra haft en mindre lyckad säsong. Men han förtjänar inte att hängas ut på det viset. Inte heller tycker jag han varit så kass så att han enkomt ska stoltsera som lagets skamfläck.

Visa att du stöttar laget istället för att så skit i leden!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Där tycker jag att du har fel. Det är sällan man ser Pierre göra några misstag...
Kommentera

morahockey: Pierre har fått oförtjänt dålig kritik. Näst sista matchen var han en av dem som klev fram och visade vägen, men vad vet jag som har haft feber sedan i Måndags :-(
Kommentera

Och felstavat igen "inlägg" ska det va
Kommentera

Knogen: Ursäkta för att det blir lite många unlägg så här på rad men måste säga dig Knogen att Pierre Johnsson är både dålig på uppspel och dålig på att ta sin gubbe.Där har jag motiverat!
Kommentera

Kanske
Kommentera

Metal Guru: Ja men vi skulle gått upp många år tidigare när Simons gjorde misstag. Kankse inte helt oduglig han har ändå gjort mycket för klubben och varit här i 35 år.Men Simons borde bytas ut mot någon som kan mer hockey.
Kommentera

henrikj: Men på ett av målen mot skellefteå gjorde han en tabbe.Men jag håller med dig egentligen. Kurvinen brukar alltid göra sitt jobb men har legat bakom rätt så många bakåtmål denna säsong
Kommentera

Metal Guru: 5 mål på typ 36 matcher av vårt nyförvärv. Imponerande om det nu är en målskytt man söker, Skapar mer oreda, än tillför något positivt, skulle jag tro?
Kommentera

morahockey: Kurvinen sämst av backarna!?
Det håller jag absolut inte med om. Han bjuder kanske inte på något skönspel alla gånger men det kan man inte kräva heller. Han spelar efter sin förmåga och göra sällan större misstag.
Kommentera

morahockey:

Synd att vi inte kan sätta betyg på supporterskap också. Där hade du fått en överkorsad geting med avbruten gadd.

Av ren nyfikenhet: Vad har Pierre gjort för att förtjäna det betyg du ger honom här nedan? Ska du såga så ska du kunna motivera!
Kommentera

morahockey:
"...blev jag väldigt besviken på Simons. Jag visste redan innan att han är oduglig.Men han är riktigt dålig i och med att han bara fixade ett nyförvärv."

Vad du än säger, vad du än anser, morahockey - så köper jag inte att du säger att Simons är oduglig. Det vi måste inse är att han bara är en människa, och kan inte lyckas med i princip allt - som han gjort under tidigare säsonger.
Kommentera

Forever MIK: Bra skrivet.Håller med. Satt också uppe till 24.00 igår.
Och jag tänkte när den var 24.00,nu har vi ett till nyförvärv. Men ingenting!!! När jag vaknade och kollade på datorn i morse blev jag väldigt besviken på Simons. Jag visste redan innan att han är oduglig.Men han är riktigt dålig i och med att han bara fixade ett nyförvärv.Bra att ta tillbaks Cedergren.Men vi hade behövt en back till och två forwards och sålt antingen Mikko Kurvinen eller Pierre Johnsson.Två backar som har varit väldigt dåliga denna säsongen.Besviken på Andersson och Määttä också.Och vi hade behövt två forwards till men värvade bara en.Men det ska bli spännande att se vad Rob Hisey kan göra i laget.Zorromål mot Linköping direkt? Vi kan säga som Simons sa istället: "Det kvittar hur han gör det,bara han gör mål". Men åter till backarna. Det finns bara två backar jag är nöjd med denna säsong i Moras trupp.Och det är de två nyförvärven
Martti Järventie och Tomas Harant.Harant är bra offensivt och Järventie är bra på att slå uppspel. Och nu är jag lite tjatig men åter till våra forwards:
Johan Lindström och Yared Hagos har varit två dåliga nyförvärv.Samtidigt som Boggen och Elomo inte har varit uppe i samma status som innan.
Och Mikael Simons,vår sämste spelare får kontrakt för att pappa är klubbdirektör!!!! Nilsson och Jansson kan inte göra mål.De kämpar men får inte ut så mycket av det. (Iallafall inga mål). Bastiansen och Beaudoin har varit bra.Särskilt Bastiansen som är vår bäste spelare!!!! Och Toni Dahlman har varit både bra och dålig. När Toni Dahlman är på topp och ger järnet så är han riktigt bra och nyttig med sin teknik och skridskoåkning
Kommentera

Forever MIK: Kan bara instämma i din beskrivning. Den sista biten speciellt. Vi kan bara glömma det som varit och spekulationerna kan vänta tills vi spelat klart säsongen. Saker har blivit fel men det är inget som går att ändra på nu. Vi har det lag vi har plus en ny kanadensare. Jag har aldrig träffat en nordamerikan med dåligt självförtroende. Det kan vara så lite som behövs för att en kille som Dahlman ska börja hänga baljorna. Nytt blod alltså, med vinnarinstinkt. Om vi slutar tia eller bättre i serien vet vi inte ännu, det gäller att vinna så många matcher som möjligt, det har vi nytta av i KS ändå. Gillar uttalandet från Skogs om att dom har ett "go" i laget för det tror jag är sant. Vi börjar med att vinna nu på lördag!
Kommentera

Forever MIK: Vadå menar ni Mika Hannula?
Kommentera

Tången:
Det jag har hört om den uteblivna Hannula affären så skulle det bero på sura ljumskar. Om det är sant eller ej har jag ingen aning om, börjar faktiskt tvivla på hela affären snart om inte det vore för så pass "säkra" källor som nämnt hannula.
Kommentera

Forever MIK: Ja det är bara att gå ner och stötta trots att de flesta av oss är lite besvikna. Vad hände med Hannula-affären? Fattar nada. Kul att se den lille trollkarlen imorgon i alla fall! Vi får väl hoppas på ett Zorro-mål direkt i debuten. :-)
Kommentera

Mycket hockey prat idag. De flesta var grymt besvikna på nyförvärven eller rättare sagt de uteblivna förvärven. Var precis som en sa
- När Rob Hisiey presenterades så steg pulsen lite grann i väntan på det stora namnet. Rob var en bra början, nu snart kommer namnet med stort N. Timmarna gick, klockan närmade sig 24, gick och lade mig med en stor förväntan på morgondagen. Perfekt att vakna till ett nyförvärv av yppersta klass. Morgonen kom och inget mer.
Besvikna tongångar har kantat denna dag. Vart tog dom vägen? Är det sant att simons är på någon svart lista hos agenterna? Det har ju pratats om minst två nya? Ingen back? Det har pratats om spelare ända sedan starten och inget hände.
Kan fortsätta att fylla på med negativa saker men ingen tjänar på eller mår bättre av det. Som sagt många tomma supporterögon idag. Det mest förekommande är att Simons sätter vår ES plats på spel med dåligt och uteblivet värvande.
Vi är många idag som är riktigt besvikna på gårdagen, dels matchen och uteblivet förvärv. Nu är det som det är och vi måste göra det bästa av det. Vi kan redan i morgon visa att vi stöttar i vått och tort genom att gå ner och heja fram till 3p i sista matchen före uppehållet.
Kommentera

rbn:
Vi har 2 av de matcherna hemma, det ska ge 2 vinster. BIF och SSK slår vi oxå om inställning är rätt och att vi har lite medflyt samt en domare som inte har hjärnblödning.
Kommentera

Mike Skinner: Sold: Just det ;-)
Kommentera

Mike Skinner: nästa år får vi gå på daladerbyn mot Leksand i Allsvenskan iaf!
Kommentera

Nyström har för övrigt gått helt ut med sin kappvändning nu, för oss är det kört! Leksand däremot, de ska vi passa oss för i kvalserien.

Motfråga, Nyström:

Hur många i hockeysverige kände till Eric Beaudoin? Anders Bastiansen? Ivan Huml?
Kommentera

sold:

Kanske därav den extra glada smileyn i slutet. :)
Kommentera

horcoff: Den artikeln var ju under Rindells tid i MORA
Kommentera

horcoff: Var det Lahti eller Lärking som dömde viktiga Skellefteå-Mora i kvalserien 03/04? När MIK gjorde ett i mina ögon korrekt kvitteringsmål i slutet men fick det bortdömt som mycket väl kunnat kosta elitserieplatsen.
Jag brukar blanda ihop de där två pajasarna...
Kommentera

Se länk, Mora slipper Lahti på Lördag ;-))
Kommentera

Det är kört redan. MIK har visst redan sagt hejdå till Elitserien.
Kommentera

Bara det blir mål så...
Kommentera

MonkeyBoyF: Ja gärna 30 om så är! En artist är en artist, är en artist! Ska då ner på lördag och kolla!
Kommentera

Tången: Det och 20 innebandymål ;)
Kommentera

rbn: Kämpaglöd, kämpaglöd, kämpaglöd och lite jävlaranamma! Det talar för oss! Kämpa Mora!!!
Kommentera

Tubest: Vad talar för att Mora ska vinna mot Luleå, SAIK, Brynäs och Södertälje nu?
Kommentera

Forever MIK:

Personligen tror jag BIF kommer att vara ett av lagen vi har bakom oss, det andra blir Luleå. Vi ska möta alla lagen runt oss 1 gång till och det gäller att vinna de nu samt hemma matcherna.
Kommentera

Tubest:
Inte har jag gett upp riktigt än, men det är svårt att vinna när man har fler än 6 element att spela mot som en viss janne karlsson sa efter en match och syftade på en grågosse därute på isen. Det gäller att vi tar våra hemmamatcher, gör vi det så är chansen god. Vi har lule och saik hemma, vimst där och det är 3 närmare, vilket innebär att vi måste vinna en match mer än lule och två mer än saik på de 13 som är kvar. Skulle vi sedan ta bif borta så är det en match + en oavgjord mer och vips så har vi passerat tre lag, bra va?
Kommentera

Tången: Verkligen!
Kommentera

Tången: Förra inlägget var menat till Mental Gnu som tydligen skojar lite just nu:-D
Kommentera

Forever MIK:

8 Södertälje SK 43 15 2 7 19 99 - 101 -2 56
9 Skellefteå AIK 43 14 2 9 18 105 - 114 -9 55
10 Brynäs IF 43 14 4 3 22 126 - 133 -7 53
11 Luleå HF 43 13 1 10 19 112 - 127 -15 51
12 Mora IK 43 12 1 9 21 97 - 126 -29 47

Tabellen efter denna omgång, finns ju chans att klättra ännu.
Men det gäller att lära sig spela i ledning och inte bjuda på mål hela tiden.
Kommentera

Forever MIK: Isf hade ju vi ett klarare mål tidigare, alltså om man får trycka pucken ur målvakten!
Kommentera

Forever MIK:
F-n hur jag skriver. Är bara så upprörd att jag varken kan stava eller forma riktiga meningar. Men han var såååååååååå j-la dålig. Det värsta av allt är att det inte går att göra om eller makulera.
Kommentera

skönt att höra Djoosen så förbannad på den gråa tönten. Tydligen har han påpekat för dommarbasen om vad han tycker orättvis bedömning, men det hjälper inte sa han. Löjlig hakning Harant åker på i förlängningen, strax före målet så håller en kringla i en mik spelare bra länge framför tönten utan reaktion. Men värst är det höga klubban som tror att det var kurvinen får rätt upp i käften utan nägon som helst antydan till ryck i armen, tar inte hjälp av linjespringarna heller trots påpekande utan vi ger skoogs en tia när han påpekar det i ett senare tillfälle
Kommentera

MonkeyBoyF: Jodå, jag kan, men vad hjälper det oss? Han kommer säkert inte att(för)dömma oss på ett bra tag nu.
Kommentera

Svart. Så beskriver jag mina känslor just nu. Svart. Kan ingen hosta på Lahti.
Kommentera

sold: Det har funnits fler spelare tidigare, men i Mora ik värkar det som man lider av koma ,Misstagen man har gjort har hunnit ifatt,Redan i november såg dom flesta att det inte såg bra ut men man gjorde ingenting Andra lag förstärkte men här trodde man att man var så väldigt bra .Finns det någon styrelse så bör man nog avgå
Kommentera

sold: Tydligen Skellefteå
Kommentera

« · 977287 · »