Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Eller också gör båda det :-)
I morron tar vi säsongens första tre poängare mot bif.
Mik vinner 6 - 2
bastiansen eller lupaschuck gör hattrick
Sektion A rad 2 plats 14-17
79 Andersson:
Sorry. Det är kört redan. Vid er återresa från Ludvika har de tre poängen sedan länge varit införda i tabellen. Inget vi kan göra nåt åt längre.
Tack, Kickan:
Det känns tryggt att ha stöd i denna svåra stund för Gävleborgarna.
GävleLasse:
Vi har en god chans ändå.
Men poängen har vi redan tagit hand om, så de behöver ni inte bekymra er om. Dä är lite stora, tunga och bökiga, så det är väl lika bra att det blir på det sättet.
65selander:
Extraknäcker Jul-Boorken som busschaufför?Han har ni väl eldat upp?
Ni kanske kan leta reda på någon klausul som säger att Moraspelarna får ha varsin puck... Det lär behövas ;)
Skylta om du men nog tror jag Boorken hittar ändå.
GävleLasse:
Vi följer bara regelverket. Sorry.
Vi har också skyltat om Dalarna, så ni kommer spela inför tomma läktare i Ludvika.
Ni kan tjinga, paxa å göra vad ni vill... de tre pinnarna kommer att bärgas hem till Gävle.
MOSA MASEN!!!
Är lessen, MonkeyBoyF å Gusten:
Vi hämtade ut pinnarna redan i förmiddags på förbundet, och de stoppas in i tabellen kring lunch imorrn. De är tyvärr inte tillgängliga längre för er. Förbundstanten sa att matchen kommer att spelas, men inga ytterligare poäng kommer utdelas.
Det är en ny regel se'n årsskiftet, förstår ni.
Fan va tjaskit å fubbit!
*pillar obstinat upp ett luktsudde i näsborren*
Nänä, jag är inte bitter om du tror det :-) Jag har huvudet nedåtböjt eftersom jag enträget stirrar nedåt i tabellen tills vi har två säkra kort fast i KS-träsket. Då kan jag börja kika uppåt igen.
Annars tycker jag inte resultaten gick SÅ mycket emot oss. En tvåpoängare i Södertälje känns efter omständigheterna mycket bra. Trepoängaren för Brynäs satt även den väldigt bra.
Att sedan Linköping torskade borta mot Djurgården kom väl inte som en överaskning direkt. Topplagen verkar inte ha varken stolthet eller proffsig inställning till sina jobb. Märkligt dock att FBK blir förnedrade hemma mot Timrå, matchen efter att fansen krävt mer hjärta på isen.
Jo, jag förstod det. Vi tänker nog ungefär på samma sätt vill jag tro :-)
Upp med huvudet! Ingen gamnacke nu. Två poäng idag kändes till slut mkt bra efter att ha legat under med 3-4. Nu reser vi upp nackarna och blickar framåt/uppåt, inte neråt, trots att resultaten gick emot oss i övrigt idag!
Hockeykonst på hög nivå.
Nej, ingenting i förskott! Jag skrev "tror"... längre än så vågar jag inte sträcka mig.
"Men efter dagens match tror jag faktiskt vi fixar det här."
Mitt huvud är fortfarande nedåtböjt :-) Enormt sköna vinster både i Ejendals och Axa idag dock. Men som "topplagen" spelar nu, och med tanke på att SSK ligger i samma derbygrupp som många av dem, vågar man inte ta ut någonting i förskott.
2 poäng på bortaplan är godkänt, mot ett SSK som brukar spöa Frölunda och HV71 på hemmaplan.
, Kom till FMM arena och visa vart ni står!!!! De behöver oss supportrar om vi ska få se på något slutspel!!! Och kanske t.o.m elitseriehockey överhuvudtaget i FMM arena nå mer.
Nja, med trepoängsystemet och Leksands fina form och flyt på sistone (även om dagens match inte verkar ha varit en höjdare) vågar jag inte ropa hej förrän fetkäringen har skrikit sig hes. Om Leksand och SSK hade vunnit idag hade det bara skiljt nio poäng med elva matcher kvar. Och vi ska mötas två gånger till... Men efter dagens match tror jag faktiskt vi fixar det här.
Nej du, där har du fel ;-) Jävligt skönt att Brynäs vann! Undvika kvalserien är viktigare än allt annat - först när vi har hängt av Leksand och Södertälje kan vi titta uppåt i tabellen.