Mora-Luleå
mora är inget jättestarkt bortalag, men hemma är de desto bättre.
Moras bostafacit på de senaste 8 bortamatcherna är
1 tvåpoängare
3 oavgjorda och fyra förluster 15 - 23 målskillnad.
så vi får väl hoppas att hemmaformen håller i sig...
Han spelar nu i norska andra divisionen i Kongsvinger
vunnit 6
vunnit 1 i förlängningen
spelat en oavgjord
totalt sett till dessa matcher så har mora 21 poäng av 24 möjliga och en målskillnad på 29 - 13.
senast mora förlorade hemma var dock mot just luleå med 1 - 4
Om inte jag missminner mig så var det en Klys som dömde när jag var och kikade på Orsa-Älvdalen för ett par år sedan. En match som föranledde ett inlägg på FF:s gästbok, där jag ondgjorde mig över den randiges insats. Det var rena parodin. T.o.m. älvdalingarna på läktaren skrattade åt eländet. Även när orsingarna utvisades :-)
bra skott dessutom, åkte jämt och ryckte på axlarna när han spelade som om han hade spassmer eller nåt :)
Annars kan jag väl svara för Håkan. Han gick, om jag inte minns fel, till Ore. När de sedan slog ihop Orsa och Ore, till publikens förtret, fick man se honom vid några tillfällen i Orsa ishall :-)
En stor talang, med jättestort ego.
Nu börjar jag nästan tro att Timrå kan vinna i kväll.
Håkan Klys spelade väl hockey, du syftar på Magnus Klys tror jag, minns inte om de var släkt eller så men jag antar det! ja du jag minns honom mycket väl. Man hade mycket roligt åt den mannen när Hc Dobel spelade som de då hette innan de bytte namn till Borlänge Hockey. Han var från Smedjebacken om jag inte missminner mig!
Fruktansvärt dålig och tänker jag efter har det nog inte funnits nån sämre som man sett. kanske Hans Pruppen Andersson som dömde innan han slutade och blev lagledare för Masarnas Speedwaylag..men bara kanske!!
Vad hände med Håkan Klys? (Hette han Håkan?) Kom han nånsin tillbaka efter att han fick armen avskjuten i Smidjegrav?
mattias - 74:
Nej, jag anser mig sämre än dagens domarskrå's samlade genpool.
Dessutom skulle jag bara halka. Eller snubbla på linjen.
Nja Man vill ju se Es hockey. kanske du och jag kan gå på linjen när Leksand och Mora spelar :)
mattias - 74:
Eftersom alla domare är genomusla borde vi väl lägga ner hela dyngan, och ägna oss åt boule istället?
Jag såg förövrigt att en av de sämre domarna i DIV 1 c som dömer Borlänge Hockeys matcher även dömde en match med Skellefteå så det är kanske dags och se över svenska domarkåren ordentligt..
Är det inte så att vilken domare det än blir, så kan någon frammana bilder när den dumme domherren visade sig vara MIK-fientlig genom att 'stjäla matchen' från oss i en lömsk attack mot allt vad rättrogen heder och kultur heter.
Skulle alla fans kunna lägga in ett veto mot domarna, skulle vi inte få en enda match spelad - och då förlora oss ned i seriesystemet på walk over.
Det är bättre att se rättskiparen som Force Majeur. Yttre påverkan på händelserna i matchen, som vi inte kan göra nå't åt.
ان شاء الله helt enkelt.
Nej det är sådan brist på bra domare nu att de får ta in allsvenska domare för att döma matcher med tex Hv Frölunda m.m.. Ingen Rådbjer och ingen Rönnmark, då blir det som det blir
Säg: "Det kunde varit värre".
Själv blir det till att bänka sig i soffan med lite gott tilltugg och hoppas på en bra match.