Nu börjar slutspelet !
846676 · Nästa » Till forumet
Sv: Nu börjar slutspelet !
nyz: Hallå va de nån som sa nåt???
kanske det va nån nere i allsvenskan ja hör inte så långt
kanske det va nån nere i allsvenskan ja hör inte så långt
Sv: Nu börjar slutspelet !
SIVASN: Förlåt, men du måste mena såhär...
- Tisdag 6 mars kl 19.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Ishall (1-5) - Torsdag 8 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena (6-0) - Lördag 10 mars kl 15.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Ishall (2-3) - Måndag 12 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena (4-0)
Sen var det spelledigt...
Sv: Nu börjar slutspelet !
KVARTSFINALER
Tisdag 6 mars kl 19.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Torsdag 8 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Lördag 10 mars kl 15.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Måndag 12 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Onsdag 14 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Fredag 16 mars kl 19.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Söndag 18 mars kl 17.15
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Tisdag 6 mars kl 19.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Torsdag 8 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Lördag 10 mars kl 15.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Måndag 12 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Onsdag 14 mars kl 19.00
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Fredag 16 mars kl 19.00
Mora-Färjestad, FM Mattsson Arena
Söndag 18 mars kl 17.15
Färjestad-Mora, Löfbergs Lila Arena
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tången: Du menar rakade människor?Ja ja e den enda med slutspelsskägg här nere =)
Sv: Nu börjar slutspelet !
mattias - 74: sitter just nu å vantrivs sthlm här e de då alldeles för mycket "folk"
Sv: Nu börjar slutspelet !
MIK 7-1: dom snittar fler på säters sjukhus än va vi gör på sykavdelningen på Mora lassaret åxå
Sv: Nu börjar slutspelet !
mattias - 74:
Gör inget, det är ändå som en öken där inne med 3500 stackars falu och blge bor
Gör inget, det är ändå som en öken där inne med 3500 stackars falu och blge bor
Sv: Nu börjar slutspelet !
horcoff:
Vi snittar mer i våran " låda " i Allsvenskan än vad ni gör i eran Es hall eller sorry LADA =)
Vi snittar mer i våran " låda " i Allsvenskan än vad ni gör i eran Es hall eller sorry LADA =)
Sv: Nu börjar slutspelet !
MIK 7-1:
Inget ont om Mattias, det är en schysst grabb som kommit lite på sne i sina idrottsliga värderingar;-)
Inget ont om Mattias, det är en schysst grabb som kommit lite på sne i sina idrottsliga värderingar;-)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Metal Guru:
Nej verkligen inte men det svider extra om ni går vidare så jag håller väl 1 ½ tumme på FBK då =)
Nej verkligen inte men det svider extra om ni går vidare så jag håller väl 1 ½ tumme på FBK då =)
Sv: Nu börjar slutspelet !
mattias - 74:
Du när ju en dröm om att FBK ska förlora också, så om du har tur får du sju matcher i rad där någon av oss förlorar! Kan det bli bättre?
Du när ju en dröm om att FBK ska förlora också, så om du har tur får du sju matcher i rad där någon av oss förlorar! Kan det bli bättre?
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tubest:
vad vore hockey utan rivalitet, jag har en dröm om att ni skall förlora jämt så !
vad vore hockey utan rivalitet, jag har en dröm om att ni skall förlora jämt så !
Sv: Nu börjar slutspelet !
Nalia:
Tror han lägger mer möda på oss än att LIF tar steget tillbaka till ES, vilket dom inte gör ändå ;-)
Tror han lägger mer möda på oss än att LIF tar steget tillbaka till ES, vilket dom inte gör ändå ;-)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Nalia:
Det var tidigare nu finns det inga vad alls om nånting sånt. men Heja på Heja på Heja på FBK =)
Det var tidigare nu finns det inga vad alls om nånting sånt. men Heja på Heja på Heja på FBK =)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tubest: Neh, det tror jag inte. Han har ju to m lovat att posera i deras matchtröja;)
Sv: Nu börjar slutspelet !
mattias - 74:
Jodå......ska nog ta och dra på dig min i nåt svagt ögonblick och plåta det hela så alla får se vilka du egentligen håller på;-)
Jodå......ska nog ta och dra på dig min i nåt svagt ögonblick och plåta det hela så alla får se vilka du egentligen håller på;-)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Stigsson:
bara kanske, känns som om det är pest eller Kolera =) glad om båda åker ur :-)
bara kanske, känns som om det är pest eller Kolera =) glad om båda åker ur :-)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tången: Man börjar vänja sig vid slutspelsskägg nu för andra året TOMTEN BOR I MORA
Sv: Nu börjar slutspelet !
horcoff: Ser att du tänder till där. Härligt! Nåväl vi har nog all anledning till att återkomma i ämnet;-)
Sv: Nu börjar slutspelet !
horcoff:
Det där handlar mycket om coachernas fingertoppkänsla - hur man bäst får ihop det för dagen bästa laget. Och detta behöver inte betyda Brendl eller inte Brendl, utan snarare Brendl ibland.
Den fingertoppkänslan tycker jag saknades ibland i höstas medan tränarna har gjort ett förträffligt jobb den senaste månaden. De har vågat göra laguttagningar som i förhand ibland verkat konstiga men som med facit i hand visat sig vara precis de rätta. Den senaste månaden har de till exempel fått kritik för att de ibland bänkat Blatak, som var vår bäste spelare före jul. Men se på resultatet de matcher han fick nöta filt! Och de spelare som ställts över har oftast gjort ett kanonjobb när de släppts in på isen igen. Inte minst visade sig beslutet att ställa över de tre tjeckerna mot Brynäs vara helt riktigt.
Jag är övertygad om att både Brendl och laget mår bra av att han ställs utanför laget när han inte gör sitt jobb - på samma sätt som en Brendl i form och med rätt attityd är en tillgång för vilket lag som helst.
En rätt nära parallell är väl fotbollslandslaget och Zlatan. Är det bra eller inte att han är med igen? Ja, om han platsar och det inte sker på bekostnad av lagmoralen.
Rätt eller inte - vad gäller både Pavel och Zlatan - vet vi först i efterhand. Men hittills har våra tränare gjort ett riktigt bra jobb på den punkten!
Det där handlar mycket om coachernas fingertoppkänsla - hur man bäst får ihop det för dagen bästa laget. Och detta behöver inte betyda Brendl eller inte Brendl, utan snarare Brendl ibland.
Den fingertoppkänslan tycker jag saknades ibland i höstas medan tränarna har gjort ett förträffligt jobb den senaste månaden. De har vågat göra laguttagningar som i förhand ibland verkat konstiga men som med facit i hand visat sig vara precis de rätta. Den senaste månaden har de till exempel fått kritik för att de ibland bänkat Blatak, som var vår bäste spelare före jul. Men se på resultatet de matcher han fick nöta filt! Och de spelare som ställts över har oftast gjort ett kanonjobb när de släppts in på isen igen. Inte minst visade sig beslutet att ställa över de tre tjeckerna mot Brynäs vara helt riktigt.
Jag är övertygad om att både Brendl och laget mår bra av att han ställs utanför laget när han inte gör sitt jobb - på samma sätt som en Brendl i form och med rätt attityd är en tillgång för vilket lag som helst.
En rätt nära parallell är väl fotbollslandslaget och Zlatan. Är det bra eller inte att han är med igen? Ja, om han platsar och det inte sker på bekostnad av lagmoralen.
Rätt eller inte - vad gäller både Pavel och Zlatan - vet vi först i efterhand. Men hittills har våra tränare gjort ett riktigt bra jobb på den punkten!
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tången: Det var dumt att nämna något i det här sammanhanget. För det första så är det inte för hans individuella prestationer utan hur övriga laget kan reagera på det mentala planet i en grupp. Brendel har ett jäkla skott och spelsinne, men det är det med att han ska ha pucken i ALLA lägen..Övriga spelare fick dåligt själförtroende...nej jag ska återkomma till det här, det blir för långt.
I slutspel har vi definitivt varit utan honom.(raset för Mora kom på grund utav att laget inte kunde hantera Brendl), det vet jag att jag blir halshuggen för. Jag gillar Brendel som alla andra.
Eftersom som de flesta vill se kortsiktigt;
Hur f#n kunde vi då klara oss så bra i de sista matcherna fast Brendl var
mer eller mindre osynlig.
Svar; Moras kärntrupp.
Det enda viktiga är att då det verkligen gällt då är det de egna MORAKILLARNA som klivit fram och tagit över ANSVARET.
I slutspel har vi definitivt varit utan honom.(raset för Mora kom på grund utav att laget inte kunde hantera Brendl), det vet jag att jag blir halshuggen för. Jag gillar Brendel som alla andra.
Eftersom som de flesta vill se kortsiktigt;
Hur f#n kunde vi då klara oss så bra i de sista matcherna fast Brendl var
mer eller mindre osynlig.
Svar; Moras kärntrupp.
Det enda viktiga är att då det verkligen gällt då är det de egna MORAKILLARNA som klivit fram och tagit över ANSVARET.
Sv: Nu börjar slutspelet !
horcoff: Det där med Brendl är vi lite oense om du och jag. Ja han var skitkass i måndags och bänkades med all rätt. på Onsdagen hade han tydligen vaknat på rätt sida sängen (ovansidan) och jobbade och levererade ett flertal smörpass a la Ross. Spelsinne saknas inte! Jag tror inte vi hade varit i slutspel utan honom.
Sv: Nu börjar slutspelet !
Tången: Bänka Brendl var jag inne på för 40 omgångar sedan för att de inte kunde hantera han i laget och nu har han ju varit osynlig på slutet.
Och på det viset har hela övriga laget klivit fram på ett fantastiskt sätt och framförallt Mora killarna..Skogs, Piere, Marco, Martin, Simme, Nilsson, Ryan, Granström och slagskeppen Beaduoin och Bastiansen.
Och på det viset har hela övriga laget klivit fram på ett fantastiskt sätt och framförallt Mora killarna..Skogs, Piere, Marco, Martin, Simme, Nilsson, Ryan, Granström och slagskeppen Beaduoin och Bastiansen.
Sv: Nu börjar slutspelet !
Larionov: ett par öl kan man väl bjuda dig på men inte pga hockeyn ni hade ju nåt å spela om så allt har gått på egna vinster men de va bra att ni vann =)
Sv: Nu börjar slutspelet !
Som Linköpingsbo och LHC:are, dricker man gratis pilsner i Mora nu och några veckor framöver? :)
Haha Han bara retas med dig =)
Sluta nu Toni !