« Föregående · 608633 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Mora - Brynäs
Klass-samhället i elitserien.
För att göra en klassresa så måste Mora hitta på något drastiskt nu. Nya spelare, krismöten, Grötting i förstafemman vad vet jag....
Elitserien klass I:
HV71
Frölunda Indians
Linköpings HC
Färjestads BK
Elitserien klass II:
Timrå IK
MODO Hockey
Brynäs IF
Luleå HF
Elitserien klass III:
Djurgårdens IF
Mora IK
Södertälje SK
Gärsgårdsserien:
Leksands IF
För att göra en klassresa så måste Mora hitta på något drastiskt nu. Nya spelare, krismöten, Grötting i förstafemman vad vet jag....
Elitserien klass I:
HV71
Frölunda Indians
Linköpings HC
Färjestads BK
Elitserien klass II:
Timrå IK
MODO Hockey
Brynäs IF
Luleå HF
Elitserien klass III:
Djurgårdens IF
Mora IK
Södertälje SK
Gärsgårdsserien:
Leksands IF
Sv: Mora - Brynäs
Puppe: Jupps...låter tröstfullt. Simons och Jansson verkar trivas finemang med varandra :)
Sv: Mora - Brynäs
Nalia:
Usch, verkligen inget nöje att sitta framför datorn och lyssna pådet här. Inte ens Canal+ att titta på.
Byter ämne:
Ska hem till Mora i helgen. Verkar bli drag i FMM arena, fanns inte ens två sittplatser berdvid varandra kvar...
Usch, verkligen inget nöje att sitta framför datorn och lyssna pådet här. Inte ens Canal+ att titta på.
Byter ämne:
Ska hem till Mora i helgen. Verkar bli drag i FMM arena, fanns inte ens två sittplatser berdvid varandra kvar...
Sv: Mora - Brynäs
Metal Guru: Och ytterligare 2 minuter för Mora....
Nu pinnar jag iväg en sväng...eller ja..lagom innan Mora blir fulltaliga då.
Nu pinnar jag iväg en sväng...eller ja..lagom innan Mora blir fulltaliga då.
Sv: Mora - Brynäs
Nalia: Brynäs gör mål igen. Nästa gång Mora har klarat av ett BP och blir fulltaliga..så drar jag från datorn.
Sv: Mora - Brynäs
Metal Guru: Jupps...sekunden efter jag sade till en vän att jag befarade det, så nu ska jag nog knipa igen här.
Sv: Mora - Brynäs
En kompis till mig som har Canal + Sport streamar sändningen så att jag kan se matchen på datorn. Rätt coolt...
Mer kamp än skönspel hittills.
Mer kamp än skönspel hittills.
Sv: Mora - Brynäs
Nalia:
Nja, vi kan ju kontra in en uschling i boxplay...
hmm, Dackell ut för Interference - så vart det med den boxplay-chansen. Nedrans!
Nja, vi kan ju kontra in en uschling i boxplay...
hmm, Dackell ut för Interference - så vart det med den boxplay-chansen. Nedrans!
Sv: Mora - Brynäs
Nalia:
Läget just nu:
MODO Hockey - Djurgårdens IF 1-0
HV 71 - Timrå IK 0 - 0
Frölunda HC - Färjestads BK 2 - 0
Mora IK - Brynäs IF 1 - 1
Linköpings HC - Leksands IF 1 - 0
Luleå HF - Södertälje SK 1 - 0
Ser väl helt o.k ut (just nu!), om man studerar övriga resultat i bottenstriden. Ett mål till hos oss vore dock mumma för Guru.
Läget just nu:
MODO Hockey - Djurgårdens IF 1-0
HV 71 - Timrå IK 0 - 0
Frölunda HC - Färjestads BK 2 - 0
Mora IK - Brynäs IF 1 - 1
Linköpings HC - Leksands IF 1 - 0
Luleå HF - Södertälje SK 1 - 0
Ser väl helt o.k ut (just nu!), om man studerar övriga resultat i bottenstriden. Ett mål till hos oss vore dock mumma för Guru.
Sv: Mora - Brynäs
Metal Guru: Mycket trevligt att få se Simons i den situationen. Är mäkta glad att han ångat igång och får knäppa sina belackare på snoken!
Sv: Mora - Brynäs
Nalia:
Powerplay, efter att MÅNSSON, Mathias åkt ut efter 04.05 för CROSS.
Sedan:
05.18 1 - 1 PP1 Mora 78. SIMONS, Mikael
(13. TUOKKO, Marco, 8. LUPASCHUK, Ross)
Powerplay, efter att MÅNSSON, Mathias åkt ut efter 04.05 för CROSS.
Sedan:
05.18 1 - 1 PP1 Mora 78. SIMONS, Mikael
(13. TUOKKO, Marco, 8. LUPASCHUK, Ross)
Sv: Mora - Brynäs
Metal Guru: Ja..1-1 iaf och jag satt naturligtvis inte vid datorn.
Swehockey vill inte heller funka..men jag hörde något om Simons?
Swehockey vill inte heller funka..men jag hörde något om Simons?
Sv: Mora - Brynäs
Nalia:
Leksand följer vårt exempel och släpper in en puck i inledningen.
Härligt med lite dala-uppförsbacke så att man får kämpa lite.
Leksand följer vårt exempel och släpper in en puck i inledningen.
Härligt med lite dala-uppförsbacke så att man får kämpa lite.
Sv: Mora - Brynäs
Ikväll lossnar det nog rejält!! Jag tror på 6-1, Calle spräcker målnollan från blå i PP, Boggen nätar............
Sv: Mora - Brynäs
WarhawK:
Den segern kommer ni leva länge på precis som vi kommer göra på våran ikväll :-)
Den segern kommer ni leva länge på precis som vi kommer göra på våran ikväll :-)
Sv: Mora - Brynäs
WarhawK: Formulerade mig lite otydligt. Endast en seger på sju senaste och den kom mot Linköping, före det har ni inte vunnit sedan ni mötte oss sist.
Sv: Mora - Brynäs
Go_Bananas: Man har till och med bara en seger på de senaste sju matcherna. Senaste segern kom mot just oss den 15/10.
Sv: Mora - Brynäs
Go_Bananas: Siffrorna är omkastade där det blev förluster borta mot Frölunda och Linköping. Enda segern kom hemma mot Linköping.
Man kanske har lika bra reportrar på GD som på AB och Expressen. Researchen brukar ju vara obefintlig i vissa fall.
Man kanske har lika bra reportrar på GD som på AB och Expressen. Researchen brukar ju vara obefintlig i vissa fall.
Sv: Mora - Brynäs
Stigsson: Brynäs - Linköping 5-2, Frölunda - Brynäs 1-3 och Linköping - Brynäs 0-3, ser ut som 3 vinster på de 5 senaste tycker jag..
Sv: Mora - Brynäs
Intressant att Gefle Dagblad noterar att Mora är i en liten formsvacka men man nämner inget om att Brynäs har exakt samma rad på de senaste matcherna. Snacka att vinkla informationen dit man vill ha den.
Notera att...
... Mora är inne i en liten formsvacka som omfattar fyra förluster på de fem senaste matcherna.
Fem senaste
Mora:
Modo (b) 2-5, Södertälje (b) 2-1, Linköping (b) 1-3, Frölunda (h) 2-3 sd, HV 71 (b) 0-4
Brynäs:
Färjestad (h) 1-2, Linköping (h) 5-2, Frölunda (b) 1-3, Linköping (b) 0-3, Djurgården (h) 2-3 sd
Notera att...
... Mora är inne i en liten formsvacka som omfattar fyra förluster på de fem senaste matcherna.
Fem senaste
Mora:
Modo (b) 2-5, Södertälje (b) 2-1, Linköping (b) 1-3, Frölunda (h) 2-3 sd, HV 71 (b) 0-4
Brynäs:
Färjestad (h) 1-2, Linköping (h) 5-2, Frölunda (b) 1-3, Linköping (b) 0-3, Djurgården (h) 2-3 sd
Sv: Mora - Brynäs
Stigsson: Ett bra val i just detta nu, efter uppehållet tror ja vehanen kommer vara lika het som sperrle är nu. Vilket han inte är förtillfället.
Sv: Mora - Brynäs
Stigsson: Ok,fel av mig - Peter Jonak skall det vara inte Peter Eriksson.
Han har inte dömt i FMM Arena än denna säsong!
Han har inte dömt i FMM Arena än denna säsong!
Sv: Mora - Brynäs
Stigsson: Nejdå,men sist han dömde så var han inte bra!Många konstiga utvisningar.
Sv: Mora - Brynäs
sold: Tycker det verkar som om du är arg på alla domare så då spelar det väl ingen roll vem som dömer.
Sv: Mora - Brynäs
Jaha,då är det dags för Peter Eriksson att döma igen!Hoppas att han är bättre än sist!!!!!!!!!!
« Föregående · 608633 · Nästa »
Hörru B-nasaren, it aint over until the fat lady sings!