« Föregående · 615630 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Timrå - Mora IK
Ola:
Knepigt, han var hemma vid lunch. Måste ätit turbo bensin till lunch då, hoppas att övriga i laget ätit något liknande!
Knepigt, han var hemma vid lunch. Måste ätit turbo bensin till lunch då, hoppas att övriga i laget ätit något liknande!
Sv: Timrå - Mora IK
Puppe:
Vad håller Token på med? Han gör ju ingen nytta i utv-båset. Det är ju inte första gången...
Vad håller Token på med? Han gör ju ingen nytta i utv-båset. Det är ju inte första gången...
Sv: Timrå - Mora IK
Puppe:
Jag tycker att Toukko ska sluta markera. Han får i alla fall inte göra det så mycket mer den här perioden.
Jag tycker att Toukko ska sluta markera. Han får i alla fall inte göra det så mycket mer den här perioden.
Sv: Timrå - Mora IK
Ville bara passa på att lyfta fram den korrekta matchtråden i god tid före kvällens match.
Drakarna ! ! ! !
Drakarna åker på resa på torsdag.. en buss ska vi bli som åker och det kostar endast 50:-
FÖRST TILL KVARN GÄLLER!
Sedan får alla medlemmar i Drakarna gå in på varje hemma-match för fjuttiga 80:- så nu har alla en vettig anledning att bli medlem i Drakarna.
Gå in på W W W . D R A K A R N A . N E T för mer information
FÖRST TILL KVARN GÄLLER!
Sedan får alla medlemmar i Drakarna gå in på varje hemma-match för fjuttiga 80:- så nu har alla en vettig anledning att bli medlem i Drakarna.
Gå in på W W W . D R A K A R N A . N E T för mer information
Länkar:
http://www.drakarna.net
http://www.drakarna.net
Sv: Sperrle vs Vehanen
Seabiscuit: Kanadensaren har gjort 2 träningar med laget,så svårt att säga något då.....
Sv: Sperrle vs Vehanen
Någon som vet om vår norrman spelar i kväll?
Seger ikväll är ett måste annars kan det bli tufft att ta i kapp tror jag.
Någon som sett på moras träningar under uppehållet?
I så fall, hur har den nya kanadensaren sett ut? (Bra/ dålig/ Medioker)?
Seger ikväll är ett måste annars kan det bli tufft att ta i kapp tror jag.
Någon som sett på moras träningar under uppehållet?
I så fall, hur har den nya kanadensaren sett ut? (Bra/ dålig/ Medioker)?
Sv: Kvällens domare
Dett blir en rysk utbytesstudent som dömer kvällens match.
HD: POLYAKOV, Alexander
LM: ANDERSSON, Åke
LM: NILSSON, Klas
HD: POLYAKOV, Alexander
LM: ANDERSSON, Åke
LM: NILSSON, Klas
Sv: Sperrle vs Vehanen
mattias - 74: ja hoppas på Sperrle....kul om de blir mer svenska förstemålisar
Sv: Sperrle vs Vehanen
Anders i Budum:
Är det därför han har lägre räddningsprocent????
Jag håller Sperrle som bättre!
Är det därför han har lägre räddningsprocent????
Jag håller Sperrle som bättre!
Sv: Sperrle vs Vehanen
Tubest: Precis.. Därför vill vi att Sperrle ska stå! Han har en grym potential!
Sv: Sperrle vs Vehanen
Camilla:
Visst är det så, men statistik säger inte allt om en spelares kapacitet.
Visst är det så, men statistik säger inte allt om en spelares kapacitet.
Sv: Timrå - Mora IK
Metal Guru:
Känns som det blir vinst idag........TIK har inte rosat marknaden på sistone.
Med nyladdade batterin så är det bara att köra igen och hoppas att målskyttet lossnar för laget.
Känns som det blir vinst idag........TIK har inte rosat marknaden på sistone.
Med nyladdade batterin så är det bara att köra igen och hoppas att målskyttet lossnar för laget.
Sv: Sperrle vs Vehanen
Tubest: Jag tror fortfarande att det gick ut på att den som spelar bäst och presterar bäst borde få stå och där säger ju räddningsprocenten en hel del, eller?!!
Sv: Sperrle vs Vehanen
Camilla:
Jag tycker att MIK har två mycket kompetenta målvakter med lite olika spelstil, vilket gör valmöjligheterna större beroende på motståndare.
Jag tycker att MIK har två mycket kompetenta målvakter med lite olika spelstil, vilket gör valmöjligheterna större beroende på motståndare.
Sv: Sperrle vs Vehanen
Matti: Jaha men jag trodde att det gick ut på att rädda puckar eller har jag fel???? Dessutom kan det vara svårt att skaffa sig erfarenhet om man inte får spela....
Sperrle vs Vehanen
Hoppas verkligen att det är Sperrle som står idag! Tycker att han är bättre och det visar ju också räddningsprocenten...Sperrle har 91,79 mot Vehanens 89,75!!
Sv: Nu har vi en norrman oxå!
Tubest:
Nej! Det får vi verkligen inte hoppas. Ljumskar brukar vara besvärliga att få ordning på när det blir problem. Vi får hoppas på det bästa och att han inte känner sig tvingad att spela om det inte känns bra. Bättre att komma in i gänget och vila ett par matcher i så fall.
Nej! Det får vi verkligen inte hoppas. Ljumskar brukar vara besvärliga att få ordning på när det blir problem. Vi får hoppas på det bästa och att han inte känner sig tvingad att spela om det inte känns bra. Bättre att komma in i gänget och vila ett par matcher i så fall.
Sv: Nu har vi en norrman oxå!
AH:
Klev av isen igår med ömmande ljumskar.........hoppas att det inte börjar med nån veckas skada nu bara
Klev av isen igår med ömmande ljumskar.........hoppas att det inte börjar med nån veckas skada nu bara
Sv: Hockeyrelaterat !
Anders i Budum:
Jag har sagt hur du ska göra för att få klubben att vakna, förhoppningsvis är det fler som gör samma sak! Sluta gnäll och gör något åt det i stället.
Jag har sagt hur du ska göra för att få klubben att vakna, förhoppningsvis är det fler som gör samma sak! Sluta gnäll och gör något åt det i stället.
Sv: Transferfönstret
För att förklara lite mer, speciellt för DB_04:
En spelare som spelar i AHL och som blir sajnad av svensk klubb tror jag inte vet vad som krävs. Jag tror att många av de är loja och har inte den kämpaanda som krävs, eftersom de i deras ögon kommer till en som de tror sämre liga än de spelat i i AHL. De vet att de duger inte i NHL men de är dit de vill och flyttar därför på sig för att öka sina chanser att komma dit. Spelarna från AHL är ofta lite äldre och deras utvecklingskurva är påväg ner, och de ser detta som den sista chansen på sin väg tillbaka till NHL. Sen saknar de total klubbkänsla p.g.a den stora omsättning spelare som finns i AHL, vilket medför att de inte ger sitt yttersta på banan när de kommer hit.
En spelare som kommer från ett allsvenskt lag har mer att bevisa och vet att elitserien är en utav europas bästa ligor. Att få spela i en sådan liga är naturligtvis för dom en dröm, och därför finns kämpaanda och dom andra ingredienserna som krävs för att ge allt en hel match. De är ofta åxå unga lirare med framtiden och utvecklingen för sig som också har en stor avgörande roll.
Därför tror jag mer på spelare från våran egen allsvenska eller från något annat Europiskt land, men snälla, skippa soptippen!
En spelare som spelar i AHL och som blir sajnad av svensk klubb tror jag inte vet vad som krävs. Jag tror att många av de är loja och har inte den kämpaanda som krävs, eftersom de i deras ögon kommer till en som de tror sämre liga än de spelat i i AHL. De vet att de duger inte i NHL men de är dit de vill och flyttar därför på sig för att öka sina chanser att komma dit. Spelarna från AHL är ofta lite äldre och deras utvecklingskurva är påväg ner, och de ser detta som den sista chansen på sin väg tillbaka till NHL. Sen saknar de total klubbkänsla p.g.a den stora omsättning spelare som finns i AHL, vilket medför att de inte ger sitt yttersta på banan när de kommer hit.
En spelare som kommer från ett allsvenskt lag har mer att bevisa och vet att elitserien är en utav europas bästa ligor. Att få spela i en sådan liga är naturligtvis för dom en dröm, och därför finns kämpaanda och dom andra ingredienserna som krävs för att ge allt en hel match. De är ofta åxå unga lirare med framtiden och utvecklingen för sig som också har en stor avgörande roll.
Därför tror jag mer på spelare från våran egen allsvenska eller från något annat Europiskt land, men snälla, skippa soptippen!
Sv: Nu har vi en norrman oxå!
Anders i Budum: de va ironi om du inte förstog de...... han kan säkert sätta nån puck men nån frälsare är knappast.
Sv: Nu har vi en norrman oxå!
Anders i Budum:
Bastiansen är en av de "rimliga" spelare jag helst av alla ville se i MIK. Jag har följt honom en hel del eftersom jag bor i Uppsala på veckorna. Jag kunde dock ha satsat mina tillhörigheter på att han skulle hamna i DIF eftersom han tränade med detta lag på försäsongen en period. Jag tror dock att almtuna var ute efter ett byte mot en lovande spelare och när man fick Jakobs stämde det perfekt. Bastiansen är enligt mitt tycke stor, stark och begåvad med ett bra spelsinne. Han är också en bra spelare i powerplay och har bra självförtroende. På minussidan kan man sätta att han i bland ser "Hossalat" ut. Mycket bra jobbat Simons!
Bastiansen är en av de "rimliga" spelare jag helst av alla ville se i MIK. Jag har följt honom en hel del eftersom jag bor i Uppsala på veckorna. Jag kunde dock ha satsat mina tillhörigheter på att han skulle hamna i DIF eftersom han tränade med detta lag på försäsongen en period. Jag tror dock att almtuna var ute efter ett byte mot en lovande spelare och när man fick Jakobs stämde det perfekt. Bastiansen är enligt mitt tycke stor, stark och begåvad med ett bra spelsinne. Han är också en bra spelare i powerplay och har bra självförtroende. På minussidan kan man sätta att han i bland ser "Hossalat" ut. Mycket bra jobbat Simons!
« Föregående · 615630 · Nästa »