« Föregående · 617457 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Färjestad - Mora
sold: Har den funkat felfritt någon match denna säsong? Jag som fick för mig att de utlovade bättre standard nu när sr tog över?
Sv: Färjestad - Mora
Mindre intressant för oss är Linköpingsmål mot HV.
| 06.14 | 0 - 1 PP1 | LHC | 20. ERIKSSON, Tim | |
| (12. SÖDERSTRÖM, Ulf) | ||||
Sv: Färjestad - Mora
Metal Guru: Hörde ni? Hockeymetropolen Leksand. Reportern borde nog titta på TV2 ikväll kl.21.30.:-)
Sv: Färjestad - Mora
mattias - 74:
Täljemål mot Frölunda. Aj.
Täljemål mot Frölunda. Aj.
| 09.11 | 1 - 0 EQ | SSK | 24. BEMSTRÖM, Jörgen | |
| (9. BURSTRÖM, Anders) | ||||
Sv: Färjestad - Mora
Metal Guru:
Webradion funkar inte.. tror fan jag skall åka opp så man är där till 2:a perioden :-)
Webradion funkar inte.. tror fan jag skall åka opp så man är där till 2:a perioden :-)
Sv: Färjestad - Mora
Tången:
Timrå gör kvällens första mål, och det är Brynäs som är olyckliga.
Timrå gör kvällens första mål, och det är Brynäs som är olyckliga.
| 04.41 | 1 - 0 EQ | Timrå | 28. MANDERVILLE, Kent |
Sv: Färjestad - Mora
Stomatol: OK, vi tar den så länge då, men man vill ju helst vara med när det händer.
Sv: Färjestad - Mora
Metal Guru: Inga web-radiosändningar fungerar för tillfället! Shit. Vi får väl hoppas att det står 0-3 när de kommer igång!
Sv: Färjestad - Mora
Det är ingen idé att fråga, Tången:
han kör sin Ferrari nu, i djup koncentration!
han kör sin Ferrari nu, i djup koncentration!
Sv: Färjestad - Mora
Dagens formatering av laget:
| 32. BEAUDOIN, Eric | 11. BASTIANSEN, Anders | 43. NILSSON, Anders | |||||||||
| 4th Line | 70. NOLANDER, Peter | 36. HULT, André | |||||||||
| 41. BERGQVIST, Kenneth | 31. GRANSTRÖM, Jonathan | 49. ELOMO, Teemu | |||||||||
| 3rd Line | 7. TRIBUNTSOVS, Atvars | 28. BERGSTRÖM, Calle | |||||||||
| 14. JOHANSSON, Eric | 9. BOGG, Håkan | 22. KERMAN, Kalle | |||||||||
| 2nd Line | 23. SKOGS, Thomas | 12. KULTANEN, Jarno | |||||||||
| 13. TUOKKO, Marco | 78. SIMONS, Mikael | 77. JANSSON, Martin | |||||||||
| 1st Line | 8. LUPASCHUK, Ross | 6. SMREK, Peter | |||||||||
| Goalkeepers | 1. SPERRLE, Daniel | ||||||||||
| 35. VEHANEN, Petri | |||||||||||
Sv: Färjestad - Mora
Jag tippar
FBK-MIK: 3-2sd
Oavgjort odds 6.00 expekt.com
Färjestad har inte visat storform på sistone och har inte visat någon direkt fördel av hemmaplan tidigare. Mora, lite vässat nu med hungriga nyförvärv, kan bjuda bra motstånd, och kanske Bastiansens tur att näta ikväll.
FBK-MIK: 3-2sd
Oavgjort odds 6.00 expekt.com
Färjestad har inte visat storform på sistone och har inte visat någon direkt fördel av hemmaplan tidigare. Mora, lite vässat nu med hungriga nyförvärv, kan bjuda bra motstånd, och kanske Bastiansens tur att näta ikväll.
Sv: Hockeyrelaterat !
mattias - 74: ..ja visst är det så, men vem avgör de flesta matcherna åt dem...
Sv: Peter Fabus
JanT:
Som Stigsson skriver så får vi se. Bastiansen är dock en center av hög och jämn klass som kommer att göra nytta. Kanadicken vet vi inget om mer än att han gjorde en bra match sist. Om dessa är frälsare är väl mer osäkert men visst får laget in en saknad spelartyp.
Som Stigsson skriver så får vi se. Bastiansen är dock en center av hög och jämn klass som kommer att göra nytta. Kanadicken vet vi inget om mer än att han gjorde en bra match sist. Om dessa är frälsare är väl mer osäkert men visst får laget in en saknad spelartyp.
Sv: Peter Fabus
JanT: Vi brukar låta dom spela först innan vi bedömer spelarna till skillnad från er i Brynäs gästboken. Återkom om en månad så ska jag berätta om det är kalkoner eller inte.
Sv: Peter Fabus
Stigsson: + eller - ? Var han inte tänkt som förstacenter? Men det har uppenbarligen inte fungerat.. 2 kalkoner ut, 2 nya in?
Sv: Färjestad - Mora
Jag tror stenhårt på seger ikväll, men det gör jag ju förvisso varje gång! Man vill ju vinna varje match. Jag tycker att vi ska sluta titta neråt i tabellen och BARA titta uppåt, dags att vi hoppar på slutspelståget och hänger av SSK också. Leksand har vi ju redan på betryggande avstånd..... Tipset för dagen blir 2- 4 och att #77 Jansson gör sista i tom kasse.
Sv: Peter Fabus
Stigsson: Då fick vi som vi ville till slut ändå..... Jag tycker inte att det blir någon större förlust att man skickat Fabus och Krestanovich. Hoppas däremot att det blir ett lyft med de nya spelarna!
Sv: Hockeyrelaterat !
mattias - 74: Tror inte att det hade gått så bra för LHC om de inte hade haft Norrena i mål.I senaste matchen så var han inte alls med på noterna och det resulterade i flera baklängesmål.Nog är Norrena en viktig kugge i Linköping.
Sv: Färjestad - Mora
Stigsson: Har inte heller hört talas om honom.Han är debutant för elitserien och tror att det är hans första match för i år i ES.Vet ej om han har dömt nåt i allsvenskan.
Sv: Hockeyrelaterat !
Anders i Budum:
Kan det vara för att Mora har 13 utlänningar (fem av dessa innehar plats 1 till 5 i den interna poängligan), medans Frölunda har 5 utlänningar (endast två stycken bland de första tio i interna poängligan, Kallio etta och Koivisto nia) och Linköping har sex utlänningar (fem stycken av dessa på top tio i interna poängligan)?
Sv: Hockeyrelaterat !
Anders i Budum:
Frölunda och Lhc har väl ändå bredare trupp än tex mora och leksand och Brynäs... och klarar sig därför utan tex kallio och Norrena...
Frölunda och Lhc har väl ändå bredare trupp än tex mora och leksand och Brynäs... och klarar sig därför utan tex kallio och Norrena...
Sv: Hockeyrelaterat !
Idagens Aftonblad påtalas det igen att Mora inte klarat sig utan sina utlänningar..det är ett jävla tjatande.
Var hade Linköping varit utan Norrena, och var hade Frölunda varit utan Kallio? De är väl också utlänningar som betytt massor för deras klubbar, och utan dessa spelare tvivlar jag på att de lagen vart där de är i tabellen.
Varför tjatas det aldrig om dessa klubbar i media?
Var hade Linköping varit utan Norrena, och var hade Frölunda varit utan Kallio? De är väl också utlänningar som betytt massor för deras klubbar, och utan dessa spelare tvivlar jag på att de lagen vart där de är i tabellen.
Varför tjatas det aldrig om dessa klubbar i media?
Sv: Färjestad - Mora
Metal Guru:
Du och jag skall ta en bira på tor i Leksand skall jag lära dig och snacka hockey :-)
Du och jag skall ta en bira på tor i Leksand skall jag lära dig och snacka hockey :-)
« Föregående · 617457 · Nästa »
Tyckte den funkade great förra matchen faktiskt, i övrigt kan jag inte säga då jag inte lyssnat tidigare..