Silly Season 08/09
« Föregående · 1053730 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno:
Det ryktas att det är 2 spelare på gång som kommer att ta plats i 1 och 2'a femman! Glädjande om så är fallet och kul att det börjar höras lite rykten!
Det ryktas att det är 2 spelare på gång som kommer att ta plats i 1 och 2'a femman! Glädjande om så är fallet och kul att det börjar höras lite rykten!
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: vet inget om nå rykte men jag hoppas på 2 backar och en bra backup åt Lasse och att Dahlman stannar eller at vi får en ny forward!
Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru:
Har du koll på tiden för matchen i morrn?
Kanske det är nån som åker från Mora och har plats över, bubbla mig i så fall.......hänger på direkt.
Har du koll på tiden för matchen i morrn?
Kanske det är nån som åker från Mora och har plats över, bubbla mig i så fall.......hänger på direkt.
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen:
Det går att stänga av personer hur bra som helst, men mig veterligen är det ingen av oss moderatorer som tycker det är särskilt befogat idag. Vi har idag en ganska laid-back inställning, och tycker att det mesta som skrivs är ok - både hockey- och ickehockeyrelaterat.
Däremot enskilda inlägg kan emellanåt kliva över någon slags gräns, eller att en diskussion driver iväg med onödiga ord med en svag scent av eftermiddagsgrogg.
Ryktesvis så ska undertecknad till Hedemora imorgon eftermiddag.
Det ryktet är väl underbyggt.
Det går att stänga av personer hur bra som helst, men mig veterligen är det ingen av oss moderatorer som tycker det är särskilt befogat idag. Vi har idag en ganska laid-back inställning, och tycker att det mesta som skrivs är ok - både hockey- och ickehockeyrelaterat.
Däremot enskilda inlägg kan emellanåt kliva över någon slags gräns, eller att en diskussion driver iväg med onödiga ord med en svag scent av eftermiddagsgrogg.
Ryktesvis så ska undertecknad till Hedemora imorgon eftermiddag.
Det ryktet är väl underbyggt.
Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno, metalguru med flera Morasupportrar:
Finns det några väl underbygda rykten angående nya spelare till MIK?
Senast var Simons inne på ytteligare två forwards (efter Healey), en back och naturligtvis en målvakt. Tidigare har han avicerat en forward, ett par backar.
En annan sak, går det att stänga ute personer som bara kommer med upprepat oseriöst dravel, så som kiss- och bajssnack mm?
Finns det några väl underbygda rykten angående nya spelare till MIK?
Senast var Simons inne på ytteligare två forwards (efter Healey), en back och naturligtvis en målvakt. Tidigare har han avicerat en forward, ett par backar.
En annan sak, går det att stänga ute personer som bara kommer med upprepat oseriöst dravel, så som kiss- och bajssnack mm?
Sv: Silly Season 08/09
Metal Guru:
Bra att du försöker strama upp det hela för att få en seriös nivå.
Bra att du försöker strama upp det hela för att få en seriös nivå.
Sv: Silly Season 08/09
Alla:
Jag har rensat lite grann här på morgonen. Har tagit bort kanske lite mer än vad som behövts - MEN jag vill att vi ska hålla någon sorts anständig ton härinne.
Och jag vill samtidigt påpeka att det här är Hockeysnack - vilket innebär att andra lags supportrar - inklusive Leksingar - är välkomna att beblanda sig med vi som håller till här pga tröjfärg.
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: i Lettiska ligan ja.... Mattias-74 skulle nog kunna snitta på 25 pinnar per år där
Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Jag får i detta fall lita på att Simons har en del information om hans kapacitet. Han var nära att komma med Lettlands VM-trupp och statiskiken visar att han veta var målet står. Han har förmodligen rysk typ av stil och skolning, dvs bra speluppfattning och speed. En reslig spelare enligt längd- och viktdata, och då förmodligen bra räckvidd. Han har dessutom visat sig vara en av de bästa under träningarna på is.
Jag får i detta fall lita på att Simons har en del information om hans kapacitet. Han var nära att komma med Lettlands VM-trupp och statiskiken visar att han veta var målet står. Han har förmodligen rysk typ av stil och skolning, dvs bra speluppfattning och speed. En reslig spelare enligt längd- och viktdata, och då förmodligen bra räckvidd. Han har dessutom visat sig vara en av de bästa under träningarna på is.
Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: du lyssnar för mkt på skitsnack....det var lövens ekonomi.... dom var på ruinens brant det året.....
Sv: Silly Season 08/09
Db_04:
Vad var det som gjorde att han fick lämna löven ? Visst var de tnån med hans inställning?
Vad var det som gjorde att han fick lämna löven ? Visst var de tnån med hans inställning?
Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74: lite lustigt att moringarna tror mer på nån lettländare dom aldrig sett :)
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: jag säger så här just nu.
Målvakt:
1. Lasse
2. Rutinerad Backup
Backar:
1. "Guld"Greger/Cedergren
2. Ny back/Ekholm
3. Ny back/Adam
7:e Amner
Läktarn: Danielsson
Forwards:
1. Healey - Colby - Elomo
2. Mackan - Sergeijs - Jacobs
3. Lagerström - Lövdahl - Simons
4. Bröderna Sandström och Viksten
Skulle dock Dahlman spela så hade jag satt in Simons i 4:e istället för Rasmus och låtit Dahlman spela i 2:a och flyttat Jacobs till 3:e. Och skulle Boggen komma får man väl flytta om lite mer...
Målvakt:
1. Lasse
2. Rutinerad Backup
Backar:
1. "Guld"Greger/Cedergren
2. Ny back/Ekholm
3. Ny back/Adam
7:e Amner
Läktarn: Danielsson
Forwards:
1. Healey - Colby - Elomo
2. Mackan - Sergeijs - Jacobs
3. Lagerström - Lövdahl - Simons
4. Bröderna Sandström och Viksten
Skulle dock Dahlman spela så hade jag satt in Simons i 4:e istället för Rasmus och låtit Dahlman spela i 2:a och flyttat Jacobs till 3:e. Och skulle Boggen komma får man väl flytta om lite mer...
Sv: Silly Season 08/09
horcoff:
Här kommer mitt förslag på kedjor som det ser ut just nu (har ej tagit med Dahlman). Backbesättningen kommer förmodligen att ändras en del vilket är nödvändigt, jag har därför inte lagt till några backar ännu. Det skall i så fall vara en äldre erfaren back med en yngre.
1. Eric Healey (LW)
Colby Genoway (C)
Mikael Simons (RW)
2. Marcus Eriksson (LW)
Sergeijs Pecura (C)
Teemu Elomo (RW)
3. Tony Lagerström (LW)
Anders Lövdahl (C)
Jens Jacobs (RW)
4. Juniorkedja
Här kommer mitt förslag på kedjor som det ser ut just nu (har ej tagit med Dahlman). Backbesättningen kommer förmodligen att ändras en del vilket är nödvändigt, jag har därför inte lagt till några backar ännu. Det skall i så fall vara en äldre erfaren back med en yngre.
1. Eric Healey (LW)
Colby Genoway (C)
Mikael Simons (RW)
2. Marcus Eriksson (LW)
Sergeijs Pecura (C)
Teemu Elomo (RW)
3. Tony Lagerström (LW)
Anders Lövdahl (C)
Jens Jacobs (RW)
4. Juniorkedja
Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno:
Personligen hoppas jag att vi får två nyktra backar - jag tycker det räcker med fylla i MIK.
Personligen hoppas jag att vi får två nyktra backar - jag tycker det räcker med fylla i MIK.
Sv: Silly Season 08/09
Steff: om det inte kommer 2 kanon backar så kommer backsidan vara hemkst orutinerad och väga hemskt lätt. Backsidan är det enda som oroar mig resten av laget tror jag kommer bli hemskt bra.
Sv: Silly Season 08/09
Ola: Ja, usch då... 14 killar till av samma kaliber, då blir det inte lätt att möta mora :)
Sv: Silly Season 08/09
nyz:
Om vi får ytterligare några bra spelare, kanske era matcher mot Huddinge blir mer spännande än matcherna mot oss. :-)
Om vi får ytterligare några bra spelare, kanske era matcher mot Huddinge blir mer spännande än matcherna mot oss. :-)
Sv: Silly Season 08/09
Vad kul för er att det händer nåt på andra fronter än butiken! Började faktiskt bli lite bekymrad, tro det eller ej. Vill ändå att det ska bli mer spännande att möta er än Huddinge i vinter...
Sv: Silly Season 08/09
horcoff:
Verkar vara en sympatisk kille!
Här är lite stats från elite prospects.
www.eliteprospects.com/player.php?player=11571
Verkar vara en sympatisk kille!
Här är lite stats från elite prospects.
www.eliteprospects.com/player.php?player=11571
Sv: Silly Season 08/09
zeb: www.hockeysverige.se/news_show_jag_ar_inte_speciellt_snabb.html?id=811049
Intervju med Healey som känner Colby Genoway.
Med rätt inställning kan man gå långt.
Intervju med Healey som känner Colby Genoway.
Med rätt inställning kan man gå långt.
Sv: Silly Season 08/09
horcoff: Det vet vi inte än, det visar sig, det kommer mer ,Men det ser tunt ut med svenska spelare som finns kvar på marknaden
Sv: Silly Season 08/09
Slinger: Eric Healey, en riktigt bra värvning som tillför tyngd i laget också.
Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74:
Vilka vi saknar eller inte lär nog vi veta som sett nästintill alla matcher. Granström och Skogs lär stå högt på saknades lista medans bakåt i försvaret så kommer då inte jag att sakna Järventie ej heller Määttä.
Pitkimäki gjorde sin sämsta säsong.
Vilka vi saknar eller inte lär nog vi veta som sett nästintill alla matcher. Granström och Skogs lär stå högt på saknades lista medans bakåt i försvaret så kommer då inte jag att sakna Järventie ej heller Määttä.
Pitkimäki gjorde sin sämsta säsong.
Sv: Silly Season 08/09
Stigsson:
Jag frågar igen, varifrån kommer informationen? Det är inte bra om Genoway inte är med från början. Varje poäng kommer att var värdefull.
Jag frågar igen, varifrån kommer informationen? Det är inte bra om Genoway inte är med från början. Varje poäng kommer att var värdefull.
Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno:
Hej Mr Simons igen. Vad håller Hockeymagasinet på med? De har tappat bort vår bästa värvning.
Hej Mr Simons igen. Vad håller Hockeymagasinet på med? De har tappat bort vår bästa värvning.
Sv: Silly Season 08/09
PappaKeno:
Tack mister Simons. Healey ser rätt rå ut. Hoppas han kan röja en del och sätta sig i respekt samt gör en del mål.
Tack mister Simons. Healey ser rätt rå ut. Hoppas han kan röja en del och sätta sig i respekt samt gör en del mål.
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen: från Mister Simons.
trevligt med ett nytt namn efter några års väntan iaf! ser intressant ut och kan säkert göra ett mål eller två.
trevligt med ett nytt namn efter några års väntan iaf! ser intressant ut och kan säkert göra ett mål eller två.
Sv: Silly Season 08/09
Eric Healey verkar ju veta hur man får in pucken i en målbur ser ut! Hoppas att han vet det när han spelar i Mora också!
Sv: Silly Season 08/09
Hakan Olsen:
Jag vet inte men du har säkert rätt men jag såg för lite av MIK förra säsongen vilket inte är så konstigt :)
Granström tror jag ni kommer sakna mest av era spelare på forwardssidan men Kurvinen och Järventie är de som kommer saknas mest bakåt. Målvakten Pitkimäki var ju matchvinnare åt er i flera matcher så nog har ni tappat mycket rutin och bra spelare.
Jag vet inte men du har säkert rätt men jag såg för lite av MIK förra säsongen vilket inte är så konstigt :)
Granström tror jag ni kommer sakna mest av era spelare på forwardssidan men Kurvinen och Järventie är de som kommer saknas mest bakåt. Målvakten Pitkimäki var ju matchvinnare åt er i flera matcher så nog har ni tappat mycket rutin och bra spelare.
Sv: Silly Season 08/09
mattias - 74:
Jag antar att det kommer någon mer.
vad har du att säga om min analys?
Jag antar att det kommer någon mer.
vad har du att säga om min analys?
« Föregående · 1053730 · Nästa »
Jag tror mycket på juniorerna också och några spetsar till och det börjar se bra ut.