Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Haha, så var det säkert!!!
Jag satt och funderade ett tag innan jag postade det där inlägget, men kom inte på någon annan klubb än Brynäs!
My mistake!
Gidde: "Den gamle (!) Brynässpelare Justin Williams lyckades göra sina första mål försäsongen i natt..."
Justin Williams har aldrig spelat i Brynäs,vi hade en jeppe som hette Jeff Williams,men han spelar knappst i NHL nu.Justin Williams spelade inte han i Luleå under lockouten??
Själv ser jag gärna att de skiter i Recchi och ger Staal chansen som högerforward där. Vi vet dock inte än om han överhuvudtaget får spela fler än 9 matcher i NHL i år.
Carle, Novotny, Wolskij och framförallt Kopitar har startat starkt. Kessel, Penner, Staal och Smid är andra namn värda att nämna.
Själv tror och hoppas jag på stora förhandsfavoriten Malkin som debuterar nu på Onsdag mot New Jersey. Förhoppningsvis styr han upp Pittburghs andrakedja och förbättrar spelet i numerärt överläge.
Poängligan för rookies:
1 Anze Kopitar, LA C 5gp 2g 4a 6p
2 Matt Carle, SJ D 5gp 2g 2a 4p
Jiri Novotny, BUF C 5gp 1g 3a 4p
4 Wojtek Wolski, COL LW 4gp 3g 0a 3p
Paul Stastny, COL C 4gp 0g 3a 3p
6 K. Letang, PIT D 4gp 2g 0a 2p
Mark Giordano, CGY D 5gp 2g 0a 2p
Dustin Penner, ANH C 5gp 1g 1a 2p
Phil Kessel, BOS C 5gp 0g 2a 2p
Den gamle (!) Brynässpelare Justin Williams lyckades göra sina första mål försäsongen i natt...
Nej, tyvärr!
Tänker du försöka värva lite mer finnar till Mora eller? ;-)
Har någon ett tips om nån hemsida som listar finska spelare som provat för en plats i NHL i år men inte lyckats.
Hawerchuk: Här får han en välförtjänt hyllning,lite taskig kvalite´i början.
Se Länk.
New York Rangers–Pittsburgh 5–6
(0–0, 3–3, 2–3)
New Jersey–Toronto 7–6
(1–1, 2–5, 3–0, 0–0, 1-0)
Ottawa–Calgary 0–1
(0–0, 0–0, 0–1)
Minnesota–Washington 3–2
(1–2, 1–0, 0–0, 1–0)
St Louis–Boston 3–2
(0–1, 0–0, 2–1, 0–0, 1-0)
Chicago–Nashville 3–1
(1–0, 0–0, 2–1)
Philadelphia - Montreal 1-3
(0-1,0-1,1-1)
Philadelphia: Umberger
Montreal: Kovalev, Ryder, Higgins
Atlanta - Boston 4-1
(0-0,3-1,1-0)
Atlanta: Hossa, Mellanby, Metropolit, Sim
Boston: Axelsson
Detroit - Phoenix 9-2
(2-1,5-0,2-1)
Detroit: Tomas Holmström,
Schneider 3, Williams, Mikael Samuelsson, Datsyuk, Henrik Zetterberg
Phoenix: Jovanovski, Comrie
Florida - Carolina 6-3
(1-1,2-1,3-1)
Florida: Gelinas, Jokinen 2, Roberts 2, Weiss
Carolina: Belanger, Walker, Hutchinson
Anaheim-NY Islanders 4-5
(1-0,1-3,2-1,0-1)
Anaheim: Samuel Påhlsson 2, Pronger, Perry
Islanders: Simon, Yashin, York 2 (inkl avgörande straff), Hunter
Gretzky är garanterat inte glad =)
www.youtube.com/watch?v=_-IxJpVaDY8&mode=related&search=jaromir%20jagr
Måste erkänna att jag har svårt att se honom som en bra kapten för ett lag, men å andra sidan så är det ju inte så konstigt eftersom det är Islanders vi snackar om...
Tredje raka segern börjades inatt och återigen stod försvars- och målvaktsspelet i fokus!
Jodå, men han hade inte så mycket svenskintresse för mig, men klart det var bra gjort (och efterlängtat av många) ;-)
Rättvis seger eftersom skotten vanns med 48-25
Columbus David Vyborny (f.d MoDo) hade 3 assist i vinstmatchen mot Phoenix. Anson Carter gjorde sitt första mål i Columbus dressen.
Chris Kunitz gjorde båda målen för Anaheim, Selänne passade till båda.
Finska målvaktsmötet mellan San Jose's Vesa Toskala och Calgary's Miikka Kiprusoff vanns av Toskala.
Atlanta vann över Tampa med 1-0 trots att skotten förlorades med 34-19
Kort sammanfattning ;-)
Phoenix 1 vs. Columbus 5 Final
Florida 1 vs. Toronto 2 Final
Atlanta 1 vs. Tampa Bay 0 Final
San Jose 4 vs. Calgary 1 Final
St. Louis 0 vs. Anaheim 2 Final
Japp, det verkar funka fint mellan dom!
Kul att Danne verkar hitta rätt, 3 mål är bra redan :)
Lite lustigt bara att det ju knappast ska vara han som är snipern i den där kedjan ;-)
Sedinarna kanske klarar 80-90 poäng de med?
Scoring
Goals Team Time Scorer Assists Type
1st period Vancouver 05:57 Daniel Sedin (3) Lukas Krajicek
Markus Naslund Even
Colorado 12:42 Wojtek Wolski (2) Paul Stastny
Brett Clark Power play
2nd period Colorado 02:48 Marek Svatos (1) Joe Sakic
Brett Clark Power play
Vancouver 19:23 Markus Naslund (2) Henrik Sedin
Willie Mitchell Even
3rd period Colorado 14:16 Marek Svatos (2) Andrew Brunette
Joe Sakic Power play
Annars var det en kul match,men kanske lite för mycket utvisningar.
Men usch vad dåliga straffar det las.
Gött att NYR vann, hade tänkt kolla på matchen men så blev det inte. Men det kommer säkert fler tillfällen.
Montreal 3 vs. Toronto 2 Final
Buffalo 4 vs. Ottawa 3 Final
Carolina 2 vs. Washington 5 Final
Florida 0 vs. Atlanta 6 Final
N.Y. Rangers 5 vs. Philadelphia 4 Final
Detroit 2 vs. Pittsburgh 0 Final
Boston 3 vs. Tampa Bay 2 Final
Nashville 5 vs. Minnesota 6 Final
New Jersey 1 vs. Dallas 3 Final
Columbus 5 vs. Chicago 4 Final
Anaheim 2 vs. Phoenix 1 Final
Edmonton 1 vs. Calgary 2 Final
N.Y. Islanders 0 vs. San Jose 2 Final
St. Louis 1 vs. Los Angeles 4 Final
GO RANGERS
Om man inte är förberedd att någon ska trycka till någon efter en avblåsning så kan det nog se lite "billigt" ut när man ramlar...
För visst verkar spelet vara avblåst va?
Annars tror jag som dig att det råder ömsesidig beundran mellan dom två...
Då jag ser det här tycker jag onekligen att Forsbergs dive-anklagelser mot Crosby ifjol var att kasta sten i glashus. Fin piruett :)
Däremot tror jag de gillar varandra. Crosby har sagt flera ggr hur han ser upp till Forsberg och denne har också berömt Sid och sagt hur han gillar hans vinnarskalle och tjurighet (det efter fjolårsincidenten). Ja, Crosby's inställning påminner mig om Foppa i samma ålder.
Jag missade föresten att Havlat låg på 3.5 miljoner. Jag tog för givet att han var dyr och kollade inte ens upp det :/
"NHL borde ha hårdare regler angåeende flytter. Även om ägarna såklart har laglig rätt att sälja sin organisation borde väl NHL kunna ha någon regel som säger att organisationen inte får vara kvar i ligan om den inte stannar i samma stad?"
Visst borde de kunna det, rent tekniskt, det handlar ju om ett franchising-system och franchise-rätten till exempelvis hamburgerbarer är ju inget problem att styra kontraktsmässigt.
Problemet är väl att man sänker marknadsvärdet på själva franchiserätten om den skulle vara geografiskt låst, och det är väl något som NHL löpande får ta ställning till om de vill göra. I och med att man lyckats spräcka spekulationsbubblan i lönerna och därmed inte har lika hög press på att hela tiden förbättra arenorna och suga ut mer ur TV-avtalen så borde ju flyttlusten ha mattats bland ägarna ändå.
Men det är han väl inte egentligen?
Han är väl Sloven som Jesus i Brynäs mål va?
Poffa: Jag sänker mig inte till din nivå och säger därför heller inte att det skulle vara ett Kopitarlt misslyckande om han inte lyckades.
Hmm, ska man byta in honom istället för Wolski i sin fantasyleague, tro? Fast jag vill ju ha Wolski kvar.
Helt rätt av dig, jag ber så ödmjukast om ursäkt!
(Se länk)