Deas: Han är i en jävlig form Lemiux....kul för honom om han vinner poängligan...är det någon som har koll på senast en svensk vann poängligan i NHL? Om det i huvudtaget är någon svensk som har vunnit den....Näslund var ju nära förra året...
Dags att sova nu. Men innan dess så kollade jag in ESPN för att se hur det stod i vissa av nattens matcher. Minnesota gjorde precis 3-1 mot Detroit. Sista målet gjordes av ingen mindre än Richard Wallin (i hans första NHL-match). Henrik Zetterberg passade fram till Detroits mål i första perioden.
1 M Lemieux Pitt 26-14- 37- 51 2 J Thornton Bost 28-15- 24- 39 3 A Kovalev Pitt 26-16- 20- 36 4 G Murray Bost 28-17- 15- 32 5 J Sakic Colo 28-17- 15- 32 6 M Näslund Van 29-16- 16- 32 7 M Modano Dall 30-11- 21- 32 8 M Hossa Otta 26-18- 13- 31 9 M St Louis Tamp 29-16- 15- 31 O Jokinen Flor 29-16- 15- 31
Hallojsan!.. Jag läste i Sportbladet at det kan bli Strejk i NHL nästa år eller när det var.... jag bara undrar om någon har nån kolla på vad som händer med alla spelare, jag hörde rykte om att de skulle komma till Elitserien o placerats uti olika lag o grejjer.. ( Svenskarna asså)... ha det fint!! Haälsn. Henric
Brisebois: Känns tungt att se att Phoenix förlorade men jag antar att Montreal var värda att vinna efter 3-0 i förste och sedan utökade till 4-0 i andre innan Phoenix kom igång.....men men....nästa gång blir det pisk :)
fats enligt aftonbladet är det Näslund som är veckans svensk i NHL(kanske stämmer).. Med motiveringen:
Både Markus Näslund och Vancouver går just nu från klarhet till klarhet. Laget har vunnit tio raka matcher och Näslund har gjort 28 poäng (15 mål och 13 assists) på 24 matcher.
Deas: Undrar om ändå inte Michael Nylander är bäste svensk just nu! Sen han kom till Washington har han öst in poöng.. .tyckte mig höra att han jömfördes med Lemiux poängskörd... Iaf har han fått en riktigt härlig nystart i Washington.. inatt gjorde Nyllet frästen 2 nya poäng... en assist och ett mål när man besegrade Atlanta på övertid..
västeråsjocke: sundin é ju bra, men de é ju foppa oxå... tellan é bra här hemmai elitserien eller som han säger det är svårt att va bra målvakt i ett dåligt lag, men han spelar ju i farmalaget,,men en då
Deas: Ja det är dags att vi styr upp NHL-forumet nu. Här ska inte diskuteras vem som är bäste svensk i Elitserien. Här snackar vi NHL.
Det lag som imponerat mest på mig hittills i NHL är Vancouver. 10 raka vinster, sedan kom en uddamålsförlust mot Islanders. Men man följde upp detta med en sudden-vinst mot Devil inatt. Bertuzzi 2 mål, Näslund en ass. Snart kommer dessa två att ligga i toppen av poängligan som de gjorde i slutet ifjol (2:a och 3:a efter Iginla).
Just nu skulle jag räkna "Macke" som den "hetaste" svensken i NHL.
Affe kommer snäppet efter. Efter det kommer Lidas som i skymundan har +18 i ett Detroit som inte alls gått särskilt bra. Det är starkt. När lagets övriga spelare börjar spela lite bättre tror jag även att poängproduktionen för Zetterberg kan öka. Han kan fortfarande bli "Rookie of the Year". Just nu har han 11p (6+5). 7p bakom rookie-ledaren Cajanek som har skrapat ihop 18p på 24 matcher i St. Louis. Men STL har gått bra mycket bättre än DET som lag beräknat.
jag tycker nog att juuso rikksman är en av elitseriens absoulut bästa målvakter, kanske inte för tillfället men har han en bra dag så e de svårt att slå honom