NHL

Nationellt · 15935 inlägg · 804 ämnen
3028063 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Allmän tråd för NHL
mattias - 74: Ett vettigt försvarsspel borde väl också ligga högt på priolistan?

Rip Kirby: ruggigt härligt och vilken bragd att slå ut Dallas!

Jan-Erik :

Nu måste man prioritera och få in en stabil förstemålvakt.

Kosta vad det kosta vill men det måste ske

Jan-Erik :

Tyckte McDavid summerade det bra efter matchen

" vi var ett medelmåttigt lag med stora förväntningar "

mattias - 74: Inte alls bra match av Oilers. Synd då jag tror att de utan problem hade vunnit mot Utha/Vegas i nästa omgång.

Jan-Erik :

Grattis till Ducks, fullt välförtjänt.

Hur länge dröjer det innan 97 eller 29 kräver att bli bortbytta?

Jan-Erik : 4-1 - äsch. Precis före paus!

mattias - 74: Ja, minst sagt uppförsbacke. Nu är andra perioden igång och 3-1 strax före paus kan visa sig avgörande. Kan inte ha samma offensiv som om man bara ligger under med 1 mål. 4-1 kan bli avgörande....

Rip Kirby:

Jag är 100 procentig i mitt tips vilka som går vidare hittills

Carolina, Minnesota, Philly, och Colorado

Kommande matcher i 2 rundan

Colorado - Minnesota
Carolina - Philadelphia

Och där gör Kreider 2 - 0 för Anaheim på sin 35 årsdag

Nu är det en rejäl uppförsbacke för Edmonton

dempa: Matt Boldy sätter 4-2 i öppet Dallasmål och Wild är vidare till andra rundan för första gången sedan 2015.

Boldy gör även 5-2 från egen zon! Sjuk stämning, sjuk!!!

mattias - 74: jag ska åka tåg med familjen 5 timmar imorgon, ser fram emot Minnesota - Dallas, måtte hemmalaget vinna!!

mattias - 74: I natt gäller det. Mc David och Draisaitl är som bäst i Do or die matcherna, så jag har höga förväntningar på Oilers i natt. Kunde Karlskoga vända 2-3 till 4-3 i matcher mot MoDo så ska väl Oilers inte vara sämre.

Kaptenen33:

Jag älskar NHL och håller på Edmonton sedan mitten av 80 talet

Älskar verkligen NHL

Kan se vilken match som helst om det ät slutspel

Världenns bästa hockeyliga

mattias - 74: Håller tummarna för att du har rätt. Caronlina är ju absolut ett bra lag, jag känner bara inte att jag brinner för någon spelare i något av lagen. Det ska vara Owen Tippet då för han är ju väldigt kul att titta på var tionde match när han är bra. :)

Kaptenen33:

Jag tycker Carolina spelar en bra hockey och de har ju ett homogent lag utan riktigt stora stjärnor

Jag har fö Carolina i final mot Edmonton i min bracket challenge ;)

Philly är ju kända för att spela fysiskt så jag tror detta kan bli en bra matchserie där Carolina vinner med 4 - 2 i matcher

mattias - 74: Såååå tråkig serie! :)

Rip Kirby: Trist med Pittsburgh. Och herregud vilken tråkig serie det kommer bli mellan Philly och Carolina. Kan inte hitta två lag som jag är mindre intresserad av.

Rip Kirby:

Vegas avgör i numerärt underläge och tar ledingen med 3 - 2 i matcher

Match 6 spelas i Utah

mattias - 74: Sjukt tajt match i Philly!

Det väntas en 5:e period i Vegas

Förlängningsspel väntas i Vegas

Spännande

Höjdpunkter mellan Pittsburgh - Flyers i länken

Kaptenen33:

Och där avancerar Philadelphia till andra rundan och får nu möta Carolina

Rip Kirby: Det tas ju tydligt upp i inslaget att det finns väldigt klara tveksamheter kring Sundin i den här rollen. Hur skulle han klara av steget från f.d stjärnspelare (ändå bara en ishockeyspelare rakt igenom) till en roll som VP i Toronto? Hur frestande det än är ser jag frågan som mer än befogad.

Rip Kirby: Från Google (sökord: President of Hockey Operations)

"A Vice President of Hockey Operations is a top-level executive responsible for overseeing a hockey team’s strategic planning, scouting, player development, and salary cap management. They frequently work directly with the GM to build rosters."

"Recent Developments and Key Personnel:
Toronto Maple Leafs: As of April 2026, the team is working towards hiring Mats Sundin as VP of Hockey Operations as part of a front-office revamp."

mattias - 74: Det går ganska mycket rykten kring Toronto Maple Leafs nu som är mitt uppe i en välbehövlig retool och i det senaste snacket kan man höra att Mats Sundin ryktas i någon av de större rollerna i klubbledningen. Alltså, #13 Mats Sundin är ju en av de allra största profilerna i Leafs moderna historia. Jag har inga säkra länkar att bjuda på. Vill man som jag leta på Youtube och alla rykten som plöjer fram är det huur enkelt som helst att träffa rätt. Det gäller väl bara att hitta säkra källor, alltså personer som "känner" Leafs och som man vet bara inte sitter och skojar.

Jag kan bjuda på en här:

youtu.be/H5G3eOcjVKg?si=hmQEzmeepUWvGCpv

mattias - 74: Ja, bara ett av mina lag vann i natt också, men det är ok. Mer hockey att följa. Jag är just nu mer orolig för Buffalo än Ducks. Men jag bygger det mest på hemmamatchfördelningen nästa match. Och skulle Boston ta match sex så vet i fan om Buffalo orkar resa sig.

Kaptenen33:

Minnesota kopplar grepp om matchserie mot Dallas 3 - 2 till Minnesota

Boston snor en viktig bortamatch i Buffalo 3 - 2 till Buffalo

Edmonton leder sin måstematch med 4 - 1 emot Ducks med 1 period kvar

mattias - 74: De var väl i Pit i natt. Vänder tillbaka till Philly, men känns inte som om det är det som avgör. Känns som om de har hittat något Pit. Hoppas att det håller i sig! Jag känner verkligen ingenting för Utah-Vegas serien. Kul om Utah vinner, men bryr mig inte direkt om något av lagen. Lite trist.

mattias - 74:

Tillbaka till Philadelphia skall det stå

Kaptenen33:

Pittsburgh kanske gör det omöjliga och vänder 3 - 0 underläge.

Vinst i att med 3 - 2 och nu vänder serien tillbaks till Pittsburgh

Overtime just nu mellan Utah - Vegas

Rip Kirby: Älskar Ducks. De har inget behov av att spela täta slutspelsmatcher a la 2-1 eller 3-2. De spelar gärna en 7-4 match. Lite unikt just nu känns det som.

mattias - 74: 97 ska ingenstans. Han skrev ett kontrakt med "rabatt" just för att kunna förstärka laget. Till sommaren kommer det utrymmet kunna utnyttjas till nyförvärv. Så han ger det minst ett år till!

Rip Kirby:

Frågade AI om Nurse kontrakt

"Vem ligger i paritet med honom (lönemässigt)?"
Nurses kontrakt på $9,25 miljoner AAV placerar honom i det övre skiktet av backlöner, ofta nämnd i samma diskussion som följande spelare baserat på Puckpedia och Spotrac data för 2025-2026:
[Seth Jones] (Chicago Blackhawks): Ofta sedd som den direkta jämförelsen för Nurses kontrakt. Jones har en cap hit på $9,5 miljoner.
[Adam Fox] (New York Rangers): Ligger strax över eller i paritet med ca $9,5 miljoner.
[Charlie McAvoy] (Boston Bruins): Också på en liknande nivå med $9,5 miljoner.
[Zach Werenski] (Columbus Blue Jackets): Ligger på $9,58 miljoner.
[Roman Josi] (Nashville Predators): Ligger något under med ca $9,06 miljoner.
Spotrac.com
Spotrac.com
Sammanfattning av kontraktet
Totalvärde: $74 miljoner över 8 år.
Lönetaksträff (Cap Hit): $9,25 miljoner.
Faktisk lön 2025-26: $10 miljoner (baslön).
Klausuler: Innehåller en "No-Movement Clause" (NMC

Werenski och Josi som tillhör toppskiktet i ligan har alltså ungefär samma lön som den där sopan haha

3028063 · »