Slutspelet
Resten kan någon annan fylla i, för mer än så kan inte jag heller.
Frisco:
Åtta lag från varje Conference går till slutspel. Sedan spelar man inom Conferencerna fram till Stanley Cup. I Conferencekvartsfinalerna så möter Lag 1 lag 8, lag 2 möter lag 7 osv.
I Conferencesemifinalerna möter bäst placerade lag sämst placerade lag och de övriga två möter varandra.
De två som återstår från varje Conference möts i de sk Conferencefinalerna. De som vinner där får Conferencepokalerna (i öst heter den Prince of Whales Trophy, i väst heter den Clarence S. Campbell Bowl) och en plats i Stanley Cup.
Paddan:
Bra att du är med, länkkungen. Den där sidan hade jag nästan glömt. Där finns i alla fall bra med information kring varje pris som delas ut.
Spelordningen i åttondelsfinalerna på NHL:s västra halva är redan klar trots att den 82:a och avslutande omgången av grundserien spelas först i natt.
Så här möts lagen i Western conference i play off, som inleds med någgra matcher på fredag:
Western Conference:
- Detroit-Edmonton
- Dallas-Colorado
- Calgary-Edmonton
- Nasvhville-San Jose
Slutspelet inleds på Fredag,o Canal Plus ska sända tre matcher till helgen,äntligen börjr det!!!
henkaaa:
Eastern Conference
Ottawa–Tampa Bay
Carolina–Montreal
New Jersey–NY Rangers
Buffalo–Philadelphia
Western Conference
Detroit–Edmonton
Dallas–Colorado
Calgary–Anaheim
Nashville–San Jose
Suck... Ser ut som om mitt kära Oilers får respass i åttondelen. Hoppas på Foppa då ist...
Ottawa - Tampa Bay
Direkt från Scotiabank Place.
lördag 22/4 21.00 [CANAL+ SPORT]
New Jersey - NY Rangers
Direkt från Continental Airlines Arena. 20.50 23.45
söndag 23/4 19.00 [CANAL+ SPORT]
Nashville - San José
Direkt från Gaylord Enter.Center.
Natten mot tisdag 25/4 01.00 [CANAL+ SPORT]
Buffalo - Philadelphia
Direkt från HSBC Arena.
Natten mot onsdag 26/4 04.00 [CANAL+ SPORT]
Anaheim - Calgary
Direkt från Arrowhead Pond of Anaheim.
Först får den svenska hockeypubliken en överdriven bild av Jagrs humörssvängningar bara för att Calle Johansson har spelat i Washington.
Ja, Jagr var som sämst just där. Men det är ju en liten skitklubb och det är klart han blev less då han hoppats på Rangers. Det är den ENDA föreningen där han inte trivts men Calle spelade just där och gnäller om det hela tiden:
"han har påverkan åt fel håll om det inte stämmer" blablabla
Visst, han kan vara lite av en cry baby men Calle överdriver. Och säkerligen pga att han spelade med Jagr då han var just i Washington.
Sen fick vi ett tydligt exempel på hur media haussat upp Ovechkin 100 ggr högre än Crosby. Då de visar poängligan har de en lång uppladdning där den ena sitter och väntar på att den andre neandertalaren upphetsat ska nämna Ovechkin. Crosby är 2 år yngre, centrar Andy Hilbert och Colby Armstrong och gör 4 poäng mindre. Men ånej, Ovechkin är totalt överlägsen.
Sen klämmer neandertalaren ur sig att Steve Rucchin, inte Madden, ska punktmarkera Jagr. Haha, håll käft bara!
Ok, han har spelat hockey, men nej, han gör sig inte bra i tv. Han sitter och mummlar och min benämning "neandertalare" känns ganska träffsäker :)
I övrigt älskar jag Canal Plus, och fan vad gött med Stanley Cup!
Sen hur kommentatorn får det till hög klubba är en annan sak :P
Deas: "Calle,neandertalare o ska bara hålla käft"
Nä vad vet han som bara har 17 säsonger NHL mot dej Deas?.......:-)
Deas: Eftersom det handlade om slutspelet det här så skulle jag bara vilja uppmärksamma den fina återkomsten till Avalanche för Wojtek Wolski, efter att ha spenderat största delen av säsongen i Brampton Batallion i OHL där han blev månadens spelare i fyra månader i rad från december till mars.
Nåväl, hur var det med återkomsten? Jo, han har hunnit med ett mål och ett assist efter halva matchen mot Stars. En match som Avs leder med 3-2 för tillfället efter att ha legat under med 0-2.
Det var då popovic sa att Rucchin (som spelar i Rangers) skulle punkta Jagr som jag, inte helt allvarligt, skrev håll käft :)
Sen har jag aldrig påståt att Calle inte kan sina saker eller är dålig på TV. Jag säger bara att hans åsikter om Jagr väldigt tydligt är påverkade av att han fick uppleva just Washington-versionen av Jagr.
Ja, du var faktiskt helt felt ute om vad jag skrivit och ändå använde du citationstecken. Intressant ;)
Att han blev månadens spelare 4 månader irad i OHL hade jag däremot ingen aning om. Coolt!
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=59276
Hehe, självklart :D Jag försöker få igång rookiedebatten här eftersom Ovechkin-haussen verkar gjort alla blinda om att vi nyss sett den yngste någonsin som lyckats nå 100 poäng i NHL. I pittsburgh. Med andy hilbert och colby armstrong :P
Kolla www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid=71741 så ser du hans OHL samt NHL stat även för 05/06
Ser nu hur kan kunde bli seriens bäste spelare 4 månader irad!
Och hur kan kommentatorn kalla Straka osynlig? :P
Varför står bortalagets namn till vänster och inte tvärtom som i ES! stör mig nåt oerhört :)
mattias - 74: Så har det alltid varit NY Rangers at New Jersey typ........
Men om stör dej jättemycket så rekommenderar jag dej att vända på TV.n...:-)
hehe det är ju bara det att man kan ju lätt tro att Rangers spelar hemma fastän dom inte gör det.: Spec efter några bira :)
Montreal körde över Carolina med 6 - 1 med b.la 2 assist av Niklas Sundström och mål av Sverigebekantingarna Sheldon Souray och Francis Boullion
Jag har en fråga. Hur går slutspelet till?
Vilka möter vilka?
Öst mot Väst i finalen är det väl alltid men vägen dit?