Olympiska spelen

Grupper · 4031 inlägg · 53 ämnen

« · 1055174 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Beijing 2008
NuMo: Fast blir det inte 2-2 då? Då vinner ju Ara ronden tack vare att han får den sista poängen.

Nu så sa ju Mylläri att förklaringen för den uteblivna poängen var att Ara skulle ha gått av mattan vilket ju alla kan se att han inte gjorde.

Sv: Beijing 2008
Nu börjar jag bli småirriterad. Varför visar tv-sporten inte situationen när man just börjat partärläget där domaren uppenbarligen varnar Ara flera gånger genom att slå handen hårt i mattan och sedan utdelar han något till röd brottare. För mig ser det ut som att han delar ut en poäng till italienaren för att Ara inte hörsammar varningen.

Vad som händer egentligen där vill jag veta. Blev det en poäng till Italienaren så är det ju inte så konstigt att han vann, även fast Ara klarade av partärläget och fick en bonuspoäng.

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Jag är lite besviken. Inget nytt om Palmemordet den här gången heller.

Sv: Beijing 2008
På tal om Ara, kan någon förklara varför de stod fyra personer på prispallen?

Sv: Beijing 2008
JimmyH: Det ska stå: Du kan alltså FÖRLORA den första ronden med 3-0.....

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Det var ord och inga visor det.

Det är bara att instämma i att den här sporten sköts bedrövligt. Det har hänt alldeles för mycket märkliga saker för att inte tro något annat.

Bara en sådan sak som när ett gäng domargubbar skulle sitta och utnämna den snyggaste dambrottaren i ett annat mästerskap.

Sedan så är ju det nya poängsystemet långt ifrån rättvist. Att få fördelar genom ett slags boll-lotteri. Och när det ändå finns så förstår jag inte hur den sista poängen kan ge rond-seger vid ett oavgjort resultat.

Du kan alltså vinna den första ronden med 3-0 och sedan vinna slanten i de två andra få 1-1 eftersom inga mer grepp lyckas och därmed vinna matchen på att inte ha lyckas med en enda grej offensivt.


Sv: Beijing 2008
65selander: Härligt med en svensk som inte mesar.

Sv: Beijing 2008
Stigsson: Han ställde upp på prisutdelningen också... ett tag iaf.
Han tog emot medaljen och hoppade ner från pallen och lämnade medaljen på mattan och gick ut.

Sv: Beijing 2008
65selander: Så han dök upp då i alla fall. Jag trodde faktiskt att han skulle bojkotta bronsmatchen.

Sv: Beijing 2008
NuMo: Ara fick Brons men skulle ha minst silver om domarna hade gjort sitt jobb

Sv: Beijing 2008
Brottning???

Sv: Beijing 2008
65selander: Bara en förlorare är nöjd med en 2:a plats ;-)

Sv: Beijing 2008
Imponerande av Gustav Larsson. Man bugar och bockar i riktning mot cyklisterna, de håller för närvarande svenska fanan väldigt högt.

Sv: Beijing 2008
70 Rodrigues: Inte kattskit ändå, bra jobbat men det lär kännas surt att vara så nära.

Sv: Beijing 2008
65selander: Det blev silver

Sv: Beijing 2008
Paddan: Ledning med 6sek.

Sv: Beijing 2008
Håll i det här nu Gustav, nu förintar du ju motståndarna en efter en. Contador kroknade ordentligt och ligger nu mer än femton sekunder efter Larsson.

Sv: Beijing 2008
Gustav Larsson tar en riktigt klar ledning igen vid nästa mellantid, det ser riktigt bra ut för ännu en svensk OS-medalj i cykel.

Sv: Beijing 2008
Och där blev Gustav Larsson nedpetad till andraplatsen av Alberto Contador.

Sv: Beijing 2008
Äh, 10,8 km ska det vara.

Sv: Beijing 2008
Wow, Gustav Larsson går på knock och går upp i ledningen, just nu, vid 10,2 km.

Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Åh, äntligen blev det Vacchi och Adamsson i rutan igen. Blev lite orolig att jag skulle behöva se hela tempoloppet utan deras guidning.

Sv: Damfotboll
Paddan:
I så fall måste Ron Jeremy vad världens renaste människa :))

Sv: Damfotboll
Per HApps: Så ofta som han doppar sig så borde han väl vara ren i varje fall...

Sv: Damfotboll
Dream Team:
Den där simmaren phelbs eller vad han heter är väl lika ren som Flo Jo var under hennes "glansdagar".

Sv: Damfotboll
65selander: Nu såg jag inte målet ,men det var säkert värt allt beröm. Svenskornas försvarsspel modell igelkottsförsvar imponerar dock inte nämnvärt mycket. Frånsett några ströanfall ligger backarna på tok för nära egen målvakt. Nu vet inte jag (och ej heller de "eminenta" kommentatorerna vad det verkar) vad ett kryss i matchen innebär. Jaha, där hittade de hur det ligger till med Kanada iaf. För dom kvittar det helt om man förlorar eller ej. Men för Sverige då, måste man ha 3 poäng?

Sv: Damfotboll
Metal Guru: Håller med om att det nålet var världsklass, som du skriver så var det helt kontrollerat det hon gjorde. Iskallt att lyfta upp den och göra det hon gjorde.

Svenskarna spelar inte så oävet heller just nu. 1-0 efter snyggt framspel utav Svensson

Sv: Damfotboll

Finns på aftonblads-tv oxå...


Sv: Damfotboll

Samtidigt måste jag påstå att det kvinno-fotboll emellanåt kan vara underbart njutbar (på sin högsta nivå).

Idag spelade Brasiliens kvinnor boll i OS. De låg under, kvitterade, och minuten därpå gjorde de också 2-1. Och vilket mål - hade det målet gjorts i en CL-match eller ett mästerskapsslutspel på gubb-sidan hade man länge grymtat om 'årets mål'.

Bollen hamnar i straffområdet. En brasilianska med ryggen mot mål är under press, men lyfter ändå upp den kontrollerat och lägger sig bakåt. Med en perfekt bicykletas lobbar hon sedan över en förvånad målvakt, som tagit två steg utåt för att kunna kontrollera situationen bättre.

Hade varit världsklass även inom den andra idrotten, herrfotboll.


Sv: Beijing 2008
Lumber Jack: Måste säga att SVT's tjänst med "Play" är förträfflig att ha på jobbet. Överblick över alla tre kanaler så ser man något roligt så är det bara att klicka på ny ruta :-)

Sv: Beijing 2008
Dream Team: Jag läste igår på Text-TV att tyngdlyftning och cykling (vilket är den sport som arbetar hårdast mot dopning) hotades att slängas ut från OS på grund av sporternas problem med dopning. Undra varför IOC inte hotar att slänga ut friidrotten som är minst lika dopingdrabbad?

Sv: Beijing 2008
Tyngdlyftning är en underskattad sport. En av de sporter man i stort sett enbart bevittnar då det är OS. Sporten blir dock aldrig lika intressant som när Naim Suleymanuglu fängslade oss i Seoul-OS 1988...

Sv: Beijing 2008
Om ni inte kollar på basketen mellan USA och Kina så missar ni verkligen nåt. Underhållning i yppersta världsklass matchen igenom.

Sv: Beijing 2008
Adamsson tippar på sin blogg:


"Vem är egentligen det bästa svenska medaljhoppet på söndag? Både Emma Johansson och Susanne Ljungskog har kapacitet att vinna. Visst, det är några år sedan Ljunskog presterade bra på VM men hon är laddad för detta OS, det lär väl inte bli något mer. Emma Johansson´har radat upp placeringar de två senaste säsongerna och backen på linjebanan ser ut att passa henne perfekt. Det är väl lika bra att bägge tjejerna tar medalj, det vore något det!!"

Sv: Beijing 2008
Poffa: Härligt Emma grattis till silvret!!

Sv: Beijing 2008
Poffa: In och gratta!

emmajohansson.com/

Sv: Beijing 2008
Poffa: Sollefteå dominerar som vanligt!

Sv: Beijing 2008
Svenskt silver i cykling genom Emma Johansson!!! Snyggt!

Sv: Damfotboll
Stigsson:

Jag håller med dig om att det borde finnas egna trådar för de olika idrotterna...

Sv: Beijing 2008
piff:

Phelps är rätt grym, 8 OS guld låter inte orimligt

Sv: Beijing 2008
Bissett19:
Samtliga utslagna i försöken..

Sv: Beijing 2008
Dream Team: ...han kommer som skjuten ur en kanot sista metrarna." Intressant kommentar, från simtävlingarna på Eurosport, alldeles nyss

Sv: Beijing 2008
NuMo: Fotboll är mer komplext än ett hundrameterslopp i friidrott. Vad menar du nu? Är det rent tekniskt du menar eller att det i en lagsport och bollsport är fler "komplexa moment"? Du får nog övertyga en friidrottare som idkar löpning en hel del att dennes idrott skulle förefalla så särdeles okomplex. Fotboll, om något, kan väl rätt ofta liknas vid en "sparka och spring"-sport. Allra helst damvarianten.

Spelare med Marta-kvalitéer givetvis borträknade.

Kul med 1-0 för di svenska. Argentina varken kan eller vill spela fotboll.

Damfotboll
Får jag föreslå en egen tråd för de olika idrotterna.

Sv: Beijing 2008
Et tu Brute:
P12-P13 är en bra jämförelse.

När mitt ganska bra (men ändå landsortslag) P14-lag mötte ett damlag som spelade i näst högsta serien vann vi med (tror jag) 10-0. Hade vi varit effektiva hade vi kuunnat förnedra dem på allvar, men det var som om vi inte tog i efter fem minuters spel.
Deras striker gjorde hur många mål som helst i seriespel, och allsvenska lag försökte signa henne hela tiden - men mot oss hade hon ingenting att hämta. 'Hon hade en dålig dag' sammanfattade deras tränare efter matchen. Pyttsan.
Något år tidigare hade Djurgårdens P14 Elitlag sopat banan med dåvarande svenska mästarna Älvsjö med precis samma siffror.

Att som damlagsentusiast avundsjukt knorra över att 'det finns inga pengar i damfotbollen, medan spelarna i andradivisionen på herrsidan badar i pengar' ter sig bara löjligt.
De är värda precis lika mycket pengar som mina P14-pojkar var, om de hade kryssat mot oss.

Eller så får man helt enkelt acceptera att det är två olika idrotter, och ge fan i att jämföra sig med pengarna i herrfotbollen.

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:

Du får väl leta själv slöhög:)
Men okej då,idag:

13.01 Simning (100 m fjäril), försök:
Sarah Sjöström
14.45 Simning (100 m bröst), försök:
Jonas Andersson
15.22 Simning damer (4x100 m fritt),
försök: Alshammar, Hedenskog, A-K
Kammerling, Lillhage, Marko-Varga

Sv: Beijing 2008
mattias - 74:

Köp en OS-tidning, vettja. =)

Sv: Beijing 2008
Bissett19:

Jaha ? När då då ? När går Alshammar och Nystrand in !

Sv: Beijing 2008
Metal Guru:

Nej, man skall inte jämföra med herrar. Däremot kanske med P12-P13. En P12-turnering kan innehålla ganska stor individuell skicklighet och det taktiska kunnandet i en del lag kan också uppvisa vissa kvalitéer. Men först och främst brukar det bli stort idrottsdrama.

« · 1055174 · »