Redigerad kommentar
Jag försvarar på inget sett själva tacklingen men märk väl att blodet och antagligen den största skadan kommer, återigen, av att Bartecko INTE har en hjälm på skallen när han träffar isen.
Noterade även under Sverige-Finland att Jokinens hjälm knappt satt på huvudet. För annars skulle den aldrig ramlat av skalen när Ölund, ojuste iofs, petade av den med.
Bättre hjälmar, och regler runt dessa, så skulle många skador inte bli så allvarliga.
Wayne Gresky:
Norge trycker på och så gör Slovakien mål.
Lumber Jack: Hur bra som helst... ;-)
Däremot så var det sista målet lite billigt, det skulle han ha tagit men står man på knä och sover så...
Redigerad kommentar
Curlingkommentatorerna sitter och fnissar för fullt:
"Ute och lös funkar men inne och hård är bäst"
Redigerad kommentar
mattias - 74:
"U 13 får tacklas varför inte vuxna tjejer?"
Jag är inte alls säker på att detta är lösningen på damhockeyproblemet.
Mindre rinkar - mindre än NHL-måtten - hade säkerligen gjort mer effekt. Kanske spela med sex utespelare?
Om damerna skulle börja få tacklas, skulle de inte få bättre puckbehandling, bli bättre skridskoåkare, få bättre blick för spelet, bli smartare spelare.
Och detta tror jag är mycket viktigare än att vi får se en Wikegårdsk propp här och där.
Jag var inte med i kvällens damhockeydebatt, och tur var kanske det.
Flinade gott åt MoDo-humorn kring de usla svenska tjejerna som bara kom tvåa.
Problemet med damhockeyn är precis som den i damfotbollen, fast bara så jävligt mycket tydligare. Så länge spelare, ledare och publik jämför sig med herrvarianten, så kommer vi att uppleva deras matcher som en urvattnad och viljelös korpövning.
Man måste börja på att skilja på Dam- och Herr-varianterna.
Berka:
Så länge inte tacklingar tillåts är det fruktansvärt trist att se på. U 13 får tacklas varför inte vuxna tjejer? Hockey är en fysisk sport och bör också införa tacklingar för damer!