Ni hänger väl med i dramatiken..... Vissa flyger fram i 26 knop, segelvidundren har alltså gjort ett Gotland Runt på mindre än 24 timmar, och andra som Piraterna har redan stora problem. Hur ska detta sluta med tanke på det Roaring Fourties som komma skall.......?
Och här ser ni en bild på ett flygplan eller en bredarschlad tant, åtminstonde om man ska tro på Captain Mike.....
Dramatiken fortsätter. Ledaren loggar just nu 20 knop i 28 knops vind. Nedan ser ni att båtarna Movistar och Pirates Of The Caribbean får snabbt ta sig till hamn i Portugal för reparationer och sedan får dom ut och jaga ikapp dom andra igen.........
Rock'n'roll.... "Throughout the day the kids on board ABM AMRO TWO kept the hammer down, seemingly unaffected by the problems that were hitting some of the other boats. They racked up an amazing 504 miles in 24 hours, an average of 21 knots, a new Volvo Ocean Race record beating illbruck’s previous Volvo record of 484 miles set in the last race, and just 26 miles short of movistar’s world record of 530 nautical miles".
The kids kept the hammer down och snittade 21 knop under ett dygns segling är inte kattskit.........
Det rör sig i fältet..... Brasil tappade ledningen efter att ha havererat bästa spinnakern för de vindförhållanden som rådde, ny ledare blev då istället ABN AMRO ONE. Tre båtar befinner sig på väg mot hamn för reparationer. Frågan för dom är nog ifall det är någon id'e att fortsätta tävla detta benet, men gör dom det så kommer dom önska orkan för dom själva och stiltje för ledarbåtarna, så pass galna är dessa seglare......;-)
Spana förresten in den lattjo kölen och hur kan man lixom lita på den bland isbergen i Södra Oceanen sedan........?
Ni hänger väl med i dramatiken..... Vissa flyger fram i 26 knop, segelvidundren har alltså gjort ett Gotland Runt på mindre än 24 timmar, och andra som Piraterna har redan stora problem. Hur ska detta sluta med tanke på det Roaring Fourties som komma skall.......?
Och här ser ni en bild på ett flygplan eller en bredarschlad tant, åtminstonde om man ska tro på Captain Mike.....