Skott på mål.
« Föregående · 837876 Till forumet
Sv: Skott på mål.
El Aka Ali: Regeln är väl att skottet skall ha en sådan bana att det kan gå i mål för att det skall räknas som skott på mål. Så svaret är väl, det beror på om skottet bedömmas att ha riktning att gå i mål om inte målvakten stoppat den.
Sv: Skott på mål.
HF: Är keepern utanför sin målgård så räknas inget skott som på mål. Tror att det är en av orsakerna till att det i flera matcher är så få skott på mål. Har även för mig att mål inte heller räknas dit. Trodde i min enfald att Boorken kunde den biten.
Sv: Skott på mål.
El Aka Ali: Du menar att om målvakten är utanför sin målgård så räknas inte heller mål då? :)
« Föregående · 837876
Om målvakten är utanför målgården och stoppar skott. Räknas det som skott på mål?