« Föregående · 205823 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kåberg
QP: kåberg är absolut inte en feg hockey spelare, han tar och delar ut en hel del stryk och han är en riktig kämpe.
och att han inte skulle kunna spela hockey stämmer absolut inte. Han är absolut en spelare av allsvensk klass och skulle nog ta plats i de flesta allsvenska lagen.
Forza Kåberg!!
och att han inte skulle kunna spela hockey stämmer absolut inte. Han är absolut en spelare av allsvensk klass och skulle nog ta plats i de flesta allsvenska lagen.
Forza Kåberg!!
Länkar:
http://www.bobcats.tk
http://www.bobcats.tk
På tal om ingenting..
Det finns en del kul att läsa på nätet...
Följande hittas på Skellefteås hemsida och deras krönikor "retstickan" som emellanåt är väldigt rolig...
Citatet kommer från matchen AIK-SAIK och det verkar som om vinterkräksjukan drabbat laget..
"Lägg därtill att Patrik Ekholm, faktiskt lysande i första perioden, nödgades kliva av i den andra.
– Han står där borta och spyr, pekar Mustonen men vi behöver inte vända oss om.
Vi hör."
Följande hittas på Skellefteås hemsida och deras krönikor "retstickan" som emellanåt är väldigt rolig...
Citatet kommer från matchen AIK-SAIK och det verkar som om vinterkräksjukan drabbat laget..
"Lägg därtill att Patrik Ekholm, faktiskt lysande i första perioden, nödgades kliva av i den andra.
– Han står där borta och spyr, pekar Mustonen men vi behöver inte vända oss om.
Vi hör."
Sv: Krönika...
Jonas: Hm! Har viss førståelse før Bofors-krønikørens frustration. Kænner vi igen kvællspresssen, eller..? Enda gången det skrivs något i Sportbladet eller liknande drakar, ær det om det intræffat något "skandaløst"! I øvrigt skrivs det ingenting - utom om ngt Stockholmslag, lite då och då. Sedan tycker jag faktiskt som du, att Kåbergs på-åkning av Volle nog såg betydligt værre ut æn vad det egentligen var.
Infør kvællen: lægg klipulver i suspen, å Kåberg får trubbel.
Infør kvællen: lægg klipulver i suspen, å Kåberg får trubbel.
Sv: Tryck
Odium: Åjo... en liiiiten en blir det helt sækert. Kommer visserligen inte att vara på arenan, men... Vilket fredagsnøje, egentligen... sitta i hockeyns bakgård med en - efter hand alltmer rumstempererad - grogg i handen och stirra på en datorskærm... Undra på att sambon går omkring och skakar på huvudet ibland.
Sv: Tryck
Gasolin: ... jag köpte biljetter igår på intersport... när jag lagt biljetterna i fickan, sa personalen... "och så ingen sprit i arenan"... hehe lycka till... många som kommer lyda... jag undrar om Rögle sagt till sina "biljettställen" att säga något om att inte ta med dricka in i hallen... hmm jaja... vi ses ikväll...
Sv: Kåberg
Gasolin: Håller med dej! Det är bara taktik av Kåberg att säga att han trivs bättre när han blir utbuad. Ett sätt att försöka slippa ;)
Att jämföra Kåberg med Pelle och Jacke går inte. Kåberg är en division "grisigare". Och som "Strumpan" sa när jag pratade med honom och gjorde samma försök till liknelse; "Pelle är en komplett spelare med teknik och skridskoåkning, Jacke är inte långt därifrån".
Vitsen med inför matchen reportage är att de ska röra upp känslor inför matcherna. Om de varit helt slätstrukna skulle de inte ens vara värda att läsa.
Att jämföra Kåberg med Pelle och Jacke går inte. Kåberg är en division "grisigare". Och som "Strumpan" sa när jag pratade med honom och gjorde samma försök till liknelse; "Pelle är en komplett spelare med teknik och skridskoåkning, Jacke är inte långt därifrån".
Vitsen med inför matchen reportage är att de ska röra upp känslor inför matcherna. Om de varit helt slätstrukna skulle de inte ens vara värda att läsa.
Sv: Kåberg
Belix: Helt rätt! Strunta i hur EK och BIK tänker och agerar....spela ut dem mha RBK egna spel som varit framgångsriks hela säsongen.
En jämförelse kan på sätt och vis göras med Kanadensarnas agerande mot Tre Kronor ett antal år sedan (läs 70-80-talet).
De försökte ju helt enkelt köra med skrämseltaktik vilket lyckades ibland...historien har ju sedan visat att så Tre Kronor började spela sitt eget spel och koncentrera sig på det gick det ju lite bättre ;-)
Nä, nu måste RBK visa var elitserieskåpet ska stå!!!!!!
En jämförelse kan på sätt och vis göras med Kanadensarnas agerande mot Tre Kronor ett antal år sedan (läs 70-80-talet).
De försökte ju helt enkelt köra med skrämseltaktik vilket lyckades ibland...historien har ju sedan visat att så Tre Kronor började spela sitt eget spel och koncentrera sig på det gick det ju lite bättre ;-)
Nä, nu måste RBK visa var elitserieskåpet ska stå!!!!!!
Sv: Kåberg
Jonas: Jag håller med dig. Allt detta skrivande om Fånberg kan inte gynna någon annan än #18 i bofors. Läste han allt som skrivs här så snacka om tändvädska.
Den mannen måste trivas ju mer han hatas av motståndarfansen. Jag vet att det inte kommer att bli så men tänk tanken att när han glider in och förväntar sig att bli utbuad att det enbart var tyst snacka om förvirring skulle råda under hans hjälm.
Nä skit i honom han är inte värd vår uppmärksamhet och stöd vårt lag i stället.
Alla till hallen i kväll så visar vi Bofors vad ett massivt publikstöd innebär.
Den mannen måste trivas ju mer han hatas av motståndarfansen. Jag vet att det inte kommer att bli så men tänk tanken att när han glider in och förväntar sig att bli utbuad att det enbart var tyst snacka om förvirring skulle råda under hans hjälm.
Nä skit i honom han är inte värd vår uppmärksamhet och stöd vårt lag i stället.
Alla till hallen i kväll så visar vi Bofors vad ett massivt publikstöd innebär.
Sv: Kåberg
Måste ændå tillstå att OE gjort en bra artikel om Kåberg. Han framstår ju som mænsklig. Och varfør skulle han inte gøra det? Han ær en stor tillgång før Bofors, precis som "Strumpan" sæger. En retsicka i stil med "Bulan" Berglund i Luleå.
Førændringarna i laguppstællningen ær intressanta, men jag hoppas inte att matchen i førrgår har føranlett dessa! RBK har gjort en (1) mindre bra match i SA och det bør væl inte ha lett till omkastningarna i laget?
Førændringarna i laguppstællningen ær intressanta, men jag hoppas inte att matchen i førrgår har føranlett dessa! RBK har gjort en (1) mindre bra match i SA och det bør væl inte ha lett till omkastningarna i laget?
Sv: Kåberg
QP:
Vad är skillnaden på när Kåberg sätter en klubba mellan två Rögleben, eller om Pelle sätter en klubba mellan två Boforsben?
Eller varför inte skillnaden på när Kåberg delar ut en armbåge mot när Jacke delar ut en armbåge?
Vad Kåberg säger nere på isen är det ingen härinne som hört. Om Hansson får frispel och börjar slåss när Kåberg säger något, så har han ju verkligen lyckats. Kåberg alltså.
Att hålla på och gnälla lönar sig lika mycket som Sveriges gnäll över fransmännens uppträdande i går.
Det finns två sätt: 1. Ta bort Kåberg ur matchen, direkt. Eller 2. Fokusera på sitt eget spel och skita i honom.. Allting däremellan är bara ursäkter som gagnar Bofors betydligt mer än Rögle.
Hade Kåberg spelat i Rögle så hade han varit en hjälte i våra ögon.
Och nej, jag gillar honom fortfarande inte. Med största sannolikhet kommer jag att kalla honom saker ikväll som inte är tryckbara i denna gb'n, eller någon annan.
Vad är skillnaden på när Kåberg sätter en klubba mellan två Rögleben, eller om Pelle sätter en klubba mellan två Boforsben?
Eller varför inte skillnaden på när Kåberg delar ut en armbåge mot när Jacke delar ut en armbåge?
Vad Kåberg säger nere på isen är det ingen härinne som hört. Om Hansson får frispel och börjar slåss när Kåberg säger något, så har han ju verkligen lyckats. Kåberg alltså.
Att hålla på och gnälla lönar sig lika mycket som Sveriges gnäll över fransmännens uppträdande i går.
Det finns två sätt: 1. Ta bort Kåberg ur matchen, direkt. Eller 2. Fokusera på sitt eget spel och skita i honom.. Allting däremellan är bara ursäkter som gagnar Bofors betydligt mer än Rögle.
Hade Kåberg spelat i Rögle så hade han varit en hjälte i våra ögon.
Och nej, jag gillar honom fortfarande inte. Med största sannolikhet kommer jag att kalla honom saker ikväll som inte är tryckbara i denna gb'n, eller någon annan.
Positiva saker
Hur man än ser på saker o ting så var det ändå positivt att räliga MIF förlorade idag o att det var Högardh som fixade biffen.
Sv: Kåberg
QP: En sak kan vi nog alla vara överens om och det är att det är mycket snack och lite hockey från Kåbergs sida.
Såg att Hansson blev väldigt irriterad (milt uttryck) på något Kåberg sa direkt efter 3-1 målet och sen så flinade han och sa nog några väl eller enligt min mening några dåligt valda ord till Rögle spelarna på bänken.
Såg att Hansson blev väldigt irriterad (milt uttryck) på något Kåberg sa direkt efter 3-1 målet och sen så flinade han och sa nog några väl eller enligt min mening några dåligt valda ord till Rögle spelarna på bänken.
Sv: Kåberg
Jonas: Det vimlar av duktiga hockeyspelare i BIK, men att ge E.K
kredit som store Satan eller jämföra honom med Jacke o Pelle de e väl ändå att ta i! EK är destruktiv, feg och smutsig i sitt spel, en typisk "hit an run man". Ingen behöver EK, varken BIK, RBK eller publiken, dessutom förlorar hockeyn i längden på att ha aktörer av
hans slag. (Nu får väl moderatorerna spel, men det står jag för)
kredit som store Satan eller jämföra honom med Jacke o Pelle de e väl ändå att ta i! EK är destruktiv, feg och smutsig i sitt spel, en typisk "hit an run man". Ingen behöver EK, varken BIK, RBK eller publiken, dessutom förlorar hockeyn i längden på att ha aktörer av
hans slag. (Nu får väl moderatorerna spel, men det står jag för)
Sv: Kåberg
Fransson:
Det var ett jävla tjatande om Emil Kåberg.
Han gjorde en ful grej mot Byström och han satsade fullt mot Wolle, trots att det aldrig var något snack om att Wolle skulle hinna först till pucken. Onödigt! Å andra sidan tror jag inte vår keeper hade så ont som han ville påvisa för domaren?
I övrigt gjorde han INGENTING, som inte #20 eller #26 i vårt eget lag brukar göra. Att han sedan spelar tufft och aldrig bangar för att utdela en bröstvärmare till en motståndare är något helt annat. Nä, jag gillar honom inte men någon måtta får det vara i enögdheten.
Att sedan Bofors vimlar av duktiga hockeyspelare som hade en lyckad afton i onsdags, är svårt att bortförklara. Fartfylld, rörlig och fantasirik hockey. Vi hade för fan inte en chans, egentligen.
Sen vet jag inte hur bra det är med krigshetsarrubriker i tidningarna och uppmaningar till "galapremiärer" på hemsidor. Sånt lugnar knappast ner situationen bland fansen.
Fast det hade varit skönt om de grönvita hade fixat till en riktigt, riktigt sur hemresa för Bofors i morgon.
Det var ett jävla tjatande om Emil Kåberg.
Han gjorde en ful grej mot Byström och han satsade fullt mot Wolle, trots att det aldrig var något snack om att Wolle skulle hinna först till pucken. Onödigt! Å andra sidan tror jag inte vår keeper hade så ont som han ville påvisa för domaren?
I övrigt gjorde han INGENTING, som inte #20 eller #26 i vårt eget lag brukar göra. Att han sedan spelar tufft och aldrig bangar för att utdela en bröstvärmare till en motståndare är något helt annat. Nä, jag gillar honom inte men någon måtta får det vara i enögdheten.
Att sedan Bofors vimlar av duktiga hockeyspelare som hade en lyckad afton i onsdags, är svårt att bortförklara. Fartfylld, rörlig och fantasirik hockey. Vi hade för fan inte en chans, egentligen.
Sen vet jag inte hur bra det är med krigshetsarrubriker i tidningarna och uppmaningar till "galapremiärer" på hemsidor. Sånt lugnar knappast ner situationen bland fansen.
Fast det hade varit skönt om de grönvita hade fixat till en riktigt, riktigt sur hemresa för Bofors i morgon.
stöd
Instämmer till fullo med lej.Massa spekulationer är meningslösa och leder inte till någonting.Bränn energi på de som vi kan påverka,och de e morgondagens match.Organisera upp klacken, och ge järnet.Det hetaste järnet tar vi fram då det som mest behövs.Om i fall att, vi hamnar i underläge, så sänker vi Bofors med härliga ramsor från läktaren.Pumpar helt enkelt sönder Boforsarna med häftiga sånger och ett mäktigt tryck.Trevliga Rögle skall visa hur man uppträder på ett sportmannamässigt sätt.
Vi är bäst!!!
Vi är bäst!!!
Speakerdiskussionen
Bert Lundqvist skickar följande svar:
Killer Bob missförstått det hela.
Det var ju jag som psykade Leksand genom att i ett spelavbrott i sista minuten
säga att det kanske inte blir fler matcher den här säsongen utan att vi i så
fall ses i Elitserien till hösten. Det var det som retade upp MS och är ett av
mina roligaste minnen som speaker.
Killer Bob missförstått det hela.
Det var ju jag som psykade Leksand genom att i ett spelavbrott i sista minuten
säga att det kanske inte blir fler matcher den här säsongen utan att vi i så
fall ses i Elitserien till hösten. Det var det som retade upp MS och är ett av
mina roligaste minnen som speaker.
Stöd
Det är fantastiskt att ni engagerar er så mycket här på forumet, men just nu är det mycket viktigt att ni stöttar vårt lag på det fantastiska sätt som ni brukar göra, och vad det gäller alla spekulationer när det gäller tränare och spelare på grund av alla rykten ber jag er att lägga detta åt sidan så att spelare och ledare kan koncentrera sig på resten av SA.
Kom nu alla till Hallen och hjälp RBK att slå Bofors i morgon.
Hälsningar
Lej
Kom nu alla till Hallen och hjälp RBK att slå Bofors i morgon.
Hälsningar
Lej
Sv: Supporterskap förblindar
Jesse Ventura: håller med dig till fullo!... mycket bra textrader... jag är trött på "stå upp var svensk för helvete"... den är tamig fan hemsk och patetisk...
Dagens fakta ruta
Hittade denna :)
citat ur en svensk ordbok från 2003. "Oskarshamns supporter - Människoliknande varelse som bor i Småland i gräshyddor. När han är glad spelar han på trummor"
citat ur en svensk ordbok från 2003. "Oskarshamns supporter - Människoliknande varelse som bor i Småland i gräshyddor. När han är glad spelar han på trummor"
Melin?
Verkar inte som Melin stannar?? Inget besked.... Usch va det kan bli Räliga MIF...... Då blir det hat..... Hur många tappra var i karlskoga?? OCH VARFÖR SÄNKTE INGEN KÅBERG??? Stå upp för sitt lag måste man ju göra....!!!!!Larsson eller nån annan typ junior får ju stå upp½!!
Sv: Supporterskap förblindar
Mygel: Kunde inte sagt det bättre själv, man är partisk och jävligt enögd, skulle aldrig kunna ta ett annat lag till mitt hjärta en Rbk, visst kan jag slö titta på elitserien, men det är utan känslor, men när det är dax för Rögle börjar man ju ladda dagar innan, sommaren är ett rent helvete, man längtar och längtar till första träningsmatchen ( alltid usel).
I morgon ska vi ta Bofors, hoppas någon kan vissa Kåberg vart skåpet ska stå....
I morgon ska vi ta Bofors, hoppas någon kan vissa Kåberg vart skåpet ska stå....
Sv: Supporterskap förblindar
Mygel:
Haha...ok då....där fick jag ju ett kort & konkret svar av dig. Tyvärr hann jag inte se det innan jag började skriva min c-uppsats till svar...=)
Haha...ok då....där fick jag ju ett kort & konkret svar av dig. Tyvärr hann jag inte se det innan jag började skriva min c-uppsats till svar...=)
Sv: Supporterskap förblindar
Mygel:
Men jag har hållit stenhårt på RBK sedan 1984, detta trots att jag inte ens kommer från NV-skåne, och har lagt ner helt sjukt mkt tid, pengar och övertalningskraft av mina föräldrar, för att följa laget sedan dess. Under vissa perioder av mitt liv, tex just nu, har det dessutom känts som att Rögle BK är det enda roliga som händer i mitt, vilket dels säger att mitt liv är patetiskt men som även säger att jag faktiskt håller ganska så rejält på RBK.
MEN, bara pga det så slutar ju inte mina sinnen att fungera. Jag tycker det är farligt som fan att inte rannsaka sig själv, eller rättare sagt det egna laget, utan istället alltid bara skylla på en massa andra saker istället för att förbättra saker i den egna truppen/det egna spelet.
Jag skall inte förneka att jag stämt in i sånger som "Vet din mamma var du är..." osv när jag varit riktigt uppeldad men samtidigt inser jag ju då att man inte kan CHOCKAS över att folk buar år RBK på bortaplan och i nästa andetag börja yra om att det är osportsligt, skamligt etc etc. Man får väl ändå ha någon form av konsekvens i sitt agerande trots att man är idrottssupporter, eller?
Men jag har hållit stenhårt på RBK sedan 1984, detta trots att jag inte ens kommer från NV-skåne, och har lagt ner helt sjukt mkt tid, pengar och övertalningskraft av mina föräldrar, för att följa laget sedan dess. Under vissa perioder av mitt liv, tex just nu, har det dessutom känts som att Rögle BK är det enda roliga som händer i mitt, vilket dels säger att mitt liv är patetiskt men som även säger att jag faktiskt håller ganska så rejält på RBK.
MEN, bara pga det så slutar ju inte mina sinnen att fungera. Jag tycker det är farligt som fan att inte rannsaka sig själv, eller rättare sagt det egna laget, utan istället alltid bara skylla på en massa andra saker istället för att förbättra saker i den egna truppen/det egna spelet.
Jag skall inte förneka att jag stämt in i sånger som "Vet din mamma var du är..." osv när jag varit riktigt uppeldad men samtidigt inser jag ju då att man inte kan CHOCKAS över att folk buar år RBK på bortaplan och i nästa andetag börja yra om att det är osportsligt, skamligt etc etc. Man får väl ändå ha någon form av konsekvens i sitt agerande trots att man är idrottssupporter, eller?
« Föregående · 205823 · Nästa »
Jag vet själv av diskussioner jag haft med BIK:are att han var den mest hatade spelaren för er...
Så jag tror nog att ni innerst inne kan förstå de känslor han framkallar... skillnaden är att han numera spelar för er och inte mot er..