« Föregående · 207920 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jämt!!!!!
Inget fiasko att förlora mot SAIK precis.Av Bajen,Löven,Saik,RBK är det bara RBK som har 3 hemmamatcher kvar.av samma lag är det bara RBK,SAIK som har IK Icing och Mora kvar.BORDE ju va en fördel...... skulle man kunna hoppas ialla fall.... Borde även bli över 4000 mot bajen tycker jag.KÄMPA!!!!!!
PS Längesen..: Ni är alltid Elvenes ni är alltid välkomna...... DS
PS Längesen..: Ni är alltid Elvenes ni är alltid välkomna...... DS
Sv: Glada miner
Patrik: Den sångpedagog är inte född som får igång våra rostiga och fullständigt omusikaliska stämband.. :-)
Sv: Glada miner
Joinzzon: Finns alltså bara en utväg - börja ta sånglektioner, så att du och Svenne låter som en hel klack framöver, när ni rejvar loss i Mora m.fl. gudsförgätna platser =)
Sv: Glada miner
Mygel:
Det verkar så ja......eftersom AIK o Oskarshamn med AIA i ryggen är i stort sätt de enda riktigt bra bortamatcherna som jag har sätt de 5 senaste säsongerna.
Sedan finns det hur många bortamatcher som helst (vill inte tänka på det bara :-() när man har varit katastrofalt dåliga.
Jag känner en väldig olust inför Mora matchen den 19:e. Det är i Mora o Arboga som man brukar vara som allra sämst.
Det verkar så ja......eftersom AIK o Oskarshamn med AIA i ryggen är i stort sätt de enda riktigt bra bortamatcherna som jag har sätt de 5 senaste säsongerna.
Sedan finns det hur många bortamatcher som helst (vill inte tänka på det bara :-() när man har varit katastrofalt dåliga.
Jag känner en väldig olust inför Mora matchen den 19:e. Det är i Mora o Arboga som man brukar vara som allra sämst.
Sv: Glada miner
Joinzzon: Helt rätt. Att resa verkar inte vara något Rögle mår speciellt bra på. Eller så är det så att de inte kan prestera utan att ha hela AIA med sig i ryggen :) (se AIK t.ex.). Kan det vara så att de är bortskämda med klacken?
Sv: Glada miner
Mygel:
Det är inte bara i Norrland som man har problem. Det känns som att man bara vinner 25% av sina borta matcher norr om Småland.
Bofors, Mora, Kumla, Arboga, Örebro, Västerås. Hur många av de matcherna har vi vunnit ..... inte många.
I med o (mest)motgång ....
Det är inte bara i Norrland som man har problem. Det känns som att man bara vinner 25% av sina borta matcher norr om Småland.
Bofors, Mora, Kumla, Arboga, Örebro, Västerås. Hur många av de matcherna har vi vunnit ..... inte många.
I med o (mest)motgång ....
Glada miner
Matchen igår är inget att deppa över. Hade själv inte räknat med några poäng. Men om man tittar på resterande spelschema så har vi bland de lättaste. Tippar fullpott de resterande hemmamatcherna, sen så vet man ju inte hur motiverade Mora är när vi möter dem. Antagligen så kommer de att vara totalt avsågade vi det läget. Löven borta blir nog en 0 p dock. Precis som någon sa innan så passar inte Norrland o Rögle ihop precis.
Men slår mitt tips ut så ser jag det som att vi har en god chans på en av de första 2 platserna.
Men slår mitt tips ut så ser jag det som att vi har en god chans på en av de första 2 platserna.
Sv: Bofors tröjor i dräktligan
Haribo: eeh, de fick ju 10 av 12 möjliga från mej. Logon fick ju dessutom 3 av 3.
Svenåke är tillbaka efter sin roadtrip i början av veckan, då ska han sätta sina betyg och omdömen på Mora och Bofors. Det lär alltså rassla till mer i Dräktligans poäng...
Svenåke är tillbaka efter sin roadtrip i början av veckan, då ska han sätta sina betyg och omdömen på Mora och Bofors. Det lär alltså rassla till mer i Dräktligans poäng...
?
Det här såg jag på Frölunda (Goa Gubbars) hemsida:
Om jag hade vingar som Örnen
och vaknade med diare
då skulle jag flyga till Ö-vik
å skita på allt jag han se, han se,
å skita på allt jag han se, han se.
(Ö-Vik byts givetvis ut mot lämplig stad)
Är det inte AIAs egna ramsa?
Om jag hade vingar som Örnen
och vaknade med diare
då skulle jag flyga till Ö-vik
å skita på allt jag han se, han se,
å skita på allt jag han se, han se.
(Ö-Vik byts givetvis ut mot lämplig stad)
Är det inte AIAs egna ramsa?
Bofors tröjor i dräktligan
Tyckte de fick för få poäng! Tycker att logon är snygg och den passar på tröjan! Fler som tycker att den fick för lite poäng!
Sv: Bra "feeling"...
Zoid: ja Rögle ska slå Björklöven borta! det hade varit mkt bra!
Men sen måste Rögle slå Bajen!
Men sen måste Rögle slå Bajen!
Sv: Bra "feeling"...
Jonas: Ja jag som ligger så högt upp också! 166 eller något sånt!
Vem hade du som förste??
Vem hade du som förste??
Sv: Bra "feeling"...
Haribo:
Oooops...
Där trillade RBK ner ett gäng placeringar!
Det här kommer att avgöras i sista omgången.
Hemmavinster kommer att vara avgörande ....
Oooops...
Där trillade RBK ner ett gäng placeringar!
Det här kommer att avgöras i sista omgången.
Hemmavinster kommer att vara avgörande ....
Sv: Bra "feeling"...
Jonas: Jag fick rätt målskytt! vad hade du tippat då??
Sv: Bra "feeling"...
NiC: Själv har jag tippat 6-0! Men det är nog lite mycket men jag kan få in målskytten!
Sv: Bra "feeling"...
hilding:
Bara lugn, vi låter SAIK leka av sig lite i början och kör sen över dom andra halvan av matchen :-)
Bara lugn, vi låter SAIK leka av sig lite i början och kör sen över dom andra halvan av matchen :-)
Sv: Bra "feeling"...
Ser inte bra ut detta!! 17-8 i skott och 1-0 till skellefteå
Sv: Bra "feeling"...
Sebbe: rögle vinner med 2 mål iaf, en riktigt rysare, sista målet i öppen bur. Ja tror att Rögle leder med 3-1 med 2 min kvar av matchen, då reducerar Skellefteå och sen gör Rögle 4-2 i öppet mål med 18 sekunder kvar
Sv: Bra "feeling"...
såg nyss, om ca fem min...hoppas på seger, ja tippar 4-2 till RBK!
Sv: Bra "feeling"...
Jonas: Samma känsla här.. Glöm inte att Skellefteå har två riktiga holmgångar mot Hammarby i kroppen.
Det kan också fälla avgörandet, med tanke på att Rögle är väldigt starka även fysiskt i år.
Det kan också fälla avgörandet, med tanke på att Rögle är väldigt starka även fysiskt i år.
Bra "feeling"...
...inför dagens match!
Skellefteå har rätt hyggligt stor press på sig att vinna. Vinner Rögle och Bajen idag, har man 6 poäng upp och bara 5 matcher kvar.
Rögle å andra sidan har visat upp imponerande "bortaspel" (Bofors undantaget) som vi inte trodde laget var kapabelt till. Tror det finns bra chanser till poäng (plural) idag.
Skellefteå har rätt hyggligt stor press på sig att vinna. Vinner Rögle och Bajen idag, har man 6 poäng upp och bara 5 matcher kvar.
Rögle å andra sidan har visat upp imponerande "bortaspel" (Bofors undantaget) som vi inte trodde laget var kapabelt till. Tror det finns bra chanser till poäng (plural) idag.
ONLINE IDAG
Hoppas att det ar manga som soker sig till onlinechatten idag...forra gangen var vi ett bra gang. Det ar viktigt att halla igang. Sjalv ar jag med fran Balkan's sodra delar. GO RBK
Sv: Fullsatt...
Studenten: Det är självklart inget tvivel om det...den matchen har jag längtat efter i ett halvår. Bara jag inte blir lika besviken som sist när Rögle var i Umeå...=) Men det är nog ingen risk...
Om en timme...mot Skellefteå!!! Go RBK!!!
Om en timme...mot Skellefteå!!! Go RBK!!!
Sv: media
HasseT: Vem bryr sig om RBK drar mycket folk på bortaplan? Vi har aldig varit nå´t "poplag" eller ett lag med djup förankring utanför NV Skåne. Nu spelar det ingen större roll. Man delar ju inte intäkterna mellan klubbarna längre - allt går till hemmalaget. Dessutom är det väl bättre att spela inför halvtomma läktare, utan tryck, borta. Vi vet ju vad en fanatisk hemmapublik kan göra emot ett bortalag, eller hur?
Sv: Önskemål
Mygel: Låter som trevliga, men ack så dyra önskemål Mygel. En ev träningshall blir säkerligen inte lika hög som den nuvarande, så du får nog nöja dig med att klättra även i fortsättningen. Om jag inte missminner mig kostade den "nya" läktaren lika mycket som en träningshall skulle kostat - vilket utesluter ngn ombyggnad av densamma.
Sv: Önskemål
Joinzzon: Ärligt talat HasseT o FredrikM. Jag vill inte vara så taskig eller pessimistisk men hur länge har ni följt Rögle?? Ni verkar inte ha mycket koll på hur publiken funkar här i NV skåne. Mer publik i ES????? Jag skulle vara glad om vi lockade 3500 pers på en vanlig match i ES om vi gick dit. Detta baserar jag på tidigare erfarenheter o hur publiken beter sig i vårt hörn av det landet. Rögle ÄR ett klassiskt lag, men långt ifrån det mest klassiska o populäraste. Dags o inse det. " Bara för att man ogillar kinesiska muren så kan man inte bara få den att försvinna"
Sv: Fullsatt...
bjocken: Den 26:e feb ska jag till Umeå, ska också se Löven-Rögle då .. då är vi två rögleiter iaf :) förutsatt att du ska dit d.v.s. :)
Sv: Önskemål
FredrikM: Vi lär ju få nån minut i TV iallafall...
På tal om arenor. Hur kommer det egentligen att gå med nya Stångebro Arena? Om man ska bygga en hall som rymmer 8100, dubbelt så mycket som deras nuvarande snitt/match så tror jag nog man får tänka efter lite. Jag vet inte hur mycket den rymmer, men 4100 är inte fullsatt. Deras högsta publiksiffra ligger än så länge på 4700. Går De ner i år, tror inte jag det blir speciellt kul att titta på ishockey där. med 5000 lediga platser.. Det blir ju nästan eko..
Men varför bry sig? Såna här ideer om stora hallar för 285(?) miljoner kronor får nog komma när man etablerat sig i elitserien.
Skellefteå-Rögle imorgon.
Jag tror det kommer bli en mycket svår match.
Vi vann över dem först efter sudden hemma, då kan man ju tänka sig hur det blir borta??
mvh Hasse
På tal om arenor. Hur kommer det egentligen att gå med nya Stångebro Arena? Om man ska bygga en hall som rymmer 8100, dubbelt så mycket som deras nuvarande snitt/match så tror jag nog man får tänka efter lite. Jag vet inte hur mycket den rymmer, men 4100 är inte fullsatt. Deras högsta publiksiffra ligger än så länge på 4700. Går De ner i år, tror inte jag det blir speciellt kul att titta på ishockey där. med 5000 lediga platser.. Det blir ju nästan eko..
Men varför bry sig? Såna här ideer om stora hallar för 285(?) miljoner kronor får nog komma när man etablerat sig i elitserien.
Skellefteå-Rögle imorgon.
Jag tror det kommer bli en mycket svår match.
Vi vann över dem först efter sudden hemma, då kan man ju tänka sig hur det blir borta??
mvh Hasse
« Föregående · 207920 · Nästa »