« Föregående · 306988 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ge upp nu för f*n!!!
AIAnr10: Du är helt rätt på det i dina analyser, Det finns fan inte en linje i spelet.
Sv: Ge upp nu för f*n!!!
fritte rbk: Jo fritte....tänk att det har slagit mig. Det jag beskrev tidigare svara ju på din fråga. Det är svårt för publiken att visa sitt missnöje/kritik på annat sätt än att bua...sen spelar det ingen roll om det är domaren, Peter Hall, Tränaren eller fritte rbk de buar åt. Men någon (läs Waltin) borde fundera på anledningen till att de buar denna gång.
Sv: Torpeder
eliasson: Kan du stava till Ironi, Klart som fan att torpedhockeyn går ut på att ragga puck och försöka få in den framför målet, Däremot så undrar jag vad du pratar om, att inte spelarna ger allt? Det verkar som om att dom sliter på rejält, men tror man inte på systemet så spelar det ingen roll hur mycket man kämpar, det blir fel i vilket fall som helst
Sv: Ge upp nu för f*n!!!
AIAnr10: Självklart har vi rätt att vara kritiska, men tänk efter lite. På vilket sätt skulle det få rögle att spela bättre hockey om publiken buar??
Sv: Ge upp nu för f*n!!!
fritte rbk: Rögle Bk berör och har starka traditioner för både Ängelholmare och Helsingborgare. Vi är engagerade som f-n och många av oss lägger flera tusentals kronor på att stödja RBK varje säsong. Sponsorer lägger pengar på RBK för att styrelsen har presenterat ett bra koncept med målsättningar som tilltalar dom. Och därmed betala vi och sponsorer spelarna och tränarnas löner. Har vi då inte också rätt att ställa krav? Lyckas man inte i sitt målsättningsarbete så måste man titta efter anledningen till det hela.
Det finns inte så många sätt för publiken att uttrycka sig mer än att bua innan man går hem, många hittar nämligen inte detta forum. Man tar alltså det som är det lättaste...att bua. Jag tror inte att detta grundar sig i spelarkritik utan systemet. Vi är vana vid ett klassiskt Rögle spel med mycket skridskoåkning, snabba spelvändningar och starka avslutare. Vi har överhuvudtaget inga märkbara linjer i spelet....det har vi sett i 2 av 12 matcher......2.
I mitt inlägg "Jag är ledsen" sedan inatt någon gång kan du läsa att jag inte heller är spelarkritisk...tvärtom
Det finns inte så många sätt för publiken att uttrycka sig mer än att bua innan man går hem, många hittar nämligen inte detta forum. Man tar alltså det som är det lättaste...att bua. Jag tror inte att detta grundar sig i spelarkritik utan systemet. Vi är vana vid ett klassiskt Rögle spel med mycket skridskoåkning, snabba spelvändningar och starka avslutare. Vi har överhuvudtaget inga märkbara linjer i spelet....det har vi sett i 2 av 12 matcher......2.
I mitt inlägg "Jag är ledsen" sedan inatt någon gång kan du läsa att jag inte heller är spelarkritisk...tvärtom
Sv: Torpeder
eliasson: Det är väl att gå lite för långt o anklaga spelarna för att vara snudd på sado-masochister. Man ser ju på killarna att ångesten lyser i ögonen o allt blir krampaktigt, men dom försöker ju spela i allafall! Jag tror ändå att spelsystemet inte passar killarna speciellt bra + att det är mycket sårbart o lättstört. Torpederna kommer aldrig ur hörnen utan fastnar där i 99% av anfallen o vad det beror på kan man ju spekulera i,
är det för omständigt ( långsamt) uppspel eller är killarna för osnabba eller är dom för lättstoppade(läs för små o lätta) det är ju frågan! Men som sagt att anklaga spelarna för att maska o vara divor är direkt felaktigt. Jag tror tvärtemot dig att valet av spelare till spelsystemert har varit felaktigt, o eftersom vi inte kan byta ut spelarna så måste vi
byta system (inte tränare)! (eller köpa in ett par tunga snabba, o var finns dom nu)
är det för omständigt ( långsamt) uppspel eller är killarna för osnabba eller är dom för lättstoppade(läs för små o lätta) det är ju frågan! Men som sagt att anklaga spelarna för att maska o vara divor är direkt felaktigt. Jag tror tvärtemot dig att valet av spelare till spelsystemert har varit felaktigt, o eftersom vi inte kan byta ut spelarna så måste vi
byta system (inte tränare)! (eller köpa in ett par tunga snabba, o var finns dom nu)
Sv: Torpeder
Mindreader: Torpedhockeyn går ut på att ta sig in i motsåndarnas zon eller att erövra pucken där. Systemet handlar inte alls som du verkar tro att spela i sarghörnen. Väl inne i anfallszon handlar det mer om spelarnas spelskicklighet, skridskoåkning och kämpatag för att ta sig in framför mål. Det har alltså inget med själva systemet att göra.
Jag tvivlar inte alls på spelarnas skicklighet (även om det just nu även här spelar på sin lägstanivå), däremot på att de inte ger allt skridskomässigt och kämpamässigt.
Detta bör man kunna kräva även om de är nervösa (eller rädda)!!!
Jag tvivlar inte alls på spelarnas skicklighet (även om det just nu även här spelar på sin lägstanivå), däremot på att de inte ger allt skridskomässigt och kämpamässigt.
Detta bör man kunna kräva även om de är nervösa (eller rädda)!!!
Ge upp nu för f*n!!!
Hålla på att gnälla på tränare, spelare, spelsystem etc etc hjälper absolut ingen.
Ok insatsen i går var helt under isen, men thats life ibland.
Vi alla älskar rögle , eller hur??! Då kommer jag osökt in på ett ordspråk jag hört någonstans, det lyder så här:
"Älska mig som mest när jag minst förtjänar det , för det är då jag mest behöver det".
Något flummigt egentligen , men det är ju faktiskt så det är.
Det märks ju helt klart att spelarna är ganska osäkra , både på sig själva och hur de ska agera i det nya systemet. Då kan ju ingen komma och påstå att det skulle hjälpa någon genom att bua etc. När det är som jobbigast, det är då publiken ska stödja som mest för att få spelarna på fötter igen och börja tro på sig själv.
Kapaciten finns i laget, nu gäller det bara för laget (tränarna, spelarna och publiken!!!) att inse.
Så är det med det.
Kul förresten att Pelle är på G igen, han visade lite av "de gamla goa takterna" igår.
Go Rögle
Ok insatsen i går var helt under isen, men thats life ibland.
Vi alla älskar rögle , eller hur??! Då kommer jag osökt in på ett ordspråk jag hört någonstans, det lyder så här:
"Älska mig som mest när jag minst förtjänar det , för det är då jag mest behöver det".
Något flummigt egentligen , men det är ju faktiskt så det är.
Det märks ju helt klart att spelarna är ganska osäkra , både på sig själva och hur de ska agera i det nya systemet. Då kan ju ingen komma och påstå att det skulle hjälpa någon genom att bua etc. När det är som jobbigast, det är då publiken ska stödja som mest för att få spelarna på fötter igen och börja tro på sig själv.
Kapaciten finns i laget, nu gäller det bara för laget (tränarna, spelarna och publiken!!!) att inse.
Så är det med det.
Kul förresten att Pelle är på G igen, han visade lite av "de gamla goa takterna" igår.
Go Rögle
Sv: Torpeder
Mindreader: Det är nog inte fel på torpedhockeyn, däremot har jag en hel del kritik mot spelarna. Åker man inte skridskor och visar vilja vinner man inga matcher. Det är bara att titta på gårdagens match Spelarna tror nog dom är bäst ändå titta bara på värsta exemplet Byström. Han är helt kass, bara för att han gjort fyra mål tror han att han är kung på isen.
Vi behöver två nya liberos, sätt martin och byström på bänken.
DAGS FÖR SPELARNA ATT VAKNA UPP, NI ÄR INTE BÄST I SERIEN OCH ÄR INTE LÄNGRE FAVORITER. DET ÄNDA SOM NU GÄLLER ATT KÄMPA.
Vi behöver två nya liberos, sätt martin och byström på bänken.
DAGS FÖR SPELARNA ATT VAKNA UPP, NI ÄR INTE BÄST I SERIEN OCH ÄR INTE LÄNGRE FAVORITER. DET ÄNDA SOM NU GÄLLER ATT KÄMPA.
Torpeder
Det är bara att inse att torpedhockeyn inte funkar, lägg ner skiten och värva 2 backar, låna ut 2 eller 3 forwards till Jonstorp, börja spela traditionell hockey, så kommer det att lösa sig. Det är inget som helst fel på vårt material på isen, men spelarna vet inte vart dom ska ta vägen, till skillnad mot LFN hockey, så vet dom inte det i defensiven heller.
Detta är den värsta säsongsinledningen jag har varit med om, jag hade höga förväntningar, det hade nog dom flesta med Röglehjärta. Liknelsen med tandläkaren var förbannat bra, men man tröttnar på att bränna 250 spänn och bara få ont av det efter ett tag..thats it
Detta är den värsta säsongsinledningen jag har varit med om, jag hade höga förväntningar, det hade nog dom flesta med Röglehjärta. Liknelsen med tandläkaren var förbannat bra, men man tröttnar på att bränna 250 spänn och bara få ont av det efter ett tag..thats it
Sv: Toppa laget när det behövs
Hofnar: Aha, det är vaktmästerens fel! Fast den är jag nog ganska ensam om...
Sv: Toppa laget när det behövs
Dom första 8 minuterna var det en jävla fart på många av spelarna. Man åkte sönder Halmstad.
Sen kom nån vaktmästare och stängde av strömmen.
Säga vad man vill, men inte fan ser spelarna ut att ha speciellt kul därnere på isen.
Sen kom nån vaktmästare och stängde av strömmen.
Säga vad man vill, men inte fan ser spelarna ut att ha speciellt kul därnere på isen.
Sv: Toppa laget när det behövs
Mygel: Ja , det med dumpningar är det värsta jag sett någonsin.. Bara lägger in den i hörnorna för att sedan låsa den.
Sv: Toppa laget när det behövs
Sumo: Det är inte enbart i powerplay som man har problem med uppspelen. Så fort motståndarna sätter minsta press på Rögle så rasar alltihop o det blir soloåkningar, dumpningar in i anfallszon eller blindpass.
2 backar, 1 center o 2 forwards är lösningen.
2 backar, 1 center o 2 forwards är lösningen.
Toppa laget när det behövs
När Rögle spelar power play så ser det så uselt ut! Vill inte namnge spelare men varför i helvete toppar inte Mats o Peter laget när det behövs?
Övar man på powerplay? Det ser verkligen inte så ut... Man var ju bakom egna målet i långa stunder då man har problem med uppspelet i powerplay. Fan vad arg och ledsen man är!!
Varva en libero nu som kan tända lag och publik!!!!
Jag älskar Rögle!
Övar man på powerplay? Det ser verkligen inte så ut... Man var ju bakom egna målet i långa stunder då man har problem med uppspelet i powerplay. Fan vad arg och ledsen man är!!
Varva en libero nu som kan tända lag och publik!!!!
Jag älskar Rögle!
VAKNA INNAN DET ÄR FÖR SENT!
Idag såg jag fram emot att få se Rögle spela skiten ur hammers. Höll på att missa matchen för att jag satt på sjukhuset men hann i sista sekunden. Och jag var så glad för det. Man lever ju för Rögle.
När man väl kom till hallen såg man att där kommit hyfsat med folk. Rögle började även bra. Som man brukar göra. Sedan kommer ett baklängesmål och man får panik. Detta har hänt i nästan alla matcher..
Hörde även för kvällen mycket duktige Fransson när han gång på gång fick kalla hem sitt lag. Ser inte spelarna det själva? Dom lyssnade på fransson , annars hade det blvit en brak förlust idag...
Snälla Rögle, gör detta till något bra! någon vändning kommer inte att ske innan jul men man kommer ändå till SA.
Väl där kan det vända o saker komma att hända!!!
När man väl kom till hallen såg man att där kommit hyfsat med folk. Rögle började även bra. Som man brukar göra. Sedan kommer ett baklängesmål och man får panik. Detta har hänt i nästan alla matcher..
Hörde även för kvällen mycket duktige Fransson när han gång på gång fick kalla hem sitt lag. Ser inte spelarna det själva? Dom lyssnade på fransson , annars hade det blvit en brak förlust idag...
Snälla Rögle, gör detta till något bra! någon vändning kommer inte att ske innan jul men man kommer ändå till SA.
Väl där kan det vända o saker komma att hända!!!
Waltin bytar aldrig!
Vad jag minns från någon intervju, radion eller NST kommer jag inte ihåg, kommer Waltin INTE byta spelsystem, även om det går dåligt.
Dags för Waltin att ta fram kalendern och boka kvartsamtal med spelarna samtidigt som J-P Pärson bokar tid med Waltin. Sen gäller det nog att börja om från början. Något är det som någon har missat!
Dags för Waltin att ta fram kalendern och boka kvartsamtal med spelarna samtidigt som J-P Pärson bokar tid med Waltin. Sen gäller det nog att börja om från början. Något är det som någon har missat!
Sv: Jag är ledsen!
AIAnr10: Kan bara hålla med. Är ungefär så som jag också känner. Spelsystemet fungerar inte och vad det beror på kan man säkert diskutera. Den bästa lösningen måste vara att gå tillbaka till ett mer traditionellt spelsystem med två backar och tre forwards. Finns säkert mycket prestige hos Waltin när det gäller att hålla fast vid torpedhockeyn men med tanke på resultatet hittills, och då menar jag inte bara resultatmässigt utan framförallt spelmässigt, så måste någonting göras.
Sv: asså va fan holler dom på med
adizz: Inte för att jag förstod vad du ville komma fram till, men upprörd var du...
asså va fan holler dom på med
asså va fan har mats i rögle o göra rögle har altid varit ett topen lag varför ska han komma o förstöra med sitt satans skit hockey men klart man kan ju inte skylla att på han rögle måste med kämpa men för fan ja hej då
Sv: Jag är ledsen!
Mygel: Låna ut dom till Jonstorp där kan dom få lite självförtroende, Tänk dig själv o ha PL o Finnström som tränare.gött..
Sv: Sluta!!
Dorza: jag är också jätter arg och besviken... varför går de så här dåligt!!! allså jag vet inte var du har skrivit innan jag skriv mitt.....Men jag tycker ändå inte vi ska byta tränare... visst jag tycker inte häller om spelsystemet för rögle är kända för sitt skriskoråkning och inte tropenhockey som vi har i dag... men kanske ger detta ett stor plus när det väl går som de ska de har dom bevisat innan men varför går de inte hela tiden??
Sv: Jag är ledsen!
Dorza: Jag tror att det skulle gå, om vi värvar in en back till. Det är trots allt i traditionella roller som spelarna har spelat i under hela sina hockeyutbildningar. Problemet är det som ett inlägg längre ner skrev; vad ska vi göra med alla forwards?????
Sv: Sluta!!
erik: Jag buar själv inte. Spelarna vet mycket väl att de har spelat dåligt och jag kan lova att de skäms något fruktansvärt. De älskar oss som vi älskar dem o att svika oss är det sista de vill. Men samtidigt så förstår jag att man avreagerar sig efter en sådan här platt match. Att höra Rögles fans bua ut spelarna är en väldigt ovanlig syn och det är ett tecken på något är mycket, mycket fel.
Sv: Jag är ledsen!
AIAnr10: håller med dig i stora delar av ditt resonemang............men om vi går ett steg längre, låt oss säga att spelet inte lossnar och Waltin tar beslutet att vi ska börja spela ett mer traditionellt spel igen, skulle vi fixa det eller skulle det redan var kört?!
vi ska ha tålamod, men jag är skrämmd av att Rögles lägstanivå är lägre än de flesta lag i denna serien......hoppas innerligt att rögle kan börja hitta harmonin i laget igen för den verkar inte finnas......
kämpa rbk .
vi ska ha tålamod, men jag är skrämmd av att Rögles lägstanivå är lägre än de flesta lag i denna serien......hoppas innerligt att rögle kan börja hitta harmonin i laget igen för den verkar inte finnas......
kämpa rbk .
Krångel i burken
Det blev uppenbarligen lite mycket röra i mitt inlägg.....för mycket tjafs kanske..vem vet?
Sorry
Sorry
« Föregående · 306988 · Nästa »