Persson Rena: I såfall har jag ditt "drömlag" i japanska sumo-landslaget. Dom kan ju bara ställa sig utanför målgården och putta bort motståndarna.
Skämt och sido, jag tycker det är bra att rögle fortsätter med idén att rögle ska vara ett spelande lag. sen är det faktiskt så att det är domarnas uppgift att se till att det spelas hockey.
fritte rbk: Ja hade det varit så enkelt hade idealspelaren varit 160 lång och vägt 50 kg. Tyvärr ser verkligheten helt annorlunda ut. Har du hört talas om ex interference, screening, holding, HAKNING, tackling? Till detta tillkommer även korrekt försvarsspel defensivt positionsspel mm. Visst, en del av ovanstående blir man utvisad för...OM domaren blåser vill säga. Ju tätare matcher, desto mer "tricks" tillåts tyvärr. Hade ex Arlbrandt varit 1.85 och vägt 90 kg hade han varit given i vilket elitlag som helst, detsamma gäller Starck.
fritte rbk: Jag blir inte riktigt klok på detta. I dagsläget när jag skriver detta har RBK 9st forwards, dvs, tre hela kedjor. Lägg sen till att vi har 4 st som ännu inte skrivit på....=13 st. Ska sen MW följa sin devis att släppa fram yngre spelare har vi ju herrar Hall, Bergström och Palm...nu är vi uppe i 17 st anfallare, verkar liiiite för många tycker jag. Med tanke på de tre sistnämnda, tycker jag en värvning som Marcus Forsberg är väldigt tveksam , jag hoppas ansvariga vet mer än jag, vilket dom givetvis gör... de tre övriga killarna blir nog helt OK. Lindén måste ju t ex vara en drömtorped för Waltin, kan tänka mig att han möjligvis ser halvbackar i Månsson och Pellejohan...nu är det bara att limma fast småpluttarna under varsin skivstång hela sommaren, annars kommer vi att blåsa bort i höst och vinterstrormarna, det kommer att bli högre klass på SHA/SA nästa säsong, med fler elittränare och hårdsatsande lag....vi börjar inte räkna ner riktigt än....men snart....*smile*
fritte rbk: Starck är snabb och en av de mer tekniska i Rögle. Han åker inte runt eller ifrån. Han blir lätt bortplockad tyvärr...Ska bli intessant detta... :O)
nicke: medel-längden på de 4 nyförvärven är 177 cm! Jag hoppas de har en djävla fart på rören annars blir de nog lätt undanplockade av t ex Skellefteå-backar i Kvalserien nästa år!
lumberjack: Det känns tyvärr som man tappar någon av dessa 4 forwards du skrev om vi inte skall ha fler forwards än vad vi hade förra säsongen, man har redan värvat 4 anfallare och i dagens HD sa man att man skulle värva en anfallare till, minst! Vi har tappat Roger H (back?), Skugge, Thomas A? och Jacke på forwards-sidan. Jag tycker Lindén är den viktigaste av dessa 4 att få att stanna. Waltin har sagt att han skall införa ett nytt spelsystem, det känns som man inte behöver lika många renodlade backar i detta i och med man har tappat Eriksson, Larsson, Roger H (back?) och man skall bara ersätta med en back till!
Nu äntligen börjar man se lite ljus i "trupp-tunneln". Fyra nyförvärv. Nu gäller det bara att knyta fast Månsa, Nordqvist, Arlbrandt, karmhag och givetvis Lindén...
Mygel: 00/01 spelade Forsberg i Des Moines Buccaneers i USHL Junior Hockey League.
"Den senaste säsongen har Forsberg spenderat i Nordamerika och fått byta klubb ett flertal gånger. Först var meningen att han skulle spela i ECHL med Pensacola, men dom fick han lämna redan på försäsongen och har därefter mestadels tillbringat säsongen i CHL med El Paso där han gjorde nio mål och åtta assist på 43 matcher. Han har även spelat i CHL för San Angelo och för Elmira i UHL. " Saxat från hockeymagasinet.
Under sin tid i Almtuna hade han den sämsta +/- statistiken i hela laget :(
Hofnar: Denna Marcus Forsberg verkar ju lite skumt. Han har inte alls spelat i Pensacola som det står på Gunnars hemsida. Han blev ju enligt Pensacolas hemsida "released from camp" den 10/9 2002. Han togs aldrig upp i laget. Var har han hållit hus sen dess????
Gasolin: Pensacola....låter som en dålig TV-serie på 4:an. Men jag ska inte hålla det mot honom. Starck kommer att se riktigt biffig ut på lagfotot till hösten.
Gasolin: Vi måste snart vara allsvenskans mest småväxta lag, ger mig f..n på att Fjuss avlutar värvarkarusellen enbart för att få upp medellängden i laget;>)
Undra vem som ska ersätta Jackes centerplats. Ingen av de nya är ju utpräglade centrar. För min del hoppas jag att Kelly blir nästa spelare. Kanske Hammerstadt tar hans plats?
rögle går på is 11 augusti i år detta framkom på presskonferensen och att de börjar sommarträna 5/5 serien skulle dra i gång antingen 17 eller 21 september och slutar 14 december välkommer hit Daniel Wågström=)
Mygel: Kommentar Wågström: Ett litet kap för en allsvensk klubb. Har inte kunnat göra rätt för sig hos oss i år p.g.a. skador. Skadefri och fulltränad har han kapacitet för att vara 3:e, 4:e center i ett medelmåttigt elitserielag. Bra spelsinne, hyfsat snabb, lite vek. Hoppas han för lycka med sig!
Wågström tycker jag ska bli hur intressant som helst. Glömmer han aldrig från Löven tiden. Känns som han gjorde mål varje jävla match. Vilket han gärna får fortsätta med.
Hardmen: Tydligen varit skadad under stora delar av ES förra säsongen. Producerade hyfsat med poäng säsongen innan. Inte speciellt stor; 176 cm o 77 kg. Men Arlbrandt var inte så stor han heller men var riktigt vass med sin lilla ES rutin. Även Wågström är en jäkel på skridskorna tydligen. Laget kommer ju att vara det snabbaste i allsvenskan :)
17 poäng på 46 matcher 2001/2002 (10 mål 7 ass) 0 poäng på 15 matcher 2002/2003
Är det någon som hört något om Pär Arlbrandt, för enligt HV:s hemsida står han som "Klar förlust" vilket jag tolkar som att han inte fått kontrakt med HV.
Äntligen lite cred från en Stockholmstidning! Saxat från dagens sportkrönika i AB av Mats Wennerholm:
"Tack Rögle, för segern I VM i Prag 1992 var det upprorsstämning i de svenskarna stugorna efter 0-0 mot Italien i grundspelet. Det blev VM-guld då också. Så jag ser hellre att Tre Kronor gör sina plattmatcher när det inte betyder något.
Danmark kommer att få möta Sverige i andra gruppspelsomgången. Eftersom Schweiz slog USA med 1-0 i går är danskarna vidare - och dessutom kvar i A-gruppen nästa år. Och två skånska mål gav Sverige segern mot Vitryssland i går. Backen Daniel Tjärnqvist och centern Jörgen Jönsson är båda fostrade i Rögle.
Torpare: Skulle tro det! Annars blir det väl bara Rooth och någon tjomme från KvP. Kanske blir det lite info om ev. nyförvärv eller folk ur den gångna säsongens trupp som plitat ner sina signaturer?