Åren i Elitserien 1992-1996 var ömsom vin och vatten, skulle vara kul om RBK kunde komma dit igen. Men jag har en känsla i kroppen som säger, att RBK styrelse inte, vill det utan nöjer sig med att vara topplag i Allsvenskan och Superallsvenskan och möjligtvis gå till kvalserien, men inte upp till elit. Som sagt det är bara en känsla jag har, hoppas jag har fel. FÖR ALLA VILL SE RBK I ELITSERIEN IGEN, ELLER HUR?????
Jag har kommit fram till en mycket bra lösning för alla oss rbk:are Vi lånar BOSSE AHL av HV som kallar tillbaks Fransson ifrån Leksand. Då skulle ju alla bli glada utom Leksand kanske men vadå!
Angående målvaktsfrågan. Hade Tellan från Djurgården inte stuckit till Toronto, så hade Djurgården haft 3 målvakter av toppklass.Och Rögle kunde kanske lånat där. Synd. Utöver Tellan så har också Osten som kommer tillbaka, samt Leksands målvakt från förra säsongen
Jag hoppas att ni I rögle inte får panik och varvar på lösa promisser.Utan verkligen lägger ner all energie för att få en topp målis och en bra forward.Lycka Til i höst detta kommer att bli en bra säsong på många år känns det som.Vi ses i ladan i höst alla röge fans.
Jaha, det är ju närmare till morsans köttbullar från Örebro ;-) Eller så bedömer han RBK så bra att han skulle få svårt att ta en ordinarie plats. Ett tydligt sundhetstecken för årets trupp i så fall.
Läste i Kvällan att Rögle jagar MoDo's centertalang Johan Hägglund (19). Tydligen ska det röra sig om ett lån över den kommande säsongen. Enligt Lööv har ungtuppen idag på sig att bestämma sig. Rögle och Örebro lär vara alternativen. Förhandlingar och kvartssamtal pågår runt köksbordet i det Hägglundska hemmet. Enligt Lööv har han potential att gå direkt in i laget.
Hmmmm, vi är ju någon center kort i truppen och om valet står mellan Örebro och Rögle ska det väl inte behöva vara något att tveka på?
Önskar alla RBK-are en trevlig sommar. Sedan ses vi hallen till när det går i gång. Och vi stöttar RBK i alla lägen, alltså också i mottgång. ELLER HUR?????????????
Det verkar som om det finns en ishockeydjävul som bara villl sabba för våran Wolle. Det är ju inte första gången han tvingas till ett längre uppehåll. Men han klarade det förra gången, så jag är optimistisk även den här gången. Kämpa Wolle, det finns många tummar som hålls för dig.
NNEJJJJJJJJ vilken jävla chock man får nu på morgonkvisten nät man slår upp HD! sedan läser man att wolle är skadad resten av säsongen! sen efter det att vi behöver en ny forward! vad för?
Nu kan det bli tufft att hitta en målis som håller samma klass som volle.Man skulle inte släppt målisen från björklöven.Men vi får hoppas på att löövis och kompani hittar en bra lösning så fort som möjligt.Vi tänker på dig volle så krya på dig .hoppas att du kommer tillbaka inom det snaraste för du behövs i RBK: MVH Roffe i Ängelholm
Neeeeeeeeeejjjjjjjj!!!!! Inte nu igen...vad f-n har karln gjort för ont? Hur f-n ska man hitta en fullgod ersättare nu när så gott som alla som är nåt at ha kontrakterats av andra klubbar...Ridån går ner...
Det tar kanske ett tag att lära sig alla finesser, men det enda man egentligen behöver veta är att om man vill svara på inlägg, d.v.s. fotsätta på en tråd, så väljer man "besvara". Vill man å andra sidan starta ett nytt ämne, så väljer man "Ny tråd" i den översta rullgardinsmenyn till höger!
Jag kommer från Helsingborg, och när jag skall till matcherna måste jag åka buss eller tåg eftersom jag inte har körkort. Är bra bit att gå till hallen, jobbigt när det är dåligt väder. Undrar om det finns någon möjlighet att åka bil med någon som kör från Helsingborg.?? Om det finns någon intresserad. så kan jag nås på följande hotmail adr [email protected] thomas [email protected] Tel 042-125835 Hälsningar/Jan-Åke
Hej El Maco Det är RFN´s forum! Rögles officiella är till största delen stängd under sommaren (bl.a. dess gästbok), men när de startar om så kommer man preliminärt att länka in vår gästbok. Det borde nog framgå på något sätt att det inte är en officiell gästbok för Rögle BK. Jag ska snacka med Marcus om saken.
VISST VILL VI HA RÖGLE TILLBAKA TILL ELITSERIEN.
ELLER HUR???
hälsningar
Jan-Åke