VILKEN KONSTIG GÄSTBOCK NI HARJAG HINNER JU ENTE SKRIVA KLART INNAN MINA REFerat är där på intenret en.påsöndag ska torja vinna hela matschenm uhr lätt som heslt. krossa rögel krosa rögel..... nu är jag klaR
Guran 11>> För att dom mött andra "skitlag", typ Örebro, som tippats i botten. Sen mötte dom ett Bofors på semester. Bra gjort men säger egentligen inte så mycket. Jag tror laxarna lekt av sig nu. Kingen
Ville bara skriva detta JAAAAA!!! Där satt den!!!!!! Tycker att vi ska dra på oss RÖGLES färger när vi går på hockey. Vad e inte häftigare än att se hela klacken i grönt o vitt, samtidigt när vi har en halsduk eller en flagga i händerna. Vad tycker ni?
Va väl för skönt med en seger!!! Även om Mörrum garanteray kommer att dala........... Kunde ej vara på plats men lyssnade på Tilly på radion. Det lät ju hyfsatbra i alla fall??? Nån som kan kommentera om det va bra tryck???? Måste ju vatt bättre än bofors???? Är det inte läge att fixa buss mot räliga Troja????? Gasolin: Du fixa väl buss mot Halsmtad??? Blev det några problem eller??? Hoppas nån fixar buss som har lite koll. FORZA RÖGLE
En liten undran, Är det någon som överhuvudtaget saknade Herman och Wallin idag???? Månsson kommer att bli kung, Jag har sagt det sen jag såg honom på först isträningen!!!
Underbart !! Ängligen kommer en efterlängtad seger... Notera att Rögle gjorde mål i powerplay och släppte inte in något i boxplay!! Är det ren slump eller har det vänt?
Har pratat med folk i hallen. Ett rejält Rögleövertag i andra perioden, 6 av de 8 Mörrumskotten kom i pp-läget i mitten av perioden. Annars är det full kontroll från hemmalagets sida.
Ar detta vandningen? Lat oss innerligt hoppas sa. Om det blir seger tror jag att det kanns annu battre efter det tidiga underlaget (framforallt nar Jonsson gjorde det), och sedan lyckas vanda.
Synd att så få åskådare kommer att uppleva "matchen då allt vände". Det lär nog eka en hel del i ladans innanmäte i kväll, tyvärr. Dags att pysa iväg...och int' fan är det till Olympia!
I kväll vänder det...Motgången ska bli medgång!!! Det måste ske idag annars lär vi vara ganska avtrubbade i tabellen sen... Troja borta på Fredag och Leksand hemma...det blir tufft men vi vet att det går!
Snart rullar min inkörda 440 GLT mot Ängelholm och det känns som om det är idag det vänder!
Är det aldrig någon som surfar in på Rögles officiella hemsida? Men måste undra, eftersom alla uppdateringar alltid basuneras ut här i gästboken. Folk kan väl för fasen läsa själv när de går in på sidan. Eller alla håller sig till RFN....
i kväll möter ni mörrum. Och vad man kan utläsa om era inlägg här så har det ju gått bra innan när ni mött dom.Hoppas att det ordnar sej i kväll!! både med lag och att det kommer mycket folk till eran lada!! obs!! obs!! detta inlägg var väl snällt??
Jag undrar hur "dålig" Iwarsson måste vara för att Granqvist ska få spela. Måste kännas som ett litet hån. Iwarsson var inte precis duktig i senaste matchen. Nä matcha 2målvakter istället.
Jag upprepar frågan: Vad är massösens dagbok och var kan man läsa i den? En sak har jag funnit ut: "Massösen" är en hermafrodit, eftersom det är en han. Det begränsar alternativen en smula, men bara lite.
Rögle har en svit på 12 raka matcher mot Mörrum utan förlust. Senaste gången Mörrum lyckades slå Rögle var Sön 2/11-97, matchen spelades i Södra Hallen res:4-3. Endast 1 gång har Mörrum vunnit i Ängelholm, det var Ons 16/10-96. Mörrum vann då med 4-0. (f ö Stefan Bergqvists comeback match) På de 18 mötena (sedan RBK ramlade ner från Elitserien) har Rögle 11 segrar, 3 oavgjorda och Mörrum har vunnit i 4 matcher.
Traditionens makt är stor inom idrotten. Rögle har ett ordentligt övertag redan på förhand mot Mörrum, det blir RBK-seger även imorron!
Jodu half det ska jag tala om för dig varför det är så. Det ända som betyder nåt för TV-bolagen är 08-lagen, typ Djugån. Några av Sveriges bästa spelare kommer ju från RBK, typ Jörgen Jönsson, "han är så bra i Färjesatd och Tre Kronor osv", men Rögle näms aldrig, det är bara så. En sak man får leva med, och det stör även mig oerhört mycket. Skulle nån sen mot alla odds nämna Rögle utalas det helt åt h*lvete typ "Rögggle".
Tal om rögle inom sport näms aldrig, mycket sällan!! jag skulle villa veta varför. Som te.x intervju med spelrna "som kommer ifrån rögle" på tv. är det inget tal om var dom kommer ifrån! Men om nån annan spelare bler intervju så får man veta var och vliket klubb!
Massösens dagbok är bland det mest löjeväckande man någonsin lagt ögonen på.Varför inte intervjua honom i pauserna också ? Då hade vi fått underhållning, eller klassas det som hets mot folkgrupp ?
Först och främst kom igen RÖGLE.sen måste jag klaga på radiosporten inte för det var så trevliga resultat men fred 5/10 full omgång alsvenskan södra . Radiosporten sänder 2#5 min efter nyheterna 20.00 och 21.00 har direkt ref mora-Leksand men nämner inte övriga matcher. Vi som är ute och kör mycket och ofta utanför lokalradions sändnings område får ofta ta till telefonen. Dåligt. Mailade Lasse Grankvist men han kunde inte göra mer än att hålla med.Har även mailat radiosportens chef men ej fått svar.
Lägg av med gnället nu Röglefans. Det leder inte till något konstruktivt. Jag är övertygad om att även grabbarna på isen och ledartrojkan tyckte det var dåligt i söndags, även om JV försöker hålla skenet uppe. Hur skulle det låta om tränaren sa "vi är dåliga just nu. Detta var riktigt kass"? Då är det bättre att han försöker hitta de ljusglimtar som trots allt finns i varje match. Paralellt med detta måste man också jobba med den mentala biten. Men detta vet jag att det görs. Jag vet också att alla RBK-are kommer att sälja sig dyrt mot Mörrum, och visa var skåpet skall stå. Om det sen räcker...vem vet? Jag tror fortfarande på RBK och stöttar dom i vått och torrt. Även kring fikabord då dom elakt sågas längs med fotknölarna och dedeppiga håller med sågarna. Om alla tänker positivt så kommer detta att gå vägen!!! Kingen
Kämpa Rögle, mot eliten ska vi gå... Varför, varför, varför, gnäller ni så förbannat varje gång det blir en motgång? Detta är en fruktansvärt jämn serie där alla kan slå alla.Kolla bara på Mörrum!!Min åsikt är att det är dagsformen som avgör alla dessa matcher. Oturen för våra grön/vita är nån rälig mental block som härjar i omklädningsrummet. Det är bara till att KÄMPA på!!!!
KOM IGEN NU RÖGLE OCH PLOCKA NER MÖRRUM PÅ JORDEN PÅ ONSDAG!!!!
Rögle, de kvittar vad som sker, vi ska ALLTID följa er!!!
det att gå vägen, superallsvenskan efter nyår.
Hälsningar
17TS17
Jan-Åke
PS. Leksand skall väl krossas på onsdag. Eller hur??