ursäkta, vill nån tala om för mig på vilken plats vi ligger på i bortastatistiken nu då? 4400 eller vad det var lär ju ha ökat snittet en del.. Men å andra sidan är det ju bra att folk inte kommer när vi spelar borta för då blir det inget tryck!= rögle seger maybe. Dessutom så tjänar inte den klubben lika mycket pengar. trevlig kväll. Synd med uppehåll nu=( när börjar Sweden hockey games?! /hasse.
Mygel: Det är inte mycket att gråta över att RBK förlorade igår, men hade du sett hur dom gjorde det hade du varit lite mer besviken...fast nån gång måste man väl göra en botten match... Synd bara att man såg den...
ängla: Om andra snor våra ramsor så är det deras problem. De kommer ändå inte att kunna framföra dem på samma sätt som AIA. Jag har fått många positiva synpunkter på att vi har ramsorna på sajten, så det känns fel att börja censurera sångerna. Vi kan väl istället vara stolta över att de håller så hög klass att de är något som andra fans avundas =)
apropå ramsor:Snälla söta rara: Kör aldrig mer:Alla vi som älskar osv...... Den luktar så mycket Halmsta Hämmes så man blir ju alldeles mörkrädd........ Va heter han..... vem är han.... hans fru....
Ärligt talat, är det inte dags att stänga sidan för våra ramsor! Alla bara snor dom, snart så tror ju alla att vi oxå plagierar! Fattiga LHC verkar har snott ganska många! PINSAMT
Inget fiasko att förlora mot SAIK precis.Av Bajen,Löven,Saik,RBK är det bara RBK som har 3 hemmamatcher kvar.av samma lag är det bara RBK,SAIK som har IK Icing och Mora kvar.BORDE ju va en fördel...... skulle man kunna hoppas ialla fall.... Borde även bli över 4000 mot bajen tycker jag.KÄMPA!!!!!! PS Längesen..: Ni är alltid Elvenes ni är alltid välkomna...... DS
Finns det någon som kan tala om för mig vilken inledningsmusik som används i ängelholms ishall när Rögle kommer ut. Först låter det som något av Hans Zimmer men jag vet inte... De två sista kan jag men inte den första.
Joinzzon: Finns alltså bara en utväg - börja ta sånglektioner, så att du och Svenne låter som en hel klack framöver, när ni rejvar loss i Mora m.fl. gudsförgätna platser =)
Mygel: Det verkar så ja......eftersom AIK o Oskarshamn med AIA i ryggen är i stort sätt de enda riktigt bra bortamatcherna som jag har sätt de 5 senaste säsongerna. Sedan finns det hur många bortamatcher som helst (vill inte tänka på det bara :-() när man har varit katastrofalt dåliga. Jag känner en väldig olust inför Mora matchen den 19:e. Det är i Mora o Arboga som man brukar vara som allra sämst.
Joinzzon: Helt rätt. Att resa verkar inte vara något Rögle mår speciellt bra på. Eller så är det så att de inte kan prestera utan att ha hela AIA med sig i ryggen :) (se AIK t.ex.). Kan det vara så att de är bortskämda med klacken?
Mygel: Det är inte bara i Norrland som man har problem. Det känns som att man bara vinner 25% av sina borta matcher norr om Småland. Bofors, Mora, Kumla, Arboga, Örebro, Västerås. Hur många av de matcherna har vi vunnit ..... inte många.
Matchen igår är inget att deppa över. Hade själv inte räknat med några poäng. Men om man tittar på resterande spelschema så har vi bland de lättaste. Tippar fullpott de resterande hemmamatcherna, sen så vet man ju inte hur motiverade Mora är när vi möter dem. Antagligen så kommer de att vara totalt avsågade vi det läget. Löven borta blir nog en 0 p dock. Precis som någon sa innan så passar inte Norrland o Rögle ihop precis. Men slår mitt tips ut så ser jag det som att vi har en god chans på en av de första 2 platserna.
Varför lägger man så mycket pengar på att flyga hem när det tar över 8 timmar !?! Spelarna är ju inte hemma förren 22 timmar efter matchen slutade. Det är ju värre än man var i Australien o i lirade igår.
Kan sveriges samlade tv-team hålla sig borta från Rögles matcher i fortsättningen. Idag förlorar Rögle och självklart är SVT på plats och visar bilder från matchen.. Suck.
Haribo: eeh, de fick ju 10 av 12 möjliga från mej. Logon fick ju dessutom 3 av 3.
Svenåke är tillbaka efter sin roadtrip i början av veckan, då ska han sätta sina betyg och omdömen på Mora och Bofors. Det lär alltså rassla till mer i Dräktligans poäng...
shorty: AIA var förmodligen först i Sverige. Men ursprungligen kommer ramsan från England. "...i'd fly over Tottenham Hotspur, and shit down at all I could se...".
Det här såg jag på Frölunda (Goa Gubbars) hemsida:
Om jag hade vingar som Örnen och vaknade med diare då skulle jag flyga till Ö-vik å skita på allt jag han se, han se, å skita på allt jag han se, han se.
Sebbe: rögle vinner med 2 mål iaf, en riktigt rysare, sista målet i öppen bur. Ja tror att Rögle leder med 3-1 med 2 min kvar av matchen, då reducerar Skellefteå och sen gör Rögle 4-2 i öppet mål med 18 sekunder kvar
Jonas: Samma känsla här.. Glöm inte att Skellefteå har två riktiga holmgångar mot Hammarby i kroppen. Det kan också fälla avgörandet, med tanke på att Rögle är väldigt starka även fysiskt i år.
...inför dagens match! Skellefteå har rätt hyggligt stor press på sig att vinna. Vinner Rögle och Bajen idag, har man 6 poäng upp och bara 5 matcher kvar. Rögle å andra sidan har visat upp imponerande "bortaspel" (Bofors undantaget) som vi inte trodde laget var kapabelt till. Tror det finns bra chanser till poäng (plural) idag.
Hoppas att det ar manga som soker sig till onlinechatten idag...forra gangen var vi ett bra gang. Det ar viktigt att halla igang. Sjalv ar jag med fran Balkan's sodra delar. GO RBK
Mygel: aja vad har jag nu sagt? Iaf så har vi kvar skellefteå o Björklöven på bortaplan, det är väl dom som ligger högst i publikligan på hemmaplan! Så även om vi inte drar mycket publik på bortaplan så lär vi nog klättra några placeringar efter de två matcherna.
Varför tar du inte och tittar på statistiksidorna på swehockey.se, så slipper du sitta här och vänta på svar.