1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27614 inlägg · 5187 ämnen
« · 84170 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Officiella problem
Marcus: Ja du du har satt fingret på ett problem som inte jag är man att svara på. Vi får hoppas att nu när problemet har kommit upp i dager så kanske officiella sidan lyssnar på sina fans som vill ha ett forum att ventilera sina tankar i. Kanske besparingarna som Rögle tvingats till efter några år med plånboken vidöppen har gjort att man inte har någon som kan fixa sidan under semestertider. Vi kan bara se tiden an och hoppas på förändringar till det bättre. MVH Belix

Belix: Rögle är smått unika som har websidan nere under sommaren. Hur kommer det sig? Webben är ju som gjort för kontinuitet. Det händer ju mkt. viktiga saker på sommaren dessutom. Det är enkel supportervård att ha sidan och en gästbok igång.

Marcus: Låter som en kanske fungerande lösning. Men har varken fått någon förfrågan eller ens funderat på den lösningen. Som jag ser problemet är att då skulle gästboken ligga nere under hela sommaruppehållet då ingen tycks ha tid att läsa igenom inläggen varje dag och vi fans har åsikter och ideer även under dom varma månaderna. Men vem vet det kanske löser sig med dom ganska små problemen som finns. Fansen hittar ju hit och nivån är rimlig så varför klaga.

Belix: Att ha koll på debatten, det vill alla seriösa klubbar. Vilken nivå som tolereras brukar dock skilja klubbarna åt. Timrå har t.ex. haft som enda krav att dom har en kille med som är moderator. Den personen behöver kunna gå in och ta bort sådant som övriga moderatorer "missat". Som den sista länken alltså. Det har fungerat mkt. bra under alla år.

Officiella problem
Att inte officiella sidan vill ha en länk hit beror troligen på att dom vill stänga en gästbok som dom ej har kontroll på Jag har tagit över ansvaret på gästboken efter RFN som tyvärr laggt ner sin verksamhet. Om den ska läggas ner eller stängas beror på mig, om jag inte kan hålla nivån på en rimlig nivå eller att jag tröttnar på ansvaret. Ha en bra dag Belix

Sv: Hur hittar ni hit?
Marcus: Egentligen så är det inte så himla konstigt. HS Rögle gästbok är det ställe där de flesta seriösa Rögle-fantaster är. Det är den livligaste Rögle GB:n på nätet. Då är det väl inte för mycket begärt att officiella hemsidan lägger in en länk ifrån sin sida till denna GB? Men en eller flera personer tycker annorlunda visst och därför finns det ingen länk där.

Har fått höra lite mer nu. Det är inte så farligt som vi trodde. Många frågar tydligen RBK om dom inte kan länka in gästboken från hemsidan. Folk tror att gästboken har varit i klubbens ägo nämligen. Men eftersom dom inte sköter den så blir det lite konstigt. Ni förstår!

Patrik mfl.: Då var det alltså som jag trodde att det var. Dvs. såsom RFN förklarat för mig tidigare. Rögles hemsida har inget med gästboken att göra förutom att det diskuteras om just Rögle. Det betyder att gästboken kommer att finnas även i fortsättningen. Jag har fått lite insikt om detta (och annat) sedan tidigare och tycker att det hela är rätt anmärkningsvärt. Men jag kan lätt dra paraleller (hur stavas det?) till Timrå IK i just gästboksfrågan och kontakten med fansen.

Jag fick nämligen att brev om att gästboken skulle stängas för att det inte fanns resurser att hålla den uppe under sommaren. Blev rätt konfunderad eftersom jag aldrig tidigare haft kontakt med dessa RBK-människor.RBK-boken verkar fungera rätt bra dessutom. Det finns moderatorer och intresse, dvs. allt som behövs enligt HS grundvalar för att diskutera ett visst ämne. I detta fall RBK.

Patrik: Jag hoppas att du ändrar dig Patrik. Men jag förstår dig helt klart. Rögle verkar ha väldigt svårt med oss "vanliga" supportrar och förstå vad vi känner för klubben. Jag vet ingen annan klubb som har visar så stor ignorans för sina trognaste följeslagare. Jag har kunnat köpa att det har varit svårt att lägga resurser på en tätare supporter kontakt under tiden som klubben har haft ont om pengar, men nu är det väl ändå dags att man ägnar lite uppmärksamhet åt de människor som i alla väder har stöttat föreningen även när den var på ruinens brant. Folk som har svansat land o rike runt för att ge sitt stöd till laget. Jag hade hoppats på att klubben skulle ge oss lite snygga souvenirer att köpa, hjälpa till med bortaresor, utöka supporter träffarna etc etc. Men icke!! Istället, om det du säger är sant Patrik, så verkar det som om föreningen vill tysta ner allt som visar på hur dålig supporterkontakt föreningen har. RFN:s sida mot den officiella är ett typ exempel som visar på detta. All information och dylikt från en klubb på så hög nivå som Rögle, skall inte komma ifrån en privat hemsida, det skall väl för ******** komma ifrån föreningens egna hemsida.
Patrik säg inte upp ditt medlemskap, följ istället med till årsmötet när det hålls. Jag uppmanar alla att dra dit för nu krävs det att vi supportrar visar oss och gör det klart för föreningen att utan oss så finns det inget Rögle. Det är dags att röra om lite i grytan!!!!

Marcus: Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Försöker nu Rögles officiella stänga den här gästboken, trots att de aldrig skött den över huvud taget???
Den har allt sedan den startade upp (samtidigt som HS blev till) skötts av RFN, och när den kunde omstarta så berodde det på att Belix la en länk från sin "foto"-supportersida. De gamla moderatorerna från RFN-tiden kvarstod också + två nya, för att hjälpa till.
Beskedet hade nämligen varit att officiella kunde tänka sig att ta över gästboken först i augusti, och omedelbart när gästboken kom igång igen så tog man bort länken!

Visserligen ville Rögle att RFN skulle läggas ner och gå upp i officiella redan för ett år sedan, men att man på det här sättet nu även vill stänga detta inofficiella forum, bevisar bara det öppna förakt som man visar sina trogna fans. Jag kan köpa att man under den gångna säsongen sett RFN som konkurrenter, och därför under ledning av en viss person "smällt igen dörren" för den utsträckta handen till samarbete, som fanns där ända tills dess vi lade ner hemsidan. Men dessa öststatsfasoner är bara too much.

Jag kommer för egen del att i morgon posta mitt utträde som medlem i Rögle BK, och kommer inte att besöka Ängelholms ishall fler gånger i framtiden.
Adjö Rögle!

Marcus: GB:n är inte länkad till officiella hemsidan alls. Vi är några stycken som hjälps åt att moderera. GB:n är, så vitt jag förstår, helt kopplad till Belix hemsida.

Hej alla! Sysadmin för HS här. Det ligger till såhär: Rögle BK stänger ner sin hemsida för säsongen. Men de vill inte att denna gästbok ska ha någon som helst koppling till deras webtjänst/förening. Vet ni om HS funnits, den sista tiden, på Rögles hemsida eller om det numera är inlänkat via en supportersida? Sedan RFN dog så har det varit lite lösa boliner. Jag vet alltså inte ritkigt hur det ligger till förutom att Belix är ansvarig för modereringen. Självklart vill vi ha igång GB'n under sommaren. Men om denna GB är kopplad till Rögles webtjänst så måste den stängas ner. Om så inte är fallet så rockar vi vidare.

Sv: Önskelista
Jonas: Hehe, ja just det. Mitt fel :)
Hade kanske varit en liten större sensation isåfall...

Nordquist, Jonas, Leksand, ingen annan....

Patrik: I dagens HIF-Blad (HD)

Mygel: Är Lunkan klar för Rögle??? Var har det stått?

Önskelista
Attans, ingen av de backar som jag hade på min egna "önskelista" kommer att komma :(
Ingen Johansson
Ingen Rahm
Ingen Österby

Får hoppas att de har hittat några backar som är riktigt bra defensivt, vilket är det vi har saknat bredvid de mer offensiva backarna som t.ex. Byström o Stöppe.

Kan en av backarna vara Casparsson? Nu när T. Johansson har skrivit på för poplaget i ES så bör väl inte han bereddas någon plats eller?

Härligt att en sådan ung talang, som Lundqvist, väljer Rögle. Jag håller med Karmhag i HD när han tycker att Rögle satsar lugnt och klokt. Bara se hur satsning hittills har lett till: vi har nu antagligen den bästa ekonomin i allsvenskan. Detta tack vare att man inte har idiotvärvat in stjärnor inför varje säsong, utan fyllt på med mer eller mindre namnkunnigt folk.
Vår tid kommer, det är bara att vänta o se..........

...
Dagens understatement:

"Svensk hockey klarar sig nog
bra utan mig"

Rickard Fagerlund

Åfan, hockeyn hade klarat sig väldigt bra utan honom redan för 5 år sedan :)

Sv: Souvenirer
Så här ligger det till Junior:

Rögle har i dagsläget bara en målvakt, wolle har ej skrivit på nåt än. Därmed behöver man en målvakt.

Tycker Rögle har hanterat wolles kontrakt lite konstigt, antligen vill man behålla han eller inte. Tycker det är konstigt att de håller på att dalta med en massa olika kontraktsförslag hela tiden!

Nordqvist klar enligt NST/HD. Gott.

Rögle har ändrats sig vad gäller Wolle´s kontrakt. Så jävla härligt.

Men jag fattar inte varför Rögle ska köpa en målvakt till. Någon som vet varför?

Gasolin:
Instämmer!
Ta bara de s.k. matchtröjorna. Det ynka fåtal matchtröjor man ser i hallen är antingen a) hemmasydda, eller b) så gamla att de var ute redan när Fantomen var liten.
För att inte tala om övrigt utbud. Det känns rätt ynkligt i förhållande till så många andra lags.
Hoppas, hoppas att man tar tag i den biten. Får jag se en enda pryl med flugmos (Griffinloggan) på nästa säsong får jag panik ;-)

Sv: Jacke!!
Detta kan man läsa om Nordqvist i Leksand´s gästbok

"Hoppas Nordan får vara kvar, jag tror det är hans säsong den som kommer... Grabben har ju grym teknik! "

"Nordan måste bli kvar!
ge honom lite mer istid än han fick den gågna säsongen så ska du se att han tar vara på sin enorma talang och blommar ut ordentligt"

"Släpp inte iväg Nordqvist till Rögle, det vore skamligt... "

Hoppas hoppas. Han låter ju trevlig..

Jacke!!
Nu börjar det ju likna nåt!!

Tack för att du stannar!!

Hoppas att de hittar ett par riktigt vassa nyförvärv nu också bara..!!

Längtar till augusti!!

Sv: Maktkamp!
Lite tradigt att det inte blev någon tjeckisk lirare. Hade varit kul om de hade hittat en ny Srsen. Fast då skall det vara en forward ju och ingen bak :)

Nielsen
Jaha, då dödades hoppet om att Jensa skulle vilja flytta hem och då kanske till Rögle. Han skrev ett nytt 3 års kontrakt med Leksand idag :(

Ebbe:
Någon tjeckisk bak har det aldrig varit tal om. För min del kan de behålla sina aschlen därnere (sorry, men den felskrivningen var bara för kul ;-)

Däremot var det snack om en tjeckisk back i NST häromdagen. På officiella står det sedan i går, att han inte längre är aktuell.

Ebbe: Hmm. Votruba snackade med en tjeckisk back.

På den officiella hemsidan står där att det inte blir något med den backen..

Junior:

vad har du hört det pm den tjeckiska baken??

har jag missat nåt kanske?

Mm om det är någon´s tröja som ska upp i taket så är det verkligen Nordstrand´s kavaj som ska upp.

Vilket "skitjobb" han har gjort. Fixat bort 10miljoner. Helt sanslöst bra.

Hoppas det går bra för Rögle nästa år så blir det ett bra kling i kassan..

Synd att det inte blev något med den tjeckiska backen. Vore roligt med något "artist" namn :o)

PATRIK>>>För er som inte har NST/HD så stod där att Jonas Nordqvist är aktuell för Rögle. Han var här nere igår och fick med sig ett kontrakt hem. Bara att signa tycker jag.

Statistik om Nordqvist.

Grundserien 32 matcher 7mål och 4assist
SuperAllsvenskan 5matcher 1mål 2assist
Kvalserien 3 matcher 1assist.

Mer fakta för er som är intresserade.

Född 1982. 1.89 lång. 91kg
JVM Brons(1999),JVM Silver(2000)

Draftad av Chicago 2000.

Så där har ni lite fakta

Maktkamp!
Märkar som att Rögle har inlett en liten maktkamp mot ÄFF

För inte kan det väll va en slump att Rögle betalar tillbaka en miljon kr till kommunen dan efter att ÄFF bett om mer pengar till omklädnigsrum med mera.

Bra gjort Rögle!

Hoppas att nu Rögle kan förbättra en del andra saker med.

Souvenirer
På 2 hemmamatcher har Bois sålt souvenirer för nästan 100 000 kr. Det har inte Rögle BK gjort på 10 år!!!!! Det är bara en tidsfråga innan ÄFF har gått om Rögle som stans hetaste lag. Fotbollen blir hetare op hetare medan hockeyn tappar, undantag HV,FBK o LHC. Vad har Rögle gjort mot sin trogna publik dom senaste 5 åren? Kasta en puck mot mitten samt lägga en puck i tekningscirklen. WOW fan vad häftigt. snacka inte om matchtröjorna man kan köpa, påminner om dom man hade när man spela landhockey för 20-25 år sen!!!!!! Vakna Rögle BK innan det är för sent. Men varför ska dom lyssna på sina trogna supportrar när dom inte gjort det innan.

Sv: Roger Hansson
Nike89:
Märkligt att en Sundsvallsupporter kan blanda sig i Hanssons vara eller ikke vara i Rögletröjan.
Både Hansson och Hultgren har kontrakt nästa säsong, så det är inte mycket att spekulera i.

Sv: Rögle helt skuldfritt!
Patrik:
Nja, någonting i stil med att man får "mer pengar över att röra sig med framöver", var väl det enda. Men det ger sig väl självt vad det lider.
För övrigt var Leksandcentern Jonas Nordquist på besök i Ängelholm igår och fick ett kontraktsförslag med sig hem (stod också i NST). Fick mindre och mindre istid i takt med att Leksand köpte på sig nya spelare och vill flytta på sig. Var hyggligt intresserad stod det. Nackdelen är att det blir så förbannat långt hem till Leksand för honom (har bott där i hela sitt liv + är inte så gammal) men jag är övertygad att han kommer att bli väl omhändertagen om han skriver på :-)
I övrigt vet jag inte mycket om honom.

Roger Hansson
Jag är tveksam till om Roger Hansson ska vara kvar i Rögle.Vad tycker ni?Herman Hultgren verkar ha svårt att hitta nån klubb som han trivs och får spela i.

Sv: Rögle helt skuldfritt!
Det låter väldigt bra att klubben är på grön kvist igen.
Stod det något mer om vad detta betyder för klubbens satsning inför framtiden? (kunde inte komma in på HD på nätet)

Rögle helt skuldfritt!
Äntligen!
Sista millen överlämnad till kommunen igår.
TACK Nordstrand&Co för saneringen och stålbadet de senaste fem åren. Detta torde innebära att Rögle kan bli en attraktiv och rejält satsande förening igen.

Sv: Wolles kontrakt
Mygel:
Det var lite ironi det där om Jesse.
Angående Wolle så hade det väl varit mest fair mot honom själv, att säga rakt ut at man inte var intresserade? Såvida det nu inte blir en kovändning och klausulen tas bort, är han ju förlorad. Om det är bra eller dåligt för laget vet jag inte. Det beror väl på om och vem man lyckas få tag på?

I dagsläget har vi tre hela femmor, förutsatt att Stoffe stannar. Då saknas ju bara en förstafemma! För det är väl meningen att laget ska förstärkas?

Gott att Karmhag skrev ett två-års. Troligen med förbehåll att det kan brytas om en ES-klubb hör av sig, men det kan vi ju skita i för tillfället.

Sv: Ytterligare en spelare
Bra att Karma stannade. Han börjar rota sig ordentligt i klubben nu. Men han behöver nog lyfta sig ett snäpp eller två för att komma upp i sina två gamla polares standard; Halvardsson o Rahm.

OE: Kan du inte skapa en länk från officiella till denna gästbok? Hade varit lättare för folk att hitta hit då.

Ytterligare en spelare
Så har då ytterligare en spelare skrivit på! Härligt!

Jonas: Jag skulle inte tro att Jesse har fått ett liknande kontrakt. Att Wolle får ett sådant kontrakts erbjudande hänger väl helt klart ihop med att han har varit långtidsskadad två gånger nu och man har inte råd med en långtidsskada på honom igen. Det kan vara rätt kostsamt att ha tre målvakter när en är skadad mestadels av säsongen. Sen kan ju vem som helst åka på en långtidsskada, det är ju självklart, men Wolle har av erfarenhet en större tendens till det, tyvärr :(

Svenne:
Nähä, jag ser att det inte fick plats i HD pga all håjeff-rapportering. I "editionen" som heter NST var där i alla fall en artikel.
Kort å gott står det att Wolle erbjudits kontrakt, men kontraktet kan brytas av Rögle om han blir skadad och är borta mer än en månad.
Man menar att med en sådan klausul är det upp till Wolles självförtroende, att han känner sig stark och tror att han kan nå full kapacitet.
Bakgrunden är att Rögle haft problem med målvaktsskador de senaste säsongerna och inte har råd med en målvakt som går och skadar sig.

Vad det står i Jesses kontrakt vill jag inte tänka på, men för hans egen skull är det nog bäst att han inte går och bryter ett ben när han ska hjälpa en gammal dam över gatan.

Vad Wolle tycker om förslaget kan man själv företsälla sig, även om det inte står något mer än att han är inte är glad. Man jämför också med Buddha, som man tyckte hade svårt att komma tillbaka efter ett uppehåll. Förvisso 2,5 år, jämfört med Wolles 5 månader men det verkar vara av underordnad betydelse?

Ett "modifierat slutbud" ska lämnas till Wolle inom kort. Accepteras inte det blir det att söka sig till en ny klubb.
M.a.o. Tack för allt och lycka till med din nya klubbadress Magnus!

Jonas:
Letar i dagens HD efter något om kontraktet. Vad står det i det, eller var kan man läsa om det ?
Att leta på officiella sidan är väl knappast lönt... :-(

Jonas: MM det kontrakt´s erbjudandet Wolle fick är ju sjukt.

Wolles kontrakt
Trodde slaveriet var avskaffat i denna delen av världen för länge sedan?
Rögle vill inte ha skadeproblem på målvaktsidan nästa säsong! Då får man väl anställa Clark Kent och Bruce Wayne att vakta buren.

Sv: Jensen, Casparsson o Gästrin
Enligt Linköpings hemsida ska Gästrin spela för dom nästa säsong . Det har varit klart ganska länge nu. Det var klart redan innan han stod omtalad i HD. Tror jag i alla fall;)

Jensen, Casparsson o Gästrin
Jensen(MV), Casparsson och Gästrin...
Tre spelare, alla vars kontrakt går ut från Linköping den 30 april.
Måtte rögle få upp ögonen för dessa spelare,
Rögle har sagt att de vill ett nyförvärv med Rögleförflutet...OK att röglepubliken kanske inte gillar Casparsson så värst mycket, men jag tro att han skulle kunna vara mycket bra på backplates
Om det nu stämmer at´t Wolle inte vill ha sitt kontrakt, så är väl Jensen en tänkbar ersättare...
Gästrin vet jag inte så mycket om men han har ju fått rätts å goda lovord..

Lite info om dessa spelare(från LHC:s hemsida

Fredrik Jensen
"Gör sin femte säsong i LHC…Studerar Ekonomi på universitetet…Stod fjorton tävlingsmatcher ifjol….Landade på 1,64 insläppta mål i snitt per match….Och en räddningsprocent på 91,8…..Smålänning från Åseda….Vaktade målet när LHC vann sin första elitseriematch för två år sedan mot MoDo borta (3-2)…"

Magnus Gästrin
"Född och uppvuxen i Örnsköldsvik där han även gått på hockeygymnasiet…..Gjorde A-lagsdebut i Boden 99/00…..Har spelat två säsonger i Boden i Allsvenskan och producerat 30 poäng båda säsongerna…..Tung, tuff centertyp med ett gott passningsöga…..Har spelat 25 J- och P-landskamper…."

Peter Casparsson
"Back med bra fart under skridskorna….Gjorde 11 mål i elitserien i förrfjol……Född i Hedemora men kom till LHC från Rögle 1998….Har gjort 155 matcher i LHC-tröjan och 20 mål……."

mina tankar...

Sv: Wallenberg
Hälge: Jepp, jag hoppas på detsamma. Om ni kunde få honom att kruta in sisådär 10 mål mot äckliga Malmö så hade det varit kanon :)

Mygel: Ja, jag såg det. Hoppas att han gör bättre ifrån sig hos oss,då..!

Hälge: Jag har skirivit mina intryck av Wallenberg på er GB. Kanske jag är lite färgade eftersom den säsongen var en av de värsta jag upplevt med Rögle, vilket innebar att det mesta kändes som skit då :)

« · 84170 · »