1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27608 inlägg · 5187 ämnen
« · 104317 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Norrlandslagen
Varför inte möta lag från norr i träningsmatcher?
Jag menar.. Vad ger matcher som mot Tingsryd och Växjö?

Bara en fundering..

Sv: Hardy "stänga elitserien" Ni
Stigsson: Jo, det är visst så att svensk hockey försöker hålla sig i världstopp, men då behövs det verkligen levande klubbar på alla nivåer, som skakar fram de lovande talangerna. Hur skall man då göra för att ge dessa klubbar så bra förutsättningar som möjligt?
Jo, självklart hänger mycket på publik- och sponsorintäkter. Därför MÅSTE man ha kvar spänningsmomentet - även för lag som ligger under elitserien. Annars hamnar man i en situation där enbart de tolv stora förfogar över alla pengarna, varför svensk hockey ännu mer utarmas.

Det nuvarande systemet med utbildningsbidrag är väl bra tänkt, men kan också bli negativt för halvbra spelare, som ingen vill köpa.
Jag tror att det finns två möjligheter:
1. Att försöka göra det populärt bland barn/ungdomar att träna hockey. Då krävs det en blandning av bra ungdomstränare, hyfasade representationslag (oavsett nivå) som ungdomarna kan se som sina idoler OCH som har möjligheten att någon gång ta klivet upp i seriepyramiden, bra träningsmöjligheter (när byggs träningshallen?) och en tuff marknadsföring på bred front (jmfr. "poplagens" framgång i att skaka fram pengar på nolltid)

2. En utökning av antalet lag i högsta serien, som Stigsson också nämner. Balans i ekonomin är fortfarande ett krav - tyvärr finns det fortfarande för många klubbar som har många lik i lasten sedan 90-talets ekonomiska hysteri.

Patrik: Skillnade mellan fotbollen och hockeyn är väl att fotbollen vet att dom är en C-liga redan från start medans hockeyn försöker behålla sin nivå som en A-liga. Inom fotbollen måste ju dom bästa ligorna (Italien, Spanien, England) kämpa på samma sätt som svensk hockey vilket som bekant leder till att lagen överköper sig och går i konkurs.

En stängd liga är öken och kommer aldrig att accepteras. Gör då istället som dom stora fotbollsligorna, utöka till 14, 16 eller 18 lag då riskerar aldrig "storklubbarna" att ramla ur utan det sköts av dom små "inte lika viktiga" klubbarna.

Patrik: om nu inte och tro att jag gillar att nämna laget från "staden med bron" med positive ordalag.... tyckte bara att det passade in som exempel.

Precis som du skriver så behövs möjligheten för upp eller nedflyttning för utvecklingen av sporten.
Lite nytt blod/lag är aldrig fel även om diskussionen dök upp endast därför att man har farhågor om att Tre Kronor inte kommer kunna/har kunnat hävda sig på senare tid utan förstärkningar från NHL.
Att man inte ser några problem inom fotbollen ligger nog också i att sporten i säg är i ropet med ett "framgångsrikt" landslag.

Frasse99: Om det nu är dumt att prata foboll (bara som jämförelse alltså) i detta forum, så är det ett helgerån att nämna räliga malmö i positiva termer *brrr*

För övrigt tycker jag att jämförelsen då det gäller just upp- och nerflyttning är relevant! Jag förstår inte varför det ska vara så svårt för hockeyns elitlag att riskera ramla ur, när INGEN ifrågasätter detta inom fotbollen.

Patrik:
Tycker inte om att prata fortboll på detta forum men låt gå för denna gång.
Skillnaden ligger i att Hardy Nilsson anser sig inte ha möjligheten att ta ut ett slagkraftigt landslag pga av att det inte kommer fram några nya talanger utan flyktade spelare ersätts med utlänningar.
Tommy Söderberg däremot kan alltid ta ut ett slagkraftigt lag då han har tillgång till samtliga proffs.

Men en stängd liga löser inga problem och dessutom så förgyller många av utlänningarna både ES och Allsvenskan i hockey.
Vad skulle t.e.x MIF Redhawks vara utan Juha Rihiiärvi ?

Fransson: Ähh, dom där hockeypamparna är ena riktiga gnällkärringar. Titta på fotbollen - där gnälls det inte om att stänga allsvenskan, minska antalet utlänningar etc.
Svensk hockey är en nationalsport, med betoning på SPORT. I samma stund som man klipper av nerven i att kunna trilla ur om man spelar dåligt, så dödas sportmomentet. Då handlar det enbart om pengar och ett slags uppvisningsjippo.
Enda anledningen till att man vill stänga är för att kunna "ta det lugnt". Det är ynkligt att man skall vara så rädd för att få in nytt fräscht blod i elitserien (när nya lag eventuellt på rent spelmässiga grunder lyckas ta sig upp).
Finns det någon som gnäller för att Öster är på väg upp i allsvenskan, och att detta kommer att ske på bekostnad av ett av de nuvarande allsvenska lagen?
Vari ligger skillnaden?

Hardy "stänga elitserien" Ni
Nu får han väl ge sig..

Hardy Nilsson vill stänga Elitserien, men inte hindra allsvenska lag från att kunna gå upp, det handlar i sådana fall om en utökning av Elitsertien på ett eller två lag...

Tänk om det blir så här. och så går t. ex skellefteå och Löven upp i mår och sedan stänger man Elitserien.... Vad är det för lönt att Rögle BK existerar?
Deras ambition har ju varit att gå upp i Elitserien ända sen elitseriesäsongen 95/96, vilka spelare vill komma till Rögle, vilken Röglesupporter vill komma och titta på Rögle när de inte kan gå någonstans?
Seriesystemen, vem orkar bry sig om dem om de stänger Elitserien?

Nä, stänger de Elitserien...dödar de svensk hockey!!!

MVH// Orolig hockeyälskare

Matchtröja
Är det många som har förhandsbeställt dom nya matchtröjorna?

Historiken
Alla som varit inne på roglebk.nu, gå in på historiken och läs det, det är uppdaterat...

DET ÄR SÅ MAN FÅR GÅSHUD!!!

Mindre än en månad kvar till premiären...mums

Sv: V Ä L K O M N A
Ceres: För att underlätta finns Ungdomssektionen numera i den gråa menyraden.

Ceres: Kolla nere till höger på sidan under övriga sektioner.

OE, tackar för ett mycket fint arbete med den nya sidan.
Men, vart tog ungdomsavdelningen vägen ? eller så har jag blivigt blind på bägge ögonen....
MVH
Ceres

Rögle/superallsvenskan.
Utan att sticka fram hakan, så är frågan vilka lag följer
med RBK till super-allsvenskan.
Undrar vad ni andra tycker. Har jag inte rätt i mitt påstående.

Hälsningar
Jan-Åke

Ny design.
Håller med om att den nya designen är mycket tjusig.

Hälsningar
Jan-Åke

det närmar sig
Hallo alla, nu är det snart dags igen äntligen. Årets lag ser ju väldigt intressant ut. Tror att många spelare kommer attt höja sin nivå ett snäpp från förra säsongen. Det lilla jag har sett av försäsongen ser mycket bättre ut än på länge, mer linjer i spelet o bättre posirioner på banan bl a. Men för att det ska gå från bra till riktigt bra behövs en forward till, en riktigt bra sådan dessutom, dels för att spetsa till anfallet, men också för att bredda truppen när skadorna kommer.....är det någon som händelsevis har hört nåt nytt i frågan?? *smile*

OE:
Du är ursäktad betr smågodis inför match, jag förstår nu att du lagt ner mycket tid på nätmagasinet. Mycket bra jobbat, tack!!!
mvh

OE: snygg sida! =))

Får lov att instämma. Jäkligt bra och snygg sida. Snyggt jobbat. Man blir mer stolt att var RBK:are nu än innan.

OE: Snygg sida.

Ursäkta språket, men fy fan vilken snygg hemsida....
Starkt jobbat OE, skönt att ha en "egen" hemsida, i stället för swehockey.se/rogle
Härligt att det händer saker inom Rögle BK..
Jag tror att vi kan se fram emot en riktigt rolig säsong, med ES som slutmål!!!!!!!!!!

Lej: blir det något ståhej, nu med tanke på att Rögle BK fyller 70 år i år?

+ Häng upp Roger Elvenes tröja i taket, han é kung

OE:Hej

Jag vill gratulera dig (och ev medhjälpare) till en fin hemsida som håller elitklass.För övrigt kan jag bara säga att stämningen genom hela föreningen andas verkligen optimism och jag ser fram emot säsongen som kommer.
Lars Jersmyr

Det var en verklig ansiktslyftning på officiella!
Bra jobbat!

Hittade problemet med inloggningen. Det är säkert fler som har samma syptom. Man måste ändra "sekretessvärdet" i sina inställningar till att "acceptera alla cookies". (adderat i HS->Vanliga frågor)

Är det någon fler än jag som inte kommer in
på HS via Rögles hemsida. Jag använder
senaste Internet Explorer. Det är något
problem med cookies antar jag. Det går upp
jag tar upp HS i ett eget fönster men inte då
man kör inom RBK's ramar.

OE: Jäkligt bra jobbat. Det är den snyggaste hockey sida jag skådat på mycket lång tid. Fan va glad man blir.

OE: Mycket trevlig hemsida

OE: Vill vara den första att gratulera dig till ett fint arbete.
Nu har vi en modern hemsida som håller hög klass.
Tack för det

V Ä L K O M N A
Nätmagasinet har nu ersatt hemsidan!

Adressen är numera enkel: www.roglebk.nu och servern ska hålla en högre kvalité än swehockey!!

Hoppas allt är till belåtenhet med designen!

Sv: "hinke"
Om någon timme är det dags! ÄNTLIGEN...

"hinke"
Inte för att det händer så fasligt mycket för tillfället, men i avsaknad av spontana hockeyartiklar i blaskan skulle det sitta fint med en liten halvtidsrapport från vår populäre lagledare, på hemsidan.

Sv: Bissett
Patrik: ...fast å andra sidan igen så skulle det inte skada att höra efter. Skulle vara en fin fin förstärkning. Vore nästan lite tjänstefel att inte höra efter åtminstonde :o)

Sv: Bissett
... fast å andra sidan är han nog inte billig i drift ;-)

Bissett
Bissett är ledig men han kostar för mycket att gå till en annan elitklubb.
Det är ju billigare för en allsvensk klubb att lösa honom, och Melin lär känna honom rätt väl.
Kanske läge för en komplettering av truppen?

Sv: Souvenirer
NiC: Det är varken eller(!). Det rör sig istället om lasertryck (som Rögle hade de senaste åren. Reklam och logo och allt annat "sprängs" rakt in i tyget.

Hallå! Är det någon som vet om det är sydda tryck eller "pressade" tryck?

Svenne:
Och vem är din body double? Göran Persson, Peter Harrysson eller Sara Wedlund modell '95? *ggg*

Svenne: Vi kan fixa en avgjutning av dej i gips när vi träffas någonstans på halva vägen, typ pizzerian i Trasån, och ta med till templet i Ängelholm

OE:
Jag ska göra som de gör i Hollywood och skicka en body double...hehe.

Jag vet inte hur lång tid det tar innan de anländer till hallen. Men en det dröjer nog mer än en månad. Därför är det tur att vi är ute i relativt god tid.

Kom ihåg att storleksbeställningen bara är preliminär, ni kan prova ut rätt i hallen senare, så det är "No worries" om ni känner er lite osäkra.

Patrik:
Jag har för mig att det står på officiella sidan att det är de gröna tröjorna. Reklamen skulle vara på, men om man vill ha namn och nummer är inte aktuellt vid förhandsbokningen.
Jag håller på att fråga mina celluliter vilken storlek de ska ha. :-)

Patrik: Enligt hemsidan är det den gröna som det gäller.

Sådärja, nu var beställningen postad! Man bör kanske tänka på att ens celluliter inte riktigt fyller ut alla de skydd som spelarna har under tröjan, så jag antar att XXL är för extremt välbyggda kroppar?
En annan sak jag tänkte på är om det blir den vita eller gröna tröjan som är aktuell?
Det fanns inget om att man skulle fylla i om man vill ha tryck i formuläret, men jag antar att man återkommer i den frågan när det blir aktuellt

OE:
Hur lång tid tar det innan man får tröjorna i så fall ? Skickas de med post till oss långväga beställare eller måste de hämtas i ishallen ??
Jag behöver min senast 25/9... då blir det min första match för säsongen. :-)

Mygel: Vet inte riktigt. Men det blir nog i någon vecka tror jag...

OE: Hur länge kan man förbeställa? Dåligt med dollars just nu :(

vault: var lite snabb där nu har länken kommit :)

Från och med nu går det att förhandsbeställa matchtröjor samt göra intresseanmälan för supporterflaggor.

Följ länk på förstasidan. Ser fram emot gröna läktare i vinter!

Ja det ska sitta fint med en go matchtröja. Fan vad snygg man kommer bli;-)

Var på hemsidan gör man sin intresseanmälan? Hittar ingen länk

« · 104317 · »