1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27609 inlägg · 5187 ämnen
« · 124080 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Kenny J.
Följ länken för lite trevlig lördagsläsning om Kenny Jönsson.
Tänk när han återvänder hem igen..

Pelle
Om jag inte har räknat helt fel så ska vi fira vår kung Pelle i matchen mot Västerås hemma?? Han ska då ha gjort 400 seriematcher för Rögle eller??
Om så. Hur ska vi fira detta? Någon som har några planer?
Sen har vi Hansson som närmar sig 200 mål i den grön vita dressen. Även det borde ge lite hyllningar på något sätt.

Sv: Rögle i Halmstad
Och nu är seger "refet" ute!!

så jääävla gott lir! underbart fint spel!!... härligt med seger... vi ses på söndag...

Någon som har någon teori....
..varför Rögle spelar på ett annat sätt på bortaplan??? Jag menar att på hemmaplan så är det ett mycket mer konstruktivt spel med snabba passar mellan lagdelarna medan på bortaplan mest verkar vara att lyfta in i anfallszon och jaga. Man kan ju inte tala om stödet på hemmaplan eller något sådant eftersom Halmstads hall idag mer eller mindre var som hemmaplan på Rögle. Det enda som hördes av Hämmes supportrarna var deras förskräckligt tråkiga och intetsägande trummor (undrar hur man hur man har tänkt när man använder sig av trummor i klacken???).

Kul att se att du kunde ta dig upp till sist Griffy.

Slutligen kan väl sägas att det var väl bra på ett sätt att vissa personer omhändertogs innan matchen började så att vi kunde få en roligare stämning inne i hallen. Kul oxå att vi i klacken kunde köra med "Trevliga Rögle" istället för kanske lite mer negativa sånger :)

Men... det blev ju som väntat, en seger igen.

Helt underbart med seger. Inget superlir men en jäkla kämpar glöd. Det såg inte så jäkla roligt ut för Skugge, han fick en och annan höger i nyllet;-(

Rögle vann rättvist med 6-3. Man var egentligen klassen bättre hela tiden. Synd bara att man slappnar av de sista fem minuterna. Det kunde straffat sig. Powerplay-spelet måste vässas.
Annars var det en härlig stämning från Rögle-klacken. Synd bara att ett femtontal Röglefans skämmer ut sig på stan timmarna innan........

Tack Rögle!
Fyfan vilken härlig fredagkväll, Grattis JOJ till 10-poängaren....

Sv: Bilderna från Halmstad-Rögle
Gott rögle!! =)

Bilderna från Halmstad-Rögle
Nu är bilderna uppe från kvällens drabbning.

Hyfsatt på plan...bättre på läktaren
Rögle kämpade verkligen till sig segern....Halmstad har inget eget spel....Vem vann slaget på läktaren??? Fattiga Halmstad...Kul med drag kört hårt fram över.

Det var riktigt bra stämning i Halmstad, gott om Rögle folk. Det mesta man hörde av Halmstad var trummor och disco music.

Rögle spelarna kom ut på isen efter matchen med...=).., + att Roger Melin vinkade glatt till klacken..

UNDERBART!!!

Segersviten är 3-0 gott folk!

Där rök det tipset. Men vad gör det när man krossar Hammers, det bjuder jag med glädje på. Grattis Rögle!

DET ORDNADE SIG TILLSLUT JUH 6-3 TILL RÖGLE TVÅ MÅL I LPPEN BUR

Ännu, bättre....3-6 !!!!!!!!!!!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ALLAS VÅRAN TORGNY LÖVGREN
5-3 TILL RÖÖÖÖÖGLLLEEEEEE

nu rök deras målvakt med ja

RBK-Micke:
Åhhh va jobbigt Karma utvisad 58.02

Nu ser det helt plötsligt inte så bra ut längre. Men ännu ligger det inom mitt tips, 3-5.

Grattis Stoffe!
Till säsongens första mål även om du fick Jackes i premiären

Härligt Stoffe, 1-4!

rögle forever:
Schyst
Jag har snart 32 timmars helgarbete framför mig :-(
Så du man ta en öl för mig oxå

Enligt rapport från hallen verkar det stabilt. Dom dominerar stundtals och även klacken tydligen.

PP-målet var tydligen en engångsförseelse, men man har ju haft fel förr.

Joinzzon: jag firar gärna för er med

Svenne:
Det var ju bra gjort av Skugge att ta med sig en av deras bästa backar ;-)

Och så matchstraff på Skugge, Gott att de yngre tar för sig och inte tar nån skit..
Men är det inte Pelles jobb att få matchstraff ? :-))

rögle forever:
Tänk på oss som ska jobba i natt ...

grabbar kvällens tredje öl e öppnad SKÅL för en GRÖN-VIIT SEGER

Ett tag trodde jag att förloppet från Tranåsmatchen skulle upprepa sig - hoppas det inte blir så. Det är onödigt spännande.

RBK-Micke:
Togge - Mossa - Nordqvist verkar ha lekstuga i kväll :-)

japp där satt den med o vem var det inte om min favorit torgny lövgren

Oj - det var svettigt ett tag.

Joinzzon:
Svenne:
Ja o jag som aldrig brukar tippa på Hansson, men det gjorde jag idag ... undrar varför

Härligt att dom lyckades i PP för en gångs skull.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FINNS BARA EN TORGNEY LÖVGREN EN TORGNY LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVGREN 2-0 TILL VÅRT RBK 2-0.....

Rögle i Halmstad
Jaaaaaaaaaaaa.. Härligt Månsson !!! Den killen är fenomenal på att göra första målet...
Varför tippade jag inte honom ??

Välkomna
Hej på er!

Hoppas på en bra och rolig match ikväll. Hoppas också att domaren är bra, det verkar inte alltid vara fallet i allsvensk hockey. :)

Välkomna!

Sv: Strejk
Alltid där: Då åker vi :)

Något helt annat..
Även om jag inte är nåt fan av Timrå så tycker jag det är kul att se att man kan klara sig i ES även utan att vara en storklubb med astronomiska spelarkostnader. Lagspel vinner över stjärnor (vilket Malmö börjar fatta nu efter nästan 15 år :)

VI SKA PÅ HOCKEY I HALMSTAD

snart är det dags att åka

VI SKA PÅ HOCKEY I HALMSTAD

Eliasson: INGEN STREJK.

enligt Radiosporten gäller följande:

Domarstrejken avblåst

Det blir ingen domarstrejk i den allsvenska hockeyn fredagskvällen.

Bara några timmar kvar till nedsläpp kom Svenska ishockeyförbundet och den allsvenska hockeydomarföreningen överens om ett tvåårigt avtal.

Eliasson: Titta längre ner.

Strejk
Tjena RBK-fans
Ni vet att kvällens matcher kanske inte blir av! Det hänger just nu på om domarna tar förbundets bud på ny matchersättning.
Jag kan inte fatta att en domare (1100:-) i allsvenskan har mindre betalt en en linjedomare (1400:-) i elitserien.

3 Timmar 13 Minuter
SNART...

Sv: Välkommna till Halmstad
OM några timmar rullar bilen uppåt i landet!!!!

Fy fan va gott de ska bli!!!!

Disco i Halmstad, vi ska på disco i halmstad.....

Sv: Inför matchen
Griffy: Jag hoppas att Rögle vinner med 6-2 ikväll i Halmstad och mål gör Jonas Nordquist 3, Mangus Eriksson 1, Mattias Månsson 1, och Björn Lindén 1 mål lycka till Rögle ikväll????

Fortfarande ingen som åker från Helsinborg till Halmstad idag???
Meddela mig isåfall.
070-7720338

Mygel: Jag hoppas att det är många Rögle Supporters ikväll i Halmstad och att dom ska ha trevligt kväll och håller på Rögle så klart för en seger mot Halmstad Hammers.

« · 124080 · »