Om jag inte har räknat helt fel så ska vi fira vår kung Pelle i matchen mot Västerås hemma?? Han ska då ha gjort 400 seriematcher för Rögle eller?? Om så. Hur ska vi fira detta? Någon som har några planer? Sen har vi Hansson som närmar sig 200 mål i den grön vita dressen. Även det borde ge lite hyllningar på något sätt.
..varför Rögle spelar på ett annat sätt på bortaplan??? Jag menar att på hemmaplan så är det ett mycket mer konstruktivt spel med snabba passar mellan lagdelarna medan på bortaplan mest verkar vara att lyfta in i anfallszon och jaga. Man kan ju inte tala om stödet på hemmaplan eller något sådant eftersom Halmstads hall idag mer eller mindre var som hemmaplan på Rögle. Det enda som hördes av Hämmes supportrarna var deras förskräckligt tråkiga och intetsägande trummor (undrar hur man hur man har tänkt när man använder sig av trummor i klacken???).
Kul att se att du kunde ta dig upp till sist Griffy.
Slutligen kan väl sägas att det var väl bra på ett sätt att vissa personer omhändertogs innan matchen började så att vi kunde få en roligare stämning inne i hallen. Kul oxå att vi i klacken kunde köra med "Trevliga Rögle" istället för kanske lite mer negativa sånger :)
Rögle vann rättvist med 6-3. Man var egentligen klassen bättre hela tiden. Synd bara att man slappnar av de sista fem minuterna. Det kunde straffat sig. Powerplay-spelet måste vässas. Annars var det en härlig stämning från Rögle-klacken. Synd bara att ett femtontal Röglefans skämmer ut sig på stan timmarna innan........
Rögle kämpade verkligen till sig segern....Halmstad har inget eget spel....Vem vann slaget på läktaren??? Fattiga Halmstad...Kul med drag kört hårt fram över.
Även om jag inte är nåt fan av Timrå så tycker jag det är kul att se att man kan klara sig i ES även utan att vara en storklubb med astronomiska spelarkostnader. Lagspel vinner över stjärnor (vilket Malmö börjar fatta nu efter nästan 15 år :)
Tjena RBK-fans Ni vet att kvällens matcher kanske inte blir av! Det hänger just nu på om domarna tar förbundets bud på ny matchersättning. Jag kan inte fatta att en domare (1100:-) i allsvenskan har mindre betalt en en linjedomare (1400:-) i elitserien.
Griffy: Jag hoppas att Rögle vinner med 6-2 ikväll i Halmstad och mål gör Jonas Nordquist 3, Mangus Eriksson 1, Mattias Månsson 1, och Björn Lindén 1 mål lycka till Rögle ikväll????
Mygel: Jag hoppas att det är många Rögle Supporters ikväll i Halmstad och att dom ska ha trevligt kväll och håller på Rögle så klart för en seger mot Halmstad Hammers.
Tänk när han återvänder hem igen..