Det knepiga med detta är att en avdankad elitseriespelare kostar mer än en hungrig allsvensk..... Jag tror att elitserieklubbarna bestämmer för mycket.
200 laxar? Nej tack! Det tar väl inte mer än ett par timmar att dra upp 200 sådana ur Mörrumsån, alternativt samla upp dem från isen i Jössarinken när Gröna Brigaden varit på besök ;-)
Vad jag inte fattar är att det blir ett sånt hel-etes liv NU. Beslutet om "utbildningsbidrag" togs i våras och då var det ingen som flög i taket. Åtminstone inget man kunde läsa om i pressen. Det verkar som om de allsvenska styrelserna tog semester i och med sista seriematchen och att de inte är tillbaka förrän nu?
Jag tror att det var ganska enkelt MG! Han blev inte erbjuden något nytt kontrakt av Rögle. Kul att ni fått en regent i konungariket Mörrum. Men int' ska ni tacka och buga för det. Det räcker att ni pyttsar de 100.000 (eller hur mycket det nu var) till Rögle i utbildningsbidrag som ni är skyldiga. Såvida Mörrum nu inte redag gjort det?
Någon sa: Slovener, slovaker? Hur var det nu egentligen? ;-)
Jag fattar inte vad hockeyförbundet ser i att helt plötsligt lägga in ersättningssummor vid spelarövergångar. Är en spelare kontrkatslös, ja då kan han väl gå till vilken klubb som helst.
Så som det är i dagens läge då spelare kommer och går till vilken klubb som helst untan några summor, är ju lika för alla klubbar, man vinner inget och förlorar inget.
I grund och botten tror jag att allt snack om ersättningssummor bara handlar om att i längden gynna Elitklubbarna.
Förbundet bara gör så här för att jävlas med de Allsvenska klubbarna så att de tillslut säger: - "Okay skit i vilket, vi drar oss ur och lägger ner hockeyvärksamheten." Sen är det bara att stänga elitserein när det inte finns några allsvenska klubbar kvar.
Samma slovener som tidigare? De man inte var intresserade av för en vecka sedan? Ingår de "nygamla" i ekvationen "slovener" eller är de några helt andra? "Herman"? Hultgren eller -sson?
Rena snurren, såvida det inte är ett sidospår du lägger ut Gasolin ;-)
Nibbe har ett väldigt starkt psyke, eftersom han redan lyckats förtränga säsongen 2000/2001. På tal om segrar vi tog ut i förskott: Mölndal 2000 *g* I övrigt tycker även jag att det var lite märkligt med Möller. Antingen var Rögle inte intresserat, eller så har man gjort ett smått pinsamt förbiseende. Vet inte vad man ska tro?
Ah, Du kan vara lugn, när slutsignalen gått i premiärmatchen står vi som segrare, hehe. Snacket om förstärkning är inget nytt utan har förekommit en längre tid. Truppen har väl aldrig varit riktigt spikad och vem tackar nej till en bra nyförvärv. Och om det blir ett sent nyförvärv kan han ju alltid spela in sig i matchen mot Hammers, för där lär det inte behövas några toppningar.....
Hejsan RögleFans! Undrar om någon har stenkoll på hur det går med Rungsted??? Plocka hem Elvenesarna om dom konkar!! Sedan fattar jag inte heller att styrelsen inte kontaktade Möller??? Han käkar ju gärna stolpe för att göra mål!! STORT HJÄRTA!!! Tycker det är riktigt dåligt av styrelsen att missa han!!
Det var hemskt vad ni surrar om nya spelare, är RBK:s trupp för tunn?? Att redan innan seriestart förstärka lovar inte gott. Vad jag vet kan ett sådant tilltag ställa till med mycket "mög" och det kan "krabba" rejält vilket kan störa stämningen i truppen.
Lakers rankas som det bästa division 1-laget, baserat på vaddå? Skövde måste ha varit det bättre laget just då, eftersom de vann med 6-2. Bästa laget brukar vinna, väl? Rögle körde två ispass i fredags, sen buss till Skövde, sen match halv nio på kvällen. Men det var å andra sidan självvalt ;-)
Leif "strumpan" Strömbergs kontring på Votrubas kommentar efter Boforsmatchen var vass *LOL*. Kan inte han utnämnas till SHA's officiella rolighetsminister eller nåt?
vi blev ju lite intresserade när SIK slog Rögle!!?? var dem så mycket bättre eller gjorde ni en skitmatch? Lakers rankas väl fortfarande som bästa div 1 laget men Skövde var en otrevlig överraskning!! Almtuna-Örebro 4-2! Lakers-Gislaved 5-3!! fint som snus
Ja det är ju över ett dygn sedan du sa det senast. Tror inte någon missade det då, med tanke på hur flitiga skribenterna är för tillfället. Hockeyn känns ju allt annat än angelägen just nu, men det lär väl ändra sig när vi närmar oss premiären.
Men en fråga som intresserar mig, är hur "ointresserad" du blir om Rögle kommer hem från Malmö med en 6-3 seger i bagaget ;-) ?
Ja, du har fel "half"! Nordstrand sa till NST häromdagen att man HOPPAS ha klart med något nyförvärv EFTER helgen. Alltså, inget löfte och inte till helgen. Kan inte bli mer fel, men annars var det rätt ;-) Undrar om Rögle har en bra tandvårdsförsäkring?
Efter en titt i den nyligen uppdaterade spelarstatistiken kan man konstatera att Jacke inlett på ett bra sätt efter sitt 8 månaders uppehåll. 7 poäng på lika många matcher! Poängbäst bland backarna är Andreas Byström med fyra assist hittills. Statistiken i sin helhet finner ni på RBKs Officiella, Länken nedan.
Träningsmatcher är träningsmatcher!! Att dra slutsatser av dessa är omöjligt. Inte tror jag att RBK är så usla som gårdagens resultat visar. SIK skall ju bara vara mumsbit. Hammers har även i år ett upplägg där formtoppen skall komma efter jul, för med stor säkerhet lär det bli fortsättningsserie för Hammers, det är då det gäller att vara bra för att kunna undvika det förhatliga kvalet. RBK har naturligtvis helt andra ambitioner här skulle ju en miss av superallsvenskan vara en mindre katastrof. Jämförelser mellan lagen är därför omöjlig. Men det är klart om det fortsätta som gjort för Hammers som det gjorde förra säsongen så är det frågan om det inte blir Elitserie till nästa år. För utöver eget bra spel har en sådan otrolig tur med resultaten för motståndarna sällan skådats, men att halka vidare på bananskal hela tiden kan ju inte fungera i längden. Mitt tipps är att RBK är ett av lagen som gör Leksand sällskap till Superallsvenskan medan Hammers hamnar på nedre halvan av grundserien allt anat skulle vara en överraskning för mig.
jadu skäret!! undrar vem som varit på flest ishockeyarenor o vem som vet va han talar om. Nu vill ja inte skryta på något sett men hur vill du egentligen resonera att ja nämner underskattning. Bara för att de va dåligt tempo o Holst släppte ruter betyder väl inte det att ja talar om underskattning eller? Sen tror ja inte ett lag som rögle med sånna pådrivare i laget underskattar er i premiären. O skulle dom underskatta så lovar ja att våran "lilla" klack ska väcka dom!! Ja ville inte gå ut o skryta på något vis. Bara lämna en rapport för andra rögle fans om läget i motståndar lagen. Alltid kul med diskusioner så besvara gärna...../Laholm
Nä, detta var något att förtränga. Det enda positiva var att alla skadade var tillbaks på isen. Tungt för Granqvist som får stå i sådana här motgångsmatcher
Jo det är rätt Daniello35, verkar vara onödigt heta ikväll. Antingen hänger dom inte med eller så vill dom för mycket! Konstigt nog åker Pelle på utvisningar... ;-)
Nä, hoppas dom spelar bättre i dom andra 2 matcherna!
Men det hade varit skönt med en vinst! Men det som stör mig mest är alla utvisningar!!! Jag vill att Rögle ska spela en bra schyst hockey utan en massa onödiga utvisningar!
Ääähhh...kom igen nu.....skulle dom nu förlora ikväll så är det väl inte hela världen. Dom är nog rätt så nertränade nu. Den viktiga matchen kommer i veckan....Hammers!!!
Jag tror att elitserieklubbarna bestämmer för mycket.