« Föregående · 2407352 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nya ramsor
Sam Schader: Du kan säkert få en del info via Rbks inofficiella forum. Länk finns till höger. Har inte varit på matcher på länge så är tyvärr inte uppdaterad.
+ 2
Sv: Nya ramsor
Charliejfz: tack tack :) ska på chl matchen den 22 så ville försöka hitta någon stans där man kunde se 22/23 klack sångerna så att man inte är aå utanför haha
Gjorde också en reddit för rögle r/RogleBK
Gjorde också en reddit för rögle r/RogleBK
+ 1
Sv: Nya ramsor
Charliejfz: Jag komm liksom bara med förslag så man kan ju självklart ändra den till så pass att den fungerar. (Tyckte den var kul för när jag var på konfirmations läger på breanäs så sjöng vi den när vi var påväg ner till strandhäm. Samt att jag inte hört någon annan klack sjunga den så få in någon ny ramsa kanske hadde kunnat vara något
+ 1
Sv: Nya ramsor
Sam Schader: vilken melodi utgår ramsan från. Hade nog ändrat till ”vart vi än går” och ”så frågar alla människor” och slutligen ”då ropar vi högre”.
+ 1
Sv: Nya ramsor
: har haft en på kok men denna kanske kan va något?
(Ord innom [] är klack ledaren och ord innom () är alla
[VART VI GÅR]
(Vart vi går)
[FRÅGAR ALLA MÄNNISKOR]
(Frågar alla människor)
[VART VI KOMMER FRÅN]
(Vart vi kommer från)
[Å DÅ SVARAR VI ALLTID]
(Å då svarar vi alltid)
[ATT VI ÄR FRÅN ÄNGELHOLM]
(Att vi är från ängelholm)
[SKÖNA GRÖNA ÄNGELHOLM]
(Sköna gröna Ängelholm)
[OCH OM DE INTE HÖR OSS]
(Och om de inte hör oss)
[DÅ ROPAR VI ÄNNU HÖGRE]
(Då ropar vi ännu högre)
Och så går den om och om igen. Man kan sägkertndra Ängelholm till ”att vi är RBK” eller något sådant typ
(Ord innom [] är klack ledaren och ord innom () är alla
[VART VI GÅR]
(Vart vi går)
[FRÅGAR ALLA MÄNNISKOR]
(Frågar alla människor)
[VART VI KOMMER FRÅN]
(Vart vi kommer från)
[Å DÅ SVARAR VI ALLTID]
(Å då svarar vi alltid)
[ATT VI ÄR FRÅN ÄNGELHOLM]
(Att vi är från ängelholm)
[SKÖNA GRÖNA ÄNGELHOLM]
(Sköna gröna Ängelholm)
[OCH OM DE INTE HÖR OSS]
(Och om de inte hör oss)
[DÅ ROPAR VI ÄNNU HÖGRE]
(Då ropar vi ännu högre)
Och så går den om och om igen. Man kan sägkertndra Ängelholm till ”att vi är RBK” eller något sådant typ
+ 2
Sv: Säsong 2022-23
Nye backen Klok gjorde 31 pinnar i KHL förra säsongen. Imponerande och ska bli intressant att följa.
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Grattis till tre viktiga och starka poäng , Brynäs
Borta är ingen lätt match
Borta är ingen lätt match
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Tydligen vinst mot BIF. Kul! Viktigt för Rbk att komma igen. Har inte följt hockeyn men förra matchen blev förlust mot Leksand.
Sv: Säsong 2022-23
Match mot Leksand. Hoppas på en bra kväll och ett taggat Rbk. Inte nöjd med säsongsinledningen men många matcher kvar.
Sv: Säsong 2022-23
En pinne efter förlängning, RBK ledde stora delar av matchen men Oskars utjämnade i tredje.
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: enig, med undantag om målis tar av den själv.
Jag tror regeln kom till efter några situationer där målisen ”tappade” hjälmen när de låg och simmade på isen som var vanligare förr.. då var det inte lika många kameror heller
Nu är målvakterna mer ståendes och allt filmas, så typ ingen skulle ens komma på tanken att råka tappa hjälmen för att få avbrott i spelet
Jag tror regeln kom till efter några situationer där målisen ”tappade” hjälmen när de låg och simmade på isen som var vanligare förr.. då var det inte lika många kameror heller
Nu är målvakterna mer ståendes och allt filmas, så typ ingen skulle ens komma på tanken att råka tappa hjälmen för att få avbrott i spelet
+ 2
Sv: Säsong 2022-23
eltifoso:
Du har helt rätt och jag vet också det men det är som du säger en märklig regel, Björn va ut i tidningen idag och sa att han vill se en regeländring av detta och att det är farligt och hade kunnat gå rejält illa igår om Noren träffat Rifalk, han kan fan dö om pucken träffar i huvudet.
Jag tycker man skall blåsa av direkt masken åker av. Allt annat är ju fan i mig vansinne
Du har helt rätt och jag vet också det men det är som du säger en märklig regel, Björn va ut i tidningen idag och sa att han vill se en regeländring av detta och att det är farligt och hade kunnat gå rejält illa igår om Noren träffat Rifalk, han kan fan dö om pucken träffar i huvudet.
Jag tycker man skall blåsa av direkt masken åker av. Allt annat är ju fan i mig vansinne
+ 2
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: Men varför ska inte det målet godkännas då ?
Reglerna säger ju klart att finns det en målchans skall spelet fortgå? Bra av domarna tycker jag, däremot märklig regel
Reglerna säger ju klart att finns det en målchans skall spelet fortgå? Bra av domarna tycker jag, däremot märklig regel
+ 2
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: Det var nog den bästa matchen denna säsong. Hoppas att det bra spelet fortsätter.
Sv: Säsong 2022-23
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: ... ser inte matchen men tydligen intensiv. Bichel är tydligen aktiv. Nåväl, 5-1 just nu.
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz:
dålig domarnivå, 2 första målen skall inte tillkomma, pinsam utvisning på Ahnelöv som tar på axeln, Leksands kvittering skall självklart inte godkännas Kunnat sluta illa men det ser ut som att det är en Röglespelare som gör arr Rifalk tappar hjälmen men det skall inte godkännas ändå
dålig domarnivå, 2 första målen skall inte tillkomma, pinsam utvisning på Ahnelöv som tar på axeln, Leksands kvittering skall självklart inte godkännas Kunnat sluta illa men det ser ut som att det är en Röglespelare som gör arr Rifalk tappar hjälmen men det skall inte godkännas ändå
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Blir intressant att se hur det blir med Rosdahl. Om han går till annan SHL klubb bör det bli Malmö.
Sv: Säsong 2022-23
Idag är det en viktig match mot ett Örebro som börjat serien bra.
Hoppas att Rbk går ut starkt i första perioden.
Hoppas att Rbk går ut starkt i första perioden.
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Viktig seger för er, nu är ni ovanför kvalplatsen igen (för gott?)
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Efter matchen mot FBK uppstår en del funderingar. RBK var i ledningen i tredje men FBK kom tillbaka. Tycker att backsidan behöver stärkas och att en center till behövs. Det är tidigt på säsongen men hade önskat mer stabilitet defensivt. Wallinder och Kapla blir bättre eftersom men behövs troligen en RD.
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Den 6/10 möts RBK och FBK i Löfbergs. En match mot ett topplag som kan visa lite om RBK kan hålla en hög och jämn nivå likt SAIK matchen.
+ 1
« Föregående · 2407352 · Nästa »
Tambo, OSL, Kasper, Zaar och Larsson har gjort mest poäng bland forwards.
På backsidan har Wallinder och Kapla varit mest produktiva. Nämnda spelare har även en bra plus/minus statistik.