« Föregående · 2969375 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Charliejfz: Hoppas ni får känna på att vinna guld nån gång, men det är tveksamt…
+ 1
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Matcher som följer
Leksands IF - Rögle BK tre pinnar
Rögle BK - Skellefteå AIK. Kan bli minst en pinne
Rögle BK - Djurgårdens IF tre pinnar
Rögle BK - Timrå IK Minst en pinne
På sex matcher varav fyra hemma så bör det bli tio eller mer poäng. Leksand matchen är klurig att tippa då de behöver poäng. Saik svårast motstånd.
Leksands IF - Rögle BK tre pinnar
Rögle BK - Skellefteå AIK. Kan bli minst en pinne
Rögle BK - Djurgårdens IF tre pinnar
Rögle BK - Timrå IK Minst en pinne
På sex matcher varav fyra hemma så bör det bli tio eller mer poäng. Leksand matchen är klurig att tippa då de behöver poäng. Saik svårast motstånd.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
15 januari är det match mot Linköping.
Förhoppningsvis minst en pinne
Därefter 17 januari mot Malmö hemma.
Många mål troligen och jämnt.
Förhoppningsvis minst en pinne
Därefter 17 januari mot Malmö hemma.
Många mål troligen och jämnt.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Viktiga poäng nu för slutspelet och placeringar. Hoppas RBK visar energi och att Bristedt, Zaar, Everberg är effektiva. Även Kuhlman och Sandin kan gärna växla upp kommande matcher och när det närmar sig slutspel
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Djurgården borta. I truppen saknas nog Calle S och oklart kring Friedman.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Match mot Örebro imorgon. Själlin skadad efter Coopers tackling. Oklart läge kring honom.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Vinst mot HV med 3-1.
22 matcher återstår. Samtidigt är Lakers nu bara tre pinnar efter RBK. Malmö och Färjestad är de lag som fortsatt håller sina positioner bland topp 6.
Ett rimligt antagande är att RBK nog behöver vinna ca 7 matcher till för att spela kvartsfinal. Tror runt 20-24 pinnar räcker.
Gällande HV och Leksand så behöver de nog ca 10 vinster, kanske något fler för Leksand. Samtidigt är lagen ovanför tex LHC, Örebro, Luleå, Brynäs och Timrå relativt jämna. Av nämnda lag tror jag Luleå kommer vara bäst under våren och spela play in.
22 matcher återstår. Samtidigt är Lakers nu bara tre pinnar efter RBK. Malmö och Färjestad är de lag som fortsatt håller sina positioner bland topp 6.
Ett rimligt antagande är att RBK nog behöver vinna ca 7 matcher till för att spela kvartsfinal. Tror runt 20-24 pinnar räcker.
Gällande HV och Leksand så behöver de nog ca 10 vinster, kanske något fler för Leksand. Samtidigt är lagen ovanför tex LHC, Örebro, Luleå, Brynäs och Timrå relativt jämna. Av nämnda lag tror jag Luleå kommer vara bäst under våren och spela play in.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Blir det en bättre match idag mot HV? Hoppas RBK är mer påkopplade. Zaar borde spela med Bengtsson och Everberg.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Annandagens match mot Frölunda lär bli fullsatt och det blir nog jättebra stämning.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Charliejfz: Grattis till segern (än en gång...). Jag tycker vi gjorde det mesta rätt idag, ändå vinner ni. Ni är svåra att rå på. Holm i mål var fenomenal.
+ 1
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Tänkte på att jag föredrar Gevalia framför Zoega som är för starkt. Gällande före detta tränaren Cam Abbott så är han tillgänglig igen för SHL klubbar.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Brynäs hemma på torsdag i Catena och troligen Josh, Anton och Friedman med i uppställningen.
Trolig uppställning från RBK forum:
Nilsson - Olofsson - Horky
Bristedt - Dickinson - Kuhlman
Everberg - Bengtsson - Sandin
Sundsvik - Zether - Zaar
Att Bristedt spelar med Dickinson och Olofsson med Nilsson är givet. Zaar borde rimligtvis spela med Bengtsson och Everberg som tidigare. Gällande Kuhlman och Horky så kan ju dessa alternera mellan kedjor.
Trolig uppställning från RBK forum:
Nilsson - Olofsson - Horky
Bristedt - Dickinson - Kuhlman
Everberg - Bengtsson - Sandin
Sundsvik - Zether - Zaar
Att Bristedt spelar med Dickinson och Olofsson med Nilsson är givet. Zaar borde rimligtvis spela med Bengtsson och Everberg som tidigare. Gällande Kuhlman och Horky så kan ju dessa alternera mellan kedjor.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Uppehåll från hockey och Olofsson samt Nilsson spelar i landslaget. För övrigt är Dickinson, Bengtsson, Sandin och Friedman tillbaka i laget efter uppehållet.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Djingiskahn: Kanske bättre att diskutera domar nivån i SHL i allmänhet.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Match imorgon och hoppas någon av skadade spelare kan bli tillgängliga inom kort.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
Och läget på RBK truppen. Bristedt och De Haan är nog närmast för spel medan Bengtsson och Dickinson inte lär vara tillgängliga förrän i december. Oklart kring Everberg.
Sv: Nästa säsong 2025 och 2026
BurkLeffe: Tror snarare det är.ett allmänt fenomen inom fotboll och hockey. Så oavsett lag så kan saker hända
« Föregående · 2969375 · Nästa »