Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Kul som faan grattis ännu en gång, ser fram emot att se er i Eon arena nästa säsong.
Gött att ni spelade bort MIF, ni är rättvist uppe i elitserien.
Grattis Ängelholm!
Stora gratulationer även från min sida!
Välkommen upp igen :)
Ska bli riktigt roligt att få ett nytt lag för min del i Elitserien :)
Grattis och Välkommen upp!
Klart de vinner ikväll och Malmö vinner sin match mot LIF som är helt knäckt nu när de precis missat återtåget IGEN. VIK vet att det är en mkt viktig match och att de i högsta grad kan vara med och påverka vilka lag som spelar ES nästa säsong. Jag tror nämligen att VIK kryssar mot BIF.
Malmö och Rögle till ES...=)
från er hemsida
På lördagskvällen blev det äntligen klart; Första transatlanten skrev på för Rögle.
Det handlar om den 35-årige ytterforwarden David Oliver som under de senaste åren tillhört Dallas Stars organisation.
David har nio NHL-säsonger i bagaget. Som bäst gick det för honom under tiden i Edmonton Oilers i slutet på 1990-talet.
- En spelare med mycket rutin. Spelmässigt har han ett bra skott och gör en hel del mål, säger sportchefen Roger Hansson om sitt senaste nyförvärv.
Kontakten med David Oliver slöts genom Mathias Tjärnqvist som under senaste säsongen spelade en del med honom i Iowa Stars, Dallas farmarlag.
David ansluter till Ängelholm och Rögle BK den 15 september.
Nyförvärv:
Christopher Nihlstrop MV Nybro
Johannes Reichel B Klagenfurt
Mads Bödker B Rödovre
Samuel Beckstrand B Hammarby
Patrik Ahlstrand F Malmö
Patrik Zackrisson F Frölunda J-20
Martin Johansson F Nyköping
Förluster
Jere Mylliniemi MV Philadelphia try-out
Mikael Svensk B Almtuna
Niklas Karmhag B Nordsjälland
Daniel Johansson B Södertälje
Fredrik Edlund F Tyringe
Alexander Bergström F Olofström
Ola Persson F Jonstrop
Kristoffer Starck F Sparta
Henrik Eriksson F Almtuna
Tack tack :)
Kan vi ta något poäng imorgon mot SSK så ..... kanske kanske ;-)
Kör på så här så vi slipper LIF och deras förbannade återtåg tur och retur varje år.
Åker dom ur nu är dom borta från elitserien - för alltid.
Visst är det så :(
Som vanligt när det är grismatcher så viker Rögle ner sig.
Snart ska vi till Rocklunda o då har VIK som vanligt 3 givna poäng :)
å andra sidan kan man tycka att just den abrovinken av Rögle var självförvållat.
3p vs 2p är mer en 'yttre omständighet'.
Undrar om han ser likadan ut efter det eventuella Ängelholms besöket ??
En annan sak är ju att nu spelar man ALLTID 50 matcher .... på den gamla goda tiden !?! ;-) så kunnde man ju åka ur till jul vilket Rögle gjorde 2 gånger o då bara fick spela 22 matcher + att max antalet då var 40 matcher
Detta innebär att Rögle har gått miste (!?!) om 76 matcher
Eller 38% för få matcher ;-)
VÄLKOMNA TILL ELITSERIEN!
GRATTIS!