« Föregående · 400593 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Belix: Ja, men nu är det så att det finns en SHA och en NHA och utifrån den förutsättningen måste detta vara det ultimata sättet om man vill ha den mängden matcher, vilket man vill.
Sen blir resorna, efter vad jag förstått, inte så långa i år sett på hela serien. Det finns ju ingen resa till Dalarna, och Stockholmslagen ligger bättre till än vad Arboga, Bofors och Västerås låg, rätta mig om jag har fel.
Förhoppningvis kan förbundet parera så man får två Stockholmslag över en helg, fredag och söndagsmatch, så att man sparar in en resa på det sättet.
Sen blir resorna, efter vad jag förstått, inte så långa i år sett på hela serien. Det finns ju ingen resa till Dalarna, och Stockholmslagen ligger bättre till än vad Arboga, Bofors och Västerås låg, rätta mig om jag har fel.
Förhoppningvis kan förbundet parera så man får två Stockholmslag över en helg, fredag och söndagsmatch, så att man sparar in en resa på det sättet.
Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Hammers:
Då måste det ju vara bättre och rättvisare att slå ihop norr och söder, alla möter alla hemma, borta blir 44 matcher och därefter så får dom fyra bästa fortsätta i kvalserien i månadsskiftet Febuari Mars. Då hade man sluppit möta vissa lag fyra gånger men fått möta alla lag två gånger.
Med lottningen kan man ju få tre extra bortamatcher uppe i Hammarby, Nh 90, Oskarshamn och Huddinge med dom extra kostnader som det innebära eller det ska vara tillrättalagd lottning. En av anledningarna med derbygrupperna var att man skulle möta dom lag i närområdena fler gånger eftersom det frestade inte ekonomin så hårt.
Då måste det ju vara bättre och rättvisare att slå ihop norr och söder, alla möter alla hemma, borta blir 44 matcher och därefter så får dom fyra bästa fortsätta i kvalserien i månadsskiftet Febuari Mars. Då hade man sluppit möta vissa lag fyra gånger men fått möta alla lag två gånger.
Med lottningen kan man ju få tre extra bortamatcher uppe i Hammarby, Nh 90, Oskarshamn och Huddinge med dom extra kostnader som det innebära eller det ska vara tillrättalagd lottning. En av anledningarna med derbygrupperna var att man skulle möta dom lag i närområdena fler gånger eftersom det frestade inte ekonomin så hårt.
Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Belix: Hur skulle man annars göra tycker ni?
En rakserie, möte hemma/borta blir för lite matcher. Fyra matcher mot varje lag blir för mycket matcher.
Derbygruppern är inte rättvist, mindre rättvist än att man får två bortamatcher men bara en hemmamatch mot några gäng och vice versa.
Detta system har jag velat ha länge. Det är inte rättvist, men det är mer rättvist än derbygrupperna och ger lagom mycket matcher innan jul.
En rakserie, möte hemma/borta blir för lite matcher. Fyra matcher mot varje lag blir för mycket matcher.
Derbygruppern är inte rättvist, mindre rättvist än att man får två bortamatcher men bara en hemmamatch mot några gäng och vice versa.
Detta system har jag velat ha länge. Det är inte rättvist, men det är mer rättvist än derbygrupperna och ger lagom mycket matcher innan jul.
Sv: Höstens allsvenska - 11 lag
Mygel: Visst är förslaget om det går igenom otroligt korkat. Det är ju uppenbarligen så att spelet i SA kan avgöras redan i lottningen. Hemmamatcher är ju viktiga inte bara för resultatens skull men ekonomiskt har det enorm betydelse. Otur i lottningen så kan ju hela säsongen äventyras.
Otroligt korkat är orden sa bull
Otroligt korkat är orden sa bull
Höstens allsvenska - 11 lag
Saxat från dagens Barometern, intervju med IKO:s tränare angående nyförvärv, AIK och en massa annat.
Citat:
Vad det gäller derbygrupper så slopas förmodligen dessa och i stället möts lagen tre gånger, vilket ger 30 matcher per lag.
- Ett bra upplägg om det blir så, enligt ryktet kommer det lottas på årsmötet i Uppsala vilka man får extra hemmamatcher mot, vi hoppas givetvis på Nybro och Växjö, säger Niklas Lundin.
www.barometern.se/artikel_standard.php?id=665946&avdelning_1=107&avdelning_2=0&question=10
Någon mer än jag som tycker detta låter som ett löjligt upplägg??
Citat:
Vad det gäller derbygrupper så slopas förmodligen dessa och i stället möts lagen tre gånger, vilket ger 30 matcher per lag.
- Ett bra upplägg om det blir så, enligt ryktet kommer det lottas på årsmötet i Uppsala vilka man får extra hemmamatcher mot, vi hoppas givetvis på Nybro och Växjö, säger Niklas Lundin.
www.barometern.se/artikel_standard.php?id=665946&avdelning_1=107&avdelning_2=0&question=10
Någon mer än jag som tycker detta låter som ett löjligt upplägg??
Sv: vågat?
Belix: Hemskt vad många som helt plötsligt börjar uppskatta Hammerstad, det är som mygel säger en formidabel center som hela tiden jobbar för laget, kan han ta ett steg till i utvecklingen så är han ES mässig. En klok och intelligent center, lite Jönsson över honom i spelstilen.
Sen vad spelarna presterade förra säsongen, kan vi sluta prata om, för det var ingen som var i närheten av sin kapacitet, det var mycket gnäll på nyförvärven, men ingen i laget presterade, vad gjorde Stoffe, Linden, Pelle, och tex Josef förra säsongen?? det var inte ens 70 % av vad dom kan i normala fall!!!!
Jag tycker att laget ser intressant ut, och med tanke på att samliga från förra säsongen lär vara sugna på att visa vad dom kan, och med en ny tränare som vet att Lag stavas med L i början och inte som Waltin trodde med ett J som i jag....
Sen vad spelarna presterade förra säsongen, kan vi sluta prata om, för det var ingen som var i närheten av sin kapacitet, det var mycket gnäll på nyförvärven, men ingen i laget presterade, vad gjorde Stoffe, Linden, Pelle, och tex Josef förra säsongen?? det var inte ens 70 % av vad dom kan i normala fall!!!!
Jag tycker att laget ser intressant ut, och med tanke på att samliga från förra säsongen lär vara sugna på att visa vad dom kan, och med en ny tränare som vet att Lag stavas med L i början och inte som Waltin trodde med ett J som i jag....
Sv: Laget
Tuborg: ett annant förslag:
Fransson
1: Karma, Bya, Arla, Mr. C, Tano
2: Blanck, Täng, Lindén, Wågen, Stoffe
3: Josef, Persson, Carlsson, Tom, Henke
4: Pelle, Bergström, Hall
På bänken lär få spela en del under hela säsongen: Gath, Sjögren, Ericsson och Jakobsson
Jag tror att Tano har så mycket mer att ge till denna säsong, han fick inte ut mer än 50% förra året, Mr C ska ju bara vara bra och Arla är ju inte så pjåkig han heller. Stoffe och Lindén vet vi vad dom kan tillsammans, kryddat med en grymt spelsugen Wåg. Tom på sin rätta plats ihop med spelskicklige Henke och sen vesslan Carlsson måste lyckas. I fjärde kedjan får Pelle hålla koll på ungdomarna, hoppas dom får spela en hel del.
Fransson
1: Karma, Bya, Arla, Mr. C, Tano
2: Blanck, Täng, Lindén, Wågen, Stoffe
3: Josef, Persson, Carlsson, Tom, Henke
4: Pelle, Bergström, Hall
På bänken lär få spela en del under hela säsongen: Gath, Sjögren, Ericsson och Jakobsson
Jag tror att Tano har så mycket mer att ge till denna säsong, han fick inte ut mer än 50% förra året, Mr C ska ju bara vara bra och Arla är ju inte så pjåkig han heller. Stoffe och Lindén vet vi vad dom kan tillsammans, kryddat med en grymt spelsugen Wåg. Tom på sin rätta plats ihop med spelskicklige Henke och sen vesslan Carlsson måste lyckas. I fjärde kedjan får Pelle hålla koll på ungdomarna, hoppas dom får spela en hel del.
Sv: vågat?
Mygel: Alldeles otroligt vad du har blivit klok den senaste tiden :-) håller med dig i allt.
Hammerstad en av lagets mest underskattade spelare. Måste vara en dröm för en tränare, han spelar precis där han blir satt. När han fick chansen att spela center kunde man se var han skulle vara och med tanke på hur få centrar det finns så är Tom en given i mina ögon.
Hammerstad en av lagets mest underskattade spelare. Måste vara en dröm för en tränare, han spelar precis där han blir satt. När han fick chansen att spela center kunde man se var han skulle vara och med tanke på hur få centrar det finns så är Tom en given i mina ögon.
Sv: vågat?
grillen: Visst är det vågat, men någon gång måste man ju chansa o ge egna produkter chansen. Vi har en formidabel första målis i Fransson o sen har vi Jacobsson som förhoppningsvis kommer att ge allt för att slå sig in. Hur många trodde på Liv o Lundquist när de slog sig in direkt från J-20?
Petterson var en otroligt bra spelare, men vi har andra spelare av hans typ i laget: Linden, Tano. Faktum var att vi hade kanske lite för många grovjobbare. Framförallt då Wågen blev skadad, då vi enbart hade Arla som riktig finlirare. Henke är allround o Matte är en speedkula tillsammans med Stoffe. Pelle retstickan o lagspelaren, medan Hall är ångvälten. Hoppas rejält på Bergström denna säsong. Såg riktigt lovande ut förra säsongen för att vara så ung. Sen verkar många ha glömt Hammerstad. Förra säsongen, då han flyttades runt i olika positioner, blev det mesta fel. Men vad jag kommer ihåg så visade han på slutet med Melin att han är en mer än väl duglig allsvensk center, med en härlig uppoffrande spelstil.
Petterson var en otroligt bra spelare, men vi har andra spelare av hans typ i laget: Linden, Tano. Faktum var att vi hade kanske lite för många grovjobbare. Framförallt då Wågen blev skadad, då vi enbart hade Arla som riktig finlirare. Henke är allround o Matte är en speedkula tillsammans med Stoffe. Pelle retstickan o lagspelaren, medan Hall är ångvälten. Hoppas rejält på Bergström denna säsong. Såg riktigt lovande ut förra säsongen för att vara så ung. Sen verkar många ha glömt Hammerstad. Förra säsongen, då han flyttades runt i olika positioner, blev det mesta fel. Men vad jag kommer ihåg så visade han på slutet med Melin att han är en mer än väl duglig allsvensk center, med en härlig uppoffrande spelstil.
Allsvenskan
Bofors sticker till norra allsvenskan
Och Hammarby kommer till södra
alltså hammarby och bofors bytter serie
Och Hammarby kommer till södra
alltså hammarby och bofors bytter serie
Sv: Laget
Hur kan man vara nervös inför näst nästa säsong? Då spelar vi givetvis i elitserien.
Jag skulle snart vilja veta när målet är att vara i elitserien igen.
Laget ska givetvis se ut så här:
1. Karma- Täng- Pelle- center- Arla
2. Persson- Byström- Matte- Wågen- Gath
3. Josef- Blank- Stoffe-Henke-Linden
4. Hall- Bergström-Tano.
Skulle nu Gath vricka vaden eller nåt liknande tar Kungen Hall hans plats!!!
Jag skulle snart vilja veta när målet är att vara i elitserien igen.
Laget ska givetvis se ut så här:
1. Karma- Täng- Pelle- center- Arla
2. Persson- Byström- Matte- Wågen- Gath
3. Josef- Blank- Stoffe-Henke-Linden
4. Hall- Bergström-Tano.
Skulle nu Gath vricka vaden eller nåt liknande tar Kungen Hall hans plats!!!
Sv: Laget
Mygel: Din uppställning ser helt ok ut faktiskt.
Lite skador och det ser genast mer oroligt ut.
En annan noterbar sak är att 17 av de 22 signade kontrakten har
1 årskontrakt...
Det positiva är: misslyckas man=Hej då !
Det "negativa" är: Lyckas man=Fri att gå ? Laget kan försvinna...
Förhandlingsituationen tills nästa säsong blir intressantare och jobbigare... Dags att visa vad du kan JPP !?!?
Men som sagt förra årets säsong klingar inte 2 årskontrakt.
Vad tror ni ?
Lite skador och det ser genast mer oroligt ut.
En annan noterbar sak är att 17 av de 22 signade kontrakten har
1 årskontrakt...
Det positiva är: misslyckas man=Hej då !
Det "negativa" är: Lyckas man=Fri att gå ? Laget kan försvinna...
Förhandlingsituationen tills nästa säsong blir intressantare och jobbigare... Dags att visa vad du kan JPP !?!?
Men som sagt förra årets säsong klingar inte 2 årskontrakt.
Vad tror ni ?
Center
E så nyfiken på vem vår nya center kan tänkas bli! Undra om de blir en med lite "stjärn glans". Gärna en lite äldre med rutin.. Hoppas fortfarande på Nielsen! Om han nu va center?! Min hockey abstinens blir bara större o större.. Tror de blir ett bra år, vi har ett bra lag o ja tror att många lag inte tror vi kommer va bland dom bästa vilket gynnar oss.
Laget
Nu är det nästan klart med laget så kanske man kan slänga in ett förslag till uppställning (gissar på att Nickes kommer snart)
Fransson (Jacobsson)
Arla - Ny center - Tano
Karma - Josef
Carlsson - Wågen - Eriksson
Blanck - Täng
Starck - Hammerstad - Linden
Persson - Bya
Pelle - Bergström - Hall
Mardin - Sjögren
Extra: Gath
Fransson (Jacobsson)
Arla - Ny center - Tano
Karma - Josef
Carlsson - Wågen - Eriksson
Blanck - Täng
Starck - Hammerstad - Linden
Persson - Bya
Pelle - Bergström - Hall
Mardin - Sjögren
Extra: Gath
Sv: Ålder
juga: Tycker att vi ska vara lite ödmjuka innan serien drar igång.
Vi har ett ungt lag - väldigt ungt.... och jag hoppas att det är någon/några som kan ta på sig papparollen, både i med- och motgång.
Vikten finns det inte så mycket att säga om...
Brukar visserligen säga att det är bättre att vara liten och rapp än stor och slapp... men i hockey vet i tusan.... En kombinationen är nog bäst...
P. Hall lär ju smälla på ordentligt. Det lär nog stå FONUS på många plexiglas där Rögle spelat :-)
/Adde
Vi har ett ungt lag - väldigt ungt.... och jag hoppas att det är någon/några som kan ta på sig papparollen, både i med- och motgång.
Vikten finns det inte så mycket att säga om...
Brukar visserligen säga att det är bättre att vara liten och rapp än stor och slapp... men i hockey vet i tusan.... En kombinationen är nog bäst...
P. Hall lär ju smälla på ordentligt. Det lär nog stå FONUS på många plexiglas där Rögle spelat :-)
/Adde
Sv: Allsvenskorna
metal guru: Ur en Rögleits ögon ser indelning helt perfekt ut. Tre av de lag som vi brukar ha svårast mot, Bofors, VIK o Arboga flyttas o in kommer ett antal Stockholmslag. Vi har ju rätt bra minnen av att möta lag från Stockholm. Så om det blir så här så ser det helt klart ljust ut.
Sv: Ålder
Mygel: Ja. Det känns väl kanske som att ni får värva en riktigt rutinerad center nu, bara en gissning.
Vårt lag är också rätt ungt, men inte så ungt. Dock tror jag att de två värvningar som återstår, en back och en forward, kommer att dra ner det ytterligare, observera att jag tror. Annars är vi ett tungt lag, bara Växjö är tyngre.
Vårt lag är också rätt ungt, men inte så ungt. Dock tror jag att de två värvningar som återstår, en back och en forward, kommer att dra ner det ytterligare, observera att jag tror. Annars är vi ett tungt lag, bara Växjö är tyngre.
Sv: Ålder
Mygel: Jag vet, om du vill veta.
Se länk, den sidan står det snittlängd, snittålder och snittvikt.
Ni har bland de absolut yngsta lagen i serien. Ett år yngre än Troja som alltid snackar om hur ungt och utvecklingsbart lag de har.
Just nu är väl Hammarby yngst i SHA, men jag tror de kommer värva en del rutinerade innan de är klara.
Se länk, den sidan står det snittlängd, snittålder och snittvikt.
Ni har bland de absolut yngsta lagen i serien. Ett år yngre än Troja som alltid snackar om hur ungt och utvecklingsbart lag de har.
Just nu är väl Hammarby yngst i SHA, men jag tror de kommer värva en del rutinerade innan de är klara.
Sv: Wågen Stannar
Belix: Helt klart är det trist att en sådan trotjänare som Wolle lämnar. Men samtidigt så kan man kanske se det som så oxå att det är bra med ett miljöombyte. Som de flesta nog har förstått så skulle Wolle få spela andra fiol nästa säsong o det är kanske inte direkt så inspirerande för en målvakt av sådan klass som Wolle. Tror att han kan ta några steg framåt i en annan klubb o sen komma tillbaka o avsluta sin karriär i moderklubben.
Riktigt roligt att klubben släpper upp en junior som andra målvakt. Har inte hänt så ofta de senaste åren . Ska bli riktigt intressant o se hur han kan utvecklas i allsvenskan.
Att få chansen i A-laget måste finnas kvar som morot om vi ska kunna locka till oss juniorer av högklass till våra junior lag.
Riktigt roligt att klubben släpper upp en junior som andra målvakt. Har inte hänt så ofta de senaste åren . Ska bli riktigt intressant o se hur han kan utvecklas i allsvenskan.
Att få chansen i A-laget måste finnas kvar som morot om vi ska kunna locka till oss juniorer av högklass till våra junior lag.
Sv: Allsvenskorna
metal guru: Om det nu bara blir 11 lag i Södra är det ju samtidigt klart att vi slipper derbygrupper! Eller förbundet kanske vill att vissa lag ska få spela en extra match?
Sv: Allsvenskorna
metal guru: Okej, alla lag utom ett tycks ha klarat licensen. Men till nästa år tror jag att ytterligare lag kan ryka. Det finns säkert många som fått förskott på sponsorpengar för att klara sig i år. Dessa flyttar bara fram domedagen till nästa vår.
Sv: AIK flyttas ner till Div 1
Belix: Räkna inte ut AIK ännu, de har överklagat med hänvisning till hur föreningen är konstruerad med olika avdelningar för olika sporter. Se länken.
Allsvenskorna
På ert kansli ligger förmodligen just nu den här serieindelningen för kommande säsong:
---Norra:
Almtuna
Arboga
Björklöven
Boden
Bofors
Leksand
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Uppsala
Västerås
---Södra:
(AIK lämnar lucka)
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrum
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja
Växjö
Ni får slå mig med käpp om jag har fel.
---Norra:
Almtuna
Arboga
Björklöven
Boden
Bofors
Leksand
Piteå
Skellefteå
Sundsvall
Teg
Uppsala
Västerås
---Södra:
(AIK lämnar lucka)
Halmstad
Hammarby
Huddinge
Mörrum
Nybro
Nyköping
Oskarshamn
Rögle
Skövde
Troja
Växjö
Ni får slå mig med käpp om jag har fel.
Vi säger Wennström..Byström..Wågström..
"Vi säger ååååeåh vi älskar RBK !
Vi säger ååååeåh vårt kära RBK !
För vi é AIA"
Wennström du finns kvar i den perfekta låten och i våra hjärtan.
Vi säger ååååeåh vårt kära RBK !
För vi é AIA"
Wennström du finns kvar i den perfekta låten och i våra hjärtan.
Sv: AIK flyttas ner till Div 1
Webmastern har lyckats åter en gång och fått själva nedflyttningen eller vad man nu ska kalla det på bild
Länkar:
http://www.aia.just.nu
http://www.aia.just.nu
« Föregående · 400593 · Nästa »