« Föregående · 402550 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Laget
Thomas17Srsen:
Det är ingen hake, det är en förutsättning. Löser man den förutsättningen är det så himla enkelt det kan bli, nämligen elitserien. Som någon annan försökt förklara tidigare, hela seriesystemet bygger på det här med uppflyttning/degradering. Vinner man flyttas man upp, förlorar man åker man ner. Jag tror inte någon Röglespelare har inställningen att man ska förlora.
Att sen verkligheten inte är lika enkel, är en helt annan sak.
Det är ingen hake, det är en förutsättning. Löser man den förutsättningen är det så himla enkelt det kan bli, nämligen elitserien. Som någon annan försökt förklara tidigare, hela seriesystemet bygger på det här med uppflyttning/degradering. Vinner man flyttas man upp, förlorar man åker man ner. Jag tror inte någon Röglespelare har inställningen att man ska förlora.
Att sen verkligheten inte är lika enkel, är en helt annan sak.
Funderingar.
Är det någon som vet hur det kommeratt fungera i seriepyramiden säsongen 2005-06. Allsvenskan skall då bestå av 16 lag, skall det spelas en rak allsvenska där alla 16 lagen möter varandra 2 gånger eller kanske 3 gånger, eller man skall dela upp det 2 stk 8 lags allsvenskor och sedan som vanligt efter visst antal omgångar dela upp 8 lag till super-allsvenskan och 8 lag till fortsättningsallsvenskan, så som man gör förnärvarande??
Kanske inte är bestämt än. Årets säsong kommer ju att bestå av många nedflyttningar till hockey-ettan
Hälsningar
Jan
Kanske inte är bestämt än. Årets säsong kommer ju att bestå av många nedflyttningar till hockey-ettan
Hälsningar
Jan
Sv: Laget
Mygel: Hej, det är klart att jag vill att Rögle skall gå upp i elitserien igen, men då skall det vara under den förusättningen att man har där att göra både sportsligt och ekonomiskt, det tror jag att man inte kommer att ha, du skriver också att jag har absurad inlägg titt som tätt, kan inte hålla med dig om det, men det hade du väl inte räknat med heller?? Har haft en del mejlande med O.E. angående Rögles vara eller inte vara i elitserien så småningom. O.E. tror stenhårt på att Rögle kan gå upp och klara av det sportsligt och ekonomiskt, men vid närmare eftertanke så måste ha säga på det viset, eftersom OE jobbar med marknadsfrågor inom Rögle, med andra ord Rögle är ju en säljande produkt och då man se det från OE sida, men jag tror innerst inne att han delar min uppfattning, men det lär jag nog aldrig att få veta.
SOM JAG SKREV TIDIGARE GIVETVIS VILL JAG ATT RÖGLE SKALL GÅ UPP I ELITSERIEN IGEN, OM FÖRUTSÄTTNINGAR FINNS.
Ha det
Hälsningar
Jan
SOM JAG SKREV TIDIGARE GIVETVIS VILL JAG ATT RÖGLE SKALL GÅ UPP I ELITSERIEN IGEN, OM FÖRUTSÄTTNINGAR FINNS.
Ha det
Hälsningar
Jan
Sv: BUSSRESA TILL MALMÖ
rogle_bk: Om du betalar mellanskillnaden för en eventuell förlust på bussresan så tror jag inte att det skulle vara några som helst problem.
BUSSRESA TILL MALMÖ
Kan inte ordna så inte den resan kostar så mycket t.ex 90kr med inträde för ungdom å 110kr för vuxen inklusive biljett?då skulle man nog fått med mer folk till den matchen å då hade det varit roligt å sjunga ut svinen!inte för det e så svårt men ändå?
Sv: Jersmyr på TV!
P: Japp, och nu börjar Frankirke - Kroatien på fyran. Ska bara kolla färdigt på OC på femman först.
Sv: Laget
Thomas17Srsen: Det är väl självklart att Rögle har som mål att gå upp i elitserien. Tror även att Jonstorp, Åstorp o HHC har en vision om att gå upp i ES. Vad är poängen med idrott om man inte siktar på att vara bäst? Då kan man ju hellre gå ner o spela innebandy på fritidsgården där alla får vara med o leka.
Du får inte på tafsen, men du har rätt absurda inlägg titt som tätt.
Du får inte på tafsen, men du har rätt absurda inlägg titt som tätt.
Sv: Laget
Thomas17Srsen: Tjena Jan!
Givetvis ska det satsas med sunt förnuft. Men jag är helt övertygad om att styrelsen INTE på något sätt gett upp tanken på Elitserien. Även om man inte går ut och talar högt om det.
I idrott måste man alltid satsa uppåt. Det är det hela vår svenska idrottsrörelse bygger på. Alla vill uppåt, redan i division 7 fotbollen vill man uppåt, mot nästa serie och nya utmaningar.
Att ge upp strävan om en återvunnen elitserieplats som du förespråkar, det är att existera klubbens existens både på lång och kort sikt.
Bättre för varje år måste vara målet i alla klubbar, då går man förr eller senare också upp.
Givetvis ska det satsas med sunt förnuft. Men jag är helt övertygad om att styrelsen INTE på något sätt gett upp tanken på Elitserien. Även om man inte går ut och talar högt om det.
I idrott måste man alltid satsa uppåt. Det är det hela vår svenska idrottsrörelse bygger på. Alla vill uppåt, redan i division 7 fotbollen vill man uppåt, mot nästa serie och nya utmaningar.
Att ge upp strävan om en återvunnen elitserieplats som du förespråkar, det är att existera klubbens existens både på lång och kort sikt.
Bättre för varje år måste vara målet i alla klubbar, då går man förr eller senare också upp.
Sv: Laget
Tuborg: Angående din fråga, om när målet att RBK skall vara i elitserien i gång, tror personligen att RBK styrelse inte har målet elitserien i sikte, av ekonomiska skäl , kostnaderna för spel i elitserien idag är mycket höga, tror inte styrelsen vill riskera klubbens existens, som förra styrelsen höll på att göra efter förra elitserien-sejouren.
Utan man nöjer sig att ligga strax under , vilket innebär super-allsvenskan och kvalserien som högsta mål varje säsong, och då blir man nöjd att dom målen uppfylls.
Förmodligen blir många skribenter förbannade på min inställning, men det får jag ta, har blivt ganska van att få på tafsen.
PS. Givetvis hoppas jag att jag har fel.
JAN LINDE
JAN
Utan man nöjer sig att ligga strax under , vilket innebär super-allsvenskan och kvalserien som högsta mål varje säsong, och då blir man nöjd att dom målen uppfylls.
Förmodligen blir många skribenter förbannade på min inställning, men det får jag ta, har blivt ganska van att få på tafsen.
PS. Givetvis hoppas jag att jag har fel.
JAN LINDE
JAN
Sv: Kommande säsong
chipsalgen:
Skillnad? Waltin var ju ett ösregn, eller åtminstone hans spelidé
...och då är det "blyröv" som ska in på lodrät nio!
Skillnad? Waltin var ju ett ösregn, eller åtminstone hans spelidé
...och då är det "blyröv" som ska in på lodrät nio!
Sv: Kommande säsong
Hofnar: Nä, inte särskilt purken, mest imponerad av att du orkar. Men var och en blir ju salig på sin egen medicin eller hur det nu är...
Men får väl medge att ditt svar hade en poäng eller två ;).
Skillnaden mellan bonden och Rögle är väl att bonden skyller på dålig nederbörd och Rögle på Waltin. I övrigt en klockren koppling. Du måste vara som klippt och skuren för Hipp Hipp:s melodikryss. Om du nu likt bonden vill fortsätta att sprida din dynga :p
Men får väl medge att ditt svar hade en poäng eller två ;).
Skillnaden mellan bonden och Rögle är väl att bonden skyller på dålig nederbörd och Rögle på Waltin. I övrigt en klockren koppling. Du måste vara som klippt och skuren för Hipp Hipp:s melodikryss. Om du nu likt bonden vill fortsätta att sprida din dynga :p
Sv: Kommande säsong
chipsalgen:
Blev du purken för att jag trackade dig lite för den smått sanslösa liknelsen? Det hade du inte behövt bli juh!
Själv ser jag en klar koppling mellan den gångna säsongens Rögletrupp och den late Bjärebonden Qrt Jönsson. Jag menar, bägge har grön uniform och står mest och hänger på sina respektive verktyg och skyller på allt möjligt mellan himmel och jord över att (poäng-)skörden är så skral.
Blev du purken för att jag trackade dig lite för den smått sanslösa liknelsen? Det hade du inte behövt bli juh!
Själv ser jag en klar koppling mellan den gångna säsongens Rögletrupp och den late Bjärebonden Qrt Jönsson. Jag menar, bägge har grön uniform och står mest och hänger på sina respektive verktyg och skyller på allt möjligt mellan himmel och jord över att (poäng-)skörden är så skral.
Sv: Kommande säsong
Mygel: Latent homosexuallitet kan ju få den starkaste att fly fältet, sen får du vara nöjd med att vara söt...bara för att Junior sa att du var snygg betyder inte det att du e snygg..bara att Junis var k*t
Sv: Kommande säsong
Mindreader: Tackar. Kanske kan vi locka ner Nordan igen om vi gömmer Junior o Fransson, som skrämde bort honom senast.
Söt vet jag inte, men jävligt snygg iallafall.
Söt vet jag inte, men jävligt snygg iallafall.
Sv: Kommande säsong
Mygel: Äntligen någon som har insett vad vi behöver..du är bara för söt Mygel...
:o)
:o)
Sv: Kommande säsong
chipsalgen: Problemet är väl att det inte finns speciellt mkt att diskutera i nu läget.
Jag har väl fått igång något på Svenskafans sidan så man kan ju överföra det här.
Det påstås att alla vill ha Näsvall till Rögle. Min åsikt är att jag hellre väljer att lägga slantarna o den sista platsen på att få hit en grym center som kan gå in som playmaker i första kedjan a la Elvis. Vi har redan målskyttar i Stoffe, Arla o jag tror Henke kommer att bli en. Vad vi behöver nu är en ny Nordan eller Jacke, vilket jag inte tycker att Näsvall är.
Jag har väl fått igång något på Svenskafans sidan så man kan ju överföra det här.
Det påstås att alla vill ha Näsvall till Rögle. Min åsikt är att jag hellre väljer att lägga slantarna o den sista platsen på att få hit en grym center som kan gå in som playmaker i första kedjan a la Elvis. Vi har redan målskyttar i Stoffe, Arla o jag tror Henke kommer att bli en. Vad vi behöver nu är en ny Nordan eller Jacke, vilket jag inte tycker att Näsvall är.
Sv: Kommande säsong
Hofnar: Det jag kanske en aning långsökt menade var att de uppträdde som ett gäng divor istället för som ett lag. Annars brukar italienska fotbollslag iofs uppträda disciplinerat så det kanske var där jag tappade dig.
Men det som nu blev intressant är att du itsället för att försöka komma med ngt konstruktivt och komma med några egna infall bara hackar på andra inlägg. Det tillför knappast mer än Lindes beslutsångest angående sin semester.
Jag ville få igång en diskussion, det här är väl ändå ett diskussionsforum. Bara hoppas att ngn annan nappar.
Solen steker, livet leker!
Men det som nu blev intressant är att du itsället för att försöka komma med ngt konstruktivt och komma med några egna infall bara hackar på andra inlägg. Det tillför knappast mer än Lindes beslutsångest angående sin semester.
Jag ville få igång en diskussion, det här är väl ändå ett diskussionsforum. Bara hoppas att ngn annan nappar.
Solen steker, livet leker!
Höjdarlåt på gång
Senast i morgon kommer jag lägga ut Stellans nya mästerverk på sidan. Förra veckan kunde man tanka hem "prototypen", men nu är den färdiginspelad i studio. En riktig partyhit.
Snorre Hal-lem
Vi kommer nästa säsong att få stifta bekantskap med en spelare med det omöjliga namnet "SNORRE HAL-LEM" Det är INTE ett dåligt skämt. Killen har dessutom en egen hemsida där man kan se honom posera i kvinnokläder :) Läs mer på länken
Sv: Kommande säsong
chipsalgen:
En vettig diskussion, och så drar du paralleller mellan Rögle och Italiens fotbollslandslag....
Jomen tjena föfan! Välkommen till sommarlovet vettja.
En vettig diskussion, och så drar du paralleller mellan Rögle och Italiens fotbollslandslag....
Jomen tjena föfan! Välkommen till sommarlovet vettja.
Kommande säsong
Efter Sveriges framgångar i EM och Portugals resp. Italiens kräftgång är det alltid intressant att dra paralleller med Rögle.
Förra säsonget ett nytt och dåligt intyrimmat spelsystem, många nya spelare. Resultatet blev därefter. Osäkerhet och ibland närmast total förvirring och mental förlamning på isen. Detta visar hur viktigt det är att ha ett spelsystem som spelarna är väl förtrogna med. Att laget och spelidéen är så mycket viktigare än några stjärnspeare. Tror inte att detta är en nyhet för någon här, men det råder ju trots allt lite torka bland inläggen. Åtminstone jag är trött på pingviner och Mr L:s semester, månpromenader, eller vad han nu kan tänkas ha för sig.
Kommande säsong tror jag kan bli en höjdare. Dämpade förväntningar, en ganska intakt och förhoppningsvis mer homogen trupp. Tror inte vi kommer bli lika besvikna i år. Vilket väl iofs isåfall skulle vara en bedrift i sig.
Mest svammel från mig, men ett försök att dra igång en lite vettigare och intressantare diskussion såhär i torra sommartider.
Förra säsonget ett nytt och dåligt intyrimmat spelsystem, många nya spelare. Resultatet blev därefter. Osäkerhet och ibland närmast total förvirring och mental förlamning på isen. Detta visar hur viktigt det är att ha ett spelsystem som spelarna är väl förtrogna med. Att laget och spelidéen är så mycket viktigare än några stjärnspeare. Tror inte att detta är en nyhet för någon här, men det råder ju trots allt lite torka bland inläggen. Åtminstone jag är trött på pingviner och Mr L:s semester, månpromenader, eller vad han nu kan tänkas ha för sig.
Kommande säsong tror jag kan bli en höjdare. Dämpade förväntningar, en ganska intakt och förhoppningsvis mer homogen trupp. Tror inte vi kommer bli lika besvikna i år. Vilket väl iofs isåfall skulle vara en bedrift i sig.
Mest svammel från mig, men ett försök att dra igång en lite vettigare och intressantare diskussion såhär i torra sommartider.
Sv: Målvakterna
OE: Det e ju bara för att han är lika snabb o kvick som Srsen på handlederna. Du vet slänger in ett inlägg här o där. Men någon semester kommer vi nog aldrig se dig ta Jan o det tycker jag e bra. Du bidrar trots allt med många intressanta kommentarer till detta forum.
Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Måste erkänna att jag inte hänger med i alla dina svängar. Tidigare har du skrivit att du skulle ta semester fram tills matcherna startar igen...
Sv: Målvakterna
OE: Hej, om du läser längre ner i gästboken, så har jag gjort ett inlägg, där jag skriver att semestern är slut, av diverse orsaker.
JAN
JAN
Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: För att vara en man på semester måste jag säga att du är väldigt aktiv titt som tätt i arbetet (skriverierna) ;))
Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Pingvin spelet är ett resultat av att du tog semester. Jag menar, vad skulle vi skriva om när vi inte längre hade dina roliga inlägg att diskutera?
Sv: Målvakterna
aiastellan: Blev lite fel i texten i mitt inägg, skall vara tycker inte att det har spårat ur, det är bara att jag har lite andra åsikter än andra skribenter.
JAN
JAN
Sv: Målvakterna
aiastellan: Utgår i från att du skämtar när det gäller namnet Rögle Penguins, tycker att det har spårat ur bara för jag har lite andra åsikter.
JAN
JAN
Sv: Målvakterna
Thomas17Srsen: Det är ju du som håller i en stor del utav underhållningen... Förklaring till att det spårat hän.
Har du missat att RBK ska döpa om sig till Rögle Pinguins ?
Ska disskuteras nu på nästa styrelsemöte. hrm...
Har du missat att RBK ska döpa om sig till Rögle Pinguins ?
Ska disskuteras nu på nästa styrelsemöte. hrm...
Sv: Målvakterna
Belix: Hej. Tommy håller med dig, dumt att ta ett löfte och inte hålla det. Så jag är tillbaka i GB från och med i dag.
Har föjlt gästboken ändå utan att vara inloggad, och läst inläggen och har blivit gråhårig i förtid av vissa inlägg, så i fortsättningen när sådana inlägg kommer ,
som gör att man blir gråhårig i förtid, så kommer jag att besvara dessa.
En sak till som jag har reagerat på, är väl en gästbok för inlägg om RÖGLE BK och inte en massa PINGVIN-resultat??. ELLER:
Hälsningar
Jan
Har föjlt gästboken ändå utan att vara inloggad, och läst inläggen och har blivit gråhårig i förtid av vissa inlägg, så i fortsättningen när sådana inlägg kommer ,
som gör att man blir gråhårig i förtid, så kommer jag att besvara dessa.
En sak till som jag har reagerat på, är väl en gästbok för inlägg om RÖGLE BK och inte en massa PINGVIN-resultat??. ELLER:
Hälsningar
Jan
En efterlysning
Gör ett nytt försök nu när gästboken sprudlar av liv:
Jag efterlyser de vita Griffins-tröjor som A-laget använde 96/97 - 97/98. Du som har en sådan liggandes i någon skrubb eller annat ställe, var vänlig kontakta mig. Antingen här i gästboken eller via mail till [email protected]
Den svarta motsvarigheten till modellen finns på bild i min presentation. Det finns även exemplar av tröjorna utan Nytta-reklamen på vingarna.
Jag efterlyser de vita Griffins-tröjor som A-laget använde 96/97 - 97/98. Du som har en sådan liggandes i någon skrubb eller annat ställe, var vänlig kontakta mig. Antingen här i gästboken eller via mail till [email protected]
Den svarta motsvarigheten till modellen finns på bild i min presentation. Det finns även exemplar av tröjorna utan Nytta-reklamen på vingarna.
Sv: SillySeason
aiastellan: När halva bokens inlägg handla om hur långt man kan skicka en pingvin med en klubba. Var det dags att få en "seriösare" stämpel på boken eller??
SillySeason
Det är dags för en seriös omröstning!
Vi kan med hjälp av dessa omröstningsresultat bevisa för komunens styrande hur viktigt eller (gud förbjude) oviktigt Rögle är även under lågsäsong.
Vi kan med hjälp av dessa omröstningsresultat bevisa för komunens styrande hur viktigt eller (gud förbjude) oviktigt Rögle är även under lågsäsong.
« Föregående · 402550 · Nästa »
JN