« Föregående · 11078 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: någon som vet??
Det händer faktisk saker i Halmstad. De räcken som saknades i frdags var på plats på söndagen. Jag såg att några RBK:are var och testade ståplatsen i fredags, var det du?
Sv: någon som vet??
Det é lugnt! Ville bara skämta till det lite!
Men er ståplats ser livsfarlig ut! Inga räcken! Kan bli ett nytt Heyselstadion! Jag hade inte velat stå på en sådan läktare. Säkerheten är inte särskilt stor...
Men er ståplats ser livsfarlig ut! Inga räcken! Kan bli ett nytt Heyselstadion! Jag hade inte velat stå på en sådan läktare. Säkerheten är inte särskilt stor...
Sv: någon som vet??
Ok. OE, jag ber så MYCKET om ursäkt, men att jämföra en ståplats med var ända vrå i hela hallen är faktiskt att överdriva!
Sv: någon som vet??
Men shit, när vi snackar om hur mycket en hall rymmer brukar vi avse hur mycket publik man FÅR ta in. Annars hade vi nog fått plats med 30000 i Ängelholms Ishall om man stått i alla gångar och överallt! Suck!
Sv: Namnbyte i Tranås
Merxx: tack för upplysningen!
Jobbigt sånt där med bröllop, det är mycket lättare att stava till Johansson...
Det verkar som en slags kompromiss - bruden hette väl Welin, och så har dom gjort en förhandlingslösning? Möjligen?
Jobbigt sånt där med bröllop, det är mycket lättare att stava till Johansson...
Det verkar som en slags kompromiss - bruden hette väl Welin, och så har dom gjort en förhandlingslösning? Möjligen?
Sv: någon som vet??
Till: OE.
Det är väll klart att hallen kommer att rymma mer människor med ståplats. Sen att inte brandmyndigheterna tillåter HH att släppa in fler är ju en annan sak eller hur? Tyvärr!! // Loke
Det är väll klart att hallen kommer att rymma mer människor med ståplats. Sen att inte brandmyndigheterna tillåter HH att släppa in fler är ju en annan sak eller hur? Tyvärr!! // Loke
Namnbyte i Tranås
Tranåscentern Tobias Johansson byter namn efter giftermål till Tobias Johwlin!
Tänkte om ni ville lägga upp det på era laguppställningar!
Hade ingen mail tillgänglig!
Tänkte om ni ville lägga upp det på era laguppställningar!
Hade ingen mail tillgänglig!
Gud
F"n vad Högga var het ikväll 1 mål o ett matchstraff för Roughing ;-)
Sedan kan man ju undra vad det är som har hänt, i Timrå lade Halvard en straff i Tisdags som han självklart missade o ikväll lade Micke en o han gjorde mål (chockad).
Har han fått special träning i AIK för att träna upp sina "mjuka handleder" ;-)
Hur som helst så var det en j""ligt snygg straff han satte.
Det är väl bara en tidsfråga innan Finnström skall lägga en straff för Luleå :-)
Sist men inte minst Miffona har fortfarande NOLL poäng fy f"n vad skönt :-)
Sedan kan man ju undra vad det är som har hänt, i Timrå lade Halvard en straff i Tisdags som han självklart missade o ikväll lade Micke en o han gjorde mål (chockad).
Har han fått special träning i AIK för att träna upp sina "mjuka handleder" ;-)
Hur som helst så var det en j""ligt snygg straff han satte.
Det är väl bara en tidsfråga innan Finnström skall lägga en straff för Luleå :-)
Sist men inte minst Miffona har fortfarande NOLL poäng fy f"n vad skönt :-)
Sv: någon som vet??
Det är inte alls så att Sannarpshallen "givetvis kommer rymma fler" i och med att stolarna plockats bort. Jag har hört från mina kontakter i den klubben att brandmyndigheterna inte kommer tillåta att fler personer vistas i hallen även om man gjort ståplats...
Sv: någon som vet??
Sannarpshallen (Valhall) rymmer 4448 personer. Eller rättare sagt den rymde 4448 personer innan ståplats blev byggd. Nu när den är klar så rymmer hallen givetvis fler, men jag vet inte hur många fler. Välkomna till en riktig hockeyfest på söndag :o) // Loke
Lycka till
Hej på er Skåningar.
Jag vill bara passa på att önska er lycka till i vinter.
Äntligen är det dax för spel.
Välkomna till Karlskoga.
Bobcats 4ever!!
Jag vill bara passa på att önska er lycka till i vinter.
Äntligen är det dax för spel.
Välkomna till Karlskoga.
Bobcats 4ever!!
Hallo
Hallo,
viele Grüße von einem Fan der Kassel Huskies !
Meine Freundin Anne und ich werden zusammen mit unseren Männern Anfang Oktober für ein paar Tage nach Ängelholm kommen. Am 7. Oktober wollen wir das Eishockeyspiel von Rögle besuchen, wir freuen uns schon sehr darauf, Pelle Svensson, aber vor allem unseren absoluten Lieblingshusky Roger Hansson spielen zu sehen. Meine Freundin Anne hat inzwischen schon Mailkontakt zum Webmaster dieser Seite, es wäre schön wenn wir uns am 7. Oktober dann in Eurer eissporthalle treffen könnten.
Bis dahin, wir freuen uns auf ein Wiedersehen mit Roger und Pelle, auf ein hoffentlich spannendes Eishockeyspiel und darauf, vielleicht ein paar nette Rögle-Fans kennenzulernen.
Bis dahin
viele blau-weisse EC-Kassel-Huskies-Grüße
Marion
viele Grüße von einem Fan der Kassel Huskies !
Meine Freundin Anne und ich werden zusammen mit unseren Männern Anfang Oktober für ein paar Tage nach Ängelholm kommen. Am 7. Oktober wollen wir das Eishockeyspiel von Rögle besuchen, wir freuen uns schon sehr darauf, Pelle Svensson, aber vor allem unseren absoluten Lieblingshusky Roger Hansson spielen zu sehen. Meine Freundin Anne hat inzwischen schon Mailkontakt zum Webmaster dieser Seite, es wäre schön wenn wir uns am 7. Oktober dann in Eurer eissporthalle treffen könnten.
Bis dahin, wir freuen uns auf ein Wiedersehen mit Roger und Pelle, auf ein hoffentlich spannendes Eishockeyspiel und darauf, vielleicht ein paar nette Rögle-Fans kennenzulernen.
Bis dahin
viele blau-weisse EC-Kassel-Huskies-Grüße
Marion
Sv: någon som vet??
Jadå, men för att respektera tippargeneralens arbete kanske vi ska snacka tyst om den saken ;-)
Å andra sidan finns det många bud om det, beroende på vem man snackar med. De senaste veckorna har allt mellan 3900 och 4800 figurerat i skandalpressen.
Å andra sidan finns det många bud om det, beroende på vem man snackar med. De senaste veckorna har allt mellan 3900 och 4800 figurerat i skandalpressen.
Sv: ahhhhhh
Jaja, det var ett himla tjatande ;-)
Intervjun var gjord av Bengt Josephson i Blekinge Läns Tidning.
Roger Jönsson sa: "Rögle ville jag inte fortsätta i. Det är den struligaste klubb jag någonsin har spelat för. Alla ville vara med och bestämma."
Detta citat använde NST och lade till en halvsyrlig kommentar om att Jönsson aldrig erbjöds något nytt kontrakt i Rögle, på tal om att inte vilja fortsätta i Rögle. Alla har vi våra egon att försvara ;-)
Intervjun var gjord av Bengt Josephson i Blekinge Läns Tidning.
Roger Jönsson sa: "Rögle ville jag inte fortsätta i. Det är den struligaste klubb jag någonsin har spelat för. Alla ville vara med och bestämma."
Detta citat använde NST och lade till en halvsyrlig kommentar om att Jönsson aldrig erbjöds något nytt kontrakt i Rögle, på tal om att inte vilja fortsätta i Rögle. Alla har vi våra egon att försvara ;-)
Tipsligan
Det har varit ett bra gensvar hittills på den nya säsongens tipsliga.
Men det finns en hel del som slängt iväg tips utan att registrera sig. Även du som var med förra året måste anmäla dig på nytt. Vet du med dig att du har tippat men inte reggat dig så regga dig..jag har sparat tipsen.
Men det finns en hel del som slängt iväg tips utan att registrera sig. Även du som var med förra året måste anmäla dig på nytt. Vet du med dig att du har tippat men inte reggat dig så regga dig..jag har sparat tipsen.
Skärpning !
Nu måste alla fatta att det är allvar på söndag.Det håller inte att skylla på "trötta ben" och "ingen motivation"
På söndag smäller det och den som inte är motiverad hör inte hemma i a-truppen.Efter allt fjäskande för Hermansson i tidningarna är det dags att han själv tar på sig blåstället och jobbar en hel match.Det räcker inte med att tycka att Rögle är bäst,han måste prestera mycket mer på isen.Likadant gäller Pelle Svensson som har mycket höga förväntningar på sig.Halmstad kommer definitivt inte att ge bort någonting gratis och det hoppas jag alla inser.
På söndag smäller det och den som inte är motiverad hör inte hemma i a-truppen.Efter allt fjäskande för Hermansson i tidningarna är det dags att han själv tar på sig blåstället och jobbar en hel match.Det räcker inte med att tycka att Rögle är bäst,han måste prestera mycket mer på isen.Likadant gäller Pelle Svensson som har mycket höga förväntningar på sig.Halmstad kommer definitivt inte att ge bort någonting gratis och det hoppas jag alla inser.
Sv: Lakers-rögle
Jag tänkte bara kommentera "hjälmtappningen": Granqvists hjälm har krånglat hela säsongen. Jag har pratat med honom och han har tidigare sagt att den är konstig. En ny har införskaffats. Helsvart. Jag vet inte varför den inte används. Kanske är den på lackering för jag har inte sett den på ett tag i omklädningsrummet. Motiven kommer bli något alldeles extra i så fall!
ahhhhhh
Var det fler som läste om vad Roger Jönsson tycker om Rögle BK:s organisation??
Han tyckte rent ut sagt att den var för jävligt..
Nu skrev ju NST inte så men nåt åt det hållet..
Läste också om Hermansson, han HAR hjärtat i RÖGLE!! Vilken kille!!!!
Fan, vad gott det ska bli på SÖNDAG!!!
Hammers ska få så mycket däng!!
Jag tippar: 5-3 till RBK!
Så får man ju också hoppas att poliserna inte står och kollar när Ljunggren han slår en drill!! =)
FORZA RBK!
Han tyckte rent ut sagt att den var för jävligt..
Nu skrev ju NST inte så men nåt åt det hållet..
Läste också om Hermansson, han HAR hjärtat i RÖGLE!! Vilken kille!!!!
Fan, vad gott det ska bli på SÖNDAG!!!
Hammers ska få så mycket däng!!
Jag tippar: 5-3 till RBK!
Så får man ju också hoppas att poliserna inte står och kollar när Ljunggren han slår en drill!! =)
FORZA RBK!
Sv: Nya spelare
Persson Rena: Ditt resonemang håller, men det jag känner mig tveksam till är "mot elitserien". Var har man sagt det? Inom vilket tidsperspektiv? Hur skall man uppnå det? Jag vill minnas att man har sagt topp 16. Finns det någon som vet vad man har för sportsliga mål och kan ge mig en hint?
18 mil för långt åt norr.
18 mil för långt åt norr.
Sv: Nya spelare
Jonas.....Jag vet inte om vi pratar om samma saker riktigt. Det handlar inte om att inte stötta det vi redan har, det gör vi till 100%, oavsett resultat. Hade styrelsen satt upp som målsättning för föreningen: "vi ska bara spela med egna produkter oavsett i vilken serie" så får vi ju givetvis anpassa våra förväntningar till DEN verkligheten. Men styrelsen har ju klart och tydligt deklarerat en annan målsättning: "mot elitserien". Mot den bakgrunden tycker jag det är konstigt truppen är så tunn, det ser ju alla som läser laguppställningen. Det är inget fel alls att slussa in många juniorer i laget. Det skall bara ställas i rätt proportion till förväntning/målsättning. Ingen kan begära att förstaårsseniorer skall gå in och vara ledande i ett lag. Och om sen resultaten inte går "rätt" väg, sparkas tränaren, när det egentligen är spelarmaterialet som är för dåligt....det har vi bara sett alltför många gånger.
Sv: Lakers-rögle
Vad beträffar "hjälmtappningen" malul, så var det vid åtminstone två av tillfällena så att Växjöspelare sköt pucken i blocket på Granqvist. Då är det lätt att hjälmen ryker av. Dessutom brukar domaren blåsa av spelet när en målvakt får ett skott på hjälmen.
Vad gäller kringarrangemang och inramning försöker ni hålla NHL-stuk. Synd att inte hockeykunskaperna sträcker sig lika långt.
Hade Hansson blivit liggande på isen i tredje perioden, hade jag nog fan parkerat Forden i en tall på vägen hem...
Vad gäller kringarrangemang och inramning försöker ni hålla NHL-stuk. Synd att inte hockeykunskaperna sträcker sig lika långt.
Hade Hansson blivit liggande på isen i tredje perioden, hade jag nog fan parkerat Forden i en tall på vägen hem...
Sv: Lakers-rögle
Tack för en snabb uppdatering om hur matchen var ikväll.
Den sidan måste vara en av de bästa hockey siter i Sverige. Om inte den bästa.
Ses på söndag. Man lär få svårt att prata på jobb på måndagen.
Den sidan måste vara en av de bästa hockey siter i Sverige. Om inte den bästa.
Ses på söndag. Man lär få svårt att prata på jobb på måndagen.
Sv: Lakers-rögle
Hmm, ja det var ju ett genrep, och sådana ska helst inte vara alltför bra!
Det där med hjälmtappningen var lite speciellt - jag kunde inte hjälpa att nämna likheten med en tidigare hjälmtappare i Rögle ;-)
Det där med hjälmtappningen var lite speciellt - jag kunde inte hjälpa att nämna likheten med en tidigare hjälmtappare i Rögle ;-)
Länkar:
http://rfn.just.nu
http://rfn.just.nu
Lakers-rögle
ni gjorde en bra match,inte mer än vad som behövdes!
jag tror ni tar er till SA!
undrar bara vad eran målvakt var för en?
tre skott i rad,tappade hjälmen tre(!!) gånger!vad e det?
lycka till i allsvenskan!
förhoppingsvis möts vi nästa säsong och då gäller det inte träningsmatch längre!
jag tror ni tar er till SA!
undrar bara vad eran målvakt var för en?
tre skott i rad,tappade hjälmen tre(!!) gånger!vad e det?
lycka till i allsvenskan!
förhoppingsvis möts vi nästa säsong och då gäller det inte träningsmatch längre!
Sv: Hjärta
"- De här killarna åker på bortamatcher och betalar dyrt för att följa oss. Då måste de få något tillbaka. Det kostar inte mycket att visa sin uppskattning och det är en självklarhet för mig att göra det, säger Hermansson."
De orden värmer oss som sitter i bilfan så många timmar om året.
Tack, Magnus
The Punisher - har också hjärtat i Rögle
De orden värmer oss som sitter i bilfan så många timmar om året.
Tack, Magnus
The Punisher - har också hjärtat i Rögle
Saxat från Lakers forum
....Jag tror det blir 3-5 till Rögle. Men jag tippar 5-3 till Lakers eftersom dom är bäst.
Hehe. Lite förvirrad?
Hehe. Lite förvirrad?
« Föregående · 11078 · Nästa »