« Föregående · 53188 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Visa fotografi.....
Dom ska portas från ALLA arenor i 5 år, så kanske dom lär sej att uppföra sej som en riktig människa.
Visa fotografi.....
Det är verkligen en stor skam att det ska vara så att ett par personer sumpar för alla andra...det är så typiskt.
Fram med kort på dessa idioter eller varför inte be dem inför nästa hemma match be hela Rögle publiken om ursäkt för sitt beteende. Tycker att ni som var med ska peka ut dessa och ställa dem till svars annars vägra dem att åka med supporterbussen.
Hel sjukt....vilka svin...
Är man ett röglefans när man pajar bilar och skrämmer livet av folk och barn bör man ju spärras in och få behandling på St: Maria.
Fram med kort på dessa idioter eller varför inte be dem inför nästa hemma match be hela Rögle publiken om ursäkt för sitt beteende. Tycker att ni som var med ska peka ut dessa och ställa dem till svars annars vägra dem att åka med supporterbussen.
Hel sjukt....vilka svin...
Är man ett röglefans när man pajar bilar och skrämmer livet av folk och barn bör man ju spärras in och få behandling på St: Maria.
Sv: FÖRBANNAD
Jag kan förstå att ni är förbannade.Vi har varit förskonade från bråck häruppe. Jag kan hålla med om att de kanske är lite naivt att låta hemmasupporters stå i bortaklacken.Men det har ju funkat hittils. Jag tyckerdet är tråkigt det som hänt.men vi vet att det är en liten skara som alltid ställer till med bråk. Ni andra som sköter er får föga uppmärksamhet. Majoriteten var trevlig och vi ser fram imot att få åka till Ängelholm. Där får vi det nog inte lätt! Kul att serien är så jämn och Lycka Till i fortsättningen!
FÖRBANNAD
Då har man vaknat efter en natt i bilen.Och det första man tänker på e packet som bråkade igår.Så jävla meningslöst.När man startade resan mot Nyköping vid 12 tiden så var stämningen på topp.Det varade i 10min in i första perioden!Jag tycker iofs att det var dåligt att man tillät hemmapublik att stå på bortasektionen.Men det ursäktar inte uppförandet hoss vissa Röglefans!Jag tycker verkligen synd om grabbarna som ordnade bussresan.Packet kan bli hemma hädanefter.Samtidigt vill jag tacka de Nyköpingsfansen som välkommnade oss då vi anlände till ishallen.En eloge till er!Och till packet vill jag säga TACK.TACK för att ni sabbade kvällen.Tack så jävla mycket!Känns verkligen inspirerande att följa RBK på bortamatcherna,NOT!
OBS
Tyvärr måste man meddela att det räckte inte med bråket som var mellan 1:a o 2:a perioden utan att bilar bucklades o bråk på parkeringen efter matchen, inte ens småbarn var ifred. Rögle som klubb o supporterklubben måste ta tag i det här nu. I all välmening annars är risken den att ni får ett så dåligt rykte att ingen vill ta emot er. Hoppas på det bästa.
Referatet..
När kommer det upp ett referat från matchen igår på den offciella OE???
Vill höra hinkes kommentar..=)
Vill höra hinkes kommentar..=)
Sv: Röglesupporter
Håller fullständigt med dig Patrik. Det är dags att det händer nåt!
Jag skiter fullständigt i vad vissa omogna personer har för politiska åsikter, SÅ LÄNGE DE HÅLLER DET UTANFÖR VÅRT LAG! Samma sak med de som verkar ha problem med att följa en match utan att de måste börja slåss med någon, de får gärna slåss så mkt de vill med grisar eller vad som helst, BARA DE INTE GÖR DET DÅ VÅRT LAG SPELAR. Om ni inte e där för att stötta vårt kära Rögle o heja fram det till seger så kan ni dra åt helvete för allt vad jag vet.
Jag tycker att Rögle har ett stort ansvar i att försöka få bort detta pack. Kan de inte prata med HIF o lära sig av vad de har gjort. För det är med största sannolikhet samma personer som nu är portade från Olympia som åker runt på Rögles matcher som några parasiter o förstör för oss andra supportrar o laget i sig.
Hade varit väldigt intressant om någon av bråkstakarna o nasse-svinen skulle kunna komma in här i Gästboken o försvara sina handlingar. Men antingen så är de väl för fega för detta eller så når deras intelligens inte upp till den nivån så att de kan hantera en dator.
VI ÄLSKAR RÖGLE!!!!!
Jag skiter fullständigt i vad vissa omogna personer har för politiska åsikter, SÅ LÄNGE DE HÅLLER DET UTANFÖR VÅRT LAG! Samma sak med de som verkar ha problem med att följa en match utan att de måste börja slåss med någon, de får gärna slåss så mkt de vill med grisar eller vad som helst, BARA DE INTE GÖR DET DÅ VÅRT LAG SPELAR. Om ni inte e där för att stötta vårt kära Rögle o heja fram det till seger så kan ni dra åt helvete för allt vad jag vet.
Jag tycker att Rögle har ett stort ansvar i att försöka få bort detta pack. Kan de inte prata med HIF o lära sig av vad de har gjort. För det är med största sannolikhet samma personer som nu är portade från Olympia som åker runt på Rögles matcher som några parasiter o förstör för oss andra supportrar o laget i sig.
Hade varit väldigt intressant om någon av bråkstakarna o nasse-svinen skulle kunna komma in här i Gästboken o försvara sina handlingar. Men antingen så är de väl för fega för detta eller så når deras intelligens inte upp till den nivån så att de kan hantera en dator.
VI ÄLSKAR RÖGLE!!!!!
Sv: Röglesupporter
Sofkey: Jag håller med dej till 100%. Det ska INTE behövas att samhället ska slänga ut tusentals onödiga skattepengar för att en del sak få leva ut sina huliganfasoner!
Men jag säger samtidigt grattis till bråkstakarna! Nu har ni tydligen knäckt Otto också, som ställt upp för er och fixat allt praktiskt med buss och så. På samma sätt har ni kört slut på andra som ställt upp för er - eller rättare sagt för att Rögle ska få ett starkt stöd på bortaplan.
Jag kan inte annat än beklaga att det inte finns en levande, aktiv supporterklubb, inga matchvärdar, inga organiserade bussresor (nu när klubben i så många andra sammanhang värdesätter klackens betydelse för att vända en match)
Det håller inte att sticka huvudet i sanden.
Den enda möjligheten är att Rögle själva ordnar buss, där enbart medlemmar får åka med, och där nolltolerans gäller. Inga rasistramsor, nävar i luften, huliganfasoner m.m. för då får man aldrig mer följa med!
Men VEM vill ta tag i problemet???
Men jag säger samtidigt grattis till bråkstakarna! Nu har ni tydligen knäckt Otto också, som ställt upp för er och fixat allt praktiskt med buss och så. På samma sätt har ni kört slut på andra som ställt upp för er - eller rättare sagt för att Rögle ska få ett starkt stöd på bortaplan.
Jag kan inte annat än beklaga att det inte finns en levande, aktiv supporterklubb, inga matchvärdar, inga organiserade bussresor (nu när klubben i så många andra sammanhang värdesätter klackens betydelse för att vända en match)
Det håller inte att sticka huvudet i sanden.
Den enda möjligheten är att Rögle själva ordnar buss, där enbart medlemmar får åka med, och där nolltolerans gäller. Inga rasistramsor, nävar i luften, huliganfasoner m.m. för då får man aldrig mer följa med!
Men VEM vill ta tag i problemet???
Röglesupporter
Besviken Röglesupporter skriver i NH:s gästbok att det inte fanns funktionärer, publikvärdar, vakter eller polis vid Rögles klack. Ska detta vara nödvändigt ? Jag vet inte hur många som var med upp till Nyköping, men att det var 15-20 st som var med att bråka o provocera fram bråk det vet jag.Såg det med egna ögon. Synd om dom som kom för att se en bra o spännande match.Detta svineri o dåliga uppträdande har vi inte upplevt sen LHC (Linköping) o dess svans "besökte" oss för 10-15 år sen. Synd om Rögle o dess hockeyintresserade att denna svans skämmer ut er. Jag o många med mej vill inte se er i Nyköping igen. För övrigt så blir det hård kamp om vem som tar play off platserna. Hoppas givetvis på NH 90. Sofkey,Nyköping
Buss
Det var sista gången jag ordna buss, vi var 25 st i vår buss, jag tyckte om 17-18 man resten kan dra åt helvete. jag tog tag i detta med att ordna buss´i höstas, det har funkat bra, men i Nyköping blev det helt fel, nu skiter jag i att fixa buss, sorry jag åker inte 45 mil för att bete mig som ett svin, Pelle o Hansson skämdes på våra vägar. tack till Hyllinge Buss som har ställt upp för oss.... tyvärr har inte vi ställt upp för dom... tack BAGARN...... JAG ÅKER MINIBUSS MED MINA VÄNNER FRÅN LAHOLM... Tack OTTO... jag älskar Rögle
Sv: Röglesupporter gjorde Hitlerhälsningar
Klart att merparten av oss Rögle-fans oxå är förbannade. Vi vill absolut inte bli associerade med detta pack o inte heller de som ställde till bråk i Nyköping heller. Men vad ska vi göra???? De är allt som oftast inte på hemmamatcherna o om de av någon anledning är där (de verkar inte vara speciellt intresserade av hockeyn) så visar de inte dessa tendenser där. Eftersom vi inte har någon organiserad klack eller dyl så har vi inget sätt att försöka hindra att dessa tar sig till bortamatcherna, där Tingsryd o Troja är de stora högrisk matcherna.
Har du själv något bra förslag Max?? Att skriva här i gästboken är totalt meningslöst.
Har du själv något bra förslag Max?? Att skriva här i gästboken är totalt meningslöst.
Röglesupporter gjorde Hitlerhälsningar
Jag vill först citera det jag läste i Metro 2002-01-31:
Supporter anmäld för Hitlerhälsning
Rättsligt: En person från ishockeyklubben Rögles hejarklack har polisanmälts för hets mot folkgrupp. Under matchen Tingsryd-Rögle i söndags gjorde mannen flera gånger Hitlerhälsningar.
Trots att en polis på plats upprepade gånger uppmanade honom att sluta fortsatte han. Nu har polismannen anmält händelsen, rapporterar Sveriges Radio Kronoberg.
Metro 2002-01-31
Att läsa detta förvånar mig inte direkt. Man vet ju att Rögles hejarklack är en av Sveriges våldsammaste, det är ju ingen nyhet. Men att den nu även blir ansedd som en rasistvänlig hejarklack gör mig så förbannad att jag inte ens kan prata! Och att ingen på denna community ens har nämnt händelsen gör det inte heller mycket bättre.
Man kan undra vad politikerna i Ängelholm lägger sina skolpengar någonstans för någon förståelse för det som hände i Tyskland under 30- och 40-talen kom inte denna Röglesupporter/eller dessa supportrar ens i åtanke om. Men det är ju ofta så med små "bondhålor" där intelligenskvoten oftast är lägre och såna här tankegångar får råda fritt utan att någon ens vågar säga eller göra något åt det!
Det är förargligt att ett lag som Rögle ska dras med en hejarklack som i princip godtar vad som helst som hojtas på läktarna! Nu säger jag inte att hela klacken är dålig men vissa principer bör ju finnas! Skärpning!
Vänligen men bestämt
Max Larsson
Supporter anmäld för Hitlerhälsning
Rättsligt: En person från ishockeyklubben Rögles hejarklack har polisanmälts för hets mot folkgrupp. Under matchen Tingsryd-Rögle i söndags gjorde mannen flera gånger Hitlerhälsningar.
Trots att en polis på plats upprepade gånger uppmanade honom att sluta fortsatte han. Nu har polismannen anmält händelsen, rapporterar Sveriges Radio Kronoberg.
Metro 2002-01-31
Att läsa detta förvånar mig inte direkt. Man vet ju att Rögles hejarklack är en av Sveriges våldsammaste, det är ju ingen nyhet. Men att den nu även blir ansedd som en rasistvänlig hejarklack gör mig så förbannad att jag inte ens kan prata! Och att ingen på denna community ens har nämnt händelsen gör det inte heller mycket bättre.
Man kan undra vad politikerna i Ängelholm lägger sina skolpengar någonstans för någon förståelse för det som hände i Tyskland under 30- och 40-talen kom inte denna Röglesupporter/eller dessa supportrar ens i åtanke om. Men det är ju ofta så med små "bondhålor" där intelligenskvoten oftast är lägre och såna här tankegångar får råda fritt utan att någon ens vågar säga eller göra något åt det!
Det är förargligt att ett lag som Rögle ska dras med en hejarklack som i princip godtar vad som helst som hojtas på läktarna! Nu säger jag inte att hela klacken är dålig men vissa principer bör ju finnas! Skärpning!
Vänligen men bestämt
Max Larsson
Vad i hela h-lvete
Jaha vad händer borta i flygplanshangaren i smålands skogarna????
Svartjobbarna spöar ju Leksand!!!!!!!!!!!
Svartjobbarna spöar ju Leksand!!!!!!!!!!!
Nyköpings-matchen
Skulle vara skoj om RBK kunde snurra upp Nyköpings-grabbarna,
som man fick den uppfattningen att dom hade tullat på
Nyköpings-brännvins-flaskan.
Hälsningar
Jan-Åke
som man fick den uppfattningen att dom hade tullat på
Nyköpings-brännvins-flaskan.
Hälsningar
Jan-Åke
Sv: yrrol glömde rubriken :/
De blir tre poäng för nh
ikväll någ för att ni kan tänkas bjuda på svårt motstånd så kommer nh att vinna med 4-2 i kväll
heeeja heja nyköping heeeja heja nyköping heja heja nyköping
välkommna
ikväll någ för att ni kan tänkas bjuda på svårt motstånd så kommer nh att vinna med 4-2 i kväll
heeeja heja nyköping heeeja heja nyköping heja heja nyköping
välkommna
Sv: yrrol glömde rubriken :/
Mörkt yrrol, j-vligt mörkt ;-)
Ungefär som när man åkte hem från Mölndal den bistra hösten i år 2000.
Ungefär som när man åkte hem från Mölndal den bistra hösten i år 2000.
Sv: yrrol glömde rubriken :/
Tror att Jonas kommer att ha fritt synfält idag under matchen efter den kommentaren... :-)
yrrol glömde rubriken :/
Ja, ja Jonas.Jag tycker ändå att RBK borde vinna ganska enkelt om man spelar med vilja och hjärta.Sen undrar jag hur du vet hur en smed ser ut i röven,he he.Kanske bäst att inte stå framför dej ikväll!Ha det.
Sv: 1.90KROSS
Stopp å belägg!
Här finns minsjäl inga säkra poäng att hämta. Så sent som i lördags var allt piss å päreskal och framtiden tedde sig lika ljus som röven på en smed. Ödmjukhet, om jag får be!
NH90 borta är ingen barnlek. De visar en svagt uppåtgående form och den hör serien är inte ojämnare än att alla kan slå alla.
Men visst har man ljusa minnen från Rosvalla de senaste säsongerna :-)
Jag säger bara: -Det här känns bra!
Här finns minsjäl inga säkra poäng att hämta. Så sent som i lördags var allt piss å päreskal och framtiden tedde sig lika ljus som röven på en smed. Ödmjukhet, om jag får be!
NH90 borta är ingen barnlek. De visar en svagt uppåtgående form och den hör serien är inte ojämnare än att alla kan slå alla.
Men visst har man ljusa minnen från Rosvalla de senaste säsongerna :-)
Jag säger bara: -Det här känns bra!
1,90 kross
Ska bli j*kligt skönt att höra lite skånska runtomkring sig ikväll..
Min SA-premiär och jag har aldrig sett Rögle förlora mot 1,90, är inte det ett bra tecken, så vet inte jag.
Ni som ska köra uppåt, kör i god tid, för vädret har svängt oftare än en medgångssupporter de senaste dagarna. :-)
Min SA-premiär och jag har aldrig sett Rögle förlora mot 1,90, är inte det ett bra tecken, så vet inte jag.
Ni som ska köra uppåt, kör i god tid, för vädret har svängt oftare än en medgångssupporter de senaste dagarna. :-)
Sv: Buss Till Nyköping
tjena otto vilken tid gick bussen i morron och vad kostar det just nu att hänga med!
had
had
« Föregående · 53188 · Nästa »