« Föregående · 57252 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: kom igen nu arbekå!!!!
Äntligen en som ser samma som jag, men tjänstefel gör man bara en gång, här sker det varje match sen serien startades i höstas, P Lundmark är den som har coach ansvar under match, har dessutom bra pröjs för det men slarvar bort varje PP, obegripligt!!!
Kan det vara så att han är för mycket "kompis" med dom äldre rutinerade spelarna???
Kan det vara så att han är för mycket "kompis" med dom äldre rutinerade spelarna???
Sv: Jämnare än väntat
Just nu är det bara så fruktansvärt irriterande att Rögle fick den chansen i slutet. 19.57 och Pelle får ett jätte läge. Fan bara att lägga in den. Den chansen kunde vi varit utan så hade man sluppit att vara så besviken.
Jag skrev ett mail till SVT och frågade varför man tjatar om Leksand hela tiden. Det är ju Leksand hit och Leksand dit. Hela hela tiden Leksand. Vi andra lag i SA existerar inte.
Jag fick svaret
"Vi visar Leksand delvis för att de är ett klassiskt lag som troligen är på väg
upp igen och
om inte nerverna spökar ska vara överlägsna i Allsvenskan."
Korkat svar.
Jag skrev ett mail till SVT och frågade varför man tjatar om Leksand hela tiden. Det är ju Leksand hit och Leksand dit. Hela hela tiden Leksand. Vi andra lag i SA existerar inte.
Jag fick svaret
"Vi visar Leksand delvis för att de är ett klassiskt lag som troligen är på väg
upp igen och
om inte nerverna spökar ska vara överlägsna i Allsvenskan."
Korkat svar.
Sv: Jämnare än väntat
Jo jag vet var dommaren gör mot Brown. B fick en tackling och föll tungt. Liggande på isen slår han till Röglespelaren över vaderna med sin klubba. Röglespelaren trycker ner GB mot isen med klubban. Då får GB tokspel och skriker (så dommarn vänder sig om) och samtidigt börjar han veva med klubban. 2 min utdömda. Ytterligare 10 min personligt för protester (som nog hördes ända till Leksand). Matchstraff var det alltså inte, men då mindre än 10 återstod fick han gå å duscha i stället för att bänknöta utvisningsbåset.
Fråga istället varför dommaren helt plötsligt hittade en utvisning på Roger Hansson för fasthållning, när han i momentet innan i LIFzon släppt 3 st solklara holding the stick. Under denna harlt matchavgörande utvisning kunde LIF göra 3-5 (ruggigt effektiva förresten). Detta anser jag vara en större skandal än GB´s utvisning.
Anser även att LIF måste skärpa sig och sluta mad dessa ständiga hakningar och klubbviftandet i ansiktena. Minns t ex nr 6 när han tekade rakt upp mot taket och var mm ifrån att köra klubban i ansiktet på Hermansson. Nr 6 bara råflinade efteråt. FULT. Jensa Nielsen minns man för hans filmning när Röglespelaren var 2 meter ifrån. Dommaren bara tittade förvånat...JN hade 3 st filmningar i samma byte. Hollywoodagenterna jublade!
OS-hjälten Sigge bara snackade och snackade och snackade och knäräddade turligt LIF i sista sekunderna.
Rätt lag vann nog, men heder till RBK för insatsen. Med samma flyt som LIF hade så kunde vi vunnit, minns Lindgrens stolpe i första perioden och Starcks stolpe i sista.
Fråga istället varför dommaren helt plötsligt hittade en utvisning på Roger Hansson för fasthållning, när han i momentet innan i LIFzon släppt 3 st solklara holding the stick. Under denna harlt matchavgörande utvisning kunde LIF göra 3-5 (ruggigt effektiva förresten). Detta anser jag vara en större skandal än GB´s utvisning.
Anser även att LIF måste skärpa sig och sluta mad dessa ständiga hakningar och klubbviftandet i ansiktena. Minns t ex nr 6 när han tekade rakt upp mot taket och var mm ifrån att köra klubban i ansiktet på Hermansson. Nr 6 bara råflinade efteråt. FULT. Jensa Nielsen minns man för hans filmning när Röglespelaren var 2 meter ifrån. Dommaren bara tittade förvånat...JN hade 3 st filmningar i samma byte. Hollywoodagenterna jublade!
OS-hjälten Sigge bara snackade och snackade och snackade och knäräddade turligt LIF i sista sekunderna.
Rätt lag vann nog, men heder till RBK för insatsen. Med samma flyt som LIF hade så kunde vi vunnit, minns Lindgrens stolpe i första perioden och Starcks stolpe i sista.
Sv: kom igen nu arbekå!!!!
Bara att instämma om powerplay-coachningen! De spelare som var på isen fick inte iväg så mycket som en "fösare" mot Leksandsmålet i spel 5 mot 3 under 2 1/2 minut!
Man blir ju lite konfunderad, på bänken sitter A.Strandberg med ett av seriens hårdaste skott men han spelade inte en enda sekund i det powerplayet! Strandberg bör ju vara en av de första man tar in på isen i 5/3-läge...
...och det var ingen engångsföreteelse!!
Ett lite tjänstefel kan tyckas, men vem fan är perfekt?!
Man blir ju lite konfunderad, på bänken sitter A.Strandberg med ett av seriens hårdaste skott men han spelade inte en enda sekund i det powerplayet! Strandberg bör ju vara en av de första man tar in på isen i 5/3-läge...
...och det var ingen engångsföreteelse!!
Ett lite tjänstefel kan tyckas, men vem fan är perfekt?!
Sv: kom igen nu arbekå!!!!
Blir otroligt upprörd när man envist fortsätter att köra samma gubbar i Power play som inte får ut någonting, För H***te PL börja coacha
kom igen nu arbekå!!!!
Vill inte lägga över all skuld på Iwarsson, men han får ta på sig två av målen...
Tyckte att han såg ostabil ut....
Kul att Buddha var med i klacken..
Nu väntar 3 svåra matcher, Leksand (borta) och Bofors hamma o borta...två vinster där skall inte vara en omöjlighet...
En sak till..ska Leksand till Elitserien, får de noga höja sig rejält, tyckte att Rögle lika bra kunde vunnit i går, men det är som det alltid har varit..DE VÅGAR INTE SKJUTA!!!!! VARFÖR!!!!
Vi ska upp till elitserien igen na na na na na na na na ......
Tyckte att han såg ostabil ut....
Kul att Buddha var med i klacken..
Nu väntar 3 svåra matcher, Leksand (borta) och Bofors hamma o borta...två vinster där skall inte vara en omöjlighet...
En sak till..ska Leksand till Elitserien, får de noga höja sig rejält, tyckte att Rögle lika bra kunde vunnit i går, men det är som det alltid har varit..DE VÅGAR INTE SKJUTA!!!!! VARFÖR!!!!
Vi ska upp till elitserien igen na na na na na na na na ......
statistik
Ivarssone bästa målvakt??? det finns lögn, förbannad lögn och statistik...... Ivarsson har inte hållt den klassen i SA som han gjort i allsvenskan...bara att inse...att han skulle ha tagit ett par av målen igår,,,menmen..bara att komma igen...
Kul att Wolle e tebax...tragiskat att inse att han har större chans att stå en match i år än vad Erik har.......
Kul att Wolle e tebax...tragiskat att inse att han har större chans att stå en match i år än vad Erik har.......
Sv: Tungt!
Låter trist med swehockeyservern...
I brist på det helt officiella referatet, får ni gärna kika på mitt lilla nedklottrade referat + spelar/tränarkommentarer (på RFN), så får vi se om även firma Fagerlund får igång datorerna så småningom :-)
Gonatt folks!
I brist på det helt officiella referatet, får ni gärna kika på mitt lilla nedklottrade referat + spelar/tränarkommentarer (på RFN), så får vi se om även firma Fagerlund får igång datorerna så småningom :-)
Gonatt folks!
Länkar:
http://rfn.just.nu
http://rfn.just.nu
Sv: Jämnare än väntat
Kanske var det så att domaren ville kompensera de andra slagsmåls utvisningarna då han i två fall tog ut båda spelarna fastän det bara var en som slogs. Har speciellt ett fall när en Röglespelare (kommer inte ihåg vem) fick motta 2 knytnävar i ansiktet utan att själv veva något. Av någon skum anledning så kommer herr Thorsbrink på att båda spelare ska ut. Måste vara svårt att lira om man ska behöva vara rädd för att åka ut eftersom man får på käften.
Känns attans segt nu. Om vi bara hade fått in den i slutet.......
Buddha hade ju oanade röst resurser :)
Känns attans segt nu. Om vi bara hade fått in den i slutet.......
Buddha hade ju oanade röst resurser :)
Sv: Tungt!
Gott folk! Så här ligger det till: För femtielfte gången ställer servern till stora problem för oss. Den har omöjliggjort uppdatering av sidan, förhoppningsvis har vi fått klarhet i vad det hela gäller i morgon förmiddag. Först då kan uppdatering av matchintervjuer och referat ske, tyvärr!
Jämnare än väntat
Ja ojoj det blev svettig för oss blå-vita... men man måste undra vad domaren gör som tar ut Brown men inte den andre alldeles i slutet fast bägge slåss???
Skitsamma, LIF vann iaf, tack OS-hjälten Sigge Svensson för det, han fick leka lite målvakt! Det gick ju det med...! =)
Kom igen nästa match RBK...
Skitsamma, LIF vann iaf, tack OS-hjälten Sigge Svensson för det, han fick leka lite målvakt! Det gick ju det med...! =)
Kom igen nästa match RBK...
Break a leg!
Lycka till i kväll Rögle. Jag hoppas på en liten "skräll" mot de upphaussade knätofsarna ;-)
Come On Rögle!!
Om cirka 1 timme börjar färden!! Fan va gött ös det ska bli
Läge att hylla Jensa o Greg´! Dock inte Gregs ramsa.... Inte så passande idag. Ett tips: Det låter betydligt bättre om en klack blir Kvadratisk o inte på rad... så att säga.. Blir så jävla ojämnt när det sjungs då o takten blir lidande... fast det är klart idag MÅSTE det bli fullt annars tycker jag det är uselt så ikväll ska ALLA skrika!
FORZA RÖGLE !!!!!! Ps Jävligt knäckande med Hanssson ds
NU LYFTER VI TAKET!
Läge att hylla Jensa o Greg´! Dock inte Gregs ramsa.... Inte så passande idag. Ett tips: Det låter betydligt bättre om en klack blir Kvadratisk o inte på rad... så att säga.. Blir så jävla ojämnt när det sjungs då o takten blir lidande... fast det är klart idag MÅSTE det bli fullt annars tycker jag det är uselt så ikväll ska ALLA skrika!
FORZA RÖGLE !!!!!! Ps Jävligt knäckande med Hanssson ds
NU LYFTER VI TAKET!
3 timmar
3 timmar kvar innan bilen rullar med oss här nere i Lund. Sen väntar väl en timme där man väntar i kön för förbokade samtidigt så de som väljer att inte förboka har ingen kö alls. Efter det ska man trängas o puckla sig upp på apberget till klacken.
Efter allt detta väntar lite mer än två timmar av sjungande o hoppande.
Till sist åker man hem med ett leende på läpparna efter Rögles 3-2 vinst över Leksand. Halsen e söndertrasad så det blir en tyst hemfärd.
Detta är vad jag kallar en riktigt trevlig kväll :)
Efter allt detta väntar lite mer än två timmar av sjungande o hoppande.
Till sist åker man hem med ett leende på läpparna efter Rögles 3-2 vinst över Leksand. Halsen e söndertrasad så det blir en tyst hemfärd.
Detta är vad jag kallar en riktigt trevlig kväll :)
« Föregående · 57252 · Nästa »
Om du väljer "Leksand" i rullgardinsmenyn till höger, så kommer du att hitta LIF:s gästbok.