« Föregående · 100998 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Växjö
Finns det nån som ska upp till växjö som kan kanske infomera via nån som sitter vid en dator som då kan skriva hur det går för rögle på söndag när dom ska spela borta mott Växjö? =)
Det hade varit kul att får veta hur det går!! Orkar inte vänta till måndag morgron får veta hur det gick! =)
Det hade varit kul att får veta hur det går!! Orkar inte vänta till måndag morgron får veta hur det gick! =)
Sv: Jannes gäng
nicke: Det är förvisso den tjeckiska elitserien, och om man jämför svensk och tjeckisk hockey grundat på landslagens insatser, så är väl inte tjeckerna så hemskt mycket sämre...
Jannes gäng
Är det någon som vet hur bra ligan är där HC Karlovy Vary(Votrubas nya gäng) spelar. Dom blev 10:a där förra säsongen av 14 lag.
Västra Frölunda lär bli lite svåra att slå, men man kan ju hoppas att dom slår HC Karlovy Vary.
Västra Frölunda lär bli lite svåra att slå, men man kan ju hoppas att dom slår HC Karlovy Vary.
Mörrum...
Laxarna har skaffat sej en riktigt bra supportersajt, minsann!
Fast det var en rätt skojig gallup man hade inför träningsmatchen:
"Ska du åka till Rögle för att se Mörrums första träningsmatch"
Man tycker allt lite synd om de fem stackarna som svarade ja på frågan. Man lär inte ha hittat så många ishallar i Rögle ;-)
Fast det var en rätt skojig gallup man hade inför träningsmatchen:
"Ska du åka till Rögle för att se Mörrums första träningsmatch"
Man tycker allt lite synd om de fem stackarna som svarade ja på frågan. Man lär inte ha hittat så många ishallar i Rögle ;-)
Länkar:
http://www.laxarna.com/
http://www.laxarna.com/
Sv: Laxaleken är ju avslutad, men....
Jonas: Tja det stämmer säkert med 1005 pers. Men tyckte där var jävla massa folk på sittplats.. :o)
Jag kan bara hålla med Jonas. 2 av målen var riktiga CCCP mål. Klapp Klapp och Klang. :o)
Ååååå vad gött skiten är igång igen..
Blanck kommer att bli svin bra... Soura tyckte jag också var helt ok. Gillade också att glida med upp i anfallen
Jag kan bara hålla med Jonas. 2 av målen var riktiga CCCP mål. Klapp Klapp och Klang. :o)
Ååååå vad gött skiten är igång igen..
Blanck kommer att bli svin bra... Soura tyckte jag också var helt ok. Gillade också att glida med upp i anfallen
Sv: Laxaleken är ju avslutad, men....
Junior:
Ståplats var i det närmaste tom. 1005 var nog ganska rimligt trots allt.
Fick vi inte veta att man skulle börja med att träna försvarsspel? Det syntes inte.
Att de i så fall inte haft så mycket tid att träna det offensiva syntes i så fall inte heller. Flera av pyttsarna föranleddes av riktigt läckra kombinationer.
Ändå, bästa "förstamatch" jag sett Rögle prestera. Om det nu spelar någon roll.
Ståplats var i det närmaste tom. 1005 var nog ganska rimligt trots allt.
Fick vi inte veta att man skulle börja med att träna försvarsspel? Det syntes inte.
Att de i så fall inte haft så mycket tid att träna det offensiva syntes i så fall inte heller. Flera av pyttsarna föranleddes av riktigt läckra kombinationer.
Ändå, bästa "förstamatch" jag sett Rögle prestera. Om det nu spelar någon roll.
Sv: Laxaleken är ju avslutad, men....
Norrbaggen: Ca: 1005 pers hade tagit sig till ladan, trevligt.
Lite rörigt i en och en halv period sedan tyckte jag att det såg bra ut.
Många som var bra, Matte Månsson, Blanck, Magnus.E tyckte jag såg riktigt bra ut. Josef såg ut till att gilla det offensiva, likaså Blanck. Norqvist lade några riktigt fina smör pass, verkar ha bra blick för spelet. Han gjorde första målet med några Mörrums spelare hängande på ryggen.
Norqvist 1, Magnus.E 1, Månsson 1, Josef eller Skugge 1, Herman 1 sen minns jag inte den sista målskytten.
Trevligt med mycket folk och några mycket vackra mål.
Lite rörigt i en och en halv period sedan tyckte jag att det såg bra ut.
Många som var bra, Matte Månsson, Blanck, Magnus.E tyckte jag såg riktigt bra ut. Josef såg ut till att gilla det offensiva, likaså Blanck. Norqvist lade några riktigt fina smör pass, verkar ha bra blick för spelet. Han gjorde första målet med några Mörrums spelare hängande på ryggen.
Norqvist 1, Magnus.E 1, Månsson 1, Josef eller Skugge 1, Herman 1 sen minns jag inte den sista målskytten.
Trevligt med mycket folk och några mycket vackra mål.
Sv: Laxaleken är ju avslutad, men....
..matchen var gämn i 2perioder sen i tredje märkdes det att Rögle varit på is lite längre.
Jag gillar redan Blanck. En riktig kopia av Casparsson & Rahm.
Nordqvist teknik var stundtals riktig bländande.
Var det fler än jag som tyckte att publik siffran ljög?.
Det såg ut att vara betydligt fler åskadare än 1000. Jag och mina polare gissade på minst 1500. Men men.
Trevlig match......
Jag gillar redan Blanck. En riktig kopia av Casparsson & Rahm.
Nordqvist teknik var stundtals riktig bländande.
Var det fler än jag som tyckte att publik siffran ljög?.
Det såg ut att vara betydligt fler åskadare än 1000. Jag och mina polare gissade på minst 1500. Men men.
Trevlig match......
Bilder
Goderkvällen.
Nu håller bilderna från kvällens match på att tugga upp så sakteligen.
Tyvärr så kommer det inget referat från den sidan men har på känn att off kommer upp med ett senare
MVH Belix
Nu håller bilderna från kvällens match på att tugga upp så sakteligen.
Tyvärr så kommer det inget referat från den sidan men har på känn att off kommer upp med ett senare
MVH Belix
Sv: Träningsmatcher
Joinzzon: finns denna www.taif.nu/hockeymag/tranmatch_hm.asp
men har dom inte rört sen den 18 september 2001 Men den kanske kommer i gång snart! det är allt jag vet!
Rögle vann med 6-3 över Mörrum ikväll!
---------------------------------------------
men har dom inte rört sen den 18 september 2001 Men den kanske kommer i gång snart! det är allt jag vet!
Rögle vann med 6-3 över Mörrum ikväll!
---------------------------------------------
Träningsmatcher
Är det någon som vet om det finns någon sida där man kan följa träningsmatcherna. Åtminstone med slutresultat o målskyttar.
Förra året hade ju hockeymagasinet det, men det skulle de visst inte ha i år.
Förra året hade ju hockeymagasinet det, men det skulle de visst inte ha i år.
Sv: dags att putsa till de gamla ramsorna li
sungam: Jag vet inte var du kommer i från med så uttalar man inte "Löwgren" i skåne...
"keep up the good work"
han é snygg han é fin han é våran Melin
muhahahaha
"keep up the good work"
han é snygg han é fin han é våran Melin
muhahahaha
Sv: 3 timmar kvar..
Nu rullar snart kärran till ladan. Ska bli så jävla skoj.. Ses där .
ALla till hallen.
Nordqvist första målskytt :o)
Över 1000
ALla till hallen.
Nordqvist första målskytt :o)
Över 1000
Sv: 3 timmar kvar..
Ganska liten risk att det blir mkt folk ikväll tror ni inte? När det är Olsson-Edwards och Holm-Strand på TV menar jag.
Men men, hoppas kan man ju...
//P
Men men, hoppas kan man ju...
//P
3 timmar kvar..
...till säsongens första match..
Kom igen nu, slit er från TV-stolen och ta er ut till ladan..
Över 1000 i kväll?
ha de
Kom igen nu, slit er från TV-stolen och ta er ut till ladan..
Över 1000 i kväll?
ha de
Sv: Kvällens match
Dagens femmor enligt HD. Samma som har körts på träningarna.
Målvakt: Jens Iwarsson (Magnus Wennström).
Backpar: Daniel Josefsson-Niklas Karmhag,
Niko Suoraniemi-Magnus Eriksson,
Daniel Larsson-Jonas Blanck.
Kedjor: Tomas Andersson-Jonas Nordquist-Mathias Månsson, Torgny Löwgren-Tom Hammerstad-Karl Skugge, Roger Hansson-Magnus Hermansson-Björn Lindén, Pelle Svensson-Jakob Johansson-Kristoffer Starck.
Målvakt: Jens Iwarsson (Magnus Wennström).
Backpar: Daniel Josefsson-Niklas Karmhag,
Niko Suoraniemi-Magnus Eriksson,
Daniel Larsson-Jonas Blanck.
Kedjor: Tomas Andersson-Jonas Nordquist-Mathias Månsson, Torgny Löwgren-Tom Hammerstad-Karl Skugge, Roger Hansson-Magnus Hermansson-Björn Lindén, Pelle Svensson-Jakob Johansson-Kristoffer Starck.
Matchen ikväll
Är någon sugen att hänga på från Malmö/Lund-trakten och se matchen maila mig: [email protected]
Sv: Tröjorna
Bafucin:
Visst, det är ingen självklarhet. Det finns andra lag som ska försöka förhindra det. Men efter år av officiell målsättning "Vi siktar på att ta oss till Superallsvenskan, sen får vi se", har vi nu fått en tränare som inte hymlar och svävar på målet. Målsättningen är nu betydligt högre än tidigare. Högsta möjliga faktiskt och då är det lätt för "oss" att liksom glömma bort det första steget, SA.
Vet inte vad som är bäst, ödmjukhet eller kaxighet? En kombination kanske. Kan man vara ödmjukt kaxig ;-)
Visst, det är ingen självklarhet. Det finns andra lag som ska försöka förhindra det. Men efter år av officiell målsättning "Vi siktar på att ta oss till Superallsvenskan, sen får vi se", har vi nu fått en tränare som inte hymlar och svävar på målet. Målsättningen är nu betydligt högre än tidigare. Högsta möjliga faktiskt och då är det lätt för "oss" att liksom glömma bort det första steget, SA.
Vet inte vad som är bäst, ödmjukhet eller kaxighet? En kombination kanske. Kan man vara ödmjukt kaxig ;-)
Sv: Kvällens match
Jonas: Min teori är att Melin tycker att Rögle har lite för många träningsmatcher så därför låter han alla backpar vila varsin match.
Simpelt värre :o)
Simpelt värre :o)
Kvällens match
Man börjar bli lite sugen nu 8)
Melin aviserar 4 kedjor och 3 backpar i kväll. Byström och Ericsson "vilar". Så låt teorierna och analyserna hagla om varför dessa två inte är tänkta att få någon istid.
Melin aviserar 4 kedjor och 3 backpar i kväll. Byström och Ericsson "vilar". Så låt teorierna och analyserna hagla om varför dessa två inte är tänkta att få någon istid.
Tröjorna
Måste bara få ge några kommentarer apropå matchtröjorna. Det gladde mig VERKLIGEN då styrelsen valde att återgå till en helt grön matchdress förra säsongen. STILRENT! Jag kan faktiskt inte komma på en snyggare matchtröja bland Sveriges hockeyklubbar.
Inget ytligt modernt amerikanskt trams med klubbmärket längre som tidigare säsonger under sent 90-tal. (Ok - jag vet att det nygamla Oilersmärket också kommer från Nordamerika.) Ta till vara på traditionerna. Helt rätt val!
Nu hoppas jag bara att säsongens tröjor är lika snygga som de förra. Skönt att ni inte valde vit-grönt, trots majoritetens omdömeslösa val.
Se nu till och visa lite hjärta i superallsvenskan också så blir jag helt nöjd!
Forza Rögle!
Inget ytligt modernt amerikanskt trams med klubbmärket längre som tidigare säsonger under sent 90-tal. (Ok - jag vet att det nygamla Oilersmärket också kommer från Nordamerika.) Ta till vara på traditionerna. Helt rätt val!
Nu hoppas jag bara att säsongens tröjor är lika snygga som de förra. Skönt att ni inte valde vit-grönt, trots majoritetens omdömeslösa val.
Se nu till och visa lite hjärta i superallsvenskan också så blir jag helt nöjd!
Forza Rögle!
Roger is on firer
Jag tänkte bara en liten kort reportage om dagens träning det ser bara bättre och bättre ut och det är är mycket skratt och fast mest konsentration. jag måste bara berätta för er att i dag var verkligen roger hansson on firer han fick jesse upp på läktaren det var nästa bättre än högga men bara nästan det ska bli skoj att se honom i mrogn om han kan göra det med mörrums målvakt och deras backar.
Alla till Ladan i morgon!!!!!!!!!!!!!
RBK 4 EVER
Alla till Ladan i morgon!!!!!!!!!!!!!
RBK 4 EVER
Hammers Hockeyfestival
Pratade just med Halmstad Hammers. De bjuder in alla RBK:are till en brännbollsturnering mot fans från andra klubbar under lördagen på Hockeyfestivalen!
Matcherna spelas på Sannarpsplanerna (till höger om hallen). Tid meddelar Sledgehammers när Ni kontaktar dem.
Det blir väl ett utmärkt tillfälle att stärka gemenskapen mellan likasinnade och få positiv kontakt med motståndarna!
Ta chansen att utklassa alla rivaler off-ice!!!
Matcherna spelas på Sannarpsplanerna (till höger om hallen). Tid meddelar Sledgehammers när Ni kontaktar dem.
Det blir väl ett utmärkt tillfälle att stärka gemenskapen mellan likasinnade och få positiv kontakt med motståndarna!
Ta chansen att utklassa alla rivaler off-ice!!!
Sv: Välkomna till Lakerdome
Jonas: Det är klart att man ställer högre krav lite längre in på säsongen... men en bra vänskapsmatch för att lindra hockeyabstinensen är helt ok. Ser fram emot söndagen...
Välkommen!
P.s Er webmaster får ju allt uppdatera vårt lagnamn till det rätta... länge sen vi hette Växjö HC D.s
Välkommen!
P.s Er webmaster får ju allt uppdatera vårt lagnamn till det rätta... länge sen vi hette Växjö HC D.s
Länkar:
http://www.vaxjolakers.nu
http://www.vaxjolakers.nu
« Föregående · 100998 · Nästa »
Är det inte någon som har Patriks telefon nummer???