79 Andersson: Det kommer inte komma några mer Eastside hockey manager spel har jag hört eftersom företaget lagt ner projektet pga det inte vart lönande
Nikki: Jag har själv varit aktiv på forumet på www.eastsidehockeymanager.net på sistone och är lite överraskad över systemet med researchen. Det blir väldigt subjektivt, och några stora missar har gjorts. Kan inte utvecklarna bara använda ISS scouting reports som grund för spelarattributen på de yngre spelarna? Och t,ex spelarpresentationerna från tsn.ca/nhl för de äldre?
Anledningen till att Tomik och Sekeras inte finns med är att den tjeckoslovakiska head researchen har bett mig att föra över dom, vilket jag gjorde. Spelar dom i MIF fortfarande skall jag givetvis åtgärda detta.
Sedan har jag en fråga, jag undrar ifall någon här inne skulle vara villig att hjälpa till med sitt favoritlag. Med hjälpa till menas att se till att samtliga spelare är där dom skall vara, är så bra/dåliga de skall vara och så vidare. Ni förstår nog. För tillfället är Modo, Frölunda, Djurgården och troligtvis Luleå och Färjestad upptagna. Hör av er till mig antingen på mail : "nikkinajn snabela gmail dot com" eller vid mail här på HS. Detta rör bara Elitserien.
Magnus: Ja några spelares attribut är skumme men i stort sett är det roligt! Jag har efter 30 matcher nu äntligen kommit över 0.500 och börjar klättra mot slutspelsplats med Pittburgh :)
Spelade 16 omgångar igår och det känns riktigt bra, som vanligt stämmer inte alla spelare men det är sådant man får leva med. Däremot är det dåligt att Lubomir Sekeras och Robert Tomik saknas i Mif när Harkins och Prochazka finns i SkAIK. Dålig faktakoll av ES med andra ord.
Frella: Speciellt vyn där man ser spelet är ruggigt imponerande den här gången. Det är helt i realtid (om man vill) och man ser allt. Spelares fart och storlek osv, vilka som transporterar puck osv. Allt kan hända och alla spelares olika attribut spelar hela tiden in.
Då har jag precis beställt min kopia :) 26 Euro är det lätt värt (fick 3 Euro rabatt, maila om du ska beställa och vill veta hur du ska göra för att få det).
Tro om jag kan vinna Stanley Cup redan första året med Pittsburgh? :)
Det kommer inte komma några mer Eastside hockey manager spel har jag hört eftersom företaget lagt ner projektet pga det inte vart lönande