1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607835 inlägg · 6214 ämnen

« · 3005460 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Heikkinen har en jättebra fysik och vilja att köra på. Problemet med honom är tyvärr hans hockey-IQ som är långt under medel.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Hurvida han klarar av uppgiften är en sak, en annan om Timrå kommer gå efter en 1:a pp-back, vilket jag inte tror. Skulle säga att behovet av en riktigt bra tvåvägsback är större.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Vi har även Hardegård och Forsmark. Lägg därtill Barkemo som matchats frekvent i alla spelformer i BIK. Jag skulle bli förvånad om det viks några omfattande resurser på backsidan för att tydligt stärka upp just PP. Där måste vi nog jobba med vad vi har, och Freij är ett väldigt spännande namn som förstaval. Grejen med honom är dock att han gärna överger blålinjen så det är nog inte hugget i sten att man bygger en grundskiss på endast en back i hans PP-formation.

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Hoppas kan man ju alltid men är du villig att betta SHL-kontraktet på att Freij är redo att axla rollen som ledande back i PP1? Han visade kvaliteter i JVM och i några matcher i vintras men inte ens Sandin Pellikka drog ju lasset själv i SAIK, utan han hade ju "avlastning" i Pudas.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: De ska ha kritik också, vi lusade av dem nyligen i Domustrappan av precis den där anledningen. Slö bevakning under säsongen, de har liksom ett SHL-lag att bevaka vilket det sannerligen inte är många lokaltidningar som har. Det måste vara en betydande del av deras utsocknes prenumeranter som enbart finns där för att kunna följa sporten, främst TIK och Giffarna. Ändå är de sist på alla nyheter och allt hänvisas till andra medier. Men nu har de ryckt upp sig, hoppas det fortsätter och att det viks större resurser för att bevaka sporten mer. Det tjänar alla på.

Apropå bra bevakning så var intervjun med Tim Erixon ett gott exempel. Nu när åren gått så har han mest bara blivit en spottkopp och någon man inte vetat huruvida han belastar spelarbudgeten eller ej. Sen blir man bryskt påmind nu om både ödet i sig och människan bakom. Han offrade de sista åren av sin karriär, och inte minst sin egen kropp, av den främsta anledningen att vi inte täckte upp för honom när han absolut inte borde ha spelat. Ändå gjorde han det, och fick betala ett oerhört högt pris. Bland supportrarna fick han mest utstå skit, samtidigt spelade han med bruten fot som sedermera fick ryggen att kvadda. Play out-serien mot DIF hade kunnat få en helt annan utgång om det inte vore för hans slagga med sju sekunder kvar av match två.

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Är inte tanken att Freij ska bli vår 1:a back i pp? Tänker att Winnipeg har lite krav osv.

Sv: Apropå nånting...
Zäta75: Alltså LaLeggia är nog en vattendelare deluxe här inne. Han har alltid varit bra på att göra poäng och denna säsong gör han sin bästa i SHL men sedan har vi det här med plus/minus...

Stats i SHL:
2021-22 52m 38p -23
2022-23 49m 38p +7
2024-25 33m 26p -15
2025-26 50m 40p -16

Till rätt pengar så säger jag JA, speciellt efter vi tappat Dahlén så behöver vi en poängstark back i PP.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Precis så! Jag är bara oförstående till hur man egentligen kan ha någon tro öht om honom. Man behöver ju så klart vara optimistisk, men jag personligen har inga högre förhoppningar men han får mer än gärna bevisa att han är en kompetent tränare.

Det har haglat rätt mycket kritik mot TS, Olli och Ante, kanske mest mot Ante och han var den som rent sportsligt lyckades bäst trots att vi inte "tog betalt" mååånga matcher. Olika typer av personer också, så det handlar ju inte om att spelarna behöver någon som kan ge dom en hårtork i paus eller inte. Det sitter i väggarna i Timrå, likt hos Hv71. Byter tränare och klubbchef en gång i veckan.

Sv: Silly Season 2026-27
jhnd91: ”Vill inte vara djävulens advokat, men, vad grundar du din tro i?”
Nyhetens behag?

Personligen är jag schkeptisk till allt tills jag ser hur truppen ska se ut… då kanske jag blir omvänd eller ännu mer schkeptisk. Framtiden får utvisa.

P.s Ja jag vet hur skeptisk stavas.

Sv: Silly Season 2026-27
jhnd91: Ingen vet hur Gath kommer att lyckas eller hur säsongen kommer sluta. Men starten han får är i alla fall optimal!

Sv: Silly Season 2026-27
Zäta75: Vill inte vara djävulens advokat, men, vad grundar du din tro i? Det är väl visserligen bra att vara optimistisk men Gath är ett relativt obeprövat kort inom klubblagshockeyn, det kan ju verkligen bli hur som helst. Sparkad två gånger av Rögle och i Kristianstad så kom dom t.ex. sist 20/21 men gick till slutspel året efter med honom som HC. Så, det är svårt att säga om han lyckades bra eller inte.

Visst hoppas man på att han kan göra ett bra jobb, men han kommer ju i princip ha samma material att jobba med som Tommy hade, och det är ju inte tränaren som spelar matcherna.

Sv: Apropå nånting...
Zåsse klubban: Det kittlar sådär skönt i magen att veta att samma personer som rattade BP i hans frånvaro mest troligt är samma personer som står i båset nästa år.

Förhoppningsvis har Gath lite tankar kring hur BP ska fungera också och låter det inte se ut som det gjort i år.

Sv: Apropå nånting...
El_loco: tja det kan nog anta, 26 sista omgångarna så var vi sämst i serien. Så påverkan av att Marklund var borta spelade nog in

Sv: Silly Season 2026-27
Montén Python: Sedan om man läser lite mellan raderna om vad Nubben har sagt så verkar det som att Timrå fortsättningsvis kommer utnyttja Tommys kunskap för att driva klubben framåt och bli proffsigare. Kanske jag som övertolkar vissa uttalanden, men jag hoppas inte det.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ja, verkligen bättre förutsättningar! Jag tror att Gath kan få ihop laget till ett lag som verkligen kämpar för varandra och för klubbmärket! Jag är positiv inför nästa säsong, men avvaktar vilka spelare vi får in innan jag gör en bedömning om våra chanser.

Sv: Silly Season 2026-27
Tom Topp: Ja, säga vad man vill om Samuelsson. Men han kom ju inte till ett dukat bord precis.

Säsongen handlade om att överleva och det målet uppnåddes.

Förhoppningsvis kan vi snegla framåt med tillförsikt.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN:Vilken skillnad på förutsättningar mot för vad Samuelsson fick. Nu får Gath träffa Samuelsson och få lite input, snacka lite med spelarna, ha lite åsikter till sportrådet vilken sorts spelare han vill ha in, bekanta sig med klubben och lägga upp en långsiktig strategi. Medans Tommy i princip fick ett färdigt koncept i knät! Förutsättningarna för den nya tränaren är mycket bättre den här gången!

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Låt mig få vara missnöjd en sekund eller två här nu va ;)
Men annars håller jag med dig i sak. Det är bra att de bidrar till att dra igång lite puls kring klubben, dock är de fortfarande på min shitlist efter att de försökte måla upp oss som att vi har skulder igen, när det egentligen bara handlade om sign off-bonusar.

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Tror ni att Djurgården förlänger med LaLeggia? Annars är det ju en Nubbenvärvning. Men hoppas inte att vi plockar in honom igen även om han är rätt bra offensivt. En bra tvåvägsback behöver vi iaf.

Sv: Apropå nånting...
Cobbel: Å andra sidan har dom pepprat på väldigt bra nu på senare tid med mycket annat också. Intervjuer, mötte Gath på flygplatsen, med mera. Precis sånt som lokaltidningen ska syssla med. Det driver upp pulsen. ST får massa klick och det bygger samtidigt upp en hausse för klubben.

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Freij, det är vår grabb det! Skulle det visa sig att det aldrig slår i NHL, så är han alltid välkommen "hem" ❤️

Sv: Apropå nånting...
bar mofftak: De kan gott vänta med Eriksson nån säsong till! Tar gärna så stor ersättningspeng som möjligt.. 🙏

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Att Timrå spelat färdigt säsongen måste ju vara det bästa för ST. Nu kan de göra en liten liten artikel om allt, oavsett storlek på nyheten. Till exempel den bländade journalistiken kring att Marklund lämnar.

De hade ju lika gärna kunnat lägga en länk till Timrås hemsida direkt bara.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ingen av dem. De två förstnämnda är födda 07 och den andre 08.

Sv: Apropå nånting...
RYGG HANS: Ja det är väl mer eller mindre bekräftat från Freij själv att det blir Timrå nästa säsong?

Sv: Apropå nånting...
pingvin: håller med här. Jag tror många underskattar arenaplaceringen och allt som följer med.

Sv: Silly Season 2026-27
gath o zäta har suttit tillsammans länge på sportbar i stan ikväll. såg ut o ha det trevligt.

på samma bar var ett gäng av spelare med som ja gissar hade lite avslutning, men på avstånd från ledarduon. först när kvalmatchen var över gick zäta o gath över o snackade ett tag. känns bra att nästa säsong är i rullning o ja är försiktigt optimistisk ändå 😊

Sv: Silly Season 2026-27
Niikeliito: tänk dom två ihop. Vilken våt dröm haha. Fysiska spelet i offensiv zon hade ökat med en 954%.

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Drömnamn för mig:
Filip Hållander och Henrik Borgström som raka ersättare till Dahlén och Pettersson. Tinus Luc Koblar är den "andra" som ersätter 54.
Men nu lever vi tyvärr inte i en drömvärld.

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Ta hit familjen och gör Timo till sportchef!!!!

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : haha jag bestämmer inte. Försöker tänka mig in i Nubbens huvud. Men tror nog han är sugen på sin sign off om Leksand åker ut.

F.ö har vi pratat så många år om Juuso Pärssinen. Så nu har tom lillbrorsan Jiri Pärssinen börjat bli något. 10p på 35 matcher i Liiga, som back. Och lill-lill Pärssinen, Jesse Pärssinen har också börjat luftas i Liiga, bara 18, men han är forward så ordningen är återställd haha.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ja dessvärre är han nog det. Känslan är att det inte lär stå lag på kö om Leksand åker ut i alla fall.

Det skall vara typ om Kentää är desperat om Löven går upp.

Då gör han väl succe bara för det. 😅🫣

Sv: Silly Season 2026-27
Hypocrisy: Är det nån som har koll på vilka som är sistaårsjunior av dom bästa juniorerna vi har? Därth, Annerstedt, Sörbrand osv

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Han är slut.

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Han kommer tillbaka.

Sv: Silly Season 2026-27
Gathlopp: Satt och klurade på Véronneau med. Tänk att karln typ gjorde 60 poäng för ett par år sen. Skadan som satte stopp och fortsatt hämmar honom?

Sv: Silly Season 2026-27
Kerstin_k: Synd. Aja Mora verkar ju vara rätt bra om man kollar grundserien. Tycker ändå det finns intressanta spelare i Timrå som man borde kunna ta in a-laget och låna ut eller om det är nån som kan spela nåt år till i U20.

Sv: Silly Season 2026-27
Hypocrisy: Timråförlust. Surt. Missat friläge i förlängningen följt av en utvisning och insläppt mål i bp.

Sv: Silly Season 2026-27
Jadu: Sjukt billig utvisning

Sv: Silly Season 2026-27
Hypocrisy: Fyfan är synd om spelarna, när man inte trodde domare kunde bli värre

Sv: Silly Season 2026-27
Alla nyförvärv måste ligga på ca. 0.75 - en poäng per match. Veronneau ligger på 0.5. Det duger inte.

Sv: Silly Season 2026-27
Hypocrisy: Starkt. Kämpa!!

Sv: Silly Season 2026-27
Timrå är ikapp! 3-3

Sv: Silly Season 2026-27
Nu slog det mig. Undra om inte Nubben går på Max Véronneau om Leksand åker ut. Bör ha tappat i marknadsvärde och det känns som en spelare Nubben lätt hade kunnat chansa med.

Kan vara så att han lämnar Sverige direkt om Leksand åker ur också. För att verkligen få sin sign off. Leksand efter något år i HA kmr inte ha råd med det.

Sv: Apropå nånting...
Smörgåsen : Jag har läst igenom dom senaste sidorna här på HS men kommer inte ihåg att jag läst något om att Nubben spoilade framtiden?

Han säger ju rakt ut att det är grabbarna i sportrådet som ska ta över efter honom. Det vill säga att Zäta, Nordgren och Berglund kommer att bygga Timrå IK i framtiden.

Kan ju faktiskt vara en klok lösning. Först och främst att dom får bära mentorskap av Nubben. Säga vad man vill om honom, men nog jävlar har han erfarenhet. Både positivt och negativt. Där finns det ju mycket att lära sig av kring "fulspelet" man tvingas (antar jag) köra med och en massa tips och trix. Sedan kan man ju hoppas att deras ungdomlighet ger Timrå en annan sorts approach till värvningar och ungdomsverksamhet.

Om nån redan har skrivit det här och jag missat det ber jag er vänligt men bestämt att bortse från min kommentar.

För övrigt; ångestnivån hos fans för Leksand och HV måste ligga nära maxgräns nu. Första, viktiga matchen och uddamålet. Lite tid kvar. Som upplagt för ren och skär ångest.

Tack hockeyguden för att vi slipper det här i år i alla fall.

Sv: Apropå nånting...
RYCK UPP ER , LEKSAND !

Sv: Apropå nånting...
Maktankan: Deee eeee luuungt

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: det var nog flera som var värvade för Jokinens hockey!

Sv: Apropå nånting...
El_loco: Kul för honom! Tror vi Eriksson blir signad? Borde väl innebära lite extra-pengar in om han blir det.

« · 3005460 · »